fbpx

ΕΛΛΑΔΑ 2021: Πωλήσεις Α’ 2μήνου και best seller

Ξεκίνημα της χρονιάς με -13%

Η ανακοίνωση των ταξινομήσεων δικύκλων για τον μήνα Φεβρουάριο, πέραν των στοιχείων που αφορούν τον συγκεκριμένο μήνα, μας επιτρέπει να κάνουμε συγκρίσεις και αναλύσεις της αγοράς βάσει ενός μεγαλύτερου χρονικού δείγματος, συμπεριλαμβάνοντας και τα στοιχεία του Ιανουαρίου. Πώς κινήθηκε η αγορά, λοιπόν; Οι απαντήσεις στο θέμα που ακολουθεί.

Για τον μήνα Φεβρουάριο, οι συνολικές ταξινομήσεις δίτροχων (σκούτερ, μοτοσυκλετών, παπιών) ανήλθαν στις 2.233 μονάδες, σημειώνοντας μια μικρή υποχώρηση της τάξεως του -1,37% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2020, οπότε και ταξινομήθηκαν 2.264 δίτροχα.

Σε κάθε περίπτωση, υπενθυμίζουμε ότι τα φετινά στοιχεία επηρεάζονται ως ένα βαθμό από το γεγονός των προταξινομήσεων που πραγματοποιήθηκαν στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς και ειδικά τον μήνα Δεκέμβριο.

Δεν είναι βέβαια όλα τα Euro 4 μοντέλα που με βάση τη σχετική οδηγία της ΕΕ θα συνεχίσουν να πωλούνται μέχρι το τέλος του 2021 προταξινομημένα.

Είχε δοθεί η δυνατότητα μιας διαφορετικής διαδικασίας, όπου σημειώνονται οι αριθμοί πλαισίου και κινητήρα του Euro 4 αποθέματος, εν είδει «κράτησης» για μελλοντική ταξινόμηση, ακόμα και μέσα στο 2021.

Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των μοντέλων για τα οποία ακολουθήθηκε  η συγκεκριμένη διαδικασία, ούτε και τον αριθμό των μοντέλων που έχουν προταξινομηθεί.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο δίμηνο του 2021, η υποχώρηση της αγοράς σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών είναι πιο μεγάλη, -13,2%, με 3.937 ταξινομήσεις, έναντι των 4.538 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Αυτό προφανώς οφείλεται στην αρνητική συμβολή του Ιανουαρίου της φετινής χρονιάς, ωστόσο το φαινόμενο με τις προταξινομήσεις επηρέασε σαφώς περισσότερο τον πρώτο μήνα του 2021. Η εικόνα όσο προχωρούμε στη χρονιά θα εξομαλύνεται και ήδη ο Φεβρουάριος δείχνει τα πρώτα σημάδια διόρθωσης.

Τα μερίδια των κατηγοριών για τον φετινό Φεβρουάριο δεν άλλαξαν σε εικόνα σε σχέση με αυτά που είναι ήδη γνωστά για την ελληνική αγορά. Τα σκούτερ αποτελούν μακράν την πιο δημοφιλή κατηγορία στα δίτροχα, έχοντας ποσοστό 56,34% επί των συνολικών ταξινομήσεων, ακολουθούμενα από τα παπιά, με 24,85% και τις μοτοσυκλέτες, με 18,79%.

Piaggio Beverly 300

Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο είναι πολύ μικρές και η κατάταξη είναι ακριβώς η ίδια, ενώ το ίδιο ισχύει για το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου. Η ελληνική αγορά έχει εδώ και καιρό ανάγει τα σκούτερ στην πιο δημοφιλή κατηγορία και αυτό δεν αλλάζει.

Τώρα όσον αφορά τα ποσοστά επί των πωλήσεων των εταιριών στην κατηγορία των σκούτερ για το πρώτο δίμηνο του ’21, αυτά διαμορφώθηκαν ως εξής:

ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ – ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ Α’ ΔΙΜΗΝΟ 2021

Συγκριτικά με το περσινό δίμηνο, η Kymco είναι αυτή που ισχυροποιεί πιο πολύ την θέση της, με 26 περισσότερες ταξινομήσεις (από 183, στις 209), κάτι που μεταφράζεται σε μια αύξηση 14%.

Ακολουθεί η Honda, με 13% αύξηση (από 276, στις 313), ενώ μείωση σημειώνουν οι Piaggio, SYM, Yamaha, Daytona.

Η σημαντικότερη μείωση ήρθε το μήνα Φεβρουάριο του ’21 (σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2020) στις ταξινομήσεις των μοντέλων της SYM, με 127 λιγότερες μονάδες (355 από 482) κάτι που μεταφράζεται σε -26,3%. Παρ΄όλα αυτά η εταιρία συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις σκούτερ και όχι μόνο.

Σημειώνουμε ότι οι ποσοστιαίες μεταβολές δίνουν διαφορετική εικόνα σε σχέση με τον αριθμό των ταξινομήσεων.

Για παράδειγμα, το -26,3% της SYM είναι μικρότερο από το -50% της Vespa, αλλά στην πρώτη περίπτωση έχουμε 127 λιγότερες μονάδες και στην δεύτερη 25 λιγότερες μονάδες (από 50), κάτι που συνιστά μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση αλλά θα πρέπει βεβαίως να εξετάζεται και ο συνολικός αριθμός των ταξινομήσεων.

Φυσικά το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στις ταξινομήσεις, είναι το πώς διαμορφώνεται ο σχετικός πίνακας με τα δημοφιλέστερα μοντέλα στο πρώτο δίμηνο του 2021.

Το Beverly 300 της Piaggio, μετά την ανάδειξή του ως best seller για το 2020, φαίνεται να συνεχίζει με κεκτημένη ταχύτητα, παρά το ότι εδώ και καιρό ήταν γνωστό ότι θα υπάρξει ανανέωση του μοντέλου. Όσον αφορά σην ανανέωσή του όμως, το νέο Piaggio Beverly 300 hpe Euro5 του 2021 έχει κατά πολύ υψηλότερη τιμή (στις 5.000 ευρώ) τη στιγμή που το προηγούμενο 300άρι – αυτό που βλέπουμε στις ταξινομήσεις – είχε τιμή 3.900 ευρώ. Αυτή η αύξηση σίγουρα θα επηρεάσει τις πωλήσεις του μοντέλου στο μέλλον.

Mε 308 ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Φεβρουάριο, το Beverly άφησε πίσω του για 86 μονάδες το SYM Symphony ST200 των 98 ταξινομήσεων, ενώ το SH150 της Honda ανεβαίνει πολύ ψηλά, στην τρίτη θέση, με 123 ταξινομήσεις.

Υπενθυμίζουμε ότι το 2020, το συγκεκριμένο μοντέλο είχε κινηθεί χαμηλότερα στην ελληνική αγορά, σε σχέση με την αποδοχή που γνωρίζει στην Ευρώπη, όντας 15ο στις συνολικές ταξινομήσεις της περσινής χρονιάς.

SYM Symphony ST200


Ακόμα ένα
Euro 4 μοντέλο της Piaggio κρατά την παραδοσιακά υψηλή του θέση στις ταξινομήσεις, παρά το ότι έχει παρουσιαστεί η Euro 5 έκδοση που το αντικαθιστά. Mε 88 ταξινομήσεις, το Beverly 350 της Piaggio στην τέταρτη θέση λοιπόν, ακολουθούμενο από το Medley 150, που με 378 ταξινομήσεις κατατάσσεται πέμπτο.

Με 11 λιγότερες ταξινομήσεις τερμάτισε το SYM HD300, ενώ η μεγάλη δυναμική του SYM Μaxsym TL500 συνεχίζει να βρίσκεται ψηλά, στην έβδομη θέση με 64 ταξινομήσεις!

Παρόμοια – ίσως και πιο μεγάλη – δυναμική παρουσίασε και το νέο Honda Forza 350, το οποίο μπορεί να βρίσκεται στην 14η θέση της κατάταξης του διμήνου, αλλά τις 44 πωλήσεις του τις αποκόμισε μόλις μέσα σε έναν μήνα, τον Φεβρουάριο!

ΕΛΛΑΔΑ 2021: ΤΟΡ 20 σκούτερ Α’ Διμήνου

ΘΕΣΗ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΟΝΑΔΕΣ
1 PIAGGIO BEVERLY 300 308
2 SYM SYMPHONY ST200 222
3 HONDA SH 150i 123
4 PIAGGIO BEVERLY 350 88
5 PIAGGIO MEDLEY 150 78
6 SYM HD300 67
7 SYM MAXSYM TL 500 64
8 SYM SYMPHONY ST125 63
9 DAYTONA CARGO 125 62
10 SYM JET14 125 59
11 PIAGGIO LIBERTY 125 54
12 YAMAHA XMAX300 49
13 SYM CRUISYM 300 46
14 HONDA FORZA 350 44
KYMCO AGILITY 16+ 200 44
15 VESPA GTS300 43
YAMAHA NMAX 155 40
16 HONDA GENIO 110 38
SYM CITYCOM S300i 38
17 YAMAHA TMAX 560 36
18 PIAGGIO LIBERTY 150 31

19

KYMCO PEOPLE S 150

28

20

SYM JET14 200

27

HONDA FORZA 300

27


Πηγή: ΣΕΑΑΔ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ