fbpx

PIAGGIO TYPHOON 125, Πλήρης Δοκιμή

Καλώς τον… κι ας άργησε!

Toν περιμέναμε χρόνια τώρα, ήρθε μόλις φέτος. Ομορφότερος και συμπαθητικότερος από ποτέ, με τον αέρα της φρεσκάδας να πνέει στα πανιά του και με – επιτέλους – τετράχρονο κινητήρα. Είναι όμως ο “Τυφώνας” του παρελθόντος τυφώνας και σήμερα ή μήπως έχει υποχωρήσει από τις αρχικές του θέσεις;ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

PIAGGIO TYPHOON 125: Μικρό μέγεθος, χαμηλό βάρος, καλές αναρτήσεις

Παρατήρηση Νο1: Δεν υπήρξε ούτε ένας άνθρωπος που να είδε προσεκτικά το Typhoon και να μην δήλωσε πως του αρέσει. Παρατήρηση Νο2: Από πλευράς επιδόσεων, ο νέος Τυφώνας ουδεμία σχέση έχει με τον παλιό… Όταν πρωτοεμφανίστηκε το σκούτερ που ονομαζόταν Typhoon, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, πρώτα στα 80 και μετά στα 125 δίχρονα κυβικά, όποιοι το οδηγούσαν παραληρούσαν για το πόσο γρήγορο και πόσο σημαντικό μοντέλο ήταν αφού έφερνε τα μοντέρνα σκούτερ στον κόσμο των επιδόσεων. Το Τyphoon σήκωνε τον μπροστινό του τροχό και έκανε σούζα με λίγη προσπάθεια, κάτι που δεν ίσχυε για τα άλλα σκούτερ, τα οποία μπορεί να σήκωναν τον τροχό τους αλλά με πολλή προσπάθεια. Για λόγους μάρκετινγκ αφού το όνομα της Gilera δεν ήταν τόσο δημοφιλές όσο της Piaggio, η αντιπροσωπεία  Piaggio Hellas είχε αποφασίσει να τον λανσάρει σαν Piaggio, ενώ σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο έβγαινε σαν Gilera. Όπως και να έχει, το νέο Τyphoon βρίσκεται εδώ και αυτό είναι μια είδηση που η αγορά των σκούτερ περίμενε πολύ καιρό.

Όπως λέει και το γκραφίτι στον τοίχο, άλλο ήταν το Typhoon πριν την κρίση (Before Crisis), άλλο μετά...

Παρατήρηση Νο2: Με δεδομένη τη δημοτικότητά του, έπρεπε να έχει παρουσιαστεί ενάμισι-δύο χρόνια νωρίτερα… όμως, δεν πειράζει, ακόμα και τώρα καλοδεχούμενο είναι. Ο τετράχρονος κινητήρας που προέρχεται από το Fly και το Zip 125 καμία σχέση δεν έχει με τον εκρηκτικό δίχρονο που φορούσε ο προγονός του και αυτό είναι ένα σημάδι για το πόσο έχει αλλάξει η κατεύθυνση του σκούτερ όσον αφορά στο αγοραστικό του κοινό. Ενώ το δίχρονο 125 απευθυνόταν και (σαν δεύτερο δίκυκλο) σε μοτοσυκλετιστές, το τωρινό τετράχρονο 125 στοχεύει αποκλειστικά σε νεανικό κοινό και αρχάριους στους δύο τροχούς, λόγω της ήπιας απόδοσής του. Τυφώνας, πάντως, όσον αφορά στην εμφάνιση είναι σίγουρα το νέο 125, που όπως είπαμε και στην αρχή δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. Είχε γούστο να βλέπεις να διαφωνούν για το λευκό Typhoon σχετικά με το κατά πόσο είναι “αντρικό” ή “γυναικείο” στο κομμάτι των αυτοκόλλητων του. Σας πληροφορώ ότι είναι και τα δύο, καλύπτει και τα δύο φύλα, είναι unisex – είναι όπως τα μπλουτζίν, που δεν έχουν φυλετικές προτιμήσεις. Όσον αφορά στην τοποθέτησή του στην αγορά, είναι ένα οικονομικής τιμής, μικρών διαστάσεων σκούτερ πόλης, με 12άρηδες τροχούς και χαμηλό ύψος σέλας.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ: Ευχαριστεί τους πάντες, ειδικά στους χρωματισμούς που διατίθεται (μαύρο, γκρι, κίτρινο και άσπρο) ξεκινώντας με τα μαύρα και τα γκρι που θυμίζουν μαχητικά αεροπλάνα και θα ενθουσιάσουν τους πιτσιρικάδες και περνώντας στα ουδέτερα άσπρα και κίτρινα.

Δυνατό δισκόφρενο και καλό πιρούνι

Δυνατό δισκόφρενο και καλό πιρούνι

ΜΕΓΕΘΟΣ – ΤΡΟΧΟΙ: Μικρές οι διαστάσεις του Typhoon, που ίσα-ίσα χωράει δεύτερο άτομο, με χαμηλό συνολικό ύψος. Δωδεκάρηδες μπροστά και πίσω οι τροχοί, αλλά τι δωδεκάρηδες; Με κάτι λάστιχα να! Δηλαδή μεγάλου προφίλ και πλάτους που βελτιώνουν κατά πολύ την οδική συμπεριφορά, αφού λειτουργούν σαν μεγαλύτεροι. Συγχρόνως βοηθούν και την ανάρτηση, αφού λειτουργούν σαν… ανάρτηση.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, αερόψυκτος με 2 βαλβιδούλες και αργή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, για να ζωντανέψει πρέπει να ανεβάσει στροφές. Η τροφοδοσία του γίνεται με καρμπυρατέρ και την ψύξη του αναλαμβάνει μια φτερωτή στο δεξί άκρο του στροφάλου του

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Το σώμα στριμώχνεται για να χωρέσει εάν το ύψος σου ξεπερνά το 1,75μ. Η στάση κορμού είναι κάθετη με τη σέλα, τα χέρια τοποθετημένα κάπως πιο ψηλά. Το οπτικό πεδίο είναι μεγάλο, αφού το σκούτερ σχεδόν χάνεται από κάτω σου. Ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος, το δάπεδο/μαρσπιέ χωράει μέχρι Νο 47 παπούτσι. Βολική είναι η θέση οδήγησης μόνο για σύντομες διαδρομές. ΤΙΜΟΝΙ: Το τιμόνι είναι τοποθετημένο κοντά στον κορμό του αναβάτη. Τα γόνατα δεν βρίσκουν πάνω του παρά τη χαμηλή του τοποθέτηση, βρίσκεται, όμως, στο ίδιο ύψος με τους καθρέφτες των αυτοκινήτων, κάτι που χρειάζεται προσοχή καθώς περνάς ανάμεσά τους. Το κόψιμό του στις επιτόπου στροφές είναι περιορισμένο και αυτό δυσκολεύει στους ελιγμούς μέσα στην κίνηση της πόλης.

Νεανική εμφάνιση και πολύ συμπαθητικό σχήμα

ΣΕΛΑ: Χαμηλό και βολικό είναι το ύψος της μαλακής, άνετης και καλοσχεδιασμένης σέλας. Η κλειδαριά που την ανοίγει βρίσκεται στην αριστερή πίσω πλευρά της και ανοίγει εύκολα τον αποθηκευτικό χώρο αλλά και σε περίπτωση ανεφοδιασμού.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Λίγη σέλα αντιστοιχεί στον συνεπιβάτη, που ανεβαίνει άνετα λόγω χαμηλού ύψους της. Τα μαρσπιέ του είναι σταθερές προεκτάσεις του πίσω μέρους του δαπέδου, ενώ διαθέτει και δυο μικρές “ντηζαϊνάτες” χειρολαβές.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Μέτρια προστασία από αέρα και βροχή λόγω μεγέθους της ποδιάς, αλλά και λόγω έλλειψης ζελατίνας στο τιμόνι.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Ένα μικρό φουλφέις κράνος ίσως να χωρέσει κάτω από τη σέλα και αυτό είναι όλο. Το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μεταφορά τσαντών.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Το Typhoon 125 κατεβαίνει εύκολα από το κεντρικό του σταντ και με το που κάθεσαι στην μαλακή του σέλα υποψιάζεσαι πως οι περιορισμένες του διαστάσεις θα το κάνουν ικανό μέσα στην πόλη. Και αυτό πράγματι ισχύει, μόνο που δεν οφείλεται στη μεγάλη γωνία στροφής του τιμονιού, αλλά στο μικρό μήκος και το χαμηλό του βάρος. Εντύπωση σου προκαλεί, ειδικά αν έχεις οδηγήσει Typhoon του παρελθόντος, πως πρέπει πρώτα να ανοίξεις το γκάζι και μετά να περιμένεις να επιταχύνει ο κινητήρας. Είπαμε, η εποχή μας εξοστρακίζει τους δίχρονους κινητήρες – περιορίζοντας τους πλέον, με ημερομηνία λήξης και αυτό, στα 50 κυβικά – ο κινητήρας του νέου Typhoon είναι τετράχρονος και βασικής τεχνολογίας.

Kαι δρόμου και εκτός δρόμου κινείται το Typhoon 125

Kαι δρόμου και εκτός δρόμου κινείται το Typhoon 125

Η επιτάχυνση έρχεται αργά και πρέπει να φτάσει η βελόνα στα 35-40 περίπου χιλιόμετρα την ώρα για να δείξει κάποια ζωντάνια, λόγω και της “κλιμάκωσης” της μετάδοσης, δηλαδή του τρόπου εμπλοκής του φυγοκεντρικού συμπλέκτη προς τον πίσω τροχό, που γίνεται αργά. Το Tyhpoon είναι εξαιρετικά φιλικό προς τους αρχάριους και αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του, αφού δεν θα δυσκολέψει κανέναν στην οδήγησή του. Η τελική του με επιμονή θα φτάσει τα 100 χ.α.ω.

Ήπιου χαρακτήρα κινητήρας και καλό, μονό αμορτισέρ

Ήπιου χαρακτήρα κινητήρας και καλό, μονό αμορτισέρ

Οι τομείς που κάνουν το νέο Typhoon να ξεχωρίσει είναι τα φρένα και οι αναρτήσεις. Είναι εντυπωσιακό πως με λίγη καλή θέληση και λίγα παραπάνω ποιοτικά εξαρτήματα μπορείς να κάνεις τη διαφορά. Το παλαιό πιρούνι που φορούσαν τα Τyphoon που ήταν “και καλά” ανάποδα και δεν είχαν ίχνος λαδιού, παρά μόνον ελατήρια και γράσο μέσα τους, δεν υπάρχουν στον σύγχρονο απόγονο. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό και συμβατικό με 32άρια καλάμια, χοντρές μπότες (δηλαδή το κάτω τους μέρος) και δένουν πολύ σωστά τον σχετικά χοντρό άξονα που περνάει μέσα από το κέντρο της αλουμινένιας ζάντας. Όλα αυτά, συν οι σωστές αποσβέσεις και η σκληρότητα των ελατηρίων, συνεργάζονται έτσι ώστε να προσφέρουν ένα  μικρής μεν διαδρομής πιρούνι, που όμως δίνει άνεση σε όλη του τη διαδρομή. Και λέμε σε όλη του τη διαδρομή γιατί τερματίζει και στη συμπίεση και στην επαναφορά (με μικρό χτύπημα μάλιστα), αλλά φροντίζει να διατηρεί τον τροχό στο δρόμο και τον αναβάτη ξεκούραστο.

Το καταπληκτικό είναι πως και στο πίσω μέρος ισχύει το ίδιο, παρόλο που σε αυτή την περιοχή επιχειρεί ένα μικρών διαστάσεων αμορτισεράκι που όμως κάνει εξαιρετική δουλειά. Δείτε πόσο εύκολα λύνεται το μεγάλο πρόβλημα των σκούτερ με τις μέτριες οπίσθιες αναρτήσεις που τόσους μεσοσπονδύλιους δίσκους έχουν ταλαιπωρήσει, ειδικά στην Ελλάδα των βομβαρδισμένων δρόμων. Η ίδια καλή εικόνα ισχύει και στα φρένα. Αίσθηση-δύναμη… εξυπηρέτηση. Το μπροστινό δισκόφρενο δίνει πληροφόρηση στον αναβάτη για τον τρόπο που κατεβαίνει η δύναμή του στο δρόμο και είναι προβλέψιμο. Καλή απόδοση έχει επίσης και το μηχανικό ταμπούρο του πίσω τροχού, που θα χάσει λίγους πόντους μονάχα μετά από σκληρή και συνεχή χρήση.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ξεχάστε το ταξίδι με το Typhoon. Απλά, δεν είναι μέσα στις δυνατότητές του. Είναι κοντό, μικρό, δεν έχει το παραμικρό “ζελατινάκι” να σας προστατέψει. Αλλά ούτε και τις επιδόσεις και τις ρεπρίζ. Ούτε τις τελικές. Είπαμε, ξεχάστε το.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Iπποδύναμη στους 9,5 ίππους σύμφωνα με το εργοστάσιο. Με αργή, μακριά μετάδοση στον πίσω τροχό, ανεβάζει στροφές ράθυμα και τη βελόνα του κοντέρ στα 100 χιλιόμετρα την ώρα. Καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,5 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, δίνοντας αυτονομία κοντά στα 150 χιλιόμετρα.

 

ΤΕΛΙΚΑ…

Συμπαθέστατο από πλευράς εμφάνισης, εξαιρετικά φιλικό στη χρήση, με λόγικό ύψος σέλας και καλές αναρτήσεις, αλλά και φρένα. Το μικρό του μέγεθος το κάνει ακόμα πιο εύχρηστο, ενώ ο κινητήρας του δεν θα τρομάξει κανέναν με την δύναμή του. Το σύνολο, αλλά και ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα του Typhoon συνηγορεί στο να τοποθετηθεί στο πρώτο τμήμα της αγοράς: την κατηγορία των σκούτερ που απευθύνεται στους αρχάριους αναβάτες, νεαρούς ή κοπέλες. Τη στιγμή που ολοένα και περισσότερα έξτρα προσφέρονται στα νέα σκούτερ, από λεπτομέρειες μέχρι σημαντικά, το Typhoon τραβάει τη δική του πορεία και επιμένει σπαρτιάτικα. Το ίδιο σπαρτιάτικη είναι ευτυχώς και η τιμή του. Ευπρόσδεκτο λοιπόν το καινούργιο Typhoon 125, που προσαρμόσθηκε πλέον σε μια νέα τάξη πραγμάτων, πιο ήρεμο, πιο οικονομικό και “καθόλου δίχρονο”. Πολύχρονο…

Μικρό είναι το κομμάτι της σέλας για τον συνεπιβάτη

Μικρό είναι το κομμάτι της σέλας για τον συνεπιβάτη

ΟΡΓΑΝΑ: Τα απολύτως βασικά και όλα αναλογικά. Απλή και λειτουργική εμφάνιση του κοντέρ και του δείκτη βενζίνης με λυχνίες: υψηλής δέσμης, φλας, λαδιού κινητήρα, ρεζέρβας. Έλλειψη το ρολόι, που είναι απαραίτητο σε σκούτερ.

ΦΩΤΑ: Μέτριας δύναμης και στις δύο σκάλες, ενώ δεν υπάρχει διακόπτης on-off για τα φώτα.

ΚΟΡΝΑ: Μέτριας έντασης που μοιάζει να βγαίνει από κάτω από το σκούτερ. Πραγματικά η κόρνα βρίσκεται πίσω και κάτω από τον μπροστινό τροχό, άρα η θέση επιδεινώνει τις επιδόσεις του.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Bρίσκεται κάτω από τη σέλα η οποία κλειδώνει.

ΣΤΑΝΤ: Κεντρικό σταντ μόνο, με εύκολη χρήση. Λείπει το χρήσιμο πλάγιο στάντ.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Παλαιάς σχεδίασης, μεγάλοι και λειτουργικοί. Οι απολύτως απαραίτητοι.

ΣΧΑΡΑ – ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Δεν υπάρχει σχάρα, ενώ υπάρχουν μικρές, “αιχμηρές” στο τέλος τους,  χειρολαβές.

ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Μοντέρνου σχήματος και παρόλο που είναι μικροί είναι λειτουργικοί.

ΕΞΤΡΑ και ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Τα απολύτως απαραίτητα υπάρχουν πάνω στο Typhoon και ένας γάντζος για τσάντες στην ποδιά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:1.750 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, τροφοδοσία με καρμπυρατέρ
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:9,5 ίπποι/ 8.500 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 32 χιλ και διαδρομής 85 χιλ. / Ένα αμορτισέρ, διαδρομής 82 χιλ.
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος διαμέτρου 220 χιλ., με δαγκάνα 2 εμβόλων / Ταμπούρο διαμέτρου 140 χιλ.
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
12 ιντσών / 12 ιντσών (ελαστικά 120/80, 130/80)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.350 χιλ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:765 χιλ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,0 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:117 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas, Yμηττού 259, τηλ. 210 7572 100