fbpx

Συμβουλές: 3 Τips για ασφαλή οδήγηση (Μέρος Β’)

Τρία ακόμα μικρά κόλπα… ασφαλείας

Η οδήγηση ενός σκούτερ, όπως και μιας μοτοσυκλέτας, είναι μια συναρπαστική και διασκεδαστική εμπειρία. Ωστόσο, η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι μπορεί να γίνει ταυτόχρονα μια εμπειρία πολύ επικίνδυνη εάν δεν ληφθούν οι κατάλληλες προφυλάξεις και δεν ακολουθήσουμε κάποιους κανόνες.

Στο προηγούμενό μας άρθρο ασφαλούς οδήγησης (διαβάστε το εδώ) που όπως πάντα υποστηρίζεται από την Kymco και την αντιπροσωπεία της Mototrend SA, καλύψαμε τους τομείς του προστατευτικού εξοπλισμού αναβάτη, τη σωστή επιθεώρηση του σκούτερ μας, το πόσο “γρήγορα” πρέπει να οδηγούμε, και το πόσο σωστά σκεφτόμαστε κατά την οδήγηση.

Στο δεύτερό μας άρθρο προχωράμε λίγο παραπέρα.

Προσπαθήστε να γίνεστε ορατοί στο δρόμο

Δεν μπορούμε να ρισκάρουμε και να αφήνουμε στην τύχη το αν είμαστε ορατοί ή όχι από τους άλλους οδηγούς, όταν κινούμαστε με σκούτερ ή μοτοσυκλέτα.

Σύμφωνα με στατιστικές, το 75% των ατυχημάτων με δίτροχα οφείλονται στο γεγονός ότι άλλοι οδηγοί δεν είδαν το σκούτερ ή τη μοτοσυκλέτα.

Ακολουθούν κάποια κόλπα που μας κάνουν πιο ορατούς μέσα στο δρόμο:

Πρώτα απ’ όλα αποφεύγουμε τις νεκρές γωνίες, τα τυφλά σημεία των άλλων οδηγών και φροντίζουμε να μας “παίρνουν είδηση”, να βλέπουν ότι βρισκόμαστε δίπλα τους.

Πέρα από το γεγονός ότι βάσει νόμου τα σκούτερ μας έχουν μονίμως αναμμένα τα φώτα τους ακόμα και κατά τη διάρκεια της ημέρας, προτιμήστε να φοράτε αντανακλαστικά ή φωτεινά ρούχα και κράνος και να χρησιμοποιείτε πάντα τα φλας σας σε κάθε κίνηση και αλλαγή πορείας.

Όπως είπαμε και πριν, ένα φλας που αναβοσβήνει κάνει το σκούτερ μας πιο ορατό στους χρήστες του δρόμου που κινούνται γύρω μας.

Να είστε προσεκτικοί και να παρατηρείτε τους κινδύνους στο δρόμο. Η αμυντική οδήγηση μας δίνει τη δυνατότητα να προβλέψουμε προβλήματα της κυκλοφορίας και οδικούς κινδύνους.

Η άσφαλτος με κακή πρόσφυση, που έχει υγρά πάνω της και τα χαλίκια, για παράδειγμα, μπορεί να μας κάνουν να χάσουμε την απαιτούμενη πρόσφυση των ελαστικών μας.

Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και οι λακκούβες είναι εξίσου επικίνδυνες και πρέπει να αποφεύγονται με λεπτές κινήσεις που δεν δημιουργούν πρόβλημα σε αυτούς που κινούνται μαζί μας ή πίσω μας.

Κρατήστε απόσταση ασφαλείας

Το να κολλάμε πάνω στο προπορευόμενα οχήματα δεν είναι καθόλου ασφαλές και δυστυχώς στην Ελλάδα σχεδόν όλοι το κάνουν συστηματικά.

Συνιστάται να μένουμε τουλάχιστον τέσσερα δευτερόλεπτα μακριά από το προπορευόμενο όχημα. Αυτό θα μας επιτρέψει να σταματήσουμε έγκαιρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Επίσης, καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας μια οδό διαφυγής, έναν ασφαλή διάδρομο μέσα στον οποίο θα κινηθούμε, εφόσον δεν μπορέσουμε να σταματήσουμε εγκαίρως.

Σε μεγαλύτερα, έστω, ταξίδια (για να μην πούμε κάθε μέρα) καλό είναι να έχουμε μαζί μας ένα κιτ πρώτων βοηθειών.

Η μεταφορά ενός βασικού κιτ πρώτων βοηθειών μπορεί να αποβεί πολύ σημαντική σε περίπτωση τραυματισμού και θα πρέπει να περιλαμβάνει: απολυμαντικά μαντιλάκια, επιδέσμους, απολυμαντικό χεριών, γάζα, κολλητική ταινία και κορδόνι για περίπτωση αιμορραγίας.

Ιδανικά – οι μοτοσυκλετιστές που κινούνται και ταξιδεύουν σε ομάδες το συνηθίζουν – παρακολουθούμε ένα σεμινάριο πρώτων βοηθειών ώστε να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε σε ανάγκη.

Παρακολουθήστε ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που έχουμε να κάνουμε στη “δίτροχή μας καριέρα” είναι να παρακολουθήσουμε μαθήματα ασφαλούς οδήγησης, έτσι ώστε να εξασκήσουμε και να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας.

Ο έλεγχος του διτρόχου μας, οι ελιγμοί αποφυγής σύγκρουσης, η βελτίωση της ικανότητάς μας στις στροφές και οι τεχνικές φρεναρίσματος πρέπει να είναι μέσα στις προτεραιότητές μας.

Ένα σχολείο προχωρημένης ασφαλούς οδήγησης θα σας διδάξει τις κατάλληλες ενέργειες που πρέπει να κάνετε σε απρόβλεπτες καταστάσεις οδήγησης που μπορεί να προκύψουν.

Η οδήγηση σκούτερ και μοτοσυκλέτας απαιτεί δεξιότητες και καλή κρίση και ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης μπορεί να σας βοηθήσει να τα εξασκήσετε.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ