Λογικά πράγματα το -17%
Όπως ήταν αναμενόμενο οι ταξινομήσεις-πωλήσεις σκούτερ, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων στο πρώτο εξάμηνο του 2020 στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με αυτές του 2019
Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2020, οι ταξινομήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών στις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (δηλαδή Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, που εκπροσωπούν περίπου το 80% της αγοράς των δύο τροχών στην Ευρώπη και τη Μ. Βρετανία) έφτασαν τις 413.200 μονάδες. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια μείωση 17% σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2019. Μόνο…
Ωστόσο, η τρέχουσα τάση της αγοράς στο χώρο των δύο τροχών μπορεί να θεωρηθεί βελτιωμένη, ιδίως σε σύγκριση με τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους. Πράγματι, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι ταξινομήσεις στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές είχαν μειωθεί κατά μέσο όρο κατά 32,7% (!) ως αποτέλεσμα της παράλυσης της εμπορικής δραστηριότητας που ακολούθησε το ξέσπασμα του ιού COVID-19.
Ρίχνοντας δε μια ματιά στα μοτοποδήλατα (μέχρι 50 κυβικά), τα πράγματα είναι ακόμη πιο ενθαρρυντικά στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (π.χ. Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία) αφού κατά τους πρώτους 6 μήνες του 2020 οι ταξινομήσεις έφτασαν συνολικά τις 110.600 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μείωση της τάξης του 6,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.
Σχολιάζοντας την παρούσα κατάσταση του χώρου, ο Antonio Perlot, Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κατασκευαστών ACEM, δήλωσε: “Οι πωλήσεις σκούτερ, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων παραμένουν κάτω από τα επίπεδα του 2019, λόγω του αντίκτυπου των μέτρων lockdown της φετινής άνοιξης. Η μερική ανάκαμψη της αγοράς από την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων δείχνει ότι οι καταναλωτές θεωρούν τα οχήματά μας ως εξαιρετικές επιλογές κινητικότητας και αναψυχής, στην τρέχουσα κατάσταση”.
“Παρ ‘όλα αυτά, είναι ακόμη νωρίς για να εξαχθούν ουσιαστικά συμπεράσματα σχετικά με τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της αγοράς και τις δραστηριότητες του τομέα, δεδομένης της απρόβλεπτης εξέλιξης της πανδημίας. Το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα είναι κρίσιμο – το γεγονός παραμένει ότι ένας μεγάλος αριθμός αντιπροσώπων σε ολόκληρη την Ευρώπη, κυρίως στις μεγαλύτερες αγορές, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντική οικονομική πίεση. Αντιμετωπίζουν επίσης την πρόκληση της διάθεσης του υπερβολικού αποθέματος μοντέλων Euro4 τα οποία, σε περίπτωση που δεν υπάρξει αποφασιστική δράση από τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα καταστούν μη πωλήσιμα λόγω νομοθετικών αλλαγών – βλ. Euro5”.
“Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η βιομηχανία μοτοσυκλετών στην Ευρώπη καλεί για ακόμα μια φορά τους υπεύθυνους χάραξης ευρωπαϊκής πολιτικής να υποστηρίξουν κατασκευαστές, συνεργάτες-αντιπροσώπους και προμηθευτές σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές, να παρατείνουν την προθεσμία για την πώληση δίτροχων προδιαγραφών Euro4, και να θεσπίσουν στοιχειοθετημένα οικονομικά μέτρα σε εθνικό επίπεδο”.