Πέντε GT σκούτερ για την καθημερινότητα που σε πάνε άνετα και ταξίδι
Ο κόσμος των σκούτερ έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, με το κοινό να δείχνει την προτίμησή του στην συγκεκριμένη κατηγορία, από εκεί που το δίκυκλο είναι εργαλείο δουλειάς, μέχρι εκεί που αποτελεί φιλοσοφία ζωής ή το μέσο απόδρασης του Σαββατοκύριακου.
Τα σκούτερ κυριάρχησαν παγκοσμίως και οι κατασκευαστές ακολούθησαν, με πολλές μικρές υποκατηγορίες να ανοίγουν.
Μια από αυτές – μάλιστα από τις πιο δημοφιλείς – είναι τα maxi σκούτερ, ή αλλιώς GT σκούτερ, που συνδυάζουν άνεση, δυνατότητες και εξοπλισμό, ειδικά στην κατηγορία των 350cc, που με τους δυνατότερους κινητήρες τους μπορούν άνετα να σε πάνε και ταξίδι.
Για το συγκεκριμένο άρθρο επιλέξαμε να ασχοληθούμε μόνο με όσα σκούτερ κινούνται γύρω από τον άξονα των 350cc για οικονομία χώρου, με τα 300άρια και τα 400άρια να αποτελούν αντικείμενο επόμενου άρθρου.
Μοντέλο | Κινητήρας | Ιπποδύναμη | Ροπή (Nm) | Τιμή |
Honda Forza 350 | 330cc | 21,5 στις 7.500 rpm | 31,5 στις 5.250 rpm | 6.890 € |
Voge SR4 Max Smart | 350cc | 34 στις 7.500 rpm | 35 στις 6.000 rpm | 6.495 € |
QJMotor Fort 4.0 | 350cc | 33,2 στις 7.500 rpm | 33,5 στις 6.000 rpm | 4.895 € |
Zontes K 368 | 368cc | 39 στις 7.500 rpm | 40 στις 6.000 rpm | 5.495 € |
Kymco Downtown GT 350i | 321cc | 28,6 στις 7.250 rpm | 30 στις 5.750 rpm | 5.595 € |
Honda Forza 350
Το όνομα Forza μας πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000, σε έκδοση 250cc, ενώ τα 350άρια Forza ξεκίνησαν τη ζωή τους το 2020.
Για το 2025 εξοπλίζεται με νέα χαρτογράφηση ECU, ανανεωμένη εσωτερική δομή τελικού εξάτμισης και αισθητήρα O2 για συμμόρφωση με το πρότυπο Euro 5+, ενώ διαθέτει και ενισχυμένο σωληνωτό πλαίσιο που συνεργάζεται με ένα πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 33 mm, δύο αμορτισέρ πίσω και τροχούς 15/14 ιντσών εμπρός/πίσω.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB Type–C, αποθηκευτικό χώρο για δύο full–face κράνη – τώρα με εσωτερικό φωτισμό – φώτα τεχνολογίας LED παντού και λειτουργία Smart Key.
Η νέα οθόνη TFT πέντε ιντσών λειτουργεί μέσω ενός νέου φωτιζόμενου διακόπτη τεσσάρων θέσεων. Παράλληλα με τις νέες χρωματικές επιλογές για το 25YM, διατίθεται επίσης μια νέα ειδική έκδοση (Special Edition).
Voge SR 4 Max Smart
H Voge μας συστήθηκε ως μια εταιρία που σε κάθε μοντέλο της προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό για τα δεδομένα της κατηγορίας και το SR4 Max Smart δεν αποτελεί εξαίρεση.
Έτσι, πέραν του δικάναλου ABS, των πλήρως LED φωτιστικών σωμάτων (με Cornering Lights) και του Traction Control, έχουμε ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, Keyless σύστημα εκκίνησης, χειρόφρενο και έγχρωμη TFT οθόνη 7”.
Σε αυτήν προβάλλεται ένα πλήθος πληροφοριών, όπως η ένδειξη πίεσης των ελαστικών ή οι ειδοποιήσεις που στέλνει το ραντάρ ανίχνευσης τυφλών σημείων, με το οποίο είναι εξοπλισμένο το σκούτερ.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα υποδέχεται δύο full-face κράνη, ενώ οι αναρτήσεις προέρχονται από την Kayaba.
Τέλος, το Voge SR4 Max Smart έχει κάμερα καταγραφής διαδρομών, σύστημα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος, θύρα φόρτισης USB και θερμαινόμενα γκριπ και σέλα.
QJMotor Fort 4.0
Η QJMotor είναι μια εταιρία που έφτασε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και η γκάμα της στην Ελλάδα συνεχίζει και μεγαλώνει. Στον τομέα των σκούτερ, το Fort 4.0 αποτελεί την κορυφή της εταιρίας και το μόνο σκούτερ της λίστας που χρησιμοποιεί κάρτα NFC για το ξεκλείδωμά του.
Η TFT οθόνη των 7” έχει δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth και πέντε επίπεδα φωτεινότητας, ενώ για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών του αναβάτη φροντίζει μια θύρα USB που βρίσκεται στο εσωτερικό του δεξιού ντουλαπιού της ποδιάς.
Η Kayaba φροντίζει για τις αναρτήσεις, ενώ κάτω από τη σέλα χωράει ένα Jet και ένα full-face κράνος.
Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ενώ στην έκδοση All Inclusive (στα 5.195 €) προστίθενται στον εξοπλισμό θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, κάμερες καταγραφής εμπρός και πίσω και Traction Control.
Zontes K 368
Ελαφρώς μεγαλύτερο από άποψη κυβικών, όμως ξεκάθαρα ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Το Zontes K 368 έφτασε πρόσφατα στην Ελλάδα, αντικαθιστώντας το αντίστοιχο μοντέλο των 350cc με έναν πιο δυνατό και ροπάτο κινητήρα, μένοντας ίδιο στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του.
Σε πρώτο πλάνο για το K 368 έρχεται η άνεση, με άπλετο χώρο για τα πόδια, άνετη σέλα, απουσία κραδασμών και μεγάλη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει δύο full-face κράνη μαζί με κάποια μικροαντικείμενα, με μια TFT οθόνη 6,75” να αναλαμβάνει το ρόλο του πίνακα οργάνων.
Θερμαινόμενα γκριπ, χούφτες, Traction Control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Keyless σύστημα εκκίνησης και τρεις θύρες φόρτισης USB συνθέτουν την εικόνα ενός πολυτελούς σκούτερ που δεν υπολείπεται σε καμία περίπτωση σε εξοπλισμό.
Kymco Downtown GT 350i
Η Kymco είναι άλλη μια εταιρία που γνωρίζει από σκούτερ και δραστηριοποιείται για πολλά χρόνια στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Οι προτάσεις της αγγίζουν όλες τις υποκατηγορίες των σκούτερ, όμως αυτό που μας ενδιαφέρει για το συγκεκριμένο άρθρο είναι το Downtown GT 350i.
Κλασική GT εργονομία, με μεγάλο χώρο για τα πόδια και ψηλή ζελατίνα τονίζουν τον χαρακτήρα του σκούτερ της Kymco, το οποίο πέρασε το 2024 στην τρίτη γενιά του, με ανανεωμένα χαρακτηριστικά για περισσότερη άνεση, δύο δισκόφρενα μπροστά, δικάναλο ABS και Traction Control.
Επιτυγχάνει μείωση των απωλειών τριβών της τάξης του 20% με 30%, σε σχέση με άλλους κινητήρες αυτού του κυβισμού, κάτι που κατά βάση οφείλεται στην επιφανειακή κάλυψη των ελατηρίων του εμβόλου από νιτρίδιο του χρωμίου.
Ο φωτισμός είναι πλήρως LED, η σέλα μπορεί να φιλοξενήσει δύο full-face κράνη και μικροαντικείμενα (με φωτιζόμενο χώρο), υπάρχουν δύο θύρες φόρτισης USB (Type A και Type C), σύστημα ειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος, Keyless σύστημα εκκίνησης και έγχρωμη LCD οθόνη 6”.