Ο αντίπαλος του PCX
Εμπνευσμένη από την εμπορική επιτυχία των Honda PCX, αλλά και από την επιθυμία της για ένα compact χαμηλό και εύχρηστο scooter πόλης, η Yamaha περνάει στη δημιουργία ενός σημαντικού μοντέλου που ακούει στο όνομα S-MAX 160
Είτε το “S” σημαίνει smart, είτε σημαίνει sport, η Yamaha μπήκε για τα καλά στο χορό των 150αριών πόλης με μεσαίας διαμέτρου τροχούς. Την είδηση την είχαμε παρουσιάσει στις αρχές Απριλίου από το σαλόνι της Osaka στην Ιαπωνία (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε).
Το νέο σκούτερ παρουσιάστηκε πρόσφατα για την ιαπωνική αγορά, αλλά και την αγορά του Taiwan, χώρα στην οποία μαντεύουμε ότι θα κατασκευάζεται, λόγω των υψηλών στάνταρ κατασκευής της βιομηχανίας της.
Στην Ταϊβάν το σκούτερ θα ονομάζεται S-Max 160 και στην Ιαπωνία Majesty S 160, ενώ στην Ευρώπη… πως είπατε “η Ευρώπη;”, ναι εκεί θα διατηρήσει μάλλον το ταϊβανέζικο όνομα, λόγω της δημοφιλίας του “επωνύμου” ΜΑΧ (βλ. ΤΜΑΧ, ΧΜΑΧ).
Βεβαίως και η Ευρώπη είναι μια αγορά που ενδιαφέρει έντονα τη Yamaha και για αυτό – αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα από τη γιαπωνέζικη εταιρία, σας εγγυώμαστε ότι αυτό θα γίνει κάποια στιγμή – το S-Max θα καταφθάσει και στην Γηραιά Ήπειρο, για τον απλό λόγο ότι είναι πολύ “χρήσιμο” και έξυπνα σχεδιασμένο μοντέλο για να μην κάνει κάτι τέτοιο.
Το Yamaha S-Max 160, είναι ένα σκούτερ με τροχούς 13 ιντσών με “150άρη” κινητήρα, χαμηλού συνολικού ύψους, μαζεμένων διαστάσεων, με επίπεδο, βολικό δάπεδο. Ονομάζεται “160” γιατί χρησιμοποιεί τον εξελιγμένο κινητήρα του γνωστού μας Yamaha Xenter 150, ο οποίος διαθέτει 155 κυβικά εκατοστά (διαστάσεις 58×58.7 mm, διάμετρο x διαδρομή), κι έτσι βαφτίζεται με ένα μεγαλύτερο όνομα.
Ο κινητήρας είναι υδρόψυκτος 4βάλβιδος με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 15,3 ίππους στις 7.500 rpm και η ροπή του στα 1,48 kgm στις 7.500 rpm. Χαρακτηριστικό του στοιχείο, ότι το ψυγείο είναι τοποθετημένο κάθετα στο δεξί άκρο του στροφάλου και καλύπτεται από χαρακτηριστική γρίλια.
“Δίπατη” σέλα, με τον συνεπιβάτη να κάθεται σε υψηλότερο επίπεδο, το ελαφρώς κατηφορικό προς τα μπροστά επίπεδο δάπεδο, με ένα “γεμάτο” μπροστινό τμήμα-ρύγχος εμφανίζεται το S-Max.
Kυρίως όμως θυμίζει ένα PCX με γωνίες, πιο μοντέρνο, ένα βήμα μπροστά από πλευράς εμφάνισης. Εκεί που το Honda υιοθετεί καμπύλες, το S-Max αντιπαραθέτει αιχμές, κάτι που ισχύει και στον μεγάλου μεγέθους προβολέα του. Το τιμόνι διαθέτει ψηλά τοποθετημένα άκρα και η ζελατίνα είναι χαμηλή.
Οι τροχοί του 160 έχουν διαστάσεις 120/70-13 μπροστά και 130/70-13 πίσω, ενώ δισκόφρενα φιλοξενούνται και στους δύο τροχούς.
Ειδικά το οπίσθιο δισκόφρενο (δεν γνωρίζουμε ακόμα τις διαστάσεις του) φαίνεται να έχει ικανή διάμετρο και 2έμβολη δαγκάνα, όπως και το μπροστινό δισκόφρενο.
Το πολύ ενδιαφέρον σημείο του Yamaha S-Max 160 είναι το χυτό ψαλίδι του – έργο τέχνης από αλουμίνιο – αλλά κυρίως το μονό, έξυπνα τοποθετημένο αμορτισέρ του.
Σε μια διάταξη (που ονομάζεται monocross από τη Yamaha και τη δεκαετία του ’70, αφού την χρησιμοποιούσε στα μοτοκρός της εποχής) που αντιγράφει αυτήν του Xenter 125-150, το S-Max 160 φοράει ένα αμορτισέρ που είναι τοποθετημένο παράλληλα με το έδαφος και στη δεξιά πλάγια πλευρά του σκούτερ.
Το ψαλίδι και το αμορτισέρ και τον τρόπο που λειτουργεί μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα στο βίντεο που ακολουθεί μετά το άρθρο, με σχόλια… σε άπταιστον Κινεζικήν γλώσσαν…
Οι διαστάσεις του Yamaha S-Max 160 είναι 2,114 x 784 x 1,079 mm (μήκος-πλάτος-ύψος) με το μεταξόνιο και το ύψος σέλας να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα και το βάρος να βρίσκεται στα 138 κιλά. Λίγη υπομονή να κάνουμε και θα το υποδεχτούμε – θα δείτε… – και στην Ευρώπη και την Ελλάδα.