H κρίση-κρίση, αλλά τα ΤΜΑΧ-ΤΜΑΧ!
H οικονομική κρίση μπορεί να έχει περιλάβει πλέον και την Ιταλία, αλλά η αγορά και οι ντόπιοι σκουτερίστες δείχνουν μια μεγάλη συμπάθεια στα – δεν θα τα έλεγες φθηνά… – Yamaha ΤΜΑΧ 530. Το πάθος ξεπερνάει την κρίση; Στην Ιταλία, απ’ ότι φαίνεται, ναι!
Οι περίοδοι οικονομικών κρίσεων, όπως συνηθίζεται, υποχρεώνουν την πλειοψηφία των ανθρώπων να μειώνουν τις καταναλωτικές τους συνθήκες, να κλείνουν γκάζι, να ενεργοποιούν τα “φρένα”, μειώνοντας τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα. Πραγματικά και στην Ιταλία η πτώση στις συνολικές πωλήσεις δικύκλων (μοτοσυκλετών και σκούτερ, άνω των 50cc) έχει φτάσει το 36.3% τον Σεπτέμβριο.
Τα δίτροχα που ταξινομήθηκαν τον 9ο μήνα της χρονιάς έφτασαν τις 12,492, με τις μοτοσυκλέτες να σημειώνουν 3.347 μονάδες (-40.4%) και τα σκούτερ τις 9,145 μονάδες (-34.7%). Ο μήνας Σεπτέμβριος εκπροσωπεί περίπου το 7% των πωλήσεων της χρονιάς στην Ιταλία.
Τώρα στις συνολικές πωλήσεις του 9μήνου φαίνεται μια αγορά που έχει απορροφήσει 183.096 μονάδες (-19.5%), εκ των οποίων οι 130.586 είναι σκούτερ (-14.2%) και οι 52.510 μοτοσυκλέτες (-30.2%).
Η ανάλυση και οι στατιστικές επηρεάζονται σημαντικά από τον μεγάλο αριθμό σκούτερ που απέκτησαν τα Ιταλικά Ταχυδρομεία (15.558 Liberty 125, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνουμε στον παρακάτω πίνακα) με τα 125 cc να πετυχαίνουν 51.771 μονάδες (+4.3%), την κατηγορία των 150-200 δεύτερες με 25.262 μονάδες (-19, 6%), την κατηγορία των 250cc να σημειώνει μεγάλη πτώση με 6.849 μονάδες (-46.2%), όπως επίσης και την κατηγορία των 300-500cc να φτάνει τις 34.171 μονάδες (-39.4%).
Μεγάλη διαφορά στα καινούργια σκούτερ συναντούμε στην κατηγορία των “άνω των 500cc”, με 12.533 ταξινομήσεις, ενώ πέρσι ήταν μόνο 1.900!
Η έκρηξη αυτή οφείλεται κυρίως σε ένα μοντέλο που δεν είναι άλλο από το Yamaha ΤΜΑΧ 530 που αποτελεί μια πολύ μεγάλη επιτυχία για την εταιρία στην Ιταλία, αλλά και το Honda Integra. Οκτώμισι χιλιάδες κομμάτια πούλησε το πρώτο και δύο χιλιάδες διακόσια πενήντα το άλλο. Δείτε παρακάτω τις πωλήσεις για να πάρετε μιαν ιδέα.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012
|
TMAX 500 | 8.533 |
|
SH 300 | 6.163 |
|
SH 150 | 5.467 |
|
LIBERTY 125 RST | 4.520 |
|
BEVERLY 350 | 4.241 |
|
SH 125 | 4.185 |
|
BEVERLY 300 | 3.845 |
|
AGILITY 125 R16 | 3.272 |
|
XMAX 250 | 3.049 |
|
DOWNTOWN 300 | 2.819 |
|
VESPA GTS 300 SUPER | 2.648 |
|
INTEGRA 700 | 2.249 |
|
VISION | 2.136 |
|
VESPA LX 125 | 2.042 |
|
XENTER 150 | 2.042 |
|
X-CITY 250 | 1.924 |
|
PCX 125 | 1.775 |
|
NV 125 | 1.367 |
|
AGILITY 200I R16 | 1.332 |
|
STAR 200 | 1.215 |
|
SCARABEO 200 | 1.203 |
|
MAJESTY 400 | 1.116 |
|
VESPA PX 150 | 1.040 |
|
SCARABEO 100 4T | 1.029 |
|
SW-T 400 | 1.013 |
|
STAR DELUXE 150 | 978 |
|
PEOPLE GTI 300 | 926 |
|
AN 400 BURGMAN | 922 |
|
TWEET 150 | 873 |
|
LIKE 125 | 858 |
|
SCARABEO 125 | 855 |
|
PEOPLE S 200 | 850 |
|
GEOPOLIS 300 | 799 |
|
XCITING R 300 I | 770 |
|
SYMPHONY 125 | 726 |
|
XENTER 125 | 721 |
|
TWEET 125 | 714 |
|
SR MAX 300 | 591 |
|
LIBERTY 150 RST | 580 |
|
LXR 200 | 547 |
|
VESPA PX 125 | 537 |
|
XMAX 125 | 531 |
|
NV 150 | 527 |
|
LIKE 200I | 514 |
|
SYMPHONY 150 | 514 |
|
X10 350 | 503 |
|
SRV 850 | 490 |