Πηγαίνει κόντρα στους καιρούς η Aprilia
Τη δεκαετία του 1990 ήταν η Aprilia που πρώτη προσέδωσε δυναμικά χαρακτηριστικά και ανάλογη εμφάνιση στα μικρά σκούτερ, με το SR 50. Την κίνηση αυτή ακολούθησαν και άλλοι κατασκευαστές, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας. Τώρα είναι και πάλι η Aprilia που με το ολοκαίνουργιο SXR 50, ολόφρεσκης προσέγγισης επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τα 50άρια με έναν μοναδικό συνδυασμό χαρακτηριστικών.
Το νέο Aprilia SXR 50 εισάγει στην κατηγορία των σκούτερ 50 κυβικών στοιχεία που διευρύνουν τo πεδίο χρήσης και αποτελούν δέλεαρ για την προσέλκυση περισσότερων αναβατών, πέραν του κατά βάση νεανικού κοινού που αποτελεί τη μεγαλύτερη πελατειακή βάση για αυτού του είδους τα δίτροχα.
Είναι το πρώτο σκούτερ της κατηγορίας που επιχειρεί να προσφέρει χώρους, επίπεδα άνεσης, τύπου mini GT, προστασίας και πρακτικότητας, που συναντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερου κυβισμού, χωρίς όμως να χάσει τα χαρακτηριστικά ευελιξίας και ευκολίας στην οδήγηση που παραδοσιακά συνοδεύουν τα σκούτερ των 50 cc.
Καταρχάς να πούμε ότι το Aprilia SXR 50 είναι ίδιο, οπτικά τουλάχιστον, με το Aprilia SXR 160 που κατασκευάζεται και πωλείται στην Ινδία. Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχουμε ανακαλύψει τη συγγένεια του “ευρωπαϊκού” SXR και τα κοινά τους σημεία με το “ινδικό”. Ίσως να είναι μεγάλη, ίσως να είναι μικρή, κάτι που θα ανακαλύψουμε σύντομα σε δεύτερη φάση (μέσα από την έρευνά μας).
Πέραν αυτού πιστεύουμε ότι λόγω του τόσο μεγάλου “σώματος” που διαθέτει το SXR, πιθανά να το δούμε να κυκλοφορεί στην Ευρωπαϊκή αγορά και με μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα 125 ή 150 κυβικών (όχι απαραίτητα ίδιο με το ινδικό 150άρι) αλλά με πιο μοντέρνους, εξελιγμένους κινητήρες, όπως αυτούς που χρησιμοποιούν τα Piaggio Medley, για παράδειγμα.
Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, συναντάμε μια μεγάλης επιφανείας ποδιά, με προεκτάσεις στο πλάι, η οποία υπόσχεται αποτελεσματική προστασία στα κάτω άκρα.
Πιο πάνω, μια φιμέ ζελατίνα εκτρέπει τη ροή του αέρα προς τον κορμό του αναβάτη, οδηγώντας την πιο ψηλά. Ψηλά τοποθετημένο είναι και το τιμόνι, δίνοντας μια θέση οδήγησης GT.
Το στοιχείο που δεσπόζει στο μπροστινό μέρος είναι το ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικό σώμα, με τους δυο προβολείς, εμπνευσμένο από τα μεγάλου κυβισμού, sport μοντέλα της Aprilia.
Εντός αυτού του φωτιστικού στοιχείου που χωρίζεται σε τρία τμήματα, βρίσκονται LED προβολείς, DRL φώτα (επίσης LED) καθώς και τα φλας, τοποθετημένα στα άκρα του .
Συνεχίζοντας προς τα πίσω την περιήγησή μας στο νέο Aprilia SXR 50, βρίσκουμε ένα μεγάλης επιφανείας επίπεδο πάτωμα, που, εκτός από την ευκολία στο πέρασμα των ποδιών κατά την επιβίβαση, λειτουργεί και ως πλατφόρμα για τη μεταφορά μεγάλων αποσκευών και φορτίου.
Η σέλα είναι αρκετά μεγάλη σε μήκος, στα 850 mm, προσφέροντας επαρκή χώρο για την φιλοξενία οδηγού και συνεπιβάτη, ενώ το ύψος των 775 mm από το έδαφος, σε ό,τι αφορά το τμήμα που αναλογεί στον οδηγό, είναι αρκετά χαμηλό ώστε να εξασφαλιστεί η ευκολία στήριξης κατά τις στάσεις από όλους.
Κάτω από τη σέλα βρίσκεται φωτιζόμενο αποθηκευτικό τμήμα 20 λίτρων, ικανό να χωρέσει ένα ανοικτού τύπου κράνος, ενώ υπάρχει επίσης ένα ντουλαπάκι στην ποδιά, μέσα στο οποίο βρίσκεται παροχή USB τύπου για την φόρτιση κινητών.
Στις μεταφορικές δυνατότητες συμβάλλει επίσης και η όμορφα σχεδιασμένη σχάρα, με την αντιολισθητική επένδυση.
Oι τροχοί του σκούτερ έχουν διάμετρο 12 ιντσών και φέρουν ελαστικά 120/70, ενώ τα φρένα αποτελούνται από μονό δισκόφρενο 220 mm μπροστά, συνεργαζόμενο με διπίστονη δαγκάνα και από ταμπούρο (!) διαμέτρου 140 mm πίσω.
Το Aprilia SXR 50 εξοπλίζεται με συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 73 mm και με μονό αμορτισέρ πίσω, ρυθμιζόμενο σε πέντε θέσεις όσον αφορά την προφόρτιση ελατηρίου.
Περνώντας τώρα στον κινητήρα, πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο σύνολο 50 cc, με τρεις βαλβίδες, βασισμένο στην κατασκευαστική φιλοσοφία των i–get μοτέρ του Piaggio Group. Τροφοδοτείται μέσω ψεκασμού, πληροί τις Euro 5 προδιαγραφές και αποδίδει 3,2 ίππους στις 7.500 rpm και 0,3 kg–m ροπής στις 6.250 rpm.
Η Aprilia ανακοινώνει κατανάλωση της τάξεως των 40 χιλιόμετρων στο λίτρο, βάσει του WMTC προτύπου μετρήσεων, κάτι που σε συνδυασμό με το χωρητικότητας 7 λίτρων ρεζερβουάρ, προσδίδει μια θεωρητική αυτονομία 280 χιλιομέτρων.
Η πληροφόρηση του οδηγού γίνεται δια μέσου μιας LCD οθόνης στην οποία προβάλλονται μεταξύ άλλων ενδείξεις για θερμοκρασία, στάθμη καυσίμου καθώς και μέση και στιγμιαία κατανάλωση, αυτονομία, μέση και μέγιστη ταχύτητα. Το Aprilia SXR 50 μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με το σύστημα διασυνδεσιμότητας MIA, της Piaggio, κάτι που αποτελεί μια πρωτιά για την κατηγορία των 50 cc.
Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σύντομα (δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η ημερομηνία ερχομού και η τιμή του στην Ελλάδα) σε τέσσερις χρωματισμούς, λευκό, γκρί, κόκκινο και μαύρο, με τις δύο τελευταίες επιλογές να συνοδεύονται από όμορφα γραφικά.
Τέλος, η Aprilia έχει δημιουργήσει μια σειρά από αξεσουάρ για το SXR 50, όπως Top Case 32 λίτρων, μεγαλύτερη ζελατίνα, πλαϊνό σταντ, αντιολισθητική επένδυση για το πάτωμα και άλλα.
Λέτε η έλευση του Aprilia SXR 50 να σηματοδοτεί την αναγέννηση των συμβατικών 50αριών, που θα πάνε κόντρα στη “θάλασσα” των ηλεκτρικών σκούτερ; Θα μπορούσε να μεταφραστεί έτσι η κίνηση της Piaggio, της μητρικής εταιρίας της Aprilia, η οποία αυτό μοιάζει να προσπαθεί να μας το πει με την παρουσίαση του SXR 50… Ή μήπως να πρόκειται για το κύκνειο άσμα των πενηνταριών σκούτερ;