To πολυτάλαντο “Μοτο-Σκούτερ” εναντίον όλων
Κυβισμός: 368 cc * Ιπποδύναμη: 39 ίππων στις 7.500 rpm * Τελική ταχύτητα 140 km/h (πραγματική) * Βάρος: 203 kg (γεμάτο) * Τιμή: 6.195 € (Απρίλιος ’25)
Σοβαρότατη υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας θέτει ο νέος σφετεριστής του θρόνου των crossover scooter, το Zontes G368, με μπόλικο θόρυβο γύρω απ’ το όνομά του και μοναδικά χαρακτηριστικά που ανεβάζουν τον πήχη στον ανταγωνισμό. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Συχνά-πυκνά, τα τμήματα μάρκετινγκ των εταιριών προβάλλουν άλλα αντί άλλων, στην προσπάθεια να προωθήσουν τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες τους. Πολύ συχνά υπάρχει μια δυσκολία στο να μεταφέρουν, να επικοινωνήσουν τον χαρακτήρα και την ουσία ενός δίτροχου.
Μπορεί, για παράδειγμα, να διαφημίζουν μια μοτοσυκλέτα 150 ίππων δείχνοντας hip hoppers που χορεύουν και παίρνουν πόζες σε skate park, ή ένα σκούτερ καθημερινής μετακίνησης που το οδηγεί κάποιος με κουστούμι.
Πολύ συνηθισμένη και τετριμμένη εικόνα είναι το κλασικό νεανικό ζευγάρι άνδρας-γυναίκα, που πάνε χαμογελαστοί σε όλη τη βόλτα, ασχέτως αν τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες οδηγούνται κατά συντριπτική πλειοψηφία… από ένα άτομο.
Το να πλασάρεις, λοιπόν, το Zontes G368 σαν ένα σκούτερ που πηγαίνει στην πόλη και το χώμα έχει μια βάση, χάνεται, όμως, έτσι το μεγάλο πλεονέκτημα που κατέχει, όπως θα δούμε παρακάτω, και που χαρίζει πλουσιοπάροχα στον αναβάτη του. Γιατί το G368 είναι ένα ιδιαίτερα πολυτάλαντο “δίτροχο”.
Μπορεί να μην είναι το σκούτερ που θα κάνει μοτοκρός στο χώμα – ε, εμείς το βάλαμε μέσα σε μια εύκολη πίστα ΜΧ, είναι η αλήθεια – όπου δεν τα πηγαίνει άσχημα, αλλά η ουσία είναι πως έχουμε στα χέρια μας ένα εξαιρετικό σκούτερ για καθημερινή χρήση, αλλά και μεγάλα ταξίδια, για βόλτες σε επαρχιακούς δρόμους, για εκδρομές στο βουνό και για τις ασφάλτινες-χωμάτινες διαδρομές στα ελληνικά νησιά το καλοκαίρι. Πάμε να τα πιάσουμε όλα από την αρχή.
Πρόκειται για το πιο εντυπωσιακό και πολυτάλαντο σκούτερ της Zontes, κορυφαίο στη γκάμα της κινεζικής εταιρίας, της οποίας – για όποιον ενδιαφέρεται – μητρική εταιρία είναι η Tayo Motorcycle Technology Group, ένας ακόμα γιγάντιος κινεζικός όμιλος, που σχεδιάζει, ερευνά και εξελίσσει σκούτερ και μοτοσυκλέτες.
Ένα εκατομμύριο δίκυκλα παράγει το χρόνο, με το δικό της τρόπο και τις δικές της, κατάδικές της σχεδιαστικές, μοντέρνες γραμμές… μέχρι πρόσφατα.
Έχουμε την εντύπωση, βλέποντας τι λανσάρει η Zontes τον τελευταίο καιρό, πως έχει ξεφύγει από τις αρχικές της transformer-διαστημικής αισθητικής γραμμές και γίνεται πιο “συμβατική” και βατή στο μάτι.
Βέβαια, στην περίπτωση του Zontes G368, έχει κοπιάρει ακριβώς τις γραμμές του Honda Χ-ADV 750, του πατριάρχη των μοντέρνων Adventure σκούτερ, κάτι που δεν κρύβεται, φυσικά.
Τι γίνεται, όμως, με αυτή την ομοιότητα και τι ενδιαφέρον μας συνέβη όταν το οδηγoύσαμε επί μία εβδομάδα στους δρόμους της Αθήνας;
Βαρεθήκαμε – που λέει ο λόγος – να απαντάμε σε ερωτήσεις στα φανάρια ή όπου παρκάραμε, και το παράδοξο είναι πως αυτό συνέβαινε πιο συχνά απ’ ό,τι όταν οδηγούσαμε το ίδιο το Honda Χ-ADV!
Η μοναδική εξήγηση γι’ αυτό το φαινόμενο με τον κωδικό “G368” είναι ότι με το Zontes ο κόσμος ταυτίζεται περισσότερο, γιατί βλέποντας ότι φοράει πάνω στο σώμα του ένα λογότυπο – τοποθετημένο μάλιστα με μεγάλα γράμματα – κινέζικης εταιρίας, θεωρεί ότι θα είναι και προσιτό οικονομικά… Κάτι, βεβαίως, που ισχύει 100%.
Η Zontes κατορθώνει κάθε φορά να προσφέρει μοντέλα με καλές επιδόσεις, μοντέρνο σχεδιασμό, και κυρίως πάντα πολύ καλά εξοπλισμένα, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Kαι φυσικά η εταιρία ξέρει να αφουγκράζεται τις ανάγκες της αγοράς, η οποία θέλει ένα ευέλικτο σκούτερ για καθημερινή χρήση στην πόλη, αλλά και για τις αποδράσεις εκτός αυτής και, γιατί όχι, και για διαδρομές εκτός δρόμου.
Το Zontes G368 είναι μια ολοκληρωμένη απάντηση στην διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία των crossover/adventure scooter που έχουν γίνει must πλέον, με την Zontes να δηλώνει πως “ορίζει το ύψος του πήχη” με αυτό το μοντέλο στα μεσαία κυβικά. Εμείς καλούμαστε τώρα να δούμε κατά πόσον αυτό αληθεύει.
Βασικός αντίπαλος του Zontes G368 είναι φυσικά το πιο ευπώλητο, το μπεστ σέλερ της κατηγορίας crossover σκούτερ στην Ελλάδα, το Honda ADV 350. Το δημοφιλές μοντέλο της γιαπωνέζικης εταιρίας τα πήγε περίφημα το 2024, κατακτώντας πάνω από 1.600 μονάδες (!) κάτι μάλιστα που το κατέταξε στην δεύτερη θέση των 300-350αριών σκούτερ.
Αυτός λοιπόν είναι ο ξεκάθαρος στόχος του Zontes, με την τιμή του να βρίσκεται χαμηλότερα κατά 1.100 ευρώ, και τον εξοπλισμό του στα ύψη, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει συγκεκριμένα μοναδικά χαρακτηριστικά.
Η Zontes. που μας έχει συνηθίσει να ‘φορτώνει’ τα μοντέλα της με άφθονο εξοπλισμό και ποιοτικές λεπτομέρειες, έκανε ακριβώς το ίδιο και στην περίπτωση του G368.
Ιδού, λοιπόν, η μεγάλη λίστα του εξοπλισμού του G368:
- Αλουμινένιες ζάντες με ακτίνες, 17 ιντσών μπροστά και 14 πίσω
- Ελαστικά Tubeless με σχεδίαση on/off road
- Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις εμπρός/πίσω
- Ρυθμιζόμενο Off-Road ABS
- Σύστημα TCS με δυνατότητα απενεργοποίησης
- Τετραπίστονες Δαγκάνες J.Juan
- Διπλό και πλάγιο σταντ
- Ρεζερβουάρ μεγάλης χωρητικότητας 17.5 λίτρων
- Keyless σύστημα 3ης γενιάς
- Έγχρωμη οθόνη TFT 8”, με συνδεσιμότητα και πλήθος ενδείξεων
- Κάμερα μπροστά και πίσω
- Σύστημα TPMS
- Ρυθμιζόμενη ζελατίνα
- Προβολείς full LED
- Φώτα ομίχλης
- Ανοξείδωτα προστατευτικά κάγκελα
- Ρυθμιζόμενο τιμόνι (μπρος-πίσω)
- Ρυθμιζόμενες μανέτες και Parking Brake
- Αποθηκευτικός χώρος για 2 φουλφέις κράνη
- Μαρσπιέ όρθιας οδήγησης (αναδιπλούμενα, αλουμινένια)
- Τρία σημεία φόρτισης με διπλές θύρες USB
- Θερμαινόμενα γκριπ
- Προστατευτικές χούφτες
- Προστατευτική ποδιά κινητήρα αλουμινίου
Ολοκληρώνοντας αυτή την τεράστια λίστα εξοπλισμού, αξίζει να αναφέρουμε ότι το σκούτερ περιλαμβάνει δύο βιντεοκάμερες καταγραφής, μία στο μπροστινό μέρος και μία στο πίσω μέρος, με 128 GB και έναν αισθητήρα νυχτερινής όρασης που εξελίχθηκε από τη Sony.
Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής
Η Zontes έχει δημιουργήσει μια πολύ εργονομική και άνετη θέση οδήγησης, που μοιάζει πολύ με αυτήν του Honda X-ADV 750.
Κάθεσαι, λοιπόν, πάνω στην πλατιά, άνετη σέλα, έχεις καλού μεγέθους μαρσπιέ και μεγάλο, ψηλό, σωληνωτό και ρυθμιζόμενο τιμόνι, σε μια θέση που σε κάνει να μην θέλεις να κατέβεις από πάνω της και που σαν να σου φωνάζει: “πήγαινέ με βόλτα”. Σε παρακαλάει το 368 με το στήσιμο και την απόδοσή του, σπρώχνοντάς σε προς την ενδεδειγμένη χρήση του: το ταξίδι.
Το ίδιο ισχύει και για το δεύτερο άτομο, το οποίο επίσης απολαμβάνει μια αρχοντική σέλα, ενώ το αφρώδες είναι προοδευτικής σκληρότητας και ποιοτικό, όπως και το αντιολισθητικό κάλυμμα.
Το τιμόνι έχει μεγάλους και εργονομικούς διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό, τα γκριπ είναι θερμαινόμενα και η ζελατίνα μπορεί (έστω και με κάποια δυσκολία) να ρυθμιστεί χειροκίνητα έως και πέντε θέσεις, αν και το σύστημα απαιτεί τη χρήση δύο χεριών και σίγουρα όχι εν κινήσει.
Το Zontes G368 είναι ένα σκούτερ μεγάλου μεγέθους, με συνολικό μήκος 2.230 mm και τη σέλα να απέχει στα “λογικά” 790 mm από το έδαφος, με τη μόνη διαφορά ότι λόγω του πλάτους της ανοίγει τα πόδια. Υπολογίστε ότι οι αναβάτες/τριες πρέπει να είναι άνω του 1,75, για να πατάνε με σιγουριά τα πόδια τους στη γη.
Για τον αναβάτη υπάρχει και υποστήριξη στην οσφυϊκή χώρα της σπονδυλικής από τη σέλα, τα μαρσπιέ/πλατφόρμες είναι φαρδιά με επένδυση από μέταλλο, όπως και τα ανώτερα, επικλινή τους τμήματα.
Το Zontes G368 περιλαμβάνει ένα ακόμα ζευγάρι μαρσπιέ για τον αναβάτη, χαμηλότερα και ειδικά για την εκτός δρόμου χρήση (εκτός από αυτά του συνεπιβάτη) που είναι σχεδιασμένα για όρθια οδήγηση.
Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι τεράστιος, χωρώντας δύο κράνη φουλφέις, και επιπλέον είναι επενδυμένος και φωτίζεται, ενώ έχει ένα μικρό διαχωριστικό σε περίπτωση που μεταφέρετε μικροαντικείμενα.
Στη θέση των οργάνων βρίσκουμε μια εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη TFT 8 ιντσών, με πολύ καλή φωτεινότητα, γραφικά και εμφάνιση.
Μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε screen mirroring και να χρησιμοποιήσουμε το τηλέφωνό μας ως πρόγραμμα περιήγησης, χάρη σε μια εφαρμογή Zontes.
Χρησιμεύει επίσης για την πλοήγηση στο μενού επιλογών και ρυθμίσεων, το οποίο είναι αρκετά εύκολο στη χρήση. Υπάρχει και ένδειξη πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών, όπως και τρεις θύρες USB, τύπου A+ και τύπου C.
Η καρδιά του Zontes G368 είναι ένας σύγχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας με 4 βαλβίδες, έναν εκκεντροφόρο και 4 βαλβίδες, 368,6 cc, με ψεκασμό Bosch, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 39 ίππων στις 7.500 rpm και ροπή 40Νm στις 6.000 rpm.
Το πλεονέκτημα του 368 στην ιπποδύναμη έναντι των αντιπάλων είναι φανερό, αφού όλη η αγορά των μεσαίου κυβισμού σκούτερ παίζει σε χαμηλότερες ιπποδυνάμεις και ροπή.
Η μετάδοση είναι “μακριά”, αλλά το σκούτερ ξεκινάει από στάση δυνατά, ροπάτα και προοδευτικά, με τις καλύτερες ταχύτητες απόκρισης και δύναμης να είναι από τα 40 μέχρι τα 100 km/h, όπου ο κινητήρας δείχνει την πιο έντονη ζωντάνια του.
Όλα αυτά συνοδεύονται από πολύ καλή ηχητική υπόκρουση, αφού το μεγάλο τελικό (σχεδίασης Tesla Cybertrack…) εκπέμπει μπάσο ήχο.
Η κίνηση του σκούτερ στην πόλη είναι όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα μεγάλο και μακρύ σκούτερ, αφού οι ανοικτοί δρόμοι και οι φαρδιές λεωφόροι είναι οι χώροι όπου αισθάνεται άνετα.
Παρότι, όμως, έχουμε μεγάλο 17άρη μπροστινό τροχό μπροστά και μεγάλο μεταξόνιο, το 368 εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ευέλικτο και εύκολο για το βάρος του (203 κιλά) σκούτερ.