fbpx

Polaris: Ετοιμάζει επανάσταση στο CVT

H Polaris ετοιμάζει ένα σύστημα CVT που θα μπορεί να αλλάζει ρυθμίσεις εν κινήσει

Η μετάδοση τύπου CVT – ή αλλιώς συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση – είναι εδώ και δεκαετίες η πιο διαδεδομένη λύση για τα σκούτερ.

Αθόρυβη, ομαλή, χωρίς συμπλέκτες και αλλαγή ταχυτήτων από τον αναβάτη, προσφέρει μια απλή και ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης, ιδανική για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη.

Ακριβώς για τους ίδιους λόγους τη βλέπουμε να χρησιμοποιείται και σε άλλα οχήματα πέραν των σκούτερ, από μικρά αυτοκίνητα μέχρι γουρούνες και ATV.

Όμως όσο βολική κι αν είναι, η CVT έχει ένα σημαντικό περιορισμό: δεν μπορείς να την αλλάξεις ή να την προσαρμόσεις εν κινήσει.

Από τη στιγμή που ρυθμιστεί στο εργοστάσιο – είτε για περισσότερη δύναμη, είτε για οικονομία – οι επιλογές σου μετά είναι περιορισμένες.

Αν θέλεις άλλη συμπεριφορά, πρέπει να μπεις σε διαδικασία tuning: αλλαγή ελατηρίων, ράουλα και πολλά ακόμα. Δεν είναι εύκολο, και σίγουρα δεν γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού.

Κάτι που, όπως φαίνεται, πρόκειται να αλλάξει. Η Polaris, γνωστή για τις καινοτομίες της στον χώρο των off-road οχημάτων, κατέθεσε πατέντα για ένα νέο είδος CVT που αλλάζει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε αυτή την τεχνολογία.

Το σύστημα αυτό επιτρέπει την αλλαγή των σχέσεων μετάδοσης δυναμικά, κατά την οδήγηση, μέσω μηχανικών ή ηλεκτρικών μηχανισμών που επεμβαίνουν στη γεωμετρία της τροχαλίας του CVT.

Η ιδέα είναι απλή, αλλά ταυτόχρονα επαναστατική: η μετάδοση προσαρμόζεται με βάση τις απαιτήσεις της στιγμής.

Θες περισσότερη ροπή; “Κατεβάζει”. Θες μεγαλύτερη τελική; “Ανεβάζει”. Και όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού, το οποίο ουσιαστικά θα “στρέφει” την εστίαση είτε στην οικονομία είτε στην μέγιστη απόδοση

Η σκέψη φυσικά πάει κατευθείαν στα σκούτερ. Φανταστείτε ένα GT scooter με δυνατότητα να προσαρμόζει αυτόματα ή χειροκίνητα τη μετάδοση CVT ανάλογα με το αν κινείσαι στην πόλη, στον περιφερειακό ή σε επαρχιακό δρόμο.

Ή ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο CVT σε ένα ηλεκτρικό scooter που αλλάζει τη μετάδοση για να προσφέρει είτε μέγιστη αυτονομία είτε μέγιστη απόδοση.

Ακόμα και στα μικρά 125άρια πόλης, η δυνατότητα να ρυθμίζεται η μετάδοση θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα σκούτερ που “σέρνεται” και ένα που “πετάει” στο φανάρι.

Αν και η πατέντα είναι ακόμα στα χαρτιά, η λογική πίσω της είναι απόλυτα εφαρμόσιμη και –γιατί όχι;– απόλυτα ταιριαστή με τον κόσμο των σκούτερ.

Αν αυτό το σύστημα βρει τον δρόμο του προς τα μοντέλα παραγωγής, δεν αποκλείεται να δούμε στο μέλλον σκούτερ με δυναμική μετάδοση CVT που θα προσαρμόζεται στις ανάγκες του αναβάτη – χωρίς βελτιώσεις, χωρίς εργαλεία, μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού. Και αυτό, ίσως να είναι το επόμενο μεγάλο βήμα στα αυτόματα δίκυκλα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X