fbpx

Συμβουλές: Προστατεύοντας το σκούτερ μας από τον ήλιο (Μέρος Α’)

Πώς να προστατέψετε το σκούτερ ή το όχημά σας από ζημιές που προκαλεί ο δυνατός ήλιος

Καθώς ο πλανήτης βιώνει περίοδο υπερθέρμανσης και κάθε καλοκαίρι είναι πλέον πιο ζεστό απ’ το προηγούμενο, χρειάζεται να δίνουμε ολοένα και περισσότερη προσοχή στην προστασία από τις ακτίνες UV. Οι ακτίνες UV είναι ευρέως γνωστό ότι είναι επιβλαβείς για τον άνθρωπο, αλλά και για το σκούτερ ή τη μοτοσυκλέτα μας. Προστασία, λοιπόν, για εμάς, προστασία και για το αγαπημένο μας δίτροχο. 

Μπορεί να κινούμαστε προς το τέλος του καλοκαιριού, αλλά με την κλιματική αλλαγή (που έχει προκαλέσει ο ίδιος ο άνθρωπος) οι εποχές έχουν τρελαθεί… και στην Ελλάδα μπορεί να φτάσουμε ως τον Οκτώβριο-Νοέμβριο με 35άρια, άρα το άρθρο που ακολουθεί είναι ακόμη πολύ επίκαιρο.

Οι ακτίνες του ήλιου είναι απαραίτητες για τη ζωή στη Γη, αλλά ο υπερβολικός ήλιος προξενεί βλάβες στο δέρμα και μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο.

Όμως, δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που πρέπει να προφυλάσσονται από τον ήλιο. Τα οχήματα μπορεί να φθαρούν, να καταστραφούν από τις ακτίνες UV με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, δεν κινδυνεύουν μόνο τα πλαστικά και τα χρώματα, αλλά και η ποιότητα της βενζίνης, η οποία χειροτερεύει όσο περισσότερο εκτίθεται στη θερμότητα.

Για τους ιδιοκτήτες σκούτερ οι ανησυχίες επικεντρώνονται κυρίως στο να προσέχουν τον πιστό καθημερινό τους σύντροφο στη μετακίνηση και να μην τον “ταλαιπωρούν” ζεματίζοντάς τον στον ανελέητο ήλιο. Παράλληλα, δεν θέλουν να ρισκάρουν πτώση της αξίας του, που θα μπορούσε να επιφέρει η διαρκής, επί μακρόν έκθεση στις ηλιακές ακτίνες.

Ο μέσος όρος χρημάτων που επενδύει κανείς για την αγορά σκούτερ στην Ελλάδα είναι χονδρικά 3.000 με 4.000 ευρώ (για τις μικρές κατηγορίες κυβισμού) – δηλαδή ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό – άρα οι ιδιοκτήτες τους δικαίως θέλουν να προστατεύσουν την επένδυσή τους.

Βεβαίως πολλοί έχουν προτιμήσει και ακριβότερα μοντέλα υψηλότερων τιμών και λίγοι ακόμη πιο ακριβά, άνω των 10.000 ευρώ, συνεπώς είναι λογική η προσπάθεια διατήρησης της αξίας τους. Γιατί είναι γνωστό ότι ιδιαίτερα ο δυνατός (ελληνικός) ήλιος μπορεί να βλάψει τα σκούτερ, τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες με ορατά αποτελέσματα.

Κάποιες από τις ζημιές είναι κυρίως αισθητικές, κι άλλες λειτουργικές, αφού οι ακτίνες UV μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και βλάβες σε ορισμένα εξαρτήματα του δίτροχού μας.

Η ζημιά από τις ακτίνες UV μπορεί να περιλαμβάνει: Ξεθωριασμένη βαφή σε σημεία του σκούτερ, ειδικά όταν κάτω από τη βαφή δεν υπάρχει μέταλλο αλλά πλαστικό, καουτσούκ και πλαστικά τμήματα, στο τζάμι των οργάνων (κάνοντας δυσδιάκριτες τις ενδείξεις), σέλα (ειδικά στο βινύλιο), φέρινγκ/ποδιά, ζελατίνα.

Πέραν των παραπάνω η ποιότητα του καυσίμου μπορεί να επηρεαστεί από τον ήλιο, όπως τα υγρά και άλλα λιπαντικά, τα οποία θα πρέπει να ελέγχονται πιο συχνά το καλοκαίρι.

Οι ακτίνες UV προκαλούν αλλοίωση του καουτσούκ και είναι αρκετά τα σημεία όπου χρησιμοποιείται αυτό το υλικό στα σκούτερ. Το κάλυμμα της σέλας για παράδειγμα από βινύλιο ή συνθετικό δέρμα θα υποστεί βλάβη από τις ακτίνες του ήλιου με την πάροδο του χρόνου. Η πιο ορατή ζημιά βέβαια γίνεται στο σώμα του σκούτερ.

Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο τα οχήματα (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, σκούτερ) στις χώρες με υψηλές θερμοκρασίες είναι συχνά λευκά, ανοιχτόχρωμα ή ασημί, είναι γιατί είναι ανθεκτικότερα στον ήλιο, αφού δεν “παγιδεύουν” τη θερμοκρασία και έτσι αποφεύγονται τα προβλήματα με το ξεθωριασμένο χρώμα. Οποιοδήποτε όχημα έχει εκτεθεί στον ήλιο και το χρώμα του έχει ξεθωριάσει χάνει την αξία του. Επομένως, αξίζει να επενδύσετε κάποια χρήματα ώστε να φροντίσετε κατάλληλα το σκούτερ ή τη μοτοσυκλέτα σας.

Στο επόμενο άρθρο της σειράς μας αναλύουμε τις μεθόδους που προτείνουμε.

(Συνεχίζεται)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X