fbpx

ΕΡΕΥΝΑ: ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ, ΙΤΑΛΙΑ vs EΛΛΑΔΑΣ

ΕΝΑ ΣΚΟΥΤΕΡ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ… ΟΚΤΩ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Εντάξει, το παραδεχόμαστε… δεν μπορεί να γίνει σύγκριση, μεταξύ ελληνικής αγοράς και ιταλικής. Η διαφορά είναι χαώδης! Πάμε να δούμε το σκορ της “αναμέτρησης”.

ΕΛΛΑΔΑ: 13. 370 πωλήσεις σκούτερ, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 2011

ΙΤΑΛΙΑ: 107. 542 πωλήσεις σκούτερ, για το ίδιο διάστημα!

Εντάξει δεν είναι τίποτα, ψυχραιμία παιδιά, ξεχάστε το “Ούνα ράτσα-Ούνα φάτσα”, αυτά τα λέμε για να γελάμε και να περνάει η ώρα, η διαφορά μας είναι, κάτσε να πιάσω το κομπιουτεράκι… πέντε μείον τρία, μείον δύο… 94. 172 λιγότερες πωλήσεις μέσα στο εξάμηνο. Δεν είναι άσχημα για μια χώρα 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, η Ιταλία έχει 58 εκατομμύρια κόσμο, δηλαδή 5,8 φορές περισσότερο από εμάς. Εδώ χάνουμε λίγο, γιατί αν πολλαπλασιάσουμε τα 10 εκατομμύρια με το 5,8, προσπαθώντας να βρούμε πόσα σκούτερ θα πουλάγαμε αν ήμασταν Ιταλία, θα βγάλουμε ότι σαν “Ελλάδα” πουλήσαμε 77.500 σκούτερ Ιανουάριο-Ιούνιο του ’11, άρα μένουμε και πάλι λίγο πίσω.

Honda SH 300i. Πρώτο σε πωλήσεις στην Ιταλία, με 1. 8.487 μονάδες

Όχι δεν το βάζουμε κάτω, παρόλο που η ελληνική αγορά των σκούτερ έχει παρουσιάσει πτώση στις πωλήσεις, κατά 15% σε σχέση με πέρσι. Το πρώτο εξάμηνο του 2010 είχαν πουληθεί στην Ελλάδα 15.852 σκούτερ (πωλήσεις που ήταν κατά 4% αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, το 2009).

Φέτος, το 2011, το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς μας έφερε 13.370 πωλήσεις, όπως είπαμε και πιο πάνω, πράγμα που σημαίνει οτι πουλήθηκαν 2.482 λιγότερα σκούτερ από πέρσι. Όχι ευκαταφρόνητο νούμερο πτώσης και σε αυτό το σημείο μην ρωτήσετε γιατί συνέβη αυτό, γιατί την απάντηση θα πρέπει να την αναζητήσετε στην πολιτική, ιδεολογική και οικονομική κρίση και όχι σε ένα ταπεινό ηλεκτρονικό περιοδικό για σκούτερ.

Piaggio Beverly 300, με 7.171 μονάδες στη δεύτερη θέση των πωλήσεων

Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι προτίμησαν οι Ιταλοί σκουτερίστες το εξάμηνο του 2011, που αναλύουμε. Οκτώμιση περίπου χιλιάδες αγόρασαν το Honda SH 300i και χίλιοι πεντακόσιοι λιγότεροι το Piaggio Beverly 300. Στην τρίτη θέση, κατατάσσεται το Piaggio Liberty 125 με 5.096 πωλήσεις. Επίσης πέντε χιλιάδες ακόμα νομάτοι πήγαν και ακούμπησαν τα χρήματά τους στα ταμεία της Yamaha, για να αποκτήσουν το T-Max 500 και επιπροσθέτως χίλιοι λιγότεροι προτίμησαν το X-Max 250! Αυτά είναι τα πρώτα πέντε best seller (ευπώλητα τα λέμε στα Ελληνικά) σκούτερ της Ιταλικής αγοράς για το 2011. Aναλυτικότερα:

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ (ΙΑΝ. – ΙΟΥΝ. 2011)

  1. Honda SH 300i 8.487 μονάδες

  2. Piaggio Beverly 300 7.171 μονάδες
  3. Piaggio Liberty 125 5.096 μονάδες
  4. Yamaha T-Max 500 4.937 μονάδες
  5. Yamaha X-Max 250 4.143 μονάδες

Tα επόμενα πέντε πιο καλοπουλημένα σκούτερ της Ιταλίας είναι: στην 6η θέση το Honda SH 150i (με 3.750 μονάδες), στην 7η το Kymco Downtown 300 (3.524), στην 8η την Vespa GTS 300 (3.434). Στην 9η θέση βρίσκουμε και πάλι ένα Honda SH, αυτή τη φορά το 125i (3.245). Στην τελευταία θέση, την δεκάδα κλείνει το Kymco Agility 125 (3.216).

 

Το μεγαλύτερο σε κυβισμό σκούτερ του Top 10 είναι το Yamaha T-Max 500

Μερικές παρατηρήσεις επί των ιταλικών πωλήσεων:

Η Honda πηγαίνει περίφημα στην Ιταλία, αφού τα τρία SH (125/150 και 300) βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα. Οι συνολικές τους πωλήσεις φτάνουν τις 15.482 μονάδες (δεν συγκρίνεται, αλλά είναι παραπάνω από όλα τα σκούτερ που πουλήθηκαν στην Ελλάδα το ίδιο διάστημα…)

Το best seller στην Ελλάδα Piaggio Beverly 300 βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 1.400 μονάδες λιγότερες από την πρώτη θέση, αλλά το ενδιαφέρον είναι πως το μικρό σκούτερ πόλης Piaggio Liberty 125 συνεχίζει να αποτελεί δύναμη στην Ιταλία και έρχεται τρίτο.

Τα T-Max 500 χαίρουν εκτίμησης και από το Ιταλικό κοινό πούλησαν σχεδόν 5.000 κομμάτια, τη στιγμή που η τιμή αγοράς τους (στην Ιταλία), στα 10.390 ευρώ είναι υπερδιπλάσια από αυτήν του Honda SH 300i (4.800 ευρώ) και του Piaggio Beverly 300 (4.490 ευρώ)!

Πρώτη εταιρία στο Top 10, εκτός Honda-Piaggio, είναι η Kymco στην 7η θέση με το Downtown 300. H Kymco καταλαμβάνει και τη 10η θέση με το Agility 125.

Κορυφαίο Mega Scooter (μεγάλου κυβισμού) στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων είναι το Yamaha T-Max 500.

To πρώτο “μικρότερου κυβισμού” σκούτερ στη δεκάδα είναι το Honda SH 150i στην 6η θέση.