Τα σκούτερ που θα οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου
Η πρόσφατη εξίσωση διπλωμάτων αυτοκινήτου και σκούτερ-μοτοσυκλετών αναμένεται να αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κοινού για τη μικρή κατηγορία, αυτή των 125 κυβικών εκατοστών. Το πιο πιθανό είναι να αναβαθμιστεί φτάνοντας στα επίπεδα του εξωτερικού, μιας και η παραπάνω εξίσωση ισχύει εδώ και χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Στο σημερινό μας άρθρο παρουσιάζουμε τα 125άρια σκούτερ του 2021.
Αρκετά εμπλουτισμένη παρουσιάζεται η κατηγορία των 125 cc στα σκούτερ, με τους κατασκευαστές να έχουν ανακοινώσει τα νέα τους μοντέλα ή να έχουν ανανεώσει τις προϋπάρχουσες εκδόσεις, με κοινό παρανομαστή φυσικά, την συμμόρφωση με τις Euro 5 προδιαγραφές.
Πέραν αυτού όμως παρατηρείται και μια γενικότερη αναβάθμιση σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, με τα 125άρια να θεωρούνται πλέον κάθε άλλο παρά «φτωχοί συγγενείς» των μεγαλύτερων σε κυβισμό μοντέλων.
Η κατηγορία των 125 cc προσφέρεται ιδανικά για αστικές μετακινήσεις, με προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου, ενώ το μικρό βάρος και οι μικρές διαστάσεις, προσδίδουν ευελιξία και ανάγουν την οδήγηση των μοντέλων αυτών σε μια εύκολη για όλους διαδικασία.
Με το νέο νομοσχέδιο που θα επιτρέπει σε όσους κατέχουν δίπλωμα αυτοκινήτου να οδηγούν και δίτροχα της κατηγορίας Α1 (υπό προϋποθέσεις, διαβάστε σχετικά) η κατηγορία αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα και αναμένεται να προσελκύσει νέους αναβάτες στις τάξεις της.
Με βάση όλα αυτά, έχει ενδιαφέρον να δούμε λοιπόν ποιες είναι οι νέες προτάσεις των κατασκευαστών στα σκούτερ 125, για το 2021.
Honda SH Mode 125
Mεγάλη σε έκταση είναι η ανανέωση που δέχθηκε η πιο προσιτή έκδοση της σειράς SH.
Το πλαίσιο είναι επανασχεδιασμένο, βάσει της eSAF αρχιτεκτονικής, που βελτιώνει την άνεση μέσω της ενδοτικότητας, χωρίς όμως να υπονομεύεται η σταθερότητα και η στιβαρότητα.
Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος κινητήρας, τεχνολογίας eSP+, φέρει τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να συμμορφωθεί με τις Euro 5 προδιαγραφές, χωρίς να σημειώνονται μεταβολές στην ισχύ του, που ανακοινώνεται στους 11,2 ίππους στις 8.500 rpm, και στα 1,2 kgm στις 5.000 σα.λ.
To δάπεδο του σκούτερ έχει επιμηκυνθεί, προσφέροντας χώρους και μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στον αναβάτη, ενώ μεγαλύτερο είναι το αποθηκευτικό τμήμα κάτω από την σέλα, στα 18,5 λίτρα συνολικής χωρητικότητας.
O smart key έλεγχος του κεντρικού διακόπτη, που καταργεί το παραδοσιακό κλειδί, ο επανασχεδιασμένος προβολέας, το start–stop σύστημα του κινητήρα και τα συνδυασμένα φρένα, συνιστούν ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού για την κατηγορία.
Honda PCX 125
Το σκούτερ που καθόρισε την κατηγορία των Mini GT, παρουσιάζεται επίσης ανανεωμένο, με φρεσκάρισμα στη σχεδίαση, με Full Led φώτα και μεγαλύτερο κατά 2,4 λίτρα αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, φθάνοντας συνολικά τα 30,4 λίτρα.
Στον τομέα της άνεσης, μεγαλύτερα είναι τα κεκλιμένα δεύτερα μαρσπιέ στην ποδιά, τόσο σε μήκος όσο και σε πλάτος, ενώ η τοποθέτηση σινεμπλόκ στις βάσεις του τιμονιού, αποσβένει μεγάλο μέρος των κραδασμών κατά την οδήγηση.
Προχωρώντας στον κινητήρα, πρόκειται για μια νέα eSP+ και Euro 5 μονάδα, με τέσσερις πλέον βαλβίδες (έναντι δύο της προηγούμενης έκδοσης), με τις τιμές ισχύος που ανακοινώνει η Honda, να είναι 12,3 ίπποι στις 8.750 rpm και 1,2 χιλιόγραμμα ροπής στις 6.500 rpm.
Σημαντική προσθήκη είναι αυτή του Traction Control στο μοντέλο του 2021 με το σύστημα να ελέγχει την ακούσια υπερστροφή του πίσω τροχού και να προστίθεται σε μια λίστα εξοπλισμού που περιλαμβάνει επίσης ABS, smart key σύστημα και φυσικά, start–stop.
Honda Forza 125
To μικρότερο βάσει κυβισμού μοντέλο της σειράς των Forza, ανανεώθηκε μαζί με τις μεγαλύτερες εκδόσεις και ήταν από νωρίς καθ΄όλα έτοιμο για την νέα χρονιά.
Ανήκει στην κατηγορία των πολυτελών GT, με την φρεσκαρισμένη σχεδίασή του να προσδίδει δυναμικό αλλά και μετρημένο ύφος στην κατασκευή.
Μεγάλος χώρος κάτω από τη σέλα, ικανός να φιλοξενήσει δύο κράνη και διαστάσεις που θα ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις δύο αναβατών σε άνεση, αφού η κάλυψη από τον αέρα είναι πολύ αποτελεσματική.
Σε αυτό συμβάλλει και η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, που έχει αποκτήσει +40mm ύψους στην ψηλότερή της θέση. Το Traction Control αποτελεί νέα προσθήκη στον εξοπλισμό του μοντέλου, που προσφέρει επίσης ABS και Start–Stop σύστημα.
Keeway Vieste 125
Ένα νέο μοντέλο προστίθεται στην κατηγορία των 125 Mini–GT πόλης, με το όνομα Vieste, από την Keeway. Δυναμική και σύγχρονη η σχεδίασή του, ακολουθεί τα πρότυπα της κατηγορίας, διαμορφώνοντας όμως μια ξεχωριστή ταυτότητα.
Ο εξοπλισμός του Keeway Vieste 125 περιλαμβάνει LED φώτα, keyless σύστημα εκκίνησης, άνοιγμα σέλας και τάπας βενζίνης μέσω διακόπτη (χωρίς χρήση κλειδιού), καθώς και πίνακα οργάνων αποτελούμενο από δυο αναλογικά ρολόγια και μια μεγάλη LCD οθόνη ανάμεσά τους.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα full face κράνος, ενώ το βάρος του Keeway Vieste 125 είναι 134 κιλά και η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, 9,5 λίτρα. Ο κινητήρας του μοντέλου είναι αερόψυκτος και τετραβάλβιδος, αποδίδοντας 10,5 ίππους στις 7.000 rpm και η άφιξή του στην ελληνική αγορά αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.
Kymco F9
Πρωτότυπο, έτοιμο για λανσάρισμα το F9 της Kymco, αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον ηλεκτροκίνητο δίτροχο, που συνδυάζει στοιχεία από τα σκούτερ, τις μοτοσυκλέτες και τα παπιά.
Μπορεί να είναι διτάχυτο, με το «κιβώτιο» μάλιστα να είναι τοποθετημένο στο ψαλίδι, κοντά στο κέντρο του πίσω τροχού, όμως οι αλλαγές των δύο αυτών σχέσεων γίνονται με αυτόματο τρόπο.
Η ισχύς του μοτέρ είναι 9,4 kW και η ροπή 30 Nm, εμπίπτει δηλαδή εντός των ορίων της A1 κατηγορίας, με την Kymco να ανακοινώνει 3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από τα 0 έως τα 50 χλμ./ώρα και μια τελική της τάξεως των 110 χλμ./ώρα.
Η αυτονομία της μπαταρίας των 96V / 40 Αh ανέρχεται στα 120 χιλιόμετρα με βάση το ΝΕDC πρότυπο μέτρησης (New European Driving Cycle), με την πλήρη φόρτισή της να απαιτεί τον εντυπωσιακά λίγο χρόνο των 2 ωρών.
SYM Jet4 125 RX
Τo γνωστό Jet4 της SYM, ανανεώνεται και αναβαθμίζεται σε RX έκδοση, αποκτώντας σημαντικές αλλαγές.
Πέραν της συμμόρφωσης του κινητήρα με τις Euro 5 προδιαγραφές, η σχεδίαση έχει αποκτήσει μια πιο γωνιώδη υπόσταση, προσδίδοντας μια πιο δυναμική εμφάνιση, για την οποία η SYM αναφέρει ότι έμπνευση αποτέλεσαν οι Off–Road μοτοσυκλέτες.
Το πλαίσιο είναι επανασχεδιασμένο και πολύ σημαντική για την οδηγική συμπεριφορά είναι η εφαρμογή του συστήματoς A.L.E.H., που τοποθετεί κινητήρα, αρθρώσεις και κέντρα τροχών στο ίδιο επίπεδο, μειώνοντας αισθητά τις αντιδράσεις στο άνοιγμα του γκαζιού.
Ο κινητήρας, παρέμεινε αερόψυκτος και διβάλβιδος, συμμορφώθηκε με τις Euro 5 και κέρδισε και σε ισχύ, αποδίδοντας 11,2 ίππους στις 8.500 rpm, σε σχέση με τους 10,5 ίππους στις 8.000 rpm που απέδιδε η Euro 4 έκδοση. Για το 2021, μια ακόμη αλλαγή είναι η μετάβαση από τις αναλογικές ενδείξεις του πίνακα οργάνων σε πλήρως ψηφιακές.
SYM Jet X 125
Νέο μοντέλο που εντάσσεται στην ευρύτερη οικογένεια των Jet14, έχοντας όμως ένα πιο δυναμικό και ξεχωριστό χαρακτήρα, συμπλέοντας με τις σύγχρονες τάσεις στην κατηγορία των Mini–GT.
O κινητήρας του είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος και υγρόψυκτος, και παρά το ότι έχει τον ίδιο ακριβώς κυβισμό σε σχέση με αυτόν του Jet 14, στα 124,6 cc, έχει τέσσερις συνολικά βαλβίδες, σε σχέση με τις δύο του Jet 14, ενώ και η ονομαστική του απόδοση εμφανίζεται αυξημένη, στους 12,9 ίππους στις 8.000 rpm και στα 1,1 kgm ροπής στις 6.000 rpm.
Ο εξοπλισμός βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και περιλαμβάνει δικάναλο ABS της Continental, Full LED φώτα, Keyless σύστημα εκκίνησης και πλήρως έγχρωμη ψηφιακή LCD οθόνη ως πίνακα οργάνων.
Σε ό,τι αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενηθεί ένα φουλφέις κράνος, ενώ υπάρχει και ντουλαπάκι στη δεξιά πλευρά του εσωτερικού της ποδιάς, με παροχή φόρτισης USB QC 2.0.
Οι τροχοί έχουν διάμετρο 14 ιντσών και φέρουν ελαστικά 100/90-14 και 110/80-14, ενώ τα φρένα αποτελούνται από μονούς δίσκους διαμέτρου 260 και 220 mm. Τέλος, το πλήρες υγρών βάρος που ανακοινώνει η SYM για το μοντέλο, είναι τα 140 κιλά.
Yamaha D’Elight 125
To πιο προσιτό σκούτερ της Υamaha ονομάζεται D’Elight και είναι αρκετά ελαφρύ, με βάρος μόλις 101 κιλά, διευκολύνοντας οποιονδήποτε στους χειρισμούς κατά την οδήγηση.
Για το 2021 έχει αποκτήσει νέα σχεδίαση, που συνδυάζει κλασικά και σύγχρονα στοιχεία, ενώ το επίπεδο πάτωμα του αυξάνει την πρακτικότητα, επιτρέποντας την μεταφορά ογκωδών αντικειμένων.
Ο αερόψυκτος κινητήρας του Yamaha D’Εlight 125, έχει τέσσερις βαλβίδες και είναι σχεδιασμένος με βάση την Blue Core φιλοσοφία της Yamaha, για μειωμένες τριβές, οικονομία και αξιοπιστία, ενώ πέραν της συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro 5, για το 2021, αποκτά επίσης και σύστημα Start–Stop.
Το σκούτερ φέρει τροχούς διαμέτρου 12 και 10 ιντσών, μπροστά και πίσω αντιστοίχως, με τα φρένα να αποτελούνται από δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω, σε συνδυασμένη λειτουργία.
Υamaha NMAX 125
Με βελτιώσεις στα σημεία, δυναμικές λύσεις στον τομέα του κινητήρα και προσθήκη εξοπλισμού το ΝΜΑΧ 125 του 2021 ρίχνεται στη μάχη μιας πολύ απαιτητικής πλέον κατηγορίας, με άξιους ανταγωνιστές.
Ο κινητήρας των 125 κ.εκ. συμμορφώνεται με τις νέες προδιαγραφές και συνεχίζει να αποτελεί ένα από το πιο τεχνολογικά προηγμένα μοτέρ της κατηγορίας, αφού φέρει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVA στις βαλβίδες εισαγωγής.
Με αυτό το ισχυρό ατού ήδη στην φαρέτρα του από το 2015, η Yamaha προσθέτει στο NAMX 125 για το 2021 κι άλλο ένα εξέχον χαρακτηριστικό, αυτό της Start & Stop λειτουργίας, ακολουθώντας έτσι ένα σύστημα που πρωτολανσάρισε η Honda στο PCX.
Επιπλέον όλων αυτών, το NMAX 125 έχει επανασχεδιασμένο πλαίσιο, ΑBS, Traction Control, μια νέα ψηφιακή οθόνη LCD ως πίνακα οργάνων, σύστημα Smart Key και δυνατότητες διασυνδεσιμότητας με smartphone.
Yamaha XMAX 125
Το νέο της υπόθεσης ΧΜΑΧ 125 δεν είναι μόνο η ανανέωσή του για το 2021, αλλά και η εισαγωγή του στην Ελλάδα.
Σχεδιαστικά συμβαδίζει με το μεγαλύτερο ΧΜΑΧ 300, αλλά οι περισσότερες αλλαγές έχουν σημειωθεί στον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο και τετραβάλβδιδο κινητήρα, ο οποίος αποτελεί μια νέα μονάδα Blue Core σχεδίασης, στα 124,6 cc.
Για το 2021, η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 5 ήταν φυσικά μια αναμενόμενη εξέλιξη, ενώ η προσθήκη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού της Yamaha, VVA, αποτελεί αναμφίβολα μια σημαντική αναβάθμιση.
Στην οικονομία του καυσίμου στοχεύει επίσης και η προσθήκη του Start & Stop συστήματος, με τη Yamaha να ανακοινώνει κατανάλωση της τάξεως των 2,3 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα (τυποποιημένη-θεωρητική).
Το Traction Control παραμένει από την προηγούμενη γενιά του XMAX 125 και μαζί με το δικάναλο ABS, ενώ στον εξοπλισμό του XMAX 125 συμπεριλαμβάνονται επίσης σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος – ξεκλειδώματος Smart Key, LED φώτα μπροστά και πίσω και ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα.