Περιλαμβάνει παντελόνι, μπότες και μπουφάν
Η Σουηδία δεν είναι το πρώτο μέρος που σκέφτεται κανείς όταν μιλά για καινοτομία στη μοτοσυκλέτα. Κι όμως, η Airbag Inside Sweden AB – ή αλλιώς Mo’Cycle – έχει βάλει στόχο να το αλλάξει αυτό, επενδύοντας σοβαρά στην εξέλιξη προστατευτικού εξοπλισμού.
Πιο πρόσφατη κίνησή της; Η κατάθεση μιας εντυπωσιακής πατέντας που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο φανταζόμαστε – και χρησιμοποιούμε – τον εξοπλισμό μοτοσυκλετιστή.
Εξωτερικά, το σύστημα μοιάζει με ένα τυπικό σύνολο για οδήγηση: ένα τζάκετ, ένα τζιν παντελόνι και ένα ζευγάρι μπότες. Από μέσα όμως, κρύβεται ένας πλήρως φουσκωτός μηχανισμός προστασίας που ενεργοποιείται σε περίπτωση πτώσης.
Δεν μιλάμε απλά για αερόσακο στο στήθος ή για κολάρο στον αυχένα. Εδώ έχουμε ένα ολόσωμο δίκτυο που προστατεύει χέρια, πόδια, πέλματα και ακόμη και τα πλαϊνά του κεφαλιού.
Το παντελόνι περιλαμβάνει ένα σύστημα από “σωλήνες” που, μόλις ανιχνεύσουν πρόσκρουση, φουσκώνουν αμέσως και καλύπτουν σημεία όπως οι γοφοί, τα γόνατα, οι μηροί, οι γάμπες, η μέση και οι γλουτοί.
Όταν το σύστημα είναι ανενεργό, τα υλικά παραμένουν ευέλικτα, ανθεκτικά στη φθορά και τη θερμότητα, με όψη που δεν διαφέρει από ένα κανονικό τζιν. Εν ολίγοις: καθημερινή εμφάνιση, κρυφή προστασία.
Το ίδιο συμβαίνει και στο μπουφάν και τις μπότες – κι αυτά με δικούς τους “σωλήνες”, πάντα με γνώμονα την πλήρη κάλυψη.
Η ενεργοποίηση γίνεται είτε με μηχανικό σύστημα (ντίζα συνδεδεμένη στη μοτοσυκλέτα που ενεργοποιείται αν αποσυνδεθεί απότομα), είτε μέσω ηλεκτρονικών αισθητήρων που αντιλαμβάνονται απότομη επιβράδυνση ή ασυνήθιστες κινήσεις και «φουσκώνουν» αυτόματα τον εξοπλισμό.
Τα διάφορα μέρη επικοινωνούν ασύρματα μεταξύ τους και μπορούν να ενεργοποιηθούν ταυτόχρονα, αν εντοπιστεί επικείμενος κίνδυνος.
Από τα πιο έξυπνα σημεία του σχεδιασμού είναι οι λεγόμενες «φουσκωτές καλύπτρες» στους ώμους και στα πλάγια του κεφαλιού. Αυτές λειτουργούν ως επιπλέον προστασία αλλά και ως “φρένο”, δημιουργώντας αεροδυναμική αντίσταση για να μειώσουν την ταχύτητα του σώματος.
Το σύστημα συνοδεύεται από συμβατή εφαρμογή για smartphone, η οποία δεν περιορίζεται μόνο σε ενδείξεις κατάστασης και φόρτισης. Καταγράφει διαδρομές, χρόνους γύρου, ταχύτητα και κίνηση με δυνατότητα ανάλυσης.
Το δυνατό του χαρτί; Η καθημερινή φορητότητα. Φοριέται παντού – στη δουλειά, στη σχολή, στο σούπερ μάρκετ – χωρίς να δείχνει ότι πρόκειται για προηγμένο σύστημα ασφάλειας.
Και, ίσως πιο σημαντικό, καλύπτει ένα μεγάλο κενό: την προστασία του κάτω μέρους του σώματος, που μέχρι τώρα συχνά μένει εκτεθειμένο.
Προς το παρόν, η πρόταση της Mo’Cycle βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της πατέντας και δεν έχει περάσει σε φάση παραγωγής.
Αν όμως όλα πάνε όπως περιγράφονται, τότε ίσως μιλάμε για ένα από τα πιο σημαντικά βήματα που έχουμε δει στην εξέλιξη του εξοπλισμού μοτοσυκλέτας τα τελευταία χρόνια.