Σκούτερ με φάτσα πρωταθλητή
*Με εμφάνιση που θυμίζει RSV * Bελτιωμένη απόδοση και ιπποδύναμη * Νέο κουστούμι, σέλα, φτερό, καθρέφτες * Το μεγαλύτερο σε κυβισμό σκούτερ παραγωγής με νέο όνομα
Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές της Piaggio (ή μήπως της Αprilia;), αφού το “σοβαρό” Gilera GP 800… έγινε “αγνώριστο” και πολύ σπορ Aprilia SRV 850. To Σαλόνι του Μιλάνο έγινε ο χώρος που το κοινό είδε το εξαιρετικό design του “νέου” μεγαλύτερου σκούτερ στον κόσμο. Γράφουμε “νέο” γιατί η κατασκευή κάτω από το νέο κουστούμι χρονολογείται από το 2007, έτος που πρωτοπαρουσιάστηκε το Gilera GP 800 στα τότε Σαλόνια.
Δικύλινδρος-V, 90 ° είναι ο κινητήρας, με ηλεκτρονική ανάφλεξη και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο (1 EEK) και δύο μπουζί στον κύλινδρο, με χωρητικότητα 839.3 cc. Η ιπποδύναμη φτάνει τώρα – με μικρές βελτιώσεις – τους 76 ίππους στις 7.750 σ.α.λ και η ροπή στα 7.8 kgm στις 6.000 σ.α.λ.
Μια από τις καινοτομίες του Gilera ήταν η ύπαρξη ψαλιδιού όπως στις μοτοσυκλέτες στον πίσω τροχό και το ίδιο σύστημα παραμένει και στο Aprilia 850 SRV, του οποίου το αλουμινένιο ψαλίδι εδράζεται πάνω στο σωληνωτό, περιμετρικό πλαίσιο. Αντίθετα ο κινητήρας εδράζεται σε ελαστικές βάσεις για να μην περνούν οι κραδασμοί του στο πλαίσιο και επομένως στον αναβάτη.
Η τελική μετάδοση του 850 γίνεται με αλυσίδα. Ο μπροστινός τροχός είναι 16άρης και ο πίσω 15 ιντσών και οι χυτές ζάντες έχουν πέντε μπράτσα. Τα λάστιχα είναι 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω, με το πιρούνι να χρησιμοποιεί καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών. Στην πίσω ανάρτηση βρίσκουμε ένα αμορτισέρ, που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση σε 6 θέσεις.
Το φέρινγκ μοιάζει να έρχεται κατευθείαν από την πολιτική έκδοση της περσινής παγκόσμιας πρωταθλήτριας Superbike, της Aprilia RSV4 με δύο σφηνοειδείς προβολείς, ενώ η καλλίγραμμη ουρά ολοκληρώνεται με στοπ που διαθέτει LED.
Μπροστινά τα φρένα είναι δύο ημι-πλευστοί δίσκοι 300 χιλιοστών και 2έμβολες πλευστές δαγκάνες της χρυσής σειράς της Brembo (Serie Oro), ενώ πίσω βρίσκουμε έναν δίσκο 280 χιλιοστών και δαγκάνα με αντικριστά έμβολα. Τα φρένα ολοκληρώνονται με μεταλλικά σωληνάκια υψηλής πίεσης και μανέτες που ρυθμίζονται. Δυστυχώς ούτε σύστημα ABS διαθέτει το Aprilia 850 SRV, ούτε γεφυρωμένα/συνδυαζόμενα φρένα όπως ελπίζαμε. To μεταξόνιο είναι στα 1.593 χιλιοστά, η σέλα απέχει 780 χιλιοστά από το έδαφος και το βάρος του είναι ένα μόλις κιλό λιγότερο από τα 250 κιλά.