Τα “Ταχυδρομεία” που κέρδισαν το ΤΜΑΧ
Τη στιγμή που το πιο καλοπουλημένο σκούτερ το σωτήριο έτος 2012 στην Ιταλία ήταν μακράν το Yamaha ΤΜΑΧ 530, ένα άλλο μικρό σκούτερ με μόλις 125 κυβικά ήρθε και του χάλασε το μεγάλο πάρτι θριάμβου. Και αυτό το “σκούτερ-σπασικλάκι” ήρθε μέσω ταχυδρομείου…
Με ένα μεγάλο συμβόλαιο με τα Ιταλικά Ταχυδρομεία, η Piaggio κατάφερε να ανεβάσει στην πρώτη θέση των πωλήσεων των σκούτερ στην Ιταλία, το Piaggio Liberty 125 PTT με παραπάνω από 15,5 χιλιάδες κομμάτια. Έτσι ο “ταχυδρόμος” με χτύπημα κάτω από τη ζώνη (βλ. διαγωνισμός του Δημοσίου) στο Yamaha TMAX 530, το άφησε στη δεύτερη θέση των πωλήσεων. Για παρηγοριά των Yamaha-κηδων, αλλά και για την ακρίβεια των στατιστικών, μπορεί να θεωρηθεί ότι πρώτο στις πωλήσεις της αγοράς “πολιτικών σκούτερ”, στην Ιταλία τη χρονιά που μας πέρασε, κατετάγη το ΤΜΑΧ.
Όπως είχε προβλεφθεί και στις αξιολογήσεις του πρώτου εξάμηνου του 2012, η μεγάλη δυναμική που είχε επιδείξει μέχρι εκείνη τη στιγμή το νέο Yamaha TMAX 530 (με 7.023 μονάδες) μειώθηκε αισθητά για να πουλήσει μέσα στο υπόλοιπο εξάμηνο – από Ιούλιο, μέχρι και Δεκέμβριο του ’12 – 2.283 μονάδες.
Έτσι το σύνολο των πωλήσεων του maxi scooter της Yamaha με την σπορ επίφαση κατάφερε συνολικά 9.306 πωλήσεις μέσα στο 2012, αλλά δεν κατάφερε να πιάσει το “όριο” των 10.000 μονάδων. Δεν πιστεύουμε όμως ότι αυτό εμποδίζει τους ανθρώπους της γιαπωνέζικης εταιρίας από το να ανοίγουν σαμπάνιες για μια μεγάλη επιτυχία σε μια από τις σημαντικότερες αγορές διτρόχων της Ευρώπης.
Με την “κοιλιά” που σημείωσαν οι πωλήσεις του ΤΜΑΧ 530 στο β’ εξάμηνο του έτους, επετράπη στο αγαπημένο (επι σειρά ετών) σκούτερ των Ιταλών, το ντόπιας κατασκευής Honda SH 300i να μειώσει τη διαφορά του. Από τις 4.657 πωλήσεις του α’ εξαμήνου και τη 2η θέση στην κατάταξη, το 300άρι έπιασε τελικά συνολικές πωλήσεις 7.587 μονάδων, για να καταταχθεί όμως… τρίτο στις πωλήσεις!
Αυτό συνέβη γιατί το μικρότερο, ανανεωμένο αδελφάκι του το Honda SH 150, το “μαχαίρωσε πισώπλατα” και υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις του το β’ εξάμηνο, φτάνοντας από τις 4.081, τις 8.579 μονάδες!
Ακριβώς πίσω από το 150άρι μάλιστα – εκτοπίζοντας το “πολιτικό” Piaggio Liberty 125 RST από αυτή τη θέση – 5ο τερμάτισε το ακόμα πιο μικρό SH, το επίσης ιταλικής κατασκευής (όλα τα SH φτιάχνονται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa) Honda SH 125, το οποίο υπερδιπλασίασε και αυτό τις πωλήσεις του από το α’ εξάμηνο (από τις 3.000 μον., στις 6.053 μονάδες), μέχρι το τέλος του χρόνου.
Την 8η και την 9η θέση βρέθηκαν “αγκαλιά” τα δύο Beverly της Piaggio, το “παλιό-καλό” Beverly 300 και το “νέο-ωραίο” Beverly 350 Sport Touring, με παρεμφερείς πωλήσεις (μόλις 400 ταξινομήσεις τα χωρίζουν μόλις, στις 5,0 χιλιάδες) και στη 10η θέση το Kymco Agility 125 με τους 16ρηδες τροχούς με 4.103 μονάδες.
Καλές επιδόσεις, όσον αφορά στις πωλήσεις, πέτυχαν και τα 250άρια της Yamaha, τα “αδέλφια” Yamaha Xcity και Yamaha XMax 250, τα οποία κατάφεραν κοντά στις 6,0 χιλιάδες ταξινομήσεις. Μια θέση πίσω από τη δεκάδα βρίσκεται και το 300άρι maxi scooter της Kymco, το Downtown 300i με 3.307 ταξινομήσεις.
- Καλή θέση θεωρείται και η 14η – στη “βαθμολογία” των πωλήσεων – του Honda Integra 700, με 2,5 χιλιάδες μονάδες.
- O μήνας Δεκμέμβριος έκλεισε με μείωση πωλήσεων της τάξεως του 30%, σε σύγκριση με τον περσινό Δεκέμβριο, ενώ το έτος 2012 έκλεισε με μείωση 21.9% σε σχέση με το 2011.
- Τα σκούτερ μέχρι τα 125 κυβικά εκατοστά σημείωσαν 57.214 ταξινομήσεις και αύξηση πωλήσεων 1.1%, μόνο λόγω της εντονότατης συνεισφοράς των σκούτερ που πουλήθηκαν στα Ιταλικά Ταχυδρομεία.
- Στην κατηγορία σκούτερ 150-200cc, σημειώθηκαν 30.632 πωλήσεις και 16.8% πτώση σε σχέση με το 2011.
- Ελεύθερη πτώση σημείωσε η συρρικνούμενη κατηγορία των σκούτερ 250cc, με 7.584 μονάδες και μείωση κατά 46.7%.
- Η κατηγορία 300-500cc κατέγραψε 38.289 πωλήσεις, μείωση 38.5%
- Η μεγαλύτερη (άνω των 500cc) κατηγορία των maxi-scooter σημείωσε 13.400 ταξινομήσεις, που αν συγκριθούν με τις μόλις 2.126 της ίδιας περιόδου πέρσι, δείχνουν το μεγάλο άνοιγμα των πωλήσεων που δημιούργησε ένα κυρίως μοντέλο… το Yamaha ΤΜΑΧ 530.
- Οι ετήσιες ταξινομήσεις των μοτοποδήλατων (μέχρι 50cc) έφτασαν τις 48.674, δηλαδή σημειώθηκε πτώση 31.8%.
- Συνολικά το 2012 πουλήθηκαν στην Ιταλία 255.096 καινούργια δίτροχα (κάτω των 50 και άνω των 50cc), σημειώνοντας μείωση της τάξης του 21.9%, σε σύγκριση με το 2011.
- Μείωση σημειώθηκε και στις πωλήσεις των μεταχειρισμένων δίτροχων στην Ιταλία, τη χρονιά που πέρασε, της τάξης του 10%.
- Η πιο καλοπουλημένη μοτοσυκλέτα στην Ιταλία για το διάστημα Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου παρέμεινε η μεγάλη γερμανική on-off, η BMW R 1200 GS με 2.332 μονάδες, στην 17η θέση των συνολικών πωλήσεων. Η BMW ήταν η πρώτη ανάμεσα στα σκούτερ και στην κατάταξη των μοτοσυκλετών δεύτερη την ακολούθησε η Honda NC700X με 2.077 μονάδες.
ΙΤΑΛΙΑ – 2012
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ/ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ/50αριών
2011: 255.102 μονάδες
2012: 206.422 μονάδες, μείωση 19,08%
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ
2011: 172.098 μονάδες
2012: 147.119 μονάδες, μείωση 14,51%
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ
2011: 83.004 μονάδες
2012: 59.303 μονάδες, μείωση 28,55%
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ, 2012
- PIAGGIO LIBERTY 125 PPTT… 15.611
- YAMAHA TMAX 530… 9.306
- HONDA SH 150… 8.579
- HONDA SH 300… 7.587
- HONDA ITALIA SH 125… 6.053
- PIAGGIO LIBERTY 125 RST… 5.562
- PIAGGIO BEVERLY 350… 4.999
- PIAGGIO BEVERLY 300… 4.590
- KYMCO AGILITY 125 R16… 4.103
- YAMAHA XMAX 250… 3.582
- KYMCO DOWNTOWN 300… 3.307
- PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER… 3.188
- HONDA VISION 110… 2.738
- HONDA INTEGRA 700… 2.530
- YAMAHA XENTER 150… 2.452
- YAMAHA X-CITY 250… 2.381
- PIAGGIO VESPA LX 125… 2.150
- HONDA PCX 125… 2.076