fbpx

VESPA SEI GIORNI 300: Περιορισμένης παραγωγής

Τιμώντας το (χωμάτινο) παρελθόν

Μια μοντέρνα Vespa GTS 300 βάφεται και εξοπλίζεται έτσι ώστε να τιμήσει ένα σημαντικό μοντέλο στην 70χρονη ιστορία της Vespa, που πριν από 66 χρόνια έτρεχε σε αγώνες εντούρο…

Το μοντέλο Vespa Sei Giorni 125, του 1951 εμφανίστηκε σαν ειδική αγωνιστική κατασκευή έτοιμη να αντιμετωπίσει τις δύσκολες χωμάτινες διαδρομές του Διεθνούς Εξαήμερου Αγώνα Εντούρο, που γινόταν το 1951 στην Ιταλία και είναι μακράν ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της ιταλικής εταιρίας.

H Vespa Sei Giorni GTS 300 του 2017….

Περιζήτητο από συλλέκτες, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση, δεδομένου ότι κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό – περίπου 300 κομμάτια – και προορίζονταν για αγώνες.

H Piaggio αποφασίζοντας να λάβει, για λόγους διαφήμισης της αντοχής του σκούτερ, μέρος στον πιο δύσκολο αγώνα του κόσμου εκείνη την εποχή, τον Εξαήμερο Αγώνα Εντούρο, που αργότερα μετονομάστηκε και έγινε γνωστός σαν ISDE (International Six Days Enduro) δημιουργεί μια ειδική αγωνιστική έκδοση Vespa.

... κι η Vespa Sei Giorni του 1952

Στην ομάδα μηχανικών που τη δημιουργεί συμμετέχει και ο θρυλικός αεροναυπηγός και πατέρας της Vespa, ο Coradino D’Ascanio. Πρώτα-πρώτα δυναμώνει ο κινητήρας έτσι ώστε πετυχαίνει αντί για τελική ταχύτητα 65 km/h, τα πολύ καλύτερα 95 km/h.

Mπήκε νέο καρμπυρατέρ Dell’Orto SS 23P, ενισχυμένος συμπλέκτης, μεγαλύτερη σωλήνα εξάτμισης, κ.α. και για να υπάρχει μεγαλύτερη αυτονομία τοποθετείται και δεύτερο ρεζερβουάρ πίσω από τη σέλα.

Η ρεζέρβα μπαίνει ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, εγκάρσια τοποθετημένη στο δάπεδο.

Στον αγώνα που γίνεται τον Σεπτέμβριο του 1951 στο Varese οι διαδρομές διασχίζουν κοιλάδες και βουνά στη γύρω περιοχή του Μπέργκαμο.

Παρότι στην αρχή ο κόσμος των αγώνων εντούρο βλέπει με συμπάθεια τις 10 Vespa Sei Giorni που παρατάσσονται στην εκκίνηση, τα αστεία σταματούν όταν 9 από αυτές τερματίζουν τον αγώνα και μάλιστα σε τέτοιο χρόνο ώστε να αποσπάσουν χρυσά μετάλλια (τα μετάλλια στους εξαήμερους αγώνες απονέμονται σύμφωνα με τη διαφορά του τερματίσαντα, σε σχέση με τον χρόνο του νικητή).

Έτσι η Piaggio, αμέσως μετά την επιτυχία του Εξαήμερου Αγώνα δημιουργεί μια ειδική έκδοση Vespa σε περιορισμένο αριθμό, που κόστιζε σχεδόν 4 φορές παραπάνω από την κανονική έκδοση!

Το θρυλικό μοντέλο του 1951 γίνεται έμπνευση για μια ειδική έκδοση της Vespa GTS 300, κι έτσι γεννιέται η σύγχρονη Vespa Sei Giorni, που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 300 αριθμημένων κομματιών.

Η εμφάνιση της 300 στηρίζεται σε αυτήν του μοντέλου του ’51, ενώ κάτω από το μεταλλικό πλαίσιο ζει ένας σύγχρονος ψεκαστός κινητήρας, 278 cc, προδιαγραφών Euro4, μονοκύλινδρος, 4χρονος, 4βάλβιδος, υγρόψυκτος, ικανός να παράγει ισχύ 21,2 ίππων, στις 7.750 rpm.

Το σκούτερ φοράει 12άρηδες τροχούς, δισκόφρενα μπροστά και πίσω με ABS.

Χαρακτηριστικά στοιχεία της Vespa Sei Giorni 300 είναι το “faro basso”, ο χαμηλά τοποθετημένος προβολέας πάνω στο μπροστινό φτερό, καθώς και το γυμνό τιμόνι, που θυμίζει εκείνο της παλιάς Vespa Sei Giorni, και προέρχεται από GTV.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η κοντή ζελατίνα που βρίσκεται στο τιμόνι.

Το σπορτίβικο στυλ τονίζεται κι από τον μαύρο αριθμό συμμετοχής που ανασύρθηκε από την αγωνιστική ομάδα της Vespa, την Squadra Corse από τη δεκαετία του ’50.

Το χρώμα του σκούτερ είναι χακί ματ, αγωνιστικό της Βέσπα εκείνης της εποχής και τονίζεται από βαμμένα μαύρα τμήματα, όπως οι ζάντες και η εξάτμιση.

Κόκκινες πινελιές τοποθετήθηκαν στις ζάντες, στο ελατήριο της μπροστινής ανάρτησης και στο λογότυπο “Sei Giorni” που βρίσκεται πάνω στο πίσω μέρος του δεξιού καπακιού της ουράς.


Ενδιαφέρουσα πάνω στην Vespa Sei Giorni είναι και η σπορ σέλα (ημι-μονόσελο) με μαύρο αντιολισθητικό κάλυμμα και λευκό σιρίτι και ραφές.

Τέλος στο ντουλαπάκι της ποδιάς υπάρχει ταμπελάκι “Special Edition” που φέρει και τον αύξοντα αριθμό, υπενθυμίζοντας την περιορισμένη παραγωγή του μοντέλου.

Μια πολύ όμορφη Vespa, περιορισμένης παραγωγής, που τιμά ένα σπάνιο μοντέλο στην υπερ-εβδομηντάχρονη ιστορία του θρυλικού σκούτερ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ