fbpx

ΙΤΑΛΙΑ: ΠΤΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΚΟΥΤΕΡ ΤΟ 2011

172.000 σκούτερ, 18,8% πτώση

Μια από τις μεγαλύτερες αγορές σκούτερ, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων της Ευρώπης σημείωσε πτώση. Η οικονομική κρίση επηρέασε τις συνολικές πωλήσεις των δικύκλων στην Ιταλία κατά 17%. Το 2011 έφερε στην κυκλοφορία 326.220 μονάδες μοτοσυκλετών, σκούτερ και μοτοποδηλάτων, όλων των κυβισμών. Η πτώση στις πωλήσεις μετρήθηκε στα 66.800 λιγότερα δίτροχα, σε σχέση με το 2010, το οποίο και αυτό ήταν μειωμένο κατά 22% σε σχέση με το 2009.

Η χρονιά έκλεισε με 172,030 πωλήσεις scooter (μια μείωση κατά 18.8%) 82.963 μοτοσυκλέτες και 71,227 μοτοποδήλατα (κάτω από 50 cc)

Ενδιαφέρον έχουν τα στατιστικά των σκούτερ στους κυβισμούς από 300 μέχρι 500 cc, αφού μέσα στη χρονιά πουληθηκαν 62,284 μονάδες και αποτέλεσαν την πιο δημοφιλή κατηγορία. Η μείωση όμως στις πωλήσεις τους έφτασε το 22.3%.

Η απώλεια είναι μικρότερη (-13.9%) στα 125 cc, με 56.554 καταχωρήσεις και ακολουθούνται από την κατηγορία 150-200 cc με 36.829 πωλήσεις (-22%) και τα 250 cc με 14.237 μονάδες (-24.6%). Δεν σημείωσαν όμως όλες οι κατηγορίες πτώση, αφού τα maxi-scooter από 500 cc και πάνω είχαν αύξηση κατά 33.8%, με μικρές πωλήσεις βέβαια στις 2.126 μονάδες.


Aπόλυτος κυρίαρχος των πωλήσεων στην Ιταλία ήταν φυσικά το Honda SH 300 που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Ιταλία, στην Αtessa, με τα μικρά αδελφάκια του 125 και 150 να ακολουθούν στην 5η και 7η θέση.

Η Piaggio κατάφερε την δεύτερη θέση με το Beverly 300 (best seller στην Ελλάδα) και δύο ακόμα μοντέλα μέσα στη δεκάδα.

Με δύο μοντέλα στην πρώτη δεκάδα εμφανίζεται και η Kymco (Αgility και Downtown).

H Yamaha κρατάει ψηλά τη σημαία με την 4η θέση του TMAX 500, αλλά και με το XMAX 250 (6η θέση) και το Χ-City 250 στην 11η θέση. 

Αξίζει να σημειώσουμε:

  • Το Honda PCX 125 που βρίσκεται σχετικά χαμηλά στην 12η θέση (ενώ στην Ελλάδα είναι 2ο σε πωλήσεις)
  • Στη 14η θέση βρίσκουμε το Silverwing SW-T 400, το οποίο στην Ελλάδα δεν εισάγεται παρά μόνο κατόπιν παραγγελίας.
  • Μέσα στο ’10 η Vespa ΡΧ 150 πούλησε, 2.469 μονάδες, δηλαδή 174 κομμάτια περισσότερα από την “αντιγραφή” LML 150. Αυτό δείχνει το πόση απήχηση έχει το κλασικό σχήμα, αλλά και οι φθηνότερες ινδικές Βέσπες (κυκλοφορεί και στα 125cc και πούλησε 2.165 κομμάτια-20η θέση)

ΤΑ 20 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ: ΙΤΑΛΙΑ ΙΑΝ-ΔΕΚ. 2011
ΕΤΑΙΡΙΑ MΟΝΤΕΛΟ ΣΥΝΟΛΟ

  1. HONDA SH 300 12.688
  2. PIAGGIO BEVERLY 300 10.509
  3. PIAGGIO LIBERTY 125 RST 8.574
  4. YAMAHA TMAX 500 6.850
  5. HONDA SH 150 6.712
  6. YAMAHA XMAX 250 6.316
  7. HONDA SH 125 5.724
  8. KYMCO  AGILITY 125 R16 5.383
  9. KYMCO DOWNTOWN 300 5.340
  10. PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER 4.916
  11. YAMAHA X-CITY 250 4.575
  12. HONDA PCX 125 4.251
  13. PIAGGIO VESPA LX 125 4.236
  14. HONDA SW-T 400 2.478
  15. PIAGGIO VESPA PX 150 2.469
  16. APRILIA SCARABEO 200 2.343
  17. LML NV 150 2.295
  18. YAMAHA MAJESTY 400 2.193
  19. KYMCO AGILITY 200I R16 2.187
  20. LML NV 125 2.165