Με τιμή λίγο πριν τα 5.700 ευρώ
Με ένα εκτενές δελτίο τύπου, υποδέχεται η εταιρία Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., επίσημος εισαγωγέας των σκούτερ και μοτοσυκλετών Honda στην Ελλάδα, το νέο, μοντέλο 2013 Honda Forza NSS 300. To 300άρι maxi scooter της Honda, το Forza 300 είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά σε 3 χρωματισμούς (λευκό πέρλα, μαύρο μεταλλικό και ασημί μεταλλικό) στην τιμή των 5.690 ευρώ.
Το δελτίο τύπου που παρουσιάζει το Forza 300 ξεκινά με μια ιστορική αναδρομή των σκούτερ της Honda και εμείς στο SCOOTERNET υποσχόμαστε ότι σε αυτή την ιστορία θα αναφερθούμε εκτενέστερα στο μέλλον, αφού αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των σκούτερ παγκοσμίως: “Το 1954 η Honda, λίγο μετά την ίδρυσή της, παρουσίασε το μονοκύλινδρο σκούτερ Juno K με κινητήρα 220 κ.εκ. Το 1962 παρουσιάστηκε το δικύλινδρο Juno M80 στα 125 κ.εκ., αμφότερα δε μοιράζονταν την υδραυλικο-μηχανική μετάδοση, πατέντα της ιταλικής Badalini, αλλά και την επιθυμία της Honda να προσφέρει άνεση, πρακτικότητα και απόλαυση στην οδήγηση”.
Αμέσως μετά κάνουμε άλμα στον χρόνο, με αναφορά στο πρώτο μοντέρνο maxi scooter που έφερε στο προσκήνιο των σκούτερ τους μεγαλύτερους κυβισμούς: “Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 αυξήθηκε δραματικά η δημοτικότητα των σκούτερ μικρού κυβισμού στην Ιαπωνία, ενώ το 1984 η Honda παρουσίασε το μονοκύλινδρο Freeway 250 κ.εκ., ένα σκούτερ σχεδιασμένο για πιο μακρινούς προορισμούς και μεγαλύτερες ταχύτητες. Το 1986 μπήκε στην αγορά το Fusion, λανσάροντας ένα πιο αναπαυτικό, ταξιδιάρικο στιλ στην κατηγορία.Το Foresight των 250 κ.εκ. παρουσιάστηκε το 1996 με τον χαρακτηρισμό σπορ σκούτερ”.
Γίνονται σαφείς οι προθέσεις της εταιρίας: “Η Honda συνέβαλε στη δημιουργία της αγοράς των μεγάλων σκούτερ, εξελίσσοντας την κατηγορία 250-300 κ.εκ. στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Το πρώτο σκούτερ Forza NSS250 παρουσιάστηκε το 2001 και πρόσφερε σπορτίφ συμπεριφορά, συνδυασμένα φρένα και μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα. Στα τελευταία 12 χρόνια το NSS250 βελτιώνεται συνεχώς, ενώ το 2004 φόρεσε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων μετάδοση (CVT), που ονομαζόταν σύμφωνα με την Honda S-Matic. Παράλληλα διέθετε σύστημα IMMOBILIZER με ηλεκτρονική κάρτα-κλειδί, ψεκασμό PGM-FI και χώρο για δύο κράνη κάτω από τη σέλα.Το 2005 προστέθηκε στον προαιρετικό εξοπλισμό το ABS και το 2008 υιοθετήθηκαν εξεζητημένα στοιχεία όπως ηχοσύστημα με δύο ηχεία, ενώ το S–Matic αναβαθμίστηκε αποκτώντας λειτουργία auto shift. Στον προαιρετικό εξοπλισμό προστέθηκε το συνδυασμένο (combined) ABS”.
Τεχνολογία διέθετε το εξελιγμένο 250άρι Forza, αλλά και υψηλή τιμή, κι έτσι δεν είχε τη δυνατότητα να αναρριχηθεί στις πωλήσεις όπως για παράδειγμα το αδελφάκι του SH 300. Έτσι, σε συνδυασμό με την μετακίνηση του αγοραστικού κοινού: “Από την εποχή που παρουσιάστηκε το Forza, οι ανάγκες των πελατών για ένα μεσαίας κατηγορίας σκούτερ δεν άλλαξαν. Πέρα από τους πιο ώριμους ηλικιακά αγοραστές, νεότεροι αναβάτες ανέβηκαν κατηγορία πάνω από τα 125 κ.εκ. Έρευνες της Honda έδειξαν ότι στη λίστα προτεραιοτήτων των εν δυνάμει αγοραστών σκούτερ είναι η ασφάλεια και η ποιότητα κατασκευής σε συνδυασμό με την αξία σε σχέση με το κόστος, την αντοχή στο χρόνο και ένας αξιοπρεπής σε κυβισμό κινητήρα που θα ανταποκρίνεται στον αυτοκινητόδρομο όσο και στην πόλη”.
Έτσι γεννιέται το νέο Honda Forza NSS300, αφού τελικά – κι εδώ είναι το πιο σημαντικό στοιχείο – η Honda είχε μείνει επί σειρά ετών χωρίς εκπρόσωπο των maxi scooter στην σημαντική κατηγορία των 300 cc. Σύμφωνα με τον κύριο Sueda Kenichi, επικεφαλής του project: “Αποστολή μας είναι να παρακολουθούμε συνεχώς τις τάσεις της εποχής και να εξελίσσουμε τα προϊόντα μας ανάλογα. Το νέο Forza 300είναι ένα ευρύχωρο (sit–in) σκούτερ που συμπεριφέρεται άριστα στην πόλη, ενώ καλύπτει και μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο. Ως υπεύθυνος για την εξέλιξή του, θεωρώ ότι το Forza 300- ένα δίκυκλο που ενσαρκώνει τις τρεις βασικές αρχές της Honda, δηλαδή: σεβασμό στο περιβάλλον, ασφάλεια και την ευχαρίστηση στην οδήγηση – θα γίνει δημοφιλές στο άμεσο μέλλον και θα δώσει σε πολλούς πελάτες μας από κάθε γωνιά του πλανήτη, την ευκαιρία να γευτούν τη χαρά της απόκτησης ενός προϊόντος Honda, το οποίο προσφέρει επιδόσεις και ποιότητα σε προσιτή τιμή”.
Αν και έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά το νέο Honda Forza NSS300, όπως μπορείτε να διαβάσετε στα άρθρα “ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ” που ακολουθούν μετά το τέλος αυτού του άρθρου, υπενθυμίζουμε τα βασικά του χαρακτηριστικά:
- Τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 35 χλστ. και δύο αμορτισέρ πίσω με διπλό, αλουμινένιο ψαλίδι.
- Κινητήρας του Forza 300 είναι ένας μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος 279 κ.εκ. (που προέρχεται από το SH 300, με μικρότερη ιπποδύναμη και έμφαση στη ροπή και την οικονομία καυσίμου. Χάρη στην απόκλιση (όφσετ) του κυλίνδρου κατά 5 χλστ. από το κέντρο περιστροφής του στροφαλοφόρου (στην πλευρά της εξαγωγής), περιορίζονται στο ελάχιστο οι εσωτερικές τριβές.
- Το σωληνωτό πλαίσιο υιοθετεί την πατενταρισμένη τεχνολογία της Honda και χωρίζεται σε δύο τμήματα (άκαμπτο και εύκαμπτο) τα οποία είναι εναρμονισμένα μεταξύ τους μετά από μηχανολογικές αναλύσεις σε υπολογιστικά συστήματα (CAE, Computer Aided Engineering).
- Το πλαίσιο είναι κατά 10% ελαφρύτερο από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου. Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι στις 27° και τα 89 χλστ. Αντίστοιχα και το μεταξόνιο στα 1.546 χλστ. Οι συνολικές διαστάσεις του σκούτερ είναι 2.166 χλστ. μήκος, 753 χλστ. πλάτος και 1.189 χλστ. ύψος. Το συνολικό βάρος του σκούτερ είναι 192 κιλά.
- Οι ζάντες είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο (14”x 3.0” εμπρός, 13”x 4.0” πίσω) που φορούν ελαστικά 120/70-14 μπροστά και 140/70-13 πίσω.
- Δύο δίσκοι αναλαμβάνουν το φρενάρισμα, ένας για κάθε τροχό, υποβοηθούμενοι από σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS ή, προαιρετικά, Combined ABS. Ο δίσκος μπροστά έχει διάμετρο 256 χλστ. και διαθέτει 2πίστονη δαγκάνα, ενώ πίσω υπάρχει δίσκος 240 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα.
- Το ύψος σέλας βρίσκεται στα μόλις 716 χλστ. και ανοίγει από διακόπτη.
- Η Honda ανακοινώνει αυτονομία (ρεζερβουάρ 11,6 λίτρων) στα 354 χιλιόμετρα, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση που μεταφράζεται σε 30,8 χλμ./λίτρο βενζίνης (μέτρηση WMTC). Η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγει από διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο διακόπτη της σέλας (δίπλα από την κεντρική κλειδαριά).
- Τα όργανα περιλαμβάνουν ταχύμετρο, ρολόι, διπλό χιλιομετρητή, δείκτες στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας νερού, καθώς και προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης λαδιού. Τα αλάρμ λειτουργούν και με τον κεντρικό διακόπτη κλειστό, ενώ πέρα από κεντρικό σταντ, υπάρχει και πλαϊνό στο στάνταρ εξοπλισμό.
- Οι δύο πολυεδρικοί προβολείς είναι 35/35W.
- Στο στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται immobilizer HISS της Honda, με ενσωματωμένο τσιπάκι στο κλειδί. Ακόμη κι αν παρακαμφθεί με καλωδίωση ή αντικατασταθεί η μονάδα του κεντρικού διακόπτη, ο κινητήρας δεν ξεκινά.
- Τα παρακάτω γνήσια αξεσουάρ θα είναι διαθέσιμα για το Forza 300: Ζελατίνα. Βάση μπαγκαζιέρας. Μπαγκαζιέρα 45 λίτρων. Μπαγκαζιέρα 35 λίτρων. Θερμαινόμενα γκριπ. Αντικλεπτικό σύστημα Averto. Κάλυμμα προστασίας.