fbpx

Αprilia SR GT 125/200 2022: Επίθεση σε διπλό ταμπλό

Τα σκούτερ πάνε και στο χώμα

Ένα ολοκαίνουργιο και ενδιαφέρον μοντέλο σε δύο κυβισμούς. Η Aprilia φέρνει στο προσκήνιο τα SR GT 125 και SR GT 200, τα οποία υιοθετούν την ολόφρεσκης αισθητικής και κατηγορίας σκούτερ που ακούει στο όνομα “Urban Adventure”. Σκούτερ που εκτός από την άσφαλτο μπορούν να κινηθούν πιο εύκολα και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Με τη γκάμα της Aprilia να είναι σήμερα μικρότερη από ποτέ (αφού περιέχει ούτε λίγο-ούτε πολύ ένα μοντέλο (!), το SXR, με κινητήρα 50 κυβικών!) η μητέρα Piaggio έπρεπε είτε να κινηθεί προς τα εμπρός, είτε να κλείσει την αυλαία, αποσύροντας την παρουσία της Aprilia από τα σκούτερ.

Τελικά προτίμησε να κάνει το πρώτο, παρουσιάζοντας επίσημα ένα καλαίσθητου σχεδιασμού μοντέλο, το Aprilia SR GT σε δύο εκδόσεις, που τις ονόμασε 125 και 200.

Η νέα κατηγορία αυτού του είδους των σκούτερ λέγεται Urban Adventure και φλερτάρει με την ιδέα των crossover (ανάμεικτων κατηγοριών) που ξεκίνησε από τη μοτοσυκλέτα, όταν οι κατασκευαστές άρχισαν να ανακατεύουν τις μοτοσυκλέτες δρόμου με τις ψευδοεντούρο, επινοώντας και υλοποιώντας κάμποσα ενδιαφέροντα υβρίδια.

To «Urban Adventure» της εταιρίας Noale σκοπό έχει να καλύψει τους σκουτερίστες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το δίτροχό τους στα αστικά κέντρα, αλλά αρέσκονται επίσης στις χαλαρές βόλτες σε ομαλούς χωματόδρομους. Ναι, για διαδρομές εκτός δρόμου μιλάμε.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν έχουμε αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών και ικανή ελάχιστη απόσταση από το έδαφος – του χαμηλότερου εξαρτήματος κάτω από το σκούτερ.

Στα αρκετά 122 mm διαδρομής ανακοινώνεται το πιρούνι της Showa και στα 102 mm για τα δύο πίσω αμορτισέρ, πάλι της Showa, ενώ δίνεται και ικανό ελάχιστο ύψος από το έδαφος στα 175 mm.

Στη συνέχεια συναντάμε τα ελαστικά «παντός εδάφους» μεγάλου πλάτους (110/80 και 130/70) με έντονη χάραξη για διπλή χρήση, ενώ οι ζάντες ελαφρού κράματος είναι 14 ιντσών μπροστά και 13 πίσω.

Το τιμόνι δημιουργεί μια σπορ θέση οδήγησης, αφού είναι τοποθετημένο ψηλά σε σχέση με τη σέλα σε σύγκριση με ένα κανονικό σκούτερ.

Το τιμόνι του GT είναι σωληνωτό (τύπου μοτοσυκλέτας), η σέλα έχει έντονα κοψίματα στα πλάγιά της και τα μαρσπιέ του αναβάτη έχουν μεγάλο μήκος.

Τα αντίστοιχα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα και ενσωματώνονται στα πλαϊνά του σκούτερ.

Το ντεπόζιτο καυσίμου βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ, το οποίο είναι ιδιαίτερα ψηλό, με αποτέλεσμα να χάνει έτσι το σκούτερ σε πρακτικότητα, αλλά να κερδίζει σε κατανομή βάρους και συνήθως σε ακαμψία πλαισίου, άρα σε οδική συμπεριφορά.

Το σύστημα πέδησης  διαθέτει έναν δίσκο 260 mm τύπου μαργαρίτας μπροστά και έναν δίσκο 220 mm πίσω, πάλι με προφίλ μαργαρίτας.

Η συνολική αισθητική, ιδιαίτερα των δυο προβολέων στο ρύγχος του φέρινγκ/ποδιάς, αποδίδει και διατηρεί το στυλ των σπορ μοτοσυκλετών της Aprilia.

Ο πίνακας οργάνων είναι μια μεγάλη οθόνη LCD, η οποία έχει σύστημα που επιτρέπει τη σύνδεση smartphone μέσω bluetooth, ενώ μέσω του συστήματος συνδεσιμότητας Aprilia Mia, ο αναβάτης μπορεί να διαβάζει ειδοποιήσεις σχετικά με κλήσεις και να λαμβάνει πληροφορίες.

Δύο κινητήρες είναι διαθέσιμοι για τα Aprilia SR GT: ο i-get Euro5 με 125 cc και 15 ίππους (11 kw) στις 8.750 rpm για το 125 και ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας 174 cc με 17,6 ίππους (13 kW) στις 8.500 rpm για το SR GT 200.

Και οι δύο κινητήρες είναι εξοπλισμένοι με σύστημα start & stop και η κατανάλωση καυσίμου στον κύκλο WMTC ανακοινώνεται στα 40 km/l για το SR GT 125 και στα 38,5 km/l για το SR GT 200.

Αυτό που δεν αναφέρεται ούτε από την Aprilia, αλλά ούτε και από κανέναν δημοσιογράφο του Ειδικού Τύπου είναι ότι ο κινητήρας του 200 είναι ο μεγαλύτερος σε κυβισμό που έχει βγει μέχρι σήμερα που διαθέτει σύστημα start & stop!

Το βάρος των Aprilia SR GT βρίσκεται στα 144 κιλά (γεμάτο) για το 125 και στα 148 κιλά (γεμάτο) για το 200.

Το ρεζερβουάρ χωράει 9 λίτρα, προσφέροντας βεβαίως αυξημένη αυτονομία, που θεωρητικά -σύμφωνα με την ανακοινώσιμη “ιδανική” κατανάλωση- μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 350 χιλιόμετρα. Υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωρητικότητας 25 λίτρων, που χωρά ένα full-face κράνος.

Τα Aprilia SR GT 125 και SR GT 200 θα είναι διαθέσιμα σε 3 χρώματα: Μαύρο, Γκρι και Μπλε. Εκτός από τις απλές εκδόσεις η Aprilia θα προσφέρει και σπέσιαλ σπορ χρωματισμούς, εμπνευσμένους από τις αντίστοιχες μοτοσυκλέτες της Aprilia.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ