Twizy: Σκούτερ με 4 ρόδες
Εντείνεται ο πόλεμος της κατάκτησης της (μετακίνησης) πόλης. Η Renault έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με τα σκούτερ, τα οποία κατασκευάζονταν όμως από την Benelli και φορούσαν τα σήματα της γαλλικής εταιρίας. Μερικά από αυτά είχαν κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Κατά καιρούς η Renault διερευνά το ενδεχόμενο να περάσει και σε αυτή τη μορφή μετακίνησης, ζηλεύοντας την Peugeot, που διαθέτει μεγάλη γκάμα σκούτερ. Αυτή τη φορά πάντως, τράβηξε διαφορετικό δρόμο.
Η νέα προσπάθεια της εταιρίας ονομάζεται Renault Twizy και ανήκει, κατά κάποιο τρόπο, στην ίδια κατηγορία με τα Piaggio MP3, δηλαδή των τρίτροχων που μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα αυτοκινήτου. Παράλληλα με την τιμή της βενζίνης να πλησιάζει επικίνδυνα τα 2 ευρώ το λίτρο στην Ευρώπη, πολλοί είναι αυτοί που γοητεύονται από την ιδέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Για αυτό και το Twizy είναι ηλεκτρικό, ενώ σαν προϊόν τοποθετείται ανάμεσα σε Smart και Piaggio MP3, από πλευράς στόχευσης καταναλωτικού κοινού.
Το Twizy είναι τετράτροχο, αλλά δεν είναι αυτοκίνητο με την αυστηρή έννοια, αφού ο συνεπιβάτης κάθεται πίσω από τον οδηγό. Κοστίζει λιγότερο για να κατασκευαστεί, είναι απλό σε σχεδίαση, αλλά παράλληλα έχει και ισχυρή προσωπικότητα και αναγνωρισιμότητα. Οι πόρτες του ανοίγουν προς τα πάνω, κάτι που σε συνδυασμό με το μήκος των 2.338 mm και το πλάτος των 1.396 mm (2.130 mm και 745 mm είναι το MP3), κάνουν το Twizy πανεύκολο στο παρκάρισμα στην πόλη, αφού μπορεί να παρκάρει και κάθετα στο δρόμο αν χρειαστεί.
Το Twizy θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, με τη διαφορά να βρίσκεται στις επιδόσεις: η δυνατή έκδοση έχει ηλεκτροκινητήρα με ιπποδύναμη 17 ίππων (13 kW) και πετυχαίνει 80 km/h, με την “πιο μικρή” Twizy 45, να μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα από τα 16 στην Ευρώπη με κινητήρα 5 ίππων (4 kW) και τελική 45 km/h. Με το σύστημα ενοικίασης των μπαταριών που λανσάρει η Renault (για να μην αυξηθεί πολύ η συνολική τιμή αγοράς) για το Twizy η ενοικίαση της μπαταρίας θα κοστίζει 45-65 ευρώ το μήνα.
Σε σύγκριση με ένα σκούτερ το Twizy δεν είναι τόσο ευέλικτο, αλλά παίρνει πόντους στον τομέα της ασφάλειας. Υπάρχουν ζώνες ασφαλείας για τον οδηγό και τον συνεπιβάτη και αερόσακος στον στάνταρ εξοπλισμό (οι πόρτες δεν είναι μέσα στον βασικό εξοπλισμό και κοστίζουν 590 ευρώ)
Η σταθερότητα του οχήματος προέρχεται από την κατανομή βάρους (690 κιλά συνολικά), αφού η μπαταρία βρίσκεται πίσω από τον μπροστινό άξονα και ο κινητήρας είναι τοποθετημένος σε κεντρική θέση, με τον συνεπιβάτη να κάθεται πίσω από τον οδηγό σαν σε δίτροχο.
Γάλλοι δημοσιογράφοι που το δοκίμασαν, αναφέρουν ότι το Twizy συμπεριφέρεται σαν καρτ από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, είναι εύκολο στην οδήγηση και ο κύκλος στροφής είναι μικρός (τροχοί 13 ιντσών), με τις επιδόσεις του να βρίσκονται κοντά σε αυτές ενός 125αριού σκούτερ. Σημειώστε εδώ ότι η μπαταρία του φορτίζεται κατά το φρενάρισμα, με σύστημα ανάκτησης ενέργειας και η αυτονομία φτάνει τα 80 χιλιόμετρα.
Η συνολική οικονομία που γίνεται σε ετήσια βάση είναι η μισή σε σχέση με ένα αυτοκίνητο και υψηλότερη από ένα σκούτερ (1.000 ευρώ το αυτοκίνητο, 500 στο σκούτερ και μόλις 70 ευρώ το Twizy στους 12 μήνες), στα 70 ευρώ όμως, πρέπει να προστεθεί και το κόστος ενοικίασης της μπαταρίας, που είναι 540-780 ευρώ τον χρόνο, άρα…
Η τιμή του Renault Twizy στη Γαλλία ξεκινά από τα 7.690 ευρώ.