fbpx

Yamaha XMAX 300 2025, Δοκιμή: MAXάροντας την άνεση

Στοχευμένες παρεμβάσεις σε ένα ήδη δυνατό σύνολο

Κυβισμός: 292cc * Ιπποδύναμη: 28 ίπποι (20,6 kW) στις 7.250 rpm * Τελική Ταχύτητα 138 km/h (πραγματική) * Βάρος: 183 kg (γεμάτο) * Τιμή: 6.850 ευρώ (Απρίλιος 2025)

Αρχής γενομένης από το 2006, η σειρά των XMAX αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της γκάμας της Yamaha και έχει “εμφανιστεί” σε 125, 250, 300 και 400cc. Πλέον στην αγορά παραμένουν τα μοντέλα των 125cc και των 300cc, με την ιαπωνική εταιρία να φέρνει την πέμπτη γενιά των XMAX το 2023. Από εκεί και πέρα οι παρεμβάσεις και οι αλλαγές περιορίστηκαν και πέρυσι αλλά και φέτος σε μικρά ραφιναρίσματα, με την έκδοση του 2025 να περνάει τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro5+, χωρίς να αυξήσει τον κυβισμό αλλά και χωρίς να χάσει την σπιρτάδα του. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης

Το πρώτο XMAX 300 κυκλοφόρησε στην αγορά το 2017 (όταν αντικατέστησε το XMAX 250) και θα μπορούσαμε να πούμε ότι στα 8 πλέον χρόνια της ύπαρξής του, η Yamaha πασπαλίζει λίγα ακόμα καρυκεύματα σε κάθε έκδοση, χρησιμοποιώντας μια ήδη στρωμένη και δυνατή συνταγή.

Στόχος του XMAX ήταν εξαρχής η άνεση του αναβάτη και η ευχρηστία τόσο μέσα στην πόλη όσο και στο ταξίδι, το οποίο μπορείς εύκολα να κάνεις με το 300άρι XMAX.

Για το 2025 στις δύο εκδόσεις που υπήρχαν ήδη (απλή και Tech MAX) προστίθεται και η Tech MAX+ και θα αναφερθούμε στις διαφορές τους μέσα στην δοκιμή, καθώς θα αναλύουμε την εμπειρία μας με την απλή έκδοση του 2025.

Ξεκινώντας από το κομμάτι της εμφάνισης, ελάχιστα είναι αυτά που ξεχωρίζουν τις χρονιές 2024 και 2025.

Το πέρασμα στην Euro5+ εποχή έφερε ένα πιο μακρύ και λεπτό τελικό εξάτμισης, ενώ και το ψαλίδι είναι ανασχεδιασμένο, ακριβώς για να προσαρμοστεί στις διαστάσεις του νέου τελικού.

Στο μπροστινό μέρος η μορφή μας είναι γνώριμη από την τελευταία ανανέωση του XMAX 300, όπου οι προβολείς με τα ενσωματωμένα DRL (Daytime Running Lights) απέκτησαν το σχήμα X και τα φλας ανέβηκαν ψηλότερα, δεξιά και αριστερά του ανεμοθώρακα, επιτρέποντας μια πιο λεπτή σχεδίαση στο κάτω μέρος της ποδιάς.

Αυτή η κίνηση έφερε μια πιο “επιθετική” γραμμή για το XMAX, εκμοντερνίζοντάς το ώστε να ταιριάξει περισσότερο με τις νέες τάσεις της αγοράς, που κινούνται σε γενικές γραμμές σε πιο λεπτά σύνολα.

Από την άλλη η Yamaha κατάφερε να περάσει τον κινητήρα του XMAX 300 στην Euro5+ εποχή χωρίς να χάσει σε ιπποδύναμη, αλλά και χωρίς να αυξήσει σε κυβικά τον blue core τετράχρονο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα των 292cc, ο οποίος συνεχίζει και αποδίδει 28 ίππους στις 7.250 rpm και 29 Nm ροπής στις 5,750 rpm.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι πέρα από τα νούμερα των επιδόσεων τα οποία παρέμειναν σταθερά, ο κινητήρας δεν έχασε και την σπιρτάδα του κατά την επιτάχυνση, δίνοντάς σου επαρκή ροπή ήδη από τις χαμηλές στροφές.

To Traction Control δίνει το παρόν, ήδη από τις προηγούμενες χρονιές και σε αυτήν την ιπποδύναμη είναι ευπρόσδεκτο, καθώς διασφαλίζει ότι ο πίσω τροχός δεν θα γλιστρήσει ακόμα και σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού σε ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα, σώζοντάς σε από μια πτώση.

Το Keyless σύστημα εκκίνησης είναι must στη σημερινή εποχή και η Yamaha έχει εδώ και χρόνια εφοδιάσει το XMAX 300 με αυτό, ενώ κάτω από τον περιστροφικό διακόπτη υπάρχουν τα κουμπιά για το άνοιγμα της σέλας και του ντεπόζιτου.

Κατά τις υπόλοιπες λεπτομέρειες η κατάσταση παραμένει ίδια με την προηγούμενη χρονιά (τουλάχιστον όσον αφορά την βασική έκδοση), ενώ οι εκδόσεις Tech MAX και Tech MAX+ εξοπλίζονται με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα (κάτι που περιμέναμε ότι θα είχε συμβεί ήδη από το 2023, με τον ανταγωνισμό να “καλπάζει” προς αυτή την κατεύθυνση).

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Με τις λίγες λοιπόν αυτές αλλαγές στο “κορμί” του XMAX 300, πάμε να δούμε πως συμπεριφέρεται στο δρόμο και πως είναι η καθημερινή συμβίωση μαζί του.

Όπως και στις προηγούμενες γενιές, έτσι και εδώ η άνεση έρχεται σε πρώτο πλάνο, με την σέλα να παραμένει φαρδιά, μεγάλη σε μήκος και με την κατάλληλη ποσότητα (και πυκνότητα) αφρώδους ώστε να εξασφαλίσει ότι δεν θα πιαστείς μετά από λίγο πάνω της, ενώ ο αναβάτης απολαμβάνει και σαν στήριγμα οσφυϊκής χώρας στη μέση, το “μαξιλαράκι”.

Ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκής ακόμα και για ψηλότερους αναβάτες, ενώ και το τιμόνι μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσεις (στο ύψος), δίνοντας περισσότερες επιλογές για να φέρει κανείς το XMAX στα μέτρα του.

Δυστυχώς από την απλή έκδοση απουσιάζει η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα και η ρύθμισή της συνεχίζει να γίνεται με εργαλεία (σε δύο θέσεις), κάτι που φυσικά σημαίνει ότι δεν μπορείς να την ρυθμίσεις εν κινήσει. 

Η κάλυψή της είναι επαρκέστατη για έναν μεγάλο αριθμό αναβατών, όμως αν ξεπερνάει τα 1.80μ ο αέρας και οι στροβιλισμοί θα αρχίσουν να βρίσκουν στο πάνω μέρος του κράνους.

Πάντως η ανεμοκάλυψη στα υπόλοιπα μέρη του σώματος (μέσω των πλαστικών της ποδιάς του σκούτερ) θα προστατεύσει τον αναβάτη από τον αέρα.

Το μεσαίο σκούτερ της Yamaha παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, με αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα που ξεπερνάει τα 50 λίτρα και μπορεί να φιλοξενήσει δύο Full Face κράνη, ενώ εφοδιάζεται και με εσωτερικό φωτάκι και θύρα USB.

Έξτρα χώρο αποθήκευσης μπορεί να βρει ο αναβάτης στα δύο ντουλαπάκια που υπάρχουν στην ποδιά, με το αριστερό (που “κρύβει” μέσα του και μια πρίζα 12V) να κλειδώνει.

Το κομμάτι της οθόνης είναι άλλο ένα σημείο που σημειώνονται διαφορές σε σχέση με τις πλουσιότερες εκδόσεις Tech MAX και Tech MAX+, καθώς δεν υπάρχει στην απλή έκδοση η έγχρωμη TFT οθόνη των 4,2 ιντσών.

Εδώ έχουμε μόνο την “κλασσική” LCD οθόνη των 3,2 ιντσών η οποία έχει μεν καλή αναγνωσιμότητα ακόμα και στον κόντρα ήλιο, όμως το μικρό της μέγεθος και η τοποθέτησή της σχετικά χαμηλά στην “καμπίνα”, απαιτούν από τον αναβάτη να αποσπάσει προσωρινά την προσοχή του από το δρόμο ώστε να βρει τις ενδείξεις που θέλει (πέραν του ταχύμετρου που κατέχει την “μερίδα του λέοντος” στην απεικόνιση και με μια κλεφτή ματιά μπορεί να διαβαστεί).

Πάμε όμως στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς, εκεί που το XMAX 300 σημειώνει τικ σχεδόν σε όλα τα κουτάκια που θα ήθελε κανείς.

Η ποιότητα κατασκευής του είναι υψηλή και αυτό φαίνεται και κατά την κίνηση, καθώς δεν παρουσιάζεται ίχνος τριγμών ή “δισταγμών”, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και σε συνδυασμό με την άνετη θέση οδήγησης επιτρέπει την πολύωρη παραμονή πάνω στη σέλα.

Στο ταξίδι θα κινηθεί με άνεση στα 120 – 130 χλμ./ώρα (πραγματική τελική στα 138 χλμ./ώρα) χωρίς να κουράσει ή να “κουραστεί”, ενώ μέσα στην πόλη η νέα σχεδίαση με το “στένεμα” του μπροστινού μέρους του έδωσε έξτρα δυνατότητες ελιγμών μέσα στην κίνηση και στα στενά περάσματα.

Το ζύγισμά του κάνει τον χειρισμό και τους ελιγμούς παιχνίδι, με το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού να βοηθάει ώστε να μην κολλήσει σε καμία κατάσταση.

Οι αναρτήσεις έχουν γενικά καλή λειτουργία, με το πιρούνι που έχει διαδρομή 110 χιλ. να εδράζεται σε δύο πλάκες στήριξης (μοτοσυκλετιστικού τύπου), ενώ τα διπλά ρυθμιζόμενα πίσω αμορτισέρ εμφανίζονται βελτιωμένα σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, με την καλύτερη απόδοσή τους να έρχεται στο δικάβαλο.

Ένα θέμα που υπήρχε και στις προηγούμενες εκδόσεις αλλά και τώρα είναι η αίσθηση των φρένων, ειδικά του πίσω.

Χρειάζονται αρκετή δύναμη για να αρχίσουν να πιάνουν και νιώθεις την αποτελεσματικότητά τους από τη μέση της μανέτας (με τις μανέτες να μην είναι ρυθμιζόμενες) και μετά.

Το θετικό είναι η λειτουργία του ABS στο μπροστινό, το οποίο δεν είναι “επεμβατικό” και θα παρέμβει μόνο όταν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο – και εκεί όμως θα το κάνει γλυκά και χωρίς απότομα “ξεσπάσματα”.

Οι αλουμινένιες ζάντες των 15” και 14” εμπρός και πίσω ντύνονται με ελαστικά της Michelin (City Grip 2) σε διαστάσεις 120/70 και 140/70 αντίστοιχα.

Το ίδιο το ντεπόζιτο έχει χωρητικότητα 13,2 λίτρων, ενώ στη δοκιμή μας μετρήσαμε κατανάλωση 3,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που δίνει στο XMAX 300 μια πραγματική αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων!

Οι LED προβολείς μπροστά έχουν δυνατό φωτισμό κατά την νύχτα, ενώ σε κάνουν ορατό στα υπόλοιπα οχήματα και κατά τη διάρκεια της ημέρας, δίνοντάς σου έτσι μια περαιτέρω δικλείδα ασφαλείας. Κάτι που λείπει εδώ είναι το σινιάλο στο κατά τα άλλα πολύ απλό και εργονομικό σύστημα διακοπτών.

Συμπεράσματα – Η ώρα της αξιολόγησης

Όταν έχεις ένα μοντέλο που στον τομέα των σκούτερ έχει καθορίσει την εταιρία και συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί έμβλημα, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θέλεις να κάνεις κάποια βιαστική κίνηση ή κάποια “στραβοτιμονιά” που θα χαλάσει τη μαγιά.

Έτσι η Yamaha προτιμά τα μικρά βήματα αλλαγών στο XMAX, ειδικά στον τομέα της εμφάνισης, ώστε να μην αποξενώσει τους παλιούς οπαδούς της σειράς, αλλά ταυτόχρονα να κινείται και μέσα στις νέες τάσεις ώστε το XMAX να αγαπηθεί και από τις επόμενες γενιές.

Yamaha XMAX 300 Tech MAX: To κορυφαίο των ΧΜΑΧ!

Με πάνω από 600.000 XMAX να έχουν πουληθεί μόνο στην Ευρώπη (!), φαίνεται ότι αυτή η συνταγή δουλεύει για την Yamaha και οι Ιάπωνες κράτησαν αυτή τη φιλοσοφία και για το 2025.

Με όπλα του την άνεση, την ευελιξία του, την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το βαρύ του όνομα το XMAX συνεχίζει να ελίσσεται επιτυχημένα απέναντι σε έναν ανταγωνισμό που συνεχώς δυναμώνει και αλλάζει.

Υπάρχουν κάποιοι τομείς στους οποίους περιμένουμε τα επόμενα χρόνια αλλαγή (ίσως μια αύξηση κυβικών στα 350cc, χειρόφρενο ή κάποια περαιτέρω ηλεκτρονική αναβάθμιση) όμως προς το παρόν το πλάνο “βήμα βήμα” δουλεύει για την Yamaha και την οικογένεια XMAX που όπως όλα δείχνουν θα μείνει δίπλα μας για πολλά ακόμα χρόνια.

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • H ποιότητα των πλαστικών και το υψηλής ποιότητας φινίρισμα είναι εμφανείς σε κάθε σημείο και λεπτομέρεια
  • Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος, με σωστή εργονομία, μπορεί να χωρέσει και τσάντα με λάπτοπ μέσα
  • Η αίσθηση των φρένων παραμένει αγκάθι, ενώ οι μανέτες πρέπει σε ένα τέτοιο σκούτερ να είναι ρυθμιζόμενες

  • Η θύρα USB θα ήταν καλύτερο να τοποθετηθεί στο ντουλαπάκι και όχι κάτω από τη σέλα
  • Ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος, ενώ το ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος τιμόνι είναι μια καινοτομία που επιτρέπει και σε ψηλότερους αναβάτες να οδηγήσουν με άνεση
  • Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι αρκετά μεγάλα, αλλά λεπτά και αλουμινένια, χωρίς λαστιχένιο κάλυμμα για καλύτερη πρόσφυση και περισσότερη άνεση
  • Συνεχίζουμε και πιστεύουμε πως η τοποθέτηση των μπροστινών φλας είναι από τις πιο έξυπνες και πρακτικές που κυκλοφορούν στο χώρο των σκούτερ
  • Η εξαιρετική λειτουργία του κινητήρα φωνάζει για τον “μηχανολογικό πολιτισμό του”
  • Στους αριστερούς διακόπτες του τιμονιού δεν υπάρχει σινιάλο/passing μεγάλων φώτων στο μπροστινό τους τμήμα για να πατιέται με τον δείκτη

Θετικά στοιχεία

  • Στρωτή απόδοση κινητήρα με ροπή από χαμηλά
  • Εξαιρετική ανατροφοδότηση από τον μπροστινό  τροχό
  • Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος
  • Ομοιογένεια συνόλου
  • Ευελιξία στην πόλη, μαζεμένο μέγεθος αλλά και άνεση στο ταξίδι
  • Αίσθηση σταθερότητας στις στροφές

Χρειάζεται βελτίωση

  • Μικρή και τοποθετημένη χαμηλά LCD οθόνη
  • Αίσθηση φρένων
  • Η ρύθμιση της ζελατίνας χρειάζεται εργαλεία
  • Σπαρτιάτικος” εξοπλισμός σε μια κατηγορία που εξελίσσεται

Συγκριτικός πίνακας ανταγωνισμού

Μοντέλο | Κυβισμός | Βάρος | Ιπποδύναμη | Τιμή

Yamaha XMAX 300: 292cc | 183 κιλά | 28 ίπποι | 6.850 €

Yamaha XMAX 300 Tech Max: 292cc | 183 κιλά | 28 ίπποι | 7.690 €

Yamaha XMAX 300 Tech Max+: 292cc | 183 κιλά | 28 ίπποι | 8.090 €

ΒΜW C 400 GT: 349cc | 212 κιλά | 34 ίπποι | 8.390 €

Honda Forza 350 : 330cc | 184 κιλά | 29 ίπποι | 6.890 €

Kymco X-Town 300 : 276cc | 181 κιλά | 23 ίπποι | 4.495

SYM Cruisym α 300: 278cc | 194 κιλά | 26,4 ίπποι | 5.445

Thrust Explorer 300 GT: 276cc | 176 κιλά | 27 ίπποι | 4.290

Voge SR4Max: 349cc | 198 κιλά | 34 ίπποι | 5.995 €

Zontes E368: 349cc | 198 κιλά | 37 ίπποι | 6.195

QJMOTOR Fort 350: 349cc | 213 κιλά | 33,2 ίπποι | 5.495

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:6.850 ευρώ (Απρίλιος 2025)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 292cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:28 ίπποι (20,6 kW) στις 7.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο mm / Δισκόφρενο mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.540 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:795 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13,2 lt
ΒΑΡΟΣ:183kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ