fbpx

Vespa Officina 8: Με ιστορική πινελιά και όνομα

Βαμμένη με “βιομηχανικά” χρώματα και πολλά κιλά ιστορίας…

Ένας ακόμα χρωματικός συνδυασμός σε ένα, διαχρονικού design, κλασικό σκούτερ. Από την άλλη, μια Vespa όποια χρώματα κι αν φορέσει… όμορφη θα είναι. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και τώρα στην νέα έκδοση Vespa Officina 8

Η προέλευση του ονόματος του νέου μοντέλου της Vespa GTV 310 έρχεται από το χώρο “Officina 8″, εντός του εργοστασίου της Piaggio στην Ποντεντέρα, ο οποίος στέγαζε το περίφημο “Πειραματικό Τμήμα” (τμήμα έρευνας και εξέλιξης δηλαδή) της ιταλικής μάρκας.

Αυτό ήταν το πιο πρωτοποριακό τμήμα της εταιρίας, όπου δημιουργούνταν και διαμορφώνονταν τα πιο τολμηρά έργα.

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1940, εδώ εργάζονταν δίπλα-δίπλα σχεδιαστές, μηχανικοί, κορυφαίοι μεταλλουργοί και δοκιμαστές – όλοι τους επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από την αεροναυπηγική βιομηχανία.

Αυτά ήταν τα χρόνια της αναγέννησης της Piaggio και της Ιταλίας, και μαζί τους ολόκληρη η Ευρώπη, η οποία προσπαθούσε να σταθεί ξανά στα πόδια της μετά τα σκοτεινά χρόνια του πολέμου (το εργοστάσιο είχε ισοπεδωθεί πλήρως από βομβαρδισμούς), επέδειξε μια απίστευτη έκρηξη δημιουργικότητας.

Το Officina 8 ήταν το μέρος όπου γεννιούνταν νέες ιδέες, συμπεριλαμβανομένων των πιο δημιουργικών, όπως η εξέλιξη της πρώτης Vespa το 1946, τόσο για μαζική παραγωγή όσο και για αγώνες και καταρρίψεις παγκοσμίων ρεκόρ.

Οι ειδικές μεταλλουργικές εργασίες, τα πειραματικά πλαίσια και η χύτευση με άμμο για τους πειραματικούς κινητήρες δημιουργήθηκαν εκεί.

Το πρωτότυπα παραδίδονταν στη συνέχεια στους δοκιμαστές/αναβάτες που έβγαιναν στους δρόμους και κάλυπταν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα πάνω σε αυτά τα σκούτερ, για να αποφασίσουν ποιο θα έβαζαν στη γραμμή παραγωγής ή ποιες αγωνιστικές κατασκευές θα έμπαιναν στους αγώνες.

Εδώ γεννήθηκαν οι κομψές γραμμές και το διαχρονικό στυλ της Vespa. Μια περιζήτητη μπλε καρφίτσα που έγραφε «Piaggio 8», σχεδιασμένη να φοριέται στις φόρμες εργασίας τους, ξεχώριζε τους τεχνικούς που εργάζονταν στο πιο “μυστικό” και αξιοζήλευτο τμήμα του εργοστασίου.

Η εργασία σε αυτόν τον χώρο, που ήταν απρόσιτος σε όλους τους άλλους εργαζόμενους, ήταν η απόδειξη του ταλέντου των μηχανικών εξέλιξης, των σχεδιαστών και των δοκιμαστών.

Η Vespa που πέτυχε 17 Παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής το 1950, και το μέγιστης ταχύτητας το 1951, η θρυλική «98 Corsa» και τα μοντέλα που κυριάρχησαν κατά τη διάρκεια του απαιτητικού εξαήμερου αγώνα εντούρο «Six Days» είναι μόνο μερικά από τα επιτεύγματα του Officina 8.

Η τωρινή έκδοση Vespa Officina 8 εφαρμόζεται πάνω στα πιο εμβληματικά μοντέλα της γκάμας: την Vespa Primavera – στις εκδόσεις 50, 125 και 150 cc – που ενσαρκώνει το νεανικό, ξέγνοιαστο πνεύμα της Vespa, μαζί με την ισχυρή Vespa Gtv 310, με τον χαμηλό προβολέα και το εκτεθειμένο τιμόνι, που την καθιστούν την πιο αυθεντική σπορ, μοντέρνα Vespa.

Οι Vespa Primavera και Vespa Gtv Officina 8 ξεχωρίζουν αμέσως από τις υπόλοιπες από το αποκλειστικό τους χρώμα Blu Officina 8, μια έντονη απόχρωση βιομηχανικού μπλε, με ένα ειδικό ματ μεταλλικό φινίρισμα, που βοηθά να γυρίσει τον χρόνο πίσω, θυμίζοντας τα βιομηχανικά περιβάλλοντα του παρελθόντος: μηχανήματα όπως μέγγενες, τόρνοι και τροχοί λείανσης, καθώς και πρακτικά, ανθεκτικά ρούχα εργασίας. Πρόκειται για το παραδοσιακό χρώμα της φόρμας του εργάτη της Piaggio.

Αυτό το χρώμα δημιουργεί μια πρωτότυπη αντίθεση με τις κομψές μεταλλικές πινελιές με σατινέ φινίρισμα, οι οποίες είναι επίσης ιδιαίτερα υποβλητικές: αλουμίνιο κοσμεί τα άκρα της ποδιάς και το πλαίσιο του προβολέα, όπως και του πίσω στοπ.

Μπρονζέ τμήματα, στο χρώμα του ορείχαλκου, διακοσμούν την εισαγωγή στη γραβάτα, τα σήματα Vespa και GTV στα πλαϊνα καπάκια, το εσωτερικό των ζαντών και τα διακοσμητικά πριτσίνια στη “μονόσελη” σπορ σέλα.

Πρόκειται για παραδοσιακά χρώματα και υλικά των μηχανολογικών εργαστηρίων, των εργοστασίων και του κόσμου της αεροναυπηγικής και όχι μόνο. Παράλληλα η Vespa Officina 8 επαναφέρει επίσης τη θρυλική καρφίτσα από ορείχαλκο και μπλε ρητίνη που φορούσαν με υπερηφάνεια τα μέλη του ιστορικού Πειραματικού Τμήματος!

Η Vespa Gtv Officina 8 διαθέτει επίσης ένα μίνι φέρινγκ πάνω στο γυμνό, σωληνωτό τιμόνι που είναι στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο σκούτερ, θυμίζοντας τα φέρινγκ των αγωνιστικών μοντέλων της Vespa προσδίδοντάς μια ακόμη πιο σπορ πινελιά.

Η Vespa GTV 310 Officina 8 ολοκληρώνεται με μια σειρά από ματ μαύρες λεπτομέρειες και σπορ καθρέφτες στα άκρα του τιμονιού, επίσης σε μαύρο ματ. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X