fbpx

Voge SR 16 125, Δοκιμή: Αστικός πλοηγός 

Καλαίσθητο, με πλούσιο εξοπλισμό και 16άρη τροχό 

 Κυβισμός: 124,9 cc * Ιπποδύναμη: 11,6 ίπποι στις 8.500 rpm * Τελική: 105 km/h * Βάρος: 136 (κενό) * Τιμή: 2.695 ευρώ 

 Τί ζητάει κανείς από ένα σκούτερ πόλης στα 125cc; Σίγουρα άνεση, χαμηλή κατανάλωση και χαμηλό κόστος. Τώρα αν το σκούτερ έχει και πλούσιο εξοπλισμό ακόμα καλύτερα. Αν έχει και εμφάνιση  βγαλμένη κατευθείαν από τα ιταλικά πρότυπα, τότε έχουμε στράικ. Αυτό πετυχαίνει λοιπόν το Voge SR 16. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού 

 

H Voge παρουσιάστηκε στον κόσμο στις 21 Σεπτεμβρίου 2018, στην 15η CIMA (Chongqing International Motorcycle Trade Exhibition), ως η νέα εταιρία της Loncin Motor Co., ενός κολοσσού με τεράστια εμπειρία στην κατασκευή κινητήρων, εξαρτημάτων και μοτοσυκλετών.  

Στη χώρα μας γνωρίζαμε ήδη μοντέλα κατασκευής του συγκεκριμένου εργοστασίου, καθώς από το 2007 κατασκεύαζε τους μονοκύλινδρους κινητήρες για το 650 GS της BMW, ενώ από το 2017 κατασκεύαζε και τους δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες για τα F 850 και F 750 GS 

Από το 2018, η κινεζική εταιρία βγάζει τις δικές της πλήρεις μοτοσυκλέτες και σκούτερ, τα οποία χάρη στην τεχνογνωσία και την εμπειρία που έχει αποκτηθεί, χαίρουν της εκτίμησης του αγοραστικού κοινού.  

Κοινός παρονομαστής σε όλα τα μοντέλα της εταιρίας είναι οι στρωτοί, ωραίοι κινητήρες με ευχάριστη λειτουργία, ο πλούσιος εξοπλισμός και οι χαμηλές τιμές. Αυτά ακριβώς έφερε η Voge και στο SR 16. 

Πρόκειται για το πρώτο σκούτερ της Voge στην κατηγορία των 125cc με επίπεδο πάτωμα και 16άρη τροχό μπροστά.  

Σχεδιαστικά ακολουθεί την πεπατημένη χωρίς να κάνει αχρείαστους πειραματισμούς, παίρνοντας τα μαθήματα της ιταλικής σχολής και αριστεύοντας στις εξετάσεις.

Λεπτές αλλά ταυτόχρονα αιχμηρές γραμμές εμπρός και πίσω,  δίνουν μια πιο επιθετική νότα (όπως προστάζει άλλωστε σχεδιαστικά η εποχή), με ένα διακριτικό αλλά δυνατό LED φωτιστικό σώμα μπροστά, που διατρέχει κατά μήκος το κάτω μέρος της ποδιάς, ενώ τα φλας αποτελούνται από δύο μακριές, σχεδόν κάθετες λωρίδες στα πλάγια.   

Παρά το επίπεδο πάτωμα (που σχεδιαστικά δεν το λες με τίποτα μοντέρνο), το SR 16 καταφέρνει να δείχνει φρέσκο και νεανικό “από την κορυφή ως τα νύχια”.  

Οι λεπτές γραμμές συνεχίζουν και στο πίσω μέρος, όπου πάνω από τη βάση της πινακίδας βρίσκεται το πίσω φωτιστικό σώμα, επίσης μικρό σε μέγεθος αλλά με καλή φωτεινότητα (ο φωτισμός του SR 16 είναι πλήρως LED).  

Το μόνο που εμφανίζεται ελαφρώς παράταιρο σε μια κατά τα άλλα σπορ, δεμένη και νεανική εικόνα είναι οι διαφανείς χούφτες που αν και πολύ καλοδεχούμενες για την χρηστικότητά τους, δεν κολλάνε με το υπόλοιπο σκούτερ στο “μάτι”.  

Ίσως μια διαφορετική βαφή τους (σε μαύρο για παράδειγμα) να τις έφερνε πιο κοντά στην υπόλοιπη σχεδιαστική λογική του SR 16. 

Αναφερθήκαμε στην εισαγωγή στους κινητήρες της Voge, πάμε λοιπόν να δούμε την μονάδα του SR 16. 

Φορτωμένο στο ψαλίδι (όπως σε όλα τα σκούτερ αυτής της κατηγορίας) θα βρούμε έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 124,9cc με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο, αρκετά “τετράγωνες” διαστάσεις (διάμετρος κυλίνδρου 52,4mm και διαδρομή πιστονιού στα 57,9mm) και σχέση συμπίεσης 11:1.  

Η απόδοσή του αγγίζει τους 11,6 ίππους στις 8.500 rpm και τα 11 Nm ροπής στις 6.500 rpm, ενώ ο ηλεκτρονικός ψεκασμός έρχεται από την Bosch 

H κατανάλωσή του κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν χρειάστηκε περισσότερα από 2,6 –2,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ακόμα και αν το οδηγείς συχνά με τέρμα γκάζι.  

Έτσι, με ένα ντεπόζιτο στα 7,8 λίτρα μπορείς να πετύχεις μια αυτονομία περίπου 290 χιλιομέτρων πριν χρειαστείς ανεφοδιασμό.  

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και διπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω,  στα φρένα έχουμε δισκόφρενο 240mm με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και δισκόφρενο 220mm πίσω, ενώ η διαδικασία του φρεναρίσματος επιβλέπεται από δικάναλο ABS 

Οι τροχοί είναι 16” μπροστά και 14” πίσω, κάτι που στη θεωρία σημαίνει ότι αυτό το σκούτερ στοχεύει περισσότερο στη σταθερότητα παρά στην ευελιξία.  

Όμως η Voge έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με το ζύγισμα και, σε συνδυασμό με το μικρό μεταξόνιο (1358mm) και το βάρος στα 136 κιλά, έχεις ένα σκούτερ που είναι σταθερό μεν, αρκετά ευέλικτο δε. 

 

Στο δρόμο – Η ώρα της δοκιμής 

 

Ξεκινάμε από την απόδοση του κινητήρα, η οποία ειδικά μέχρι τα πρώτα 70 χιλιόμετρα είναι εξαιρετική. Αρκετά αθόρυβος κινητήρας, με ροπή στα χαμηλά που πολύ άνετα θα φτάσει τα 85 – 90 χλμ, σε όλες τις συνθήκες.  

Εμείς στο κοντέρ είδαμε μέχρι και 114 χλμ./ώρα, όμως μια τελική που μπορείς να πετύχεις πιο σταθερά είναι τα 100 – 105 χλμ./ώρα, χωρίς να νιώθεις ότι το μοτέρ ζορίζεται.  

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά όρθια και ξεκούραστη, με το μόνο θέμα (που υπάρχει σε όλα τα σκούτερ με επίπεδο πάτωμα) να είναι ο χώρος για τα πόδια για τους πιο ψηλούς.   

Σε όλα τα σκούτερ με επίπεδο πάτωμα που έχω δοκιμάσει έχω πάντα το ίδιο θέμα, καθώς τα γόνατά μου βρίσκουν στο τιμόνι.  

Εδώ η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα αυτό ήταν σημαντικά μειωμένο σε σχέση με άλλα σκούτερ της κατηγορίας, καθώς υπήρχε λίγο περισσότερος χώρος για τα πόδια, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το σκούτερ “χάνει” σε διαστάσεις.  

Παραμένει μαζεμένο, με το πλάτος του στα 730mm, κάτι που σου επιτρέπει να ελίσσεσαι με ευκολία μέσα στην κίνηση 

Η σέλα του είναι μεγάλη σε μέγεθος, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη, αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερο αφρώδες, καθώς είναι λίγο “σκληρή” . 

Από κάτω της υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για ένα μικρό Full Face κράνος, ενώ στο πίσω μέρος μπορεί να φιλοξενήσει μικροαντικείμενα όπως γάντια, τα χαρτιά του σκούτερ κλπ. 

Στα αριστερά έχουμε και ένα “ντουλαπάκι”, το οποίο έχει μια θύρα USB και μπορεί να χωρέσει το κινητό του αναβάτη, αλλά όχι κάτι άλλο. Ουσιαστικά, δεν είναι ακριβώς ντουλαπάκι με την κλασική έννοια, αλλά περισσότερο μια “θέση φόρτισης”. 

Πάντως αυτό το αναπληρώνει ο δεύτερος μικρός χώρος κάτω από τη σέλα που αναφέραμε προηγουμένως, ενώ ο γάντζος και το επίπεδο πάτωμα είναι κατάλληλα για μεγαλύτερα αντικείμενα.  

Πέραν της φόρτισης, στα πολύ θετικά του σκούτερ (ειδικά αν είσαι επαγγελματίας διανομέας ή σαν εμένα που συνέχεια χάνομαι σε νέες περιοχές της Αθήνας) είναι η συνδεσιμότητα του κινητού με την οθόνη, καθώς και το σύστημα πλοήγησης στροφής προς στροφή (Turn by Turn Navigation), κάτι που δεν συναντάμε καθόλου συχνά στα 125άρια σκούτερ.  

Κατά τα άλλα, η οθόνη είναι απλοϊκή μεν, μεγάλη και ευδιάκριτη δε. Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες βρίσκονται εκεί, με προειδοποιητικές λυχνίες στα δεξιά και αριστερά να μεγαλώνουν το πλήθος των πληροφοριών, ενώ μια δεύτερη “υποοθόνη” στο κάτω μέρος μας δείχνει την στιγμιαία κατανάλωση, το οδόμετρο και τον μερικό χιλιομετρητή καθώς και το βολτόμετρο της μπαταρίας.  

Το μόνο αρνητικό στην περιοχή του “τιμονιού” είναι ότι τα πλαστικά που το περιβάλλουν είναι κάπως χοντρά, με αποτέλεσμα και οι διακόπτες να μην είναι στη βέλτιστη εργονομική θέση. Για να πατήσεις την κόρνα π.χ. πρέπει να μετακινήσεις όλο το αριστερό χέρι και αν δεν έχεις μεγάλα χέρια πρέπει να αφήσεις και την μανέτα του πίσω φρένου. 

Στον εξοπλισμό ασφαλείας του, πέραν του δικάναλου ABS, περιλαμβάνεται και Traction Control, καθώς και σύστημα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος (ESS), το οποίο σε περίπτωση που φρενάρεις απότομα ανάβει αυτόματα τα αλάρμ για να ειδοποιήσει τα οχήματα που ακολουθούν.  

Η απόδοση αναρτήσεων και φρένων είναι καλή για την κατηγορία, με το ABS να θέλει πολύ κόπο για να επέμβει, ενώ οι ήδη αξιοπρεπέστατες (προς το μαλακό) αναρτήσεις, δείχνουν το καλύτερο πρόσωπό τους όταν έχεις και δεύτερο άτομο πίσω 

Φυσικά, όπως προαναφέρθηκε, η δυνατότητα ρυθμίσεων στα αμορτισέρ σε αφήνει να “παίξεις” λίγο με την προφόρτιση.  

Ελαφρύ στην θεωρία και στην πράξη, με πολλές δυνατότητες μέσα στην πόλη, το SR 16 μπορεί να γίνει από παιχνίδι μέχρι “εργάτης” στην καθημερινότητα.  

 Συμπεράσματα – Η ώρα της αξιολόγησης 

 Πλήρες το πακέτο του Voge SR 16 για τις εξορμήσεις του αναβάτη στην πόλη, τόσο από άποψη εμφάνισης όσο και από άποψη επιδόσεων.  

Κοιτώντας την τιμή του περιμένεις να είναι αρκετά “Σπαρτιάτικο”, όμως απευθείας διαβάζοντας και μόνο τα χαρακτηριστικά του βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με κάτι  διαφορετικό.  

Δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και πάλι στο Turn by Turn Navigation, χωρίς το οποίο θα ήμασταν ακόμα κάπου μέσα στα στενά του Ελαιώνα ψάχνοντας να βγούμε (ένας φίλος το έπαθε, ΟΧΙ ΕΓΩ).  

Η ποιότητά του σίγουρα υπερβαίνει την τιμή του και θα αποτελέσει σύμμαχό σου μέσα στην πόλη, ενώ (αν και αυτό είναι υποκειμενικό) η στυλάτη του εμφάνιση το κάνει να μην περνάει απαρατήρητο, σε κανέναν από τους τρεις χρωματικούς συνδυασμούς του (λευκό, μαύρο, γκρι).  

Η δε τιμή του στα 2.695 € είναι ιδιαίτερα δελεαστική και του δίνει άλλο ένα όπλο στον “σκληρό πόλεμο” της κατηγορίας των 125cc. 

 Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr

Θετικά στοιχεία 

  • Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής 
  • Απόδοση Κινητήρα
  • Πλούσιος Εξοπλισμός 
  • Τιμή 

Χρειάζεται βελτίωση 

  • Σκληρότητα σέλας 
  • Μαρσπιέ συνεπιβάτη 
  • Εργονομία διακοπτών 

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις  

  • Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και κεντρικό σταντ, το οποίο δίνει περισσότερες επιλογές στο πού μπορείς να παρκάρεις με ασφάλεια 
  • Ο γάντζος στην ποδιά πάνω από το τούνελ του πατώματος είναι πολύ χρήσιμος και αυξάνει τις “φορτωτικές” δυνατότητες του σκούτερ 
  • Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του συνεπιβάτη (αν και σωστά σε μέγεθος) “βγαίνουν δύσκολα” και αν φοράς γάντια απλά δεν μπορείς να τα ανοίξεις 
  • Η τάπα του ντεπόζιτου είναι εργονομικά τοποθετημένη στην ποδιά 
  • Το σύστημα εκκίνησης είναι Keyless, με σαφή και εύκολη λειτουργία, χωρίς κομπιάσματα που συναντάμε σε άλλες περιπτώσεις 
  • Το ύψος της σέλας στα 800mm και το στένεμά της στο μπροστινό μέρος δίνουν την δυνατότητα να πατήσεις στιβαρά και με τα δύο πόδια στο έδαφος 

 Συγκριτικός πίνακας ανταγωνισμού  

Μοντέλο | Κυβισμός | Ιπποδύναμη | Βάρος | Τιμή 

QJMOTOR Q 16 125: 125cc | 15 ίπποι | 133 κιλά | 2.595 € 

Daytona Synergy 125: 125cc | 10 ίπποι | 124 κιλά | 1.995 € 

Kymco Agility S 125i: 125cc | 10,6 ίπποι | 122 κιλά | 2.545 € 

Kymco People S 125 (CBS/ABS): 125cc | 10,9 ίπποι | 128 κιλά | 2.995 € (CBS), 3.195 € (ABS) 

Honda SH 125: 124,5cc | 12,5 ίπποι | 136,5 κιλά | 4.000 € 

Honda SH 125 Mode: 124,5cc | 11,4 ίπποι | 118 κιλά | 3.150 € 

Morbidelli SC 125 LX: 124,6cc | Δ.Α. | Δ.Α. | 2.595 € 

SYM Symphony ST 125: 125cc | 12,6 ίπποι | 132 κιλά | 2.775 € 

SYM Symphony SR 125: 125cc | 11,5 ίπποι | 120 κιλά | 2.245 € 

Piaggio Medley 125: 125cc | 14,9 ίπποι | Δ.Α. | 3.690 € 

Piaggio Liberty 125: 124cc | 10,9 ίπποι | Δ.Α. | 2.790 € 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.695€
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Moνοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 124,9cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11,6 ίπποι στις 8.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο διαμέτρου 240mm/ Δισκόφρενο διαμέτρου 220mm με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά διαστάσεων 110/80-16 μπροστά και 120/80-14 πίσω )
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.358 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:800 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,8 lt
ΒΑΡΟΣ:136 kg (στεγνό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: MOTO TREND Α.Ε., Βρυούλων 56, Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής, 210 2585991

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X