Όλη η Ευρώπη στο -14%
O Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας (ACEM) ανακοίνωσε τα στοιχεία που σκιαγραφούν την αγορά της Ηπείρου για το 2013. Μιαν αγορά, που ούτε λίγο- ούτε πολύ έδειξε πτώση της τάξης του 14 % συγκρινόμενη με το 2012.
Δύσκολη χρονιά και για την Ευρώπη, αν υποθέσουμε ότι είναι σύνολο, με 1.355.538 πωλήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών σε 34 χώρες, σε 28 χώρες μέλη, αλλά και μερικές ακόμα, όπως Τουρκία, FYROM, Ελβετία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία.
Η αγορά των δίτροχων στην Ευρώπη έφτασε σε κορυφαίες πωλήσεις το 2006 με το “κοντέρ” να γράφει 2΄.757.253 πωλήσεις, μαζί με τα 50άρια. Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης άρχισαν να φαίνονται ιδιαίτερα μετά το 2009 με την πτώση να είναι απότομη, σημειώνοντας ένα -19.8% εκείνη τη χρονιά. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η μείωση των πωλήσεων στην Ευρώπη από το 2006 μέχρι το 2013, φτάνει το -51% !
Σημαντικά στοιχεία που θα δείτε και στον πίνακα (που συμπεριλαμβάνει και 50άρια) που ακολουθεί:
Από το 2012 μέχρι το 2013, η διαφορά στην Ευρωπαϊκή αγορά έφτασε το -14 %, το οποίο είναι ίδιο με την αγορά της Γαλλίας ( – 14.4%)
Από το 2011, η Γαλλία είναι η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, ανοίγοντας περισσότερο τη διαφορά από την πάλαι ποτέ ισχυρότερη ιταλική αγορά, το 2013.
Πρώτη λοιπόν η Γαλλία με παραπάνω από 250 χιλιάδες πωλήσεις το 2013, νούμερο που επιτεύχθηκε πέρσι από την Ιταλία, ενώ φέτος υποχώρησε στις 187 χιλιάδες μονάδες.
Έτσι η Ιταλία σημείωσε μείωση πωλήσεων κατά -27% το 2013, σχεδόν τη διπλάσια από τη μέση ετήσια μείωση της Ευρώπης.
Σταθεροποημένη σχεδόν εμφανίζεται η γερμανική αγορά με μικρή μείωση του 4,1%, που ήταν και από τις μικρότερες μειώσεις πωλήσεων που σημειώθηκαν το 2013.
Τη μικρότερη πτώση επέδειξε η βρετανική αγορά (με 91.681 μον. Το ’12, έναντι των 93.451 μον. Του ’12) στο -1,9%
Η Ελλάδα που έφτασε τις 37.136 ταξινομήσεις με τα 50άρια έφτασε στο -17,6%, δηλαδή πολύ κοντά στο μέσο όρο της Ευρώπης.
Τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων σημείωσε η Ρουμανία με -42% με μόλις 2.045 μονάδες το ’13 (ενώ το 2012 είχαν πουληθεί 3.531 μον.)
Πίσω από τη Ρουμανία και τη Φιλανδία (-30%) ακολουθούν οι Ιρλανδία και Ιταλία με τις αμέσως μεγαλύτερες ετήσιες απώλειες της τάξης του 27,7 και 27,3%, με τη μόνη διαφορά ότι στην Ιρλανδία (μόλις 610 μονάδες!) πουλιώνται ελάχιστες μοτοσυκλέτες-σκούτερ σε σχέση με την Ιταλία (187.000 μον.)
Ισχυρή εμφανίζεται η τουρκική αγορά με 164 χιλιάδες πωλήσεις, νούμερο που την κατατάσσει στην 5η θέση της άτυπης κατάταξης.
Τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σημείωσε το ’13 το Λουξεμβούργο με +21%
ΕΤΗΣΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ |
2012 | 2013 | ΔΙΑΦΟΡΑ 2012/2013 |
ΑΥΣΤΡΙΑ | 45. 903 | 42. 923 | – 6,5 % |
ΓΑΛΛΙΑ | 296 845 | 253 969 | – 14,4 % |
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ | 349 | 400 | + 14,6 % |
ΒΕΛΓΙΟ | 33. 814 | 29. 468 | – 12,9 % |
ΤΣΕΧΙΑ | 9. 317 | ||
ΓΕΡΜΑΝΙΑ | 178. 087 | 170. 828 | – 4,1 % |
ΔΑΝΙΑ | 12. 796 | 10. 031 | – 21,6 % |
ΕΣΘΟΝΙΑ | 999 | 1. 054 | +5,5 % |
ΕΛΛΑΔΑ | 45. 081 | 37. 136 | – 17,6 % |
ΙΣΠΑΝΙΑ | 116. 642 | 108. 094 | – 7,3 % |
ΦΙΛΑΝΔΙΑ | 17. 533 | 12. 203 | – 30,6 % |
ΚΥΠΡΟΣ | 2. 338 | ||
ΚΡΟΑΤΙΑ | 6. 447 | ||
ΟΥΓΓΑΡΙΑ | 1. 957 | 1. 778 | – 9,1 % |
ΙΡΛΑΝΔΙΑ | 844 | 610 | – 27,7 % |
ΙΤΑΛΙΑ | 258. 008 | 187. 516 | – 27,3 % |
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ | 1. 193 | 1. 228 | + 2,9 % |
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ | 2. 177 | 2. 642 | + 21,4 % |
ΛΕΤΟΝΙΑ | 2. 148 | 2. 033 | – 5,4 % |
FYROM |
3. 393 | ||
ΜΑΛΤΑ | 812 | ||
ΟΛΛΑΝΔΙΑ | 79. 110 | 68. 923 | – 12,9 % |
ΠΟΛΩΝΙΑ | 67. 749 | 56. 143 | – 17,1 % |
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ | 20. 369 | 16. 961 | – 16,7 % |
ΡΟΥΜΑΝΙΑ | 3. 531 | 2. 045 | – 42,1 % |
ΣΟΥΗΔΙΑ | 7.608 | 7. 801 | +2,5 % |
ΣΛΟΒΑΚΙΑ | 3. 432 | 3. 355 | – 2,2 % |
ΣΛΟΒΕΝΙΑ | 4. 720 | 5. 290 | +12,1 % |
ΤΟΥΡΚΙΑ | 176.873 | 164. 132 | – 7,2 % |
Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ | 93. 451 | 91. 681 | – 1,9 % |
ΕΛΒΕΤΙΑ | 47. 884 | 45. 774 | – 4,4 % |
ΝΟΡΒΗΓΙΑ | 12. 940 | 11. 520 | – 11,0 % |