Στα χνάρια των Piaggio MP3 και της Yamaha Niken
Πιθανή επίθεση της Aprilia πάνω σε τρεις τροχούς αποκαλύπτουν σχέδια που κατατέθηκαν για κατοχύρωση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας σχετικά με μια πρωτότυπη κατασκευή που μοιάζει με μοτοσυκλέτα, αλλά θα μπορούσε να αφορά και σκούτερ μεγάλου κυβισμού
Πολλά είναι τα τρίτροχα σκούτερ που κυκλοφορούν στην αγορά, αλλά μία μόνο η μοτοσυκλέτα που έχει δύο μπροστινούς τροχούς κι αυτή είναι η γνωστή Yamaha Niken.
Η Aprilia από την άλλη, προφανώς κι εργάζεται επίσης σε ένα αντίστοιχο σχέδιο. Το αποκαλύπτουν τα σχέδια που κατοχυρώνουν πατέντες και τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας.
Η παρουσίαση της Yamaha Niken το 2018 είχε προκαλέσει στο χώρο των δύο τροχών μεγάλη εντύπωση, αφού ήταν μια μοτοσυκλέτα με δύο μπροστινούς τροχούς και στόχευε σε ένα νέο – άγνωστων χαρακτηριστικών – αγοραστικό κοινό.
Από την άλλη, η Piaggio Group θεωρεί την υπόθεση των τριών τροχών “δική της υπόθεση”, κι αφού πρώτα παρουσίασε τα πετυχημένα για την κατηγορία τους MP3, τώρα η ιταλική εταιρία ενισχύει τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που είχαν πρωτοεμφανιστεί τον Σεπτέμβριο του 2020, προσθέτοντας περισσότερες και σημαντικές λειτουργικές λεπτομέρειες και νέες πατέντες επί του θέματος.
Κινητήρας της κατασκευής στα σχέδια φαίνεται να είναι ο γνωστός δικύλινδρος κινητήρας με κιβώτιο CVT (και 7 προεπιλεγμένες σχέσεις) του Aprilia Mana 850, διάταξης V2, με κυβισμό 850 cc, ιπποδύναμη 76 ίππων και ροπή 78,8 Nm.
Το Mana ήταν μια αξιόλογη προσπάθεια, αφού συνδύαζε την άνεση ενός σκούτερ με την οδηγική αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας.
Υπάρχει, όμως, και δεύτερο προσχέδιο, για ένα πρωτότυπο τρίτροχο που έχει διαφοροποιημένες λεπτομέρειες, θυμίζοντας τη σχεδίαση του μπροστινού συστήματος ανάρτησης/διεύθυνσης του Gilera CX 125 από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. H Gilera ως γνωστόν ανήκει στην Piaggio και έτσι θα μπορούσε να υφίσταται ανταλλαγή τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Όπως καταλαβαίνουμε – πέρα από το τι σχήμα έχει το περιτύλιγμα που προβάλλεται στις υπηρεσίες ευρεσιτεχνίας – η ουσία βρίσκεται στο τι θέλει να παρουσιάσει στην αγορά η κάθε εταιρία.
Οι τεχνολογίες που πατεντάρονται παραπάνω θα μπορούσαν κάλλιστα να αφορούν κι ένα μεγάλου κυβισμού τρίτροχο σκούτερ με δικύλινδρο κινητήρα με το λογότυπο της Aprilia. Για να δούμε…