fbpx

Honda Square X 125: Mini Adventure σκούτερ για… κάμπινγκ

Με τρακτερωτά λάστιχα, βάρος μόλις 122 κιλά, σχάρες και… τραπεζάκι

Η Honda, μέσα από τη συνεργασία της με τη Sundiro στην Κίνα, παρουσίασε το Square X 125, ένα διαφορετικό σκούτερ που επιχειρεί να συνδυάσει την καθημερινή χρηστικότητα με την αισθητική και τη φιλοσοφία ενός μικρού adventure.

Η παραγωγή του ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2025 και πρόκειται για ένα μοντέλο που απομακρύνεται από τη γνώριμη σχεδιαστική γλώσσα των αστικών σκούτερ, εισάγοντας μια πιο πρακτική, “εργαλειακή” προσέγγιση.

Η εμφάνισή του ξεχωρίζει με αιχμηρές γραμμές, συμμετρικά LED φώτα και μια συνολικά “τετράγωνη” φόρμα που θυμίζει περισσότερο ATV όχημα παρά σκούτερ πόλης.

Ωστόσο, πίσω από την ιδιόμορφη αισθητική κρύβεται μια σειρά από πρακτικές λύσεις: εμπρός και πίσω σχάρες μεταφοράς, αναδιπλούμενη σέλα συνεπιβάτη και, εντελώς ασυνήθιστα για δίκυκλο, ένα μικρό πτυσσόμενο τραπεζάκι στο δεξί πίσω μέρος.

Είναι σαφές πως η Honda δεν σχεδίασε το Square X για να χρησιμοποιείται στην πόλη, αλλά και για δραστηριότητες όπως το ψάρεμα (όπως το διαφημίζει και η ίδια η εταιρία), το κάμπινγκ ή απλώς τις σύντομες Off-Road εξορμήσεις.

Οι αναλογίες του και η γεωμετρία του αποδεικνύουν αυτή τη διάθεση.

Το ύψος σέλας στα 74 εκατοστά το καθιστά προσιτό για όλους, ενώ τα ελαστικά (90/90-12 μπροστά και 100/90-10 πίσω) με έντονο τακούνι και η απόσταση 16 εκατοστών από το έδαφος, του επιτρέπουν να κινηθεί με άνεση και εκτός ασφάλτου.

Το συνολικό βάρος φτάνει τα μόλις 122 κιλά γεμάτο, οπότε η ευελιξία παραμένει στα επίπεδα ενός μικρού σκούτερ.

Κινητήρας και μετάδοση κινούνται σε γνώριμα πλαίσια. Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος κινητήρας των 124 cc αποδίδει 9,5 ίππους στις 7.750 rpm και ροπή προσανατολισμένη στη χαμηλή και μεσαία περιοχή.

Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT, ενώ υπάρχει και σύστημα Start & Stop, που σβήνει τον κινητήρα σε στάση για μείωση κατανάλωσης και εκπομπών.

Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 88 χλμ./ώρα, και η κατανάλωση περιορίζεται στα 1,7 λίτρα/100 χλμ., επιτρέποντας αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα με το ντεπόζιτο των 5,7 λίτρων.

Παρά τον μικρό κυβισμό του, το Square X δεν στερείται εξοπλισμού. Διαθέτει δισκόφρενο εμπρός και πίσω, με δικάναλο ABS, έγχρωμη οθόνη 5”, θύρες USB τύπου A και C και σύστημα “smart key” για εκκίνηση χωρίς κλειδί.

Πρόκειται για στοιχεία που σπάνια συναντώνται σε 125άρια αυτής της κατηγορίας, δείχνοντας ότι η Honda ήθελε να του δώσει μια πιο σύγχρονη διάσταση, χωρίς να το κάνει υπερβολικά περίπλοκο.

Το Honda Square X 125 διατίθεται ήδη στην Κίνα από τον Οκτώβριο του 2025 με τιμή περίπου 1.500 ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται να φτάσει και στην Ευρώπη μέσα στο 2026.

Το Square X 125 δείχνει τη διάθεση της Honda να πειραματιστεί ξανά – να συνδυάσει τη χρηστικότητα με την εξερεύνηση, έστω και σε μικρή κλίμακα.

Σίγουρα θα αποτελεί μια πρακτική λύση σε περιπτώσεις μικρών αποδράσεων, καθώς λόγω διαστάσεων μπορεί να φτάσει σχεδόν παντού.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X