Τέσσερα δικύλινδρα σκούτερ που “ακροβατούν” μεταξύ σκούτερ και μοτοσυκλέτας, με ανέσεις και επιδόσεις
Η κατηγορία των maxi, δικύλινδρων σκούτερ έχει εξελιχθεί εντυπωσιακά τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας στους αναβάτες όχι μόνο την καθημερινή ευκολία και την πρακτικότητα που χαρακτηρίζει ένα σκούτερ, αλλά και επιδόσεις που θυμίζουν μοτοσυκλέτα, προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Στην ελληνική αγορά, οι τέσσερις εκπρόσωποι που υπάρχουν σε αυτήν την κατηγορία είναι τα Kymco AK 575 Premium, Honda Forza 750, SYM Maxsym TL 508 και Yamaha TMAX.
Τέσσερα σκούτερ που το καθένα με τον τρόπο του επιχειρεί να δώσει τη δική του απάντηση σε αυτό που ζητά ένας απαιτητικός αναβάτης: δύναμη, στυλ και άνεση χωρίς να χάνει σε κάποιον τομέα.
Kymco AK 575 Premium
Το Kymco AK 575 Premium είναι η πιο πρόσφατη άφιξη στην κατηγορία, με την ταϊβανέζικη εταιρία να επενδύει σε έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα 574 cc, ο οποίος αποδίδει 52,4 ίππους και 56,4 Nm ροπής.
Η σχεδίαση είναι αιχμηρή και δυναμική, ενώ στα ηλεκτρονικά του συναντάμε Cornering ABS (το μόνο σκούτερ που έχει τέτοιο χαρακτηριστικό), Traction Control, Cruise Control, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα γκριπ και keyless σύστημα εκκίνησης, στοιχεία που υπήρχαν και στο AK 550, το οποίο αντικατέστησε.
Εντυπωσιακός είναι ο πληθωρικός πίνακας οργάνων, με τρεις διαφορετικές οθόνες και συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth.
Η σέλα βρίσκεται στα 790 mm, διευκολύνοντας τους περισσότερους αναβάτες να πατάνε σταθερά στο έδαφος, ενώ η συνολική αίσθηση στο δρόμο χαρακτηρίζεται από στιβαρότητα και σπορ διάθεση.
Honda Forza 750
Το Honda Forza 750 είναι το πιο “μοτοσυκλετιστικό” από τα τέσσερα, εξοπλισμένο με τον δικύλινδρο κινητήρα 745 cc που αποδίδει 59 ίππους και 69 Nm ροπής.
Είναι εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο DCT, κάτι που το κάνει να διαφέρει από τα υπόλοιπα σκούτερ της κατηγορίας, που έχουν CVT μετάδοση και πολλοί χαρακτηρίζουν το Honda Forza 750 ως μια μοτοσυκλέτα στο σώμα ενός σκούτερ.
Διαθέτει επίσης Traction Control, Riding Modes, ABS και πλούσιο εξοπλισμό.
Το ντεπόζιτο των 13,2 λίτρων προσφέρει μια πολύ καλή αυτονομία σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση, ενώ το βάρος του στα 236 κιλά (με γεμάτο το ντεπόζιτο) το βάζει μεν στην κορυφή της κατηγορίας, όμως χάρη στο καλό του ζύγισμα δεν δημιουργεί κανένα θέμα στην οδήγηση, ούτε το νιώθεις “βαρύ”.
SYM Maxsym TL 508
Το SYM Maxsym TL 508 είναι η πιο προσιτή πρόταση της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να κάνει εκπτώσεις σε ποιότητα και τεχνολογία.
Ο δικύλινδρος κινητήρας του στα 508 cc, έχει ισχύ 46 ίππων (οδηγείται με δίπλωμα Α2) και 50 Nm ροπής, προσφέροντας ζωηρές επιδόσεις και καλή απόκριση.
Το βάρος του αγγίζει τα 227 κιλά, ενώ διαθέτει Traction Control, ABS, TFT οθόνη, keyless σύστημα εκκίνησης και USB θύρα.
Το ντεπόζιτο των 12,5 λίτρων δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, αλλά είναι αρκετό και με το παραπάνω για τον ρόλο του σκούτερ.
Η συνολική αίσθηση θυμίζει σπορ μοτοσυκλέτα με άνεση σκούτερ, καθιστώντας το Maxsym TL 508 ένα από τα πιο ισορροπημένα και με διαφορά την πιο προσιτή οικονομικά επιλογή σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Yamaha TMAX 560
Το Yamaha TMAX είναι το όνομα-θρύλος της κατηγορίας, με ιστορία πάνω από δύο δεκαετίες.
Η τελευταία έκδοση φέρει κινητήρα 562 cc, ο οποίος αποδίδει 47,5 ίππους (οδηγείται με δίπλωμα Α2) και 55 Nm ροπής, με βάρος στα 218 κιλά (το ελαφρύτερο από τα τέσσερα σκούτερ που παρουσιάζουμε).
Πρόκειται για ένα σκούτερ που έχει καθιερωθεί στα μάτια του ελληνικού κοινού όχι μόνο για τις δυνατότητές του, αλλά και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τη στιβαρότητα του πλαισίου και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει.
Το ύψος σέλας αγγίζει τα 800 mm (λίγο ψηλότερα από τα υπόλοιπα σκούτερ της κατηγορίας), ενώ η θέση οδήγησης προσφέρει εργονομία που ακροβατεί μεταξύ Touring μοτοσυκλέτας και maxi σκούτερ.
Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος, με δύο Riding Modes, Traction Control, TFT οθόνη και premium πινελιές που το καθιστούν διαχρονικό best seller της Yamaha.
Όλα τα παραπάνω μοντέλα εκπροσωπούν την αφρόκρεμα της αγοράς των maxi-σκούτερ, με το καθένα να στοχεύει σε διαφορετικό κοινό.
Το Kymco επενδύει στη σύγχρονη τεχνολογία, το Honda στην αίσθηση μοτοσυκλέτας, το SYM στην προσιτή τιμή χωρίς συμβιβασμούς, και το Yamaha στη διαχρονική πολυτέλεια και το κύρος.
Όλα τους βέβαια έχουν περάσει την άνεση και τον εξοπλισμό στο “επόμενο επίπεδο” σε σχέση με τα μικρότερα αδέρφια τους, δανειζόμενα πολλά στοιχεία από τον κόσμο των μοτοσυκλετών.
Kymco AK 575 Premium Τιμή (ευρώ) : 11.995, Ίπποι (Hp): 52,4, Ροπή (Nm): 56,4, Βάρος (kg): 230, Ντεπόζιτο (Lt): 15, Ύψος σέλας (mm):790
Honda Forza 750 Τιμή (ευρώ): 13.100, Ίπποι (Hp): 59, Ροπή (Nm): 69, Βάρος (kg): 236, Ντεπόζιτο (Lt): 13,2, Ύψος σέλας (mm):790
SYM Maxsym TL 508 Τιμή (ευρώ): 8.395, Ίπποι (Hp): 46, Ροπή (Nm): 50, Βάρος (kg): 227, Ντεπόζιτο (Lt): 12,5 Ύψος σέλας (mm):795
Yamaha TMAX 560 Τιμή (ευρώ): 14.200, Ίπποι (Hp): 47,5, Ροπή (Nm): 55, Βάρος (kg): 219, Ντεπόζιτο (Lt): 15 Ύψος σέλας (mm): 800