Η ολοκλήρωση έφερε και ABS
Mια-δυο προσθήκες πάνω στο γνωστό και πετυχημένο SYM Maxsym 400i κατάφεραν να κάνουν το καλό, ακόμα πιο άρτιο στον τομέα του εξοπλισμού. Βασική και ουσιαστική διαφορά, η ύπαρξη ενός συστήματος ABS στα φρένα, εξάρτημα που θεωρείται πλέον αναγκαίο, ειδικά στα mega scooter. To πιο σημαντικό πάντως στην περίπτωση του Maxsym είναι ότι η τιμή του συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από τις 5,0 χιλιάδες ευρώ. ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Γιατί όμως είναι αναγκαία η ύπαρξη ABS, κυρίως στα mega scooter; Μα γιατί στην κατηγορία αυτή τα κιλά είναι περισσότερα και σε συνδυασμό με την οπισθόβαρη κατανομή των σκούτερ, απαιτούν είτε τα φρένα να είναι εξαιρετικής απόδοσης, είτε ο αναβάτης να είναι προπονημένος. Τις περισσότερες φορές, αν τα λάστιχα ας πούμε είναι μέτρια, η άσφαλτος κακή ή το πιρούνι χωρίς προοδευτικότητα στη λειτουργία του, ο αναβάτης άπειρος, το πιο συνηθισμένο είναι ο χρήστης να βρεθεί με έναν μπλοκαρισμένο μπροστινό τροχό και με μεγάλες επιφάνειες ακριβών πλαστικών να σέρνονται στο δρόμο. “Άουτς!” που λένε και οι trendy πιτσιρικάδες… Βασικά όμως αυτό το “άουτς” το αναφωνεί συνήθως το πορτοφόλι του αναβάτη… ABS λοιπόν για το νέο Maxsym και η ολοκλήρωση έφτασε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ένας όχι ιδιαίτερα ογκώδης κινητήρας, τετράχρονος, μονοκύλινδρος και υδρόψυκτος κινεί το Maxsym, που διαθέτει στην κεφαλή του 4 βαλβίδες και τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Αποδίδει σχεδόν 35 (34,5) ίππους στις 7.000 σ.α.λ, με τη ροπή να αγγίζει τα 3,5 χιλιογραμμόμετρα, στις 5.500 σ.α.λ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ: Το αστείο είναι ότι όταν πρωτοβγήκε το SYM Maxsym 400i, όλοι σπεύσαμε να σχολιάσουμε ότι αντιγράφει τις γραμμές των Burgman 400-650 και ότι τις βελτίωσε προς το πιο μοντέρνο. Που να ξέραμε ότι ακόμα και η Suzuki θα το παραδεχόταν αυτό, κι έτσι στην επόμενη γενιά Burgman 650, του 2013, θα πατούσε πάνω στις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές (πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε ). Η αισθητική του 400 έχει αφήσει την ουδετερότητα και την “καλοσύνη” που αποπνέουν οι καμπύλες και τα στρογγυλεμένα άκρα για να περάσει στην οξύτητα και την επιθετικότητα των αιχμών, δημιουργώντας έτσι ένα σύνολο που ταιριάζει με τις μοντέρνες τάσεις του βιομηχανικού design των scooter. Δεν υπάρχει ούτε η παραμικρή λεπτομέρεια που να έχει ξεφύγει από την προσοχή των ανθρώπων της SYM, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή.
ΜΕΓΕΘΟΣ: Όταν λέμε mega scooter εννοούμε μεγάλες διαστάσεις, αλλά και τη συνολική εργονομική ευρυχωρία, που προσφέρει άνεση στους επιβαίνοντες. Το σκούτερ είναι μακρύ (μεταξόνιο 1.555 χλστ.) και χαμηλό, και παράλληλα όχι ιδιαίτερα πλατύ μπροστά, δίνοντας μια αίσθηση “slim” φιγούρας, με το βάρος του να φλερτάρει τα 240 κιλά γεμάτο.
ΤΡΟΧΟΙ: Ο μπροστινός τροχός διαθέτει διάμετρο 15 ίντσών και ο πίσω 14 ιντσών. Οι ζάντες είναι απλές στη σχεδίασή τους με 5 διπλές ακτίνες και είναι βαμμένες μαύρες. Ένα κόκκινο σιρίτι στην περίμετρό τους θα βοηθούσε ακόμα περισσότερο την εμφάνισή τους. Τα λάστιχα είναι τα Maxxis Radial, κατασκευασμένα στην Ταϊβάν.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Αρκετό είναι το μήκος του μακρόστενου “μαρσπιέ”, που του προσφέρει άνεση, ενώ υπάρχει και ανηφορικό κομμάτι που σκαρφαλώνει στο πίσω μέρος της ποδιάς, στο οποίο μπορεί να τοποθετήσει πρόσκαιρα τα κάτω του άκρα. Η θέση οδήγησης είναι “πάνω” στο σκούτερ, με τον αναβάτη να έχει πολύ καλό έλεγχο του συνόλου, και τις αρθρώσεις γονάτων αγκώνων να δημιουργούν γωνίες 90 μοιρών, που προσφέρουν άνεση. Το πλατύ τούνελ ανάμεσα στα πόδια, που έχει δημιουργηθεί από το πέρασμα των σωλήνων του πλαισίου, για να γεφυρώνεται το μπροστινό μέρος (λαιμός πιρουνιού) με το πίσω τμήμα του σκούτερ.
ΤΙΜΟΝΙ: Ψηλά τοποθετημένο, με άκρα που κατεβαίνουν ελαφρώς, ενώ έρχεται αρκετά κοντά στον αναβάτη για να του προσφέρει ικανοποιητικό μοχλό στις μανούβρες. Είναι αρκετά πλατύ και διαθέτει αντικραδασμικά αντίβαρα στα άκρα του, αλλά και πλαστικό καπάκι που καλύπτει το κέντρο του με το έμβλημα της SYM. Oι μανέτες των φρένων είναι εύκολα ρυθμιζόμενες σε 4 θέσεις. Το ύψος του τιμονιού του 400 επιτρέπει στο σκούτερ να περνάει πάνω από τους καθρέφτες των “πολιτικών” αυτοκινήτων και μόνο με τα SUV που τους έχουν ψηλότερα θα δυσκολευτεί κατά τη διήθηση.
ΣΕΛΑ: Μεγάλων διαστάσεων σέλα με σφιχτό αφρώδες υλικό και ρυθμιζόμενη πλάτη για τον αναβάτη σε 3 θέσεις. Βολικό είναι το ύψος της που δεν ξεπερνά τα 755 χιλιοστά και έτσι βολεύει τους πάντες. Οι εσοχές που δημιουργούνται στο πίσω μέρος του δαπέδου, βοηθούν τον αναβάτη να πατήσει ακόμα πιο εύκολα τα πόδια του στο οδόστρωμα.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Ψηλά κάθεται ο συνεπιβάτης στη “δίπατη” σέλα που έχει μεγάλο μήκος και πλάτος, αλλά και μαξιλαράκι – πλάτη στο πίσω μέρος, προσφέροντας μια πολύ καλή θέση για ταξίδια και καθημερινές διαδρομές. Τα καλοφτιαγμένα αλουμινένια μαρσπιέ ανοίγουν με ενσωματωμένο κουμπί, ενώ υπάρχουν και χειρολαβές. Το μαξιλαράκι του αναβάτη ανοίγει τα πόδια του συνεπιβάτη.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Μια ψηλή, όχι ιδιαίτερα πλατιά, αλλά αρκετά αποτελεσματική ζελατίνα φροντίζει τον αναβάτη, με μόνο τους ώμους του να “ξεφεύγουν” από την κάλυψη, κάτι που αποκαλύπτεται όταν βρέχει. Είναι ρυθμιζόμενη (χρήση κατσαβιδιού), με ακαμψία στις υψηλές ταχύτητες και δεν δυσκολεύεται να “σκίσει” τον αέρα, ενώ το οπτικό πεδίο που προσφέρει είναι καλό, χωρίς μεγάλες παραμορφώσεις.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Πολύ χρήσιμοι και μεγάλοι είναι οι αποθηκευτικοί χώροι, ειδικά κάτω από τη σέλα, αλλά και μπροστά στην ποδιά (ντουλαπάκια). Η σέλα ανοίγει από κουμπί στους διακόπτες του τιμονιού (αριστερά), αλλά και από τον κεντρικό διακόπτη. Κάτω από αυτήν χωρούν δύο κράνη ένα φουλφέις (αρκεί να μην είναι μέγεθος XL) κι ένα ανοικτό κράνος και στα ενδιάμεσα κενά μένει χώρος για μικροπράγματα. Μπροστά, κάτω από το τιμόνι υπάρχει ντουλαπάκι που κλειδώνει, ενώ από πάνω του δύο ακόμα χρησιμότατες θήκες με αρκετό βάθος.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Πολύ σύντομα σε κάνει να αισθανθείς άνετα το μεγάλο σκούτερ της SYM, αφού η θέση οδήγησης είναι “χαλαρή”, η σέλα χαμηλή και η οπίσθια στήριξή της σε “δένει” αμέσως με το σύνολο. Η εκκίνηση γίνεται γρήγορα, αθόρυβα και εύκολα, με τον μονοκύλινδρο κινητήρα να εκπέμπει έναν πολύ συμπαθητικό και μπάσο θόρυβο. Από το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού συνειδητοποιείς ότι έχεις να κάνεις με έναν κλασικό μεγάλο μονοκύλινδρο κινητήρα που δίνει έμφαση στη ροπή. Θυμίζει μοτοσυκλετάδικο “thumper” κινητήρα με κάμποσους κραδασμούς στις χαμηλές στροφές, τραχιά λειτουργία, αλλά και “τράβηγμα” στις μεσαίες, με τον κινητήρα να ανεβάζει στροφές αργά και τον δρόμο να ξεκολλάει κάτω από τα πόδια σου.
Η μακριά μετάδοση έχει φτιαχτεί για καλές μουαγιέν στο ταξίδι, αλλά και ρεπρίζ κατά τις προσπεράσεις και τα ανοίγματα του γκαζιού στον αυτοκινητόδρομο. Η επιτάχυνση από στάση έρχεται προοδευτικά με την απόκριση να είναι εντονότερη από τα 40 εώς τα 90 χ.α.ω. Λόγω της επιλογής της συγκεκριμένης μετάδοσης απόκριση και δύναμη υπάρχει και σε ταχύτητες άνω των 100 χ.α.ω, με καλή απόκριση για 30 ακόμα χιλιόμετρα, ενώ μετά έρχεται το πιο αργό ανέβασμα της βελόνας του κοντέρ μέχρι τα 150 χ.α.ω.,
Η σταθερότητα του MaxSym είναι παρούσα σε όλες τις ταχύτητες, με την οδική του συμπεριφορά να χαρακτηρίζεται ως προβλέψιμη, χωρίς εκπλήξεις, ενώ σε καλή άσφαλτο και στροφές με σωστές καμπές μοιάζει να είναι βιδωμένο στην άσφαλτο. Το θετικό είναι ότι παρότι μιλάμε για ένα σκούτερ, που ούτε μικρό σε διαστάσεις είναι, ούτε ελαφρύ, μέσα στην κίνηση της πόλης εμφανίζει μιαν σχετική ευελιξία που σε εντυπωσιάζει σε σχέση με το πόσο ζυγίζει και δεν συναντάς συχνά σε mega scooter. H “ευελιξία” αυτή περιορίζεται και από τη μικρή ακτίνα στροφής του τιμονιού, που φτάνει τα 4,9 μέτρα.
Το πιρούνι με τα καλάμια των 41 χιλιοστών είναι αρκετά μαλακό για να προσφέρει άνεση στα χέρια του αναβάτη και “καταπίνει” ικανοποιητικά τα “ψιλά” του δρόμου, ενώ στις απότομες ή πιο μεγαλύτερες ανωμαλίες του δρόμου τερματίζει, αφού το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του θα το περάσει αποσβένοντας τα μικρά και μεσαία, παρά τα μεγάλα… “προβλήματα” των δρόμων.
Πιο σκληρά σε λειτουργία είναι τα αμορτισέρ πίσω, που μην ξεχνάτε ότι έχουν σαν χρέος να ελέγξουν ένα οπισθοβαρές σκούτερ που δεν πρέπει να γίνεται ασαφές σε καμία περίπτωση, σε όλες τις ταχύτητες χαμηλές ή υψηλές. Παράπονα θα έρθουν από την πλευρά του συνεπιβάτη, ειδικά αν το οδόστρωμα είναι γεμάτο κακοτεχνίες.
Τα καλά φρένα του 400 (δίσκοι μαργαρίτες, δύναμη, προοδευτικότητα και καλή αίσθηση στη μανέτα), τώρα με την ύπαρξη του ABS γίνονται ακόμα καλύτερα, αφού το σύστημα αφήνει πρώτα το αξιόλογο σύστημα πέδησης να εξαντλήσει τις δυνατότητές του και στο τέλος, όταν ανιχνεύσει ότι αρχίζουν να γλιστρούν τα λάστιχα, τότε παρεμβαίνει, ακυρώνοντας το μπλοκάρισμα του τροχού. Ένα εξελιγμένο, 4ης γενιάς ABS της Bosch με μικρότερο βάρος και όγκο δείχνει να λειτουργεί με μεγαλύτερη συχνότητα στον πίσω τροχό – δουλεύει πιο διακριτικά – ενώ στον μπροστινό τροχό ενεργοποιείται σε πιο μεγάλα διαστήματα, με αποτέλεσμα η ενεργοποίηση-απενεργοποίηση των φρένων να είναι πιο απότομη και “ταραχώδης”. Αυτό δεν επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα που είναι ένα πολύ καλό και ασφαλέστερο φρενάρισμα, σε σχέση με το παρελθόν, με το Maxsym που δεν είχε ABS.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Η συνολική συγκρότηση που εμφανίζει το SYM MaxSym 400i ABS και η προσοχή με την οποία έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί, όπως εξ’ άλλου το μέγεθός του και οι ανέσεις που προσφέρει, συνηγορούν στο να πατήσει τις ρόδες του στους αυτοκινητοδρόμους, στις “εθνικές” της χώρας και να αισθανθεί “σαν ψάρι στο νερό”. Εργονομικά σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσφέρει άνεση σε πολύωρα ταξίδια, διατηρεί τους επιβαίνοντες ξεκούραστους έτσι ώστε να ασχολούνται με τον περίγυρο και όχι με αυτό που τους κινεί.
Η προοδευτική μετάδοση και απόδοση δεν κουράζει, ενώ οι καλές ρεπρίζ, αλλά και η ικανότητα να διατηρεί υψηλές ταχύτητες – για τον κυβισμό και την κατηγορία – δηλαδή στα 120-140 χ.α.ω το καθιστούν έναν αποτελεσματικό συνεργάτη στο ταξίδι. Με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ των 4,1 και 4,3 λίτρων, η μέση αυτονομία με ένα πλήρες ντεπόζιτο βενζίνης φτάνει και ξεπερνάει τα 350 χιλιόμετρα. Καθόλου άσχημα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Ο 400άρης κινητήρας του Maxsym σπρώχνει το σύνολο των 240+ κιλών σε κάτι λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα στα 0-100 χ.α.ω.
Η τελική του σταματάει λίγο πριν τα 150 (πραγματικά) km/h, τη στιγμή που το κοντέρ δείχνει λίγο πάνω από τα 160 χ.α.ω. Η μέση κατανάλωση μέσα στην πόλη ήταν στα 4,6 λίτρα για 100 χιλιόμετρα, δίνοντας έτσι αυτονομία 325 χιλιομέτρων σε αστικές διαδρομές.
ΤΕΛΙΚΑ…
Αρχικά αυτό που τραβάει την προσοχή του υποψήφιου πελάτη είναι η συμφέρουσα τιμή. Με σχεδόν 5,0 χιλιάδες ευρώ, αγοράζεις ένα άνετο σκούτερ μεγάλων διαστάσεων 400 κυβικών. Πέρα από την καλή τιμή το Maxsym διαθέτει και την εμφάνιση, αλλά και την ποιότητα, δελεάζοντας έτσι το κοινό των mega scooter. Παράλληλα έχει φτιαχτεί με μεράκι και προσοχή σε βαθμό που αναδεικνύει την κατασκευάστρια εταιρία σε μια από τις καλύτερες του κόσμου, ενώ το επίπεδο του εξοπλισμού του ξεπερνά τον ανταγωνισμό. Α, ναι, κάπου εδώ σημειώστε ότι η τιμή του SYM Maxsym 400i ABS στην Ευρώπη, στη Γαλλία ας πούμε, είναι 5.999 ευρώ, δηλαδή 1.000 ευρώ παραπάνω από ότι κοστίζει την Ελλάδα…
ΟΡΓΑΝΑ: Aυτοκινητιστικού σχεδιασμού σε γενικές γραμμές. Από τα ομορφότερα όργανα που κυκλοφορούν σε σκούτερ. Ισορροπημένα, συμμετρικά, με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, όλες ευδιάκριτες με πολύ καλό νυχτερινό φωτισμό. Υπάρχουν δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα: το κοντέρ και το στροφόμετρο και ανάμεσά τους ένα ψηφιακό στρογγυλό πολυόργανο. Οι λυχνίες περιλαμβάνουν εκτός των άλλων: φώτα, φλας, πίεση λαδιού, χειρόφρενο, έλεγχο κινητήρα, βενζίνη, alarm
ΦΩΤΑ: Μεγάλα φωτιστικά σώματα, μπροστά και πίσω, τα οποία χρησιμοποιούν και λάμπες led. Η απόδοσή τους είναι εξαιρετική σε όλες τις σκάλες και είναι από τα καλύτερα που κυκλοφορούν πάνω σε σκούτερ. Φαίνεται πως κάποιος εκεί μακριά στην Ταϊβάν είναι πολύ ευαισθητοποιημένος στον συγκεκριμένο τομέα, αφού τώρα υπάρχει και αισθητήρας πίσω από τη ζελατίνα που ανάβει αυτόματα τα φώτα όταν ανιχνεύσει μείωση του φωτός του περιβάλοντος. Μεγάλης έντασης είναι και τα φλας και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα.
ΚΟΡΝΑ: Καλής απόδοσης, όπως αρμόζει σε μια τέτοια κατασκευή.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα που κλειδώνει βρίσκεται στην κορυφή του τούνελ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη και αποκαλύπτεται αφού πρώτα ανοίξει ένα πλαστικό πορτάκι, άρα ο ανεφοδιασμός μπορεί να γίνει χωρίς να ξεκαβαλήσει αναβάτης/συνεπιβάτης, κάτι πολύ βολικό σε μεγάλες διαδρομές.
ΣΤΑΝΤ: Το Maxsym είναι εφοδιασμένο με κεντρικό στάντ, που θέλει αρκετή δύναμη για να σηκώσει το σκούτερ στα πόδια του, ενώ υπάρχει και πλάγιο σταντ, για τις σύντομες στάσεις. Κάτω από το δεξί ντουλαπάκι υπάρχει και μοχλός/χειρόφρενο για μεγαλύτερη ασφάλεια στο παρκάρισμα.
ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Είναι πολλοί οι διακόπτες, δημιουργώντας μιαν εικόνα πληρότητας και σε αυτό τον τομέα. Η σέλα ανοίγει με κουμπί από την αριστερή ομάδα διακοπτών που διαθέτει και σινιάλο. Στη δεξιά πλευρά υπάρχει διακόπτης ενεργοποίησης των φώτων, αλλά και θέση που ενεργοποιεί τον αισθητήρα των φώτων.
ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ: Εξοπλισμένο με χειρολαβές στην ουρά για βοήθεια του αναβάτη στο στήσιμο του κεντρικού στάντ, αλλά και τη στήριξη του συνεπιβάτη. Σχάρα δεν υπάρχει, αλλά μια πλάτη/μαξιλαράκι για τον συνεπιβάτη.
ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Χρωμιωμένοι και παραλληλόγραμμοι, με καλό οπτικό πεδίο.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Πλήθος εξτρά και λεπτομερειών δημιουργούν μια μακροσκελέστατη λίστα: παροχή ρεύματος και παροχή για θύρα USB. Ρυθμιζόμενες μανέτες, αντικλεπτικό κουμπί ασφαλείας κάτω από τη σέλα. Μεταλλικά σωληνάκια φρένων. Δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα, αμορτισέρ κάτω από τη σέλα και φωτισμός, φώτα τεχνολογίας LED μπροστά και πίσω. Κεντρικός διακόπτης με μαγνητική φραγή. Χειρόφρενο και σένσορας για τα φώτα, γρίλια σε κεντρικό σημείο της ποδιάς για την παροχή ζεστού αέρα προς τον αναβάτη. Ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Ρυθμιζόμενη πλάτη οδηγού.