fbpx

SUZUKI BURGMAN FUELL CELL: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

Αν θέλει ο κόσμος

Και όμως, σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες η Suzuki είναι έτοιμη να βγάλει το πρωτοποριακό Burgman Fuel Cell, με κυψέλες καυσίμου στην παραγωγή. Το μοντέλο που παρουσιάστηκε και πάλι, πριν από μερικούς μήνες στην έκθεση της Κολωνίας και κυκλοφορεί στους δρόμους με πανευρωπαϊκή έγκριση, έστω και σε μορφή δοκιμαστικού οχήματος, μπορεί να βγει στην αγορά μέσα στο 2015. Αρκεί να υπάρξει ενδιαφέρον από τον κόσμο, παραγγελίες… και σταθμοί ανεφοδιασμού.

Το Burgman Fuel Cell είναι μια ιδέα, ένα επαναστατικό σκούτερ που εμφανίστηκε πρώτη φορά στον κόσμο στο Tokyo Motor Show του 2009. Πρόκειται για ένα project που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την βρετανική εταιρία Intelligent Energy και είναι ένα σκούτερ που κινείται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα με μια πρωτοτυπία όμως.

Ο ηλεκτροκινητήρας δεν χρησιμοποιεί μπαταρίες ως πηγή ενέργειας αλλά κυψέλες καυσίμου. Οι κυψέλες καυσίμου τροφοδοτούνται με υδρογόνο και οξυγόνο από την ατμόσφαιρα τα οποία αντιδρούν με την παρουσία ηλεκτρολύτη και παράγουν νερό, θερμοκρασία και ηλεκτρισμό. Το κατάλοιπο της μετατροπής του υδρογόνου σε ενέργεια είναι νερό, κάτι που αντιλαμβανόμαστε ότι είναι εξαιρετικά ευεργετικό για το περιβάλλον, ειδικά συγκρινόμενο με τους βενζινοκινητήρες.

Suzuki Burgman Fuel Cell-1

Suzuki Burgman Fuel Cell-2

Η φωτογραφία προέρχεται από την ιστοσελίδα www.moto125.cc και την έκθεση της Κολωνίας 2014

Πιο “πράσινο” και οικολογικό δεν γίνεται το Burgman Fuel Cell, με τη μόνη διαφορά ότι οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σπανίζουν ακόμα και στις “προχωρημένες” επί του θέματος ευρωπαϊκές χώρες. Κι αυτός είναι ένας τομέας που πάσχει (και ενδιαφέρει και τις αυτοκινητοβιομηχανίες), ο οποίος όταν αναπτυχθεί τότε η Suzuki θα είναι αν όχι η πρώτη εταιρία, έτοιμη να βγάλει στην παραγωγή το επαναστατικό της σκούτερ.

Το πρωτότυπο Burgman Fuel Cell που παρουσιάστηκε πρόσφατα χρησιμοποιεί το σύνολο που κατασκευάζεται στην Ταϊλάνδη (όπως το Burgman 200 που δοκιμάσαμε πρόσφατα και κυκλοφορεί στην Ελλάδα) και χρησιμοποιεί ρεζερβουάρ υδρογόνου κάτω από τα πλαστικά του που είναι προφυλαγμένο σε πολύ μεγάλο βαθμό, τόσο που το κάνει αλεξίσφαιρο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ