Η ισχύς εν τη – ηλεκτρική – ενώσει
Ηοnda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha επιταχύνουν την εξέλιξη των ηλεκτρικών σκούτερ. Με ποιο τρόπο; Ενώνοντας τις δυνάμεις τους και κινούμενοι όλοι μαζί!
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εξελίξουν μαζί ηλεκτρικές λύσεις πάνω σε δύο τροχούς και κυρίως σκούτερ για αρχή. Με τη συνεργασία αυτή, οι τέσσερις μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές επιδιώκουν να επιταχύνουν το πέρασμα των ηλεκτροκινητήρων στις γκάμες τους και να προτείνουν κοινές-τυποποιημένες λύσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν με τη σειρά τους τη γοργότερη ώθηση της αγοράς προς τον ηλεκτρισμό.
Χρόνια τώρα βλέπουμε στα σαλόνια διάφορες προτάσεις από την Ιαπωνία με ηλεκτροκινητήρες, σαν πρωτότυπα, από σκούτερ, μοτοσυκλέτες, τρίτροχα, τετράτροχα, κ.λπ., τελικά, όμως, κανένα από αυτά δεν βγαίνει στην παραγωγή.
Η Honda παρουσίασε το ηλεκτρικό PCX για την εγχώρια αγορά της σαν “προθέρμανση”, ενώ κι άλλα ηλεκτρικά σκούτερ διατίθενται επίσης από τις υπόλοιπες γιαπωνέζικες εταιρίες, σπάνια, όμως, διασχίζουν τους ωκεανούς για να φτάσουν σε άλλες ηπείρους.
Η Yamaha κάνει κάποιες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση σε Ιαπωνία και Ταϊβάν, αλλά σε μικρή κλίμακα μέχρι στιγμής, ενώ άλλοι κατασκευαστές από την Ασία δείχνουν μεγάλη κινητικότητα, με την πιο σοβαρή προσπάθεια να γίνεται από την Kymco.
Η BMW έχει τοποθετήσει στην αγορά με επιτυχία ένα υψηλών προδιαγραφών, high-end σκούτερ, το BMW C-Evo, το οποίο ηγείται αυτής της κατηγορίας και η Piaggio έκανε πρόσφατα το πρώτο της βήμα με τη Vespa Elettrica, με επόμενες κινήσεις να είναι μέσα στο πρόγραμμα.
Με την ηλεκτροκίνηση να κινείται “απειλητικά” και προς την Ευρώπη (η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο είναι η Κίνα, όπου τα δίτροχα με συμβατικούς κινητήρες απαγορεύονται μέσα στις πόλεις!). στην πραγματικότητα βρισκόμαστε στα σπάργανα μιας πολύ μεγάλης ιστορίας που έχει να κάνει με τη μετακίνηση των ανθρώπων του πλανήτη.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές συνεχίζουν να δείχνουν την δυσπιστία και την δυστοκία τους πάνω στο θέμα, κάτι που δεν συμβαίνει στο χώρο του αυτοκινήτου, για παράδειγμα. Η Honda έχει δηλώσει από πέρσι ότι μέχρι το 2025 όλα της τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτροκινούμενα.
Επίσης έχει γίνει σαφές ότι οι Ιάπωνες κατασκευαστές, παρότι ηγέτες της παγκόσμιας βιομηχανίας μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, έχουν χάσει την πρώτη φάση της ηλεκτροκίνησης της αγοράς.
Αυτό δείχνει να αλλάζει – αν μεταφράζουμε σωστά τις ενδείξεις – αφού στις αρχές Απριλίου εκδόθηκε μια ανακοίνωση, εξ ολοκλήρου στα ιαπωνικά και όχι μεταφρασμένη αγγλικά, λες και υπήρχε κάποιο πρόβλημα ή έπρεπε να μην δημοσιοποιηθεί η σύμπραξη. Στην ανακοίνωση αυτή αναφέρεται ότι οι τέσσερις Ιάπωνες κατασκευαστές θα ενωθούν σε μια κοινοπραξία για την ανάπτυξη κοινών τεχνολογιών γύρω από την ηλεκτρική κινητικότητα.
Οι τέσσερις εταιρίες της Ιαπωνίας δηλώνουν ότι θέλουν να εστιάσουν τις προσπάθειές τους στην τεχνολογία εναλλάξιμων μπαταριών. Για αυτούς, είναι η καλύτερη λύση για την κάλυψη των αναγκών των χρηστών σε καθημερινή βάση. Η Kymco ανακοίνωσε πρώτη τη συγκεκριμένη λύση (σύστημα Ionex) και τώρα οι Ιάπωνες φαίνεται ότι θα κινηθούν πάνω στα βήματά της.
Οι τέσσερις γιαπωνέζικες εταιρίες θα προσφέρουν σίγουρα μια παρόμοια τεχνολογία, αφού μέχρι στιγμής το σύστημα Kymco Ionex φαίνεται να είναι το καλύτερο. Ωστόσο, η Honda, η Kawasaki, η Suzuki και η Yamaha θέλουν να εργαστούν σε διάφορους άξονες ταυτόχρονα, όπως: βελτίωση αυτονομίας, μείωση χρόνου φόρτισης, το κόστος των σκούτερ, το κόστος υποδομής υποστήριξης των χρηστών. Μεγάλα πράγματα ετοιμάζονται… ετοιμαστείτε ψυχολογικά κι εσείς.