Σταθερές αξίες
Αθροιστικά οι ταξινομήσεις μοτοποδηλάτων, σκούτερ και μοτοσυκλετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθαν σε 1.051.606 μονάδες κατά τους πρώτους 9 μήνες του 2017, αντιπροσωπεύοντας μείωση 1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών (ACEM).
Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (206.596 μονάδες, + 4.1%) και της Ιταλίας (197.159 μονάδες, + 5.7%), αλλά μειώθηκαν στη Γερμανία (149.334 μονάδες, 11,3%), Ισπανία (120.302 μονάδες -8.5%) και τη Μεγάλη Βρετανία (85.505 μονάδες, -15.7%).
Οι ταξινομήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών στην ΕΕ ανήλθαν σε 771.327 μονάδες κατά τους πρώτους 9 μήνες του έτους. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση 5,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2016. Με 177.336 μονάδες (+ 6,4%), η Ιταλία παραμένει η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά σκούτερ και μοτοσυκλετών, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (132,950 μονάδες, + 2,4%), τη Γερμανία (126.592 μονάδες, 11,7%), Ισπανία (105,184 μονάδες, -8,5%) και η Μεγάλη Βρετανία (80,222 μονάδες, -15,4%).
Οι ταξινομήσεις στον τομέα των μοτοποδηλάτων ανήλθαν σε 280.279 μονάδες (+ 9,3%) κατά τη διάρκεια των πρώτων 9 μηνών του 2017, αν και αυτό οφείλεται εν μέρει στην κυβέρνηση της Σλοβενίας, υποχρεώνοντας όλους τους ιδιοκτήτες μη εγγεγραμμένων μοτοποδηλάτων να τα καταχωρίσουν, προκειμένου να ενημερώσουν τη βάση δεδομένων.
Η μεγαλύτερη αγορά μοτοποδηλάτων στην Ευρώπη ήταν η γαλλική αγορά (73.646 μονάδες, + 7.2%), ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (58.672 μονάδες, + 5.9%), τη Γερμανία (22.742 μονάδες, -9.2% ) και την Ιταλία (19.823 μονάδες, -0.3%).
Οι συνδυασμένες ταξινομήσεις ηλεκτρικών σκούτερ, μοτοποδηλάτων, μοτοσυκλετών και τετράτροχων ανήλθαν σε 23.695 μονάδες κατά τους πρώτους 9 μήνες του 2017. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 7,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2016.
Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές από πλευράς όγκου πωλήσεων ήταν η Γαλλία με συνολικά 7.231 ηλεκτρικά οχήματα, ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (4.421 μονάδες), το Βέλγιο (4.165 μονάδες), την Ισπανία (2.501 μονάδες) και την Ιταλία (1.454 μονάδες).
Συνολικά 3.121 ηλεκτρικές μοτοσικλέτες ταξινομήθηκαν στην ΕΕ μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2017 (-13,4%). Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ήταν: Γαλλία (892, + 4%), Ισπανία (808, + 51,9%) Γερμανία (405, -32,3%) και Αυστρία (691, -60,5%).
Οι εγγραφές ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων έφτασαν τις 18.234 μονάδες (+ 60,8% σε σύγκριση με τους πρώτους 9 μήνες του 2016). Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές μοτοποδηλάτων ήταν: Γαλλία (5502 μονάδες, + 93,6%), Κάτω Χώρες (4244 μονάδες, -16,3%), Βέλγιο (3630 μονάδες, + 293%), Ισπανία (1578 μονάδες, + 161% 876 μονάδες, + 73,8%).
Παραθέτω, αναφορά
Σχολιάζοντας τα τελευταία στοιχεία, ο Antonio Perlot, Γενικός Γραμματέας της ACEM, δήλωσε:
“Οι εγγραφές οχημάτων στην Ευρώπη μειώθηκαν ελαφρώς κατά τους πρώτους 9 μήνες του 2017 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2016. Όμως, ο στόλος των μοτοποδηλάτων, των σκούτερ και των μοτοσυκλετών – δηλαδή ο συνολικός αριθμός δίτροχων που κυκλοφορούν στους δρόμους – αυξήθηκε από περίπου 30,3 εκατομμύρια μονάδες (2006) σε 35,3 εκατομμύρια μονάδες (2015)”.
“Οι λόγοι για αυτή τη σταθερή ανάπτυξη είναι γνωστοί. Τα σκούτερ, οι μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα είναι ιδανικά για μετακινήσεις, ιδιαίτερα σε πόλεις με υψηλή κυκλοφορία και είναι ευκολότερο να σταθμεύσουν, πράγμα που φυσικά εξοικονομεί χρόνο για τους ανθρώπους. Επίσης, καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και είναι πιο προσιτά από άλλα μέσα μεταφοράς. Αυτά τα εγγενή πλεονεκτήματα θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια και, ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι ο αριθμός των δικύκλων στην Ευρώπη θα συνεχίσει να αυξάνεται”.
“Επιπλέον, τα τελευταία μας στοιχεία καταγραφής δείχνουν αύξηση του αριθμού των μοτοσυκλετών που χρησιμοποιούνται για αναψυχή σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές. Αυτά τα οχήματα αγοράζονται κυρίως για την ευχαρίστηση της οδήγησης, αν και προσφέρουν συχνά χρησιμοποιούνται και για μετακίνηση”.
“Υπάρχουν επίσης σημαντικές ευκαιρίες για αύξηση των πωλήσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου το 80% όλων των σκούτερ, μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών στον κόσμο χρησιμοποιείται στις ασιατικές χώρες, οι οποίες προσφέρουν τεράστιο δυναμικό αγοράς για τον κλάδο μας. Ωστόσο, πολλές από αυτές τις χώρες έχουν πολύ περιοριστικές εμπορικές πολιτικές, οι οποίες βλάπτουν τις ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως επεσήμανε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή”.
“Για το μέλλον, ο κλάδος μας συνεχίζει να επενδύει σε νέες τεχνολογίες και αρκετές εταιρείες συνεργάζονται ήδη στον τομέα των συνδεδεμένων οχημάτων μέσω της Κοινοπραξίας Connected Motorcycle. Τα επόμενα χρόνια οι πελάτες θα δουν όλο και περισσότερο νέες μοτοσυκλέτες με προηγμένα και καινοτόμα χαρακτηριστικά”.