fbpx

AΦΙΕΡΩΜΑ: Τα χρώματα των σκούτερ

Το χρώμα μου… είμαι εγώ

Πως διαλέξαμε το χρώμα του σκούτερ μας; Mε τί κριτήρια; Ποιο αόρατο χέρι μας οδηγεί να αγοράζουμε μόνο μαύρα ή μόνο ασημένια σκούτερ; Τι εκφράζει και αντιπροσωπεύει το αγαπημένο μας χρώμα; Αυτά τα “βαθιά φιλοσοφικά ζητήματα” θα μας απασχολήσουν στο σημερινό άρθρο που προσπαθεί πάντως να δώσει κάποιες απαντήσεις σε ένα δύσκολο θέμα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Τα βλέπεις λίγο “μαύρα” σήμερα; Για να δούμε “άσπρη” μέρα θα περάσει καιρός; “Κοκκίνισε” από το κακό του; Λίγες από τις καθημερινές εκφράσεις, που δείχνουν ότι τα χρώματα μεταφέρουν συναισθήματα, εικόνες και διαθέσεις. Τα χρώματα λένε πολλά για τους ανθρώπους. Το ίδιο ακριβώς λέει το χρώμα που διαλέγουμε για το σκούτερ μας.

Τα χρώματα αποκαλύπτουν στοιχεία του χαρακτήρα μας και επηρεάζουν τη διάθεση μας, όχι μόνο σε συνειδητό, αλλά και σε ασυνείδητο επίπεδο. Μπορούν να σου φτιάξουν τη διάθεση, να σε κάνουν να χαμογελάσεις, να ανεβάσουν τη διάθεση, να σε χαροποιήσουν. Είναι το κυρίαρχο στοιχείο της εικόνας που καταγράφεται από την όρασή μας και προσδιορίζει άμεσα το παρατηρούμενο αντικείμενο μέσα στο περιβάλλον.

Είναι πολύ δύσκολο να βρούμε το αγαπημένο μας χρώμα πάνω στο σκούτερ που προτιμάμε ή έχουμε αποφασίσει να αγοράσουμε. Πολλές φορές μπορεί μάλιστα άλλο να μας αρέσει, κι άλλο να διαλέγουμε. Μεγάλο μπέρδεμα στην επιλογή αγοράς φέρνουν τα “αγαπημένα” μας χρώματα, ειδικά αν βάλουμε σαν προτεραιότητα π.χ. την ποδοσφαιρική ομάδα που υποστηρίζουμε. Αν ίσχυε αυτό στην πλειοψηφία τρία χρώματα (χονδρικά πάντα και υπεραπλουστεύοντας) θα βλέπαμε να κυκλοφορούν: κόκκινο, πράσινο και κίτρινο; Πόσα κόκκινα, πράσινα και κίτρινα σκούτερ βλέπετε στους δρόμους; Άκυρο το επιχείρημα…

Το αγαπημένο χρώμα των Ελλήνων υποτίθεται ότι είναι το μπλε και όλοι μπορούμε να υποθέσουμε γιατί. Μην απαντήσετε “γιατί είναι το χρώμα του ουρανού και της θάλασσας”, γιατί αναλογιστείτε άπειρα μέρη σε αυτόν τον τεράστιο κόσμο, με μπλε θάλασσες και ουρανούς! Ναι, είναι το χρώμα της σημαίας της χώρας, άντε να το πάρει το ποτάμι. Από την άλλη ελάχιστοι στην Ελλάδα ψωνίζουν μπλε σκούτερ. Πως συμβαίνει αυτό;

Εκατοντάδες – τουλάχιστον – είναι οι αποχρώσεις που μπορεί να βαφτεί ένα σκούτερ από την εταιρία που το φτιάχνει. Και όμως λίγα χρώματα έχουν εδραιωθεί, κι αυτό γιατί υπολογίζεται το μεγαλύτερο ποσοστό προτίμησης του αγοραστικού κοινού. Το συνηθέστερο είναι οι εταιρίες, που φτιάχνουν σκούτερ, επειδή θέλουν να είναι σίγουρες, δεν ρισκάρουν ιδιαίτερα σε “περίεργα” χρώματα.

Οι εταιρίες δεν θα χρησιμοποιήσουν ένα χρώμα που κινδυνεύει “να τους μείνει απούλητο” (μαζί με το σκούτερ φυσικά…) στην αποθήκη, για αυτό και χρησιμοποιούν τα “ασφαλή” χρώματα που πουλάνε σίγουρα. Ποια είναι αυτά; Το άσπρο, το μαύρο, το γκρι μεταλλικό και το ασημί. Χρησιμοποιώντας αυτά τα 4 χρωματάκια και μόνο μπορείς να είσαι “safe” που λένε και οι ξένοι, να μην κινδυνεύσεις. Όποιος δεν πείθεται με το παραπάνω κόλπο μπορεί να δοκιμάσει να βάψει ένα σκούτερ χρυσαφί και να σφυγμομετρήσει τον κόσμο…

ΑΣΠΡΟ

Έπρεπε να δείτε τι γινόταν παλαιότερα με τις άσπρες μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα. Κατ’ αρχήν δεν υπήρχαν μέχρι και πριν από 10 χρόνια άσπρες μοτοσυκλέτες, κι όποιος είχε τέτοια το πιθανότερο να την είχε πάρει από τον ΟΔΔΥ, από δημοπρασία δηλαδή και ήταν σίγουρα πρώην αστυνομική. Άσπρες μοτοσυκλέτες ήταν επίσης μερικές καθαρόαιμες αγωνιστικές (μοτοκρός ή πίστας ταχύτητας), κι ένας θεός θυμάται πότε εμφανίστηκε το πρώτο λευκό σκούτερ.

Είμαι σίγουρος πάντως ότι ο πρώτος που το αγόρασε θα έτρωγε μπόλικη κοροϊδία από τους φίλους του, για κάμποσους μήνες μέχρι να βαρεθούν κι αυτόν και το σκούτερ του. Από “μπατσικό” μέχρι “παγωτατζίδικο”, μέχρι “ασθενοφόρο”… είτε ένα-ένα, είτε όλα μαζί. Και ξαφνικά τα πράγματα άλλαξαν. Η μία μετά την άλλη εταιρία άρχισαν να εμφανίζουν λευκά δίκυκλα, κι έτσι τώρα βρισκόμαστε βρεθήκαμε στην περίεργη κατάσταση με δεκάδες μοντέλα σκούτερ να βγαίνουν σε άσπρο. Και ο κόσμος να τα αγοράζει (φεύ, κι εγώ μαζί τους) σε μεγάλο ποσοστό και στην Ελλάδα.

Αν κοιτάξετε τις δοκιμές που έχουμε κάνει μέχρι σήμερα στο Scooternet, το 90% των 55 περίπου δοκιμών, είναι με άσπρα σκούτερ! Το άσπρο χρώμα αποπνέει οργάνωση και καθαρότητα. Αφήστε ένα άσπρο σκούτερ ή μοτοσυκλέτα άπλυτη για καιρό και κάθε φορά που θα τα βλέπετε θα σας χαλάνε τη διάθεση. Το άσπρο χρώμα πάνω σε ένα σκούτερ παράλληλα – γιατί τα χρώματα έχουν θετικές, αλλά και αρνητικές επιδράσεις, ανάλογα την περίπτωση – μεταφέρει τη λογική και τη βαρεμάρα. Το “μη χρώμα” δηλαδή, το “άβαφο” scooter.

ΑΣΗΜΕΝΙΟ, ΓΚΡΙ

Η ουδετερότητα του ασημένιου ή του γκρίζου χρώματος (μεταλλικών πάντοτε) κάνει τα σκούτερ “αδιάφορα” , “αόρατα”, περνούν σχεδόν απαρατήρητα. Το γκρίζο χρώμα δεν γίνεται με τίποτα στόχος. Από την άλλη το ασημένιο είναι άλλη υπόθεση, αφού σε σκούτερ και αυτοκίνητα και γενικά εκεί που μετράει ο σχεδιασμός, το ασημί τονίζει το design αρκεί να υπάρχουν και μερικές αιχμές, κοψίματα και γραμμές για να τονίσουν τον χαρακτήρα του οχήματος.

Από την άλλη έναν τύπο ντυμένο με γκρίζο κουστούμι δύσκολα θα τον εμπιστευόσουν λένε οι ψυχολόγοι. Το γκρι χρώμα δεν είναι ούτε άσπρο, ούτε μαύρο, δεν έχει αντιθέσεις.

 

ΜΑΥΡΟ

Το μαύρο είναι ένα χρώμα ασφαλές. Στην πραγματικότητα κρύβει, αδρανοποιεί τη δουλειά του σχεδιαστή, του καλλιτέχνη που έχει δημιουργήσει το σκούτερ, την ισοπεδώνει, οι γραμμές, οι εσοχές, οι εισαγωγές και οι λεπτομέρειες εξαφανίζονται. Το μαύρο δίνει και συναισθηματική ασφάλεια και προς τον ιδιοκτήτη, αφού το μαύρο ταιριάζει με όλα και δεν προκαλεί σαν εικόνα.

Μπορεί σαν χρώμα να χαρακτηρίζεται ότι μεταφέρει “κακία” αλλά ισχύει υπό προϋποθέσεις, που έχουν να κάνουν με το συνολικό design του οχήματος. Κρύβει στην πραγματικότητα δεν αποκαλύπτει και λειτουργεί προστατευτικά. Το μαύρο υποδεικνύει “καλλιτεχνικότητα” και ευαισθησία από πλευράς ανθρώπου, που δεν θα είναι υποχρεωτικά εσωστρεφής, αλλά έχει τη δυνατότητα να εκφράζεται.

 

ΜΠΛΕ

Το μπλε χρώμα συνδέεται συνήθως με την τυπικότητα, την ψυχρότητα, ενώ για τις χώρες με παράδοση στον αυταρχισμό, αντιπροσωπεύει την ισχύ, την επισημότητα, τη βαρεμάρα. Από την άλλη μεταφέρει αιωνιότητα και τη σταθερότητα. Παράλληλα συνδέεται με τη λογική, ενώ πολύ σπάνια θα το προτιμήσει κάποιος σε ρούχα για καθημερινή χρήση. Πάντως φαίνεται πως και οι εταιρίες δείχνουν να αποφεύγουν το μπλε γιατί είναι ένα χρώμα που από κάποιο χρονικό σημείο και μετά – για κάποιο λόγο – γίνεται δακτυλοδεικτούμενο και “περίεργο”.

KOKKINO

Κλισέ λέξεις προσκολλώνται πάνω στο κόκκινο, όπως πάθος και αίμα. Από την άλλη το κόκκινο σημαίνει ζέστη και ενέργεια, γιατί θυμίζει την ζεστασιά της φωτιάς. Παράλληλα έχει συνηθιστεί να σημαίνει και κίνδυνο, σταμάτημα. Δεν ήταν όμως πάντοτε έτσι. Όταν καθιερώθηκαν τα πρώτα φανάρια ελέγχου της κυκλοφορίας στους δρόμους οι οδηγοί είχαν πρόβλημα, αφού με το κόκκινο ξεκινούσαν (βλ. ενεργοποίηση), ενώ σταματούσαν στο πράσινο… Το κόκκινο χρώμα δείχνει έναν άνθρωπο που προσπάθεια να ζήσει τη ζωή του πλήρως, που υποκύπτει στους πειρασμούς. Το κόκκινο έχει ενέργεια, παραπέμπει σε δραστηριότητες, είναι ένα ενεργό χρώμα, παύει τον λήθαργο. Σε μεγάλες ποσότητες ερεθίζει και κουράζει (για αυτό και πολλές φορές “σπάει” από άσπρο ή μαύρο.

ΠΡΑΣΙΝΟ

Αν συναντηθεί πάνω σε σκούτερ θα είναι σε σκούρες αποχρώσεις και σίγουρα μεταλλικό (αντίθετα με αυτό που έχουμε βάλει στη φωτογραφία παραπάνω). Το πράσινο αποπνέει ηρεμία, αρμονία και ειρήνη. Είναι η δύναμη της φύσης, της αναγέννησης και της ανάπτυξης, αφού είναι το χρώμα της φύσης. Ζεστό και αποδεκτό.

ΚΙΤΡΙΝΟ

Ένα έντονο και δυνατό χρώμα. Αυτή η δύναμη μεταφέρεται γιατί συμβολίζει το χρώμα του ήλιου που είναι γεμάτος ενέργεια, είναι ζωογόνος. Ένα θετικό χρώμα – που ίσως μετά από κάμποσο καιρό να κουράσει τον ιδιοκτήτη του – που δείχνει όρεξη για ζωή, χαρά και γνώση..Από κοντά έρχεται και το πορτοκαλί, που είναι ένα χρώμα δημιουργικότητας, διάθεσης για αλλαγή, γεμάτο φρεσκάδα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ