fbpx

Yamaha XMAX 300 Tech MAX 2025, Δοκιμή: Αναβάθμιση με ουσία

Η premium εκδοχή ενός best seller 

Κυβισμός: 292cc | Ιπποδύναμη: 28 ίπποι (20,6 kW) στις 7.250 rpm | Τελική ταχύτητα: 138 km/h (πραγματική) | Βάρος: 183 kg (γεμάτο) | Τιμή: 7.690 ευρώ (Ιούνιος 2025)  

Από το 2006 που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, το Yamaha XMAX αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και επιτυχημένα ονόματα στην κατηγορία των μεσαίων σκούτερ. Στην πέμπτη του γενιά, το ιαπωνικό μοντέλο παραμένει σταθερό στις αρχές του – άνεση, ευκολία στη χρήση, καθημερινή πρακτικότητα – με την έκδοση Tech MAX να συνδυάζει ακόμα πιο πολυτελή και τεχνολογικά αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με την απλή έκδοση. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Η συνταγή έχει ήδη αποδείξει την επιτυχία της, καθώς πάνω από 600.000 XMAX έχουν ήδη πουληθεί στην Ευρώπη, αποδεικνύοντας την δημοτικότητα, τον ξεχωριστό χαρακτήρα και την αντοχή του μοντέλου στο χρόνο.  

 Αυτό είναι και κάτι που η Yamaha δεν “θυσιάζει” κάθε φορά που αλλάζει κάτι στα μοντέλα XMAX, καθώς κάθε νέα γενιά δεν αποτελεί μια “επανάσταση”, αλλά μια προσεκτική καινούρια “πινελιά”, σε έναν καμβά που συνθέτει με τα χρόνια. Έτσι, σε κάθε καινούριο XMAX η γεύση είναι οικεία, αλλά το “πιάτο” σερβίρεται με λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. 

 
 

Φέτος έχουμε και για πρώτη φορά μια τρίτη έκδοση που προστίθεται στις δύο που γνωρίζαμε ήδη, την έκδοση Tech Max+ που προσθέτει θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα στο σκούτερ της Yamaha. 

Η σιλουέτα του XMAX 300 παραμένει γνώριμη και επιβλητική, με τις αλλαγές του 2023 (όπως τα “Χ”-σχήματος LED φώτα και τα φλας που έχουν ανέβει ψηλότερα) να δίνουν το παρών και στο μοντέλο του 2025.  

 
 

Αυτό που αλλάζει είναι η σχεδίαση στο μπροστινό μέρος, που πλέον εμφανίζεται πιο “μυώδες” και η μύτη του  που είναι πιο κοφτή, δίνοντας έναν ακόμα πιο “σπορ” χαρακτήρα (τουλάχιστον εμφανισιακά) στο XMAX 300 Tech MAX, ενώ ταυτόχρονα αποτρέπει καλύτερα τον αέρα (κάτι στο οποίο συμβάλλουν και τα ανασχεδιασμένα περιβλήματα των φλας), προσφέροντας μεγαλύτερη προστασία στον αναβάτη. 

Σε σχέση με το απλό μοντέλο, η εμφάνιση του Tech MAX ενισχύεται με μαρσπιέ αλουμινίου, ειδικά φινιρίσματα, διακριτικές ραφές στη σέλα, ειδικό καπάκι στο μπροστινό ντουλαπάκι, εμβλήματα Tech MAX και γενικά μια ποιοτικότερη αύρα, δείχνοντας ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με την πιο premium εκδοχή του μοντέλου.

Είναι αυτά τα μικρά στοιχεία που απομακρύνουν το μοντέλο από την εικόνα του απλού, καθημερινού commuter και το φέρνουν σε κάτι “μεταξύ GT και Sport”. 

 
 

Όπως και στην απλή έκδοση, έτσι και εδώ έχουμε ένα μακρύτερο και λεπτό τελικό εξάτμισης (που συνδυάζεται με τον Euro5+ κινητήρα) και ένα ανασχεδιασμένο ψαλίδι, ώστε να προσαρμοστεί στο νέο τελικό.  

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος blue core κινητήρας των 292cc περνάει αυτούσιος στην έκδοση του 2025, συμμορφωμένος πλέον με τους αυστηρότερους, Euro5+ περιορισμούς.  

Συνεχίζει και αποδίδει 28 ίππους στις 7.250 rpm και 29 Nm ροπής στις 5.750 rpm, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Yamaha κατάφερε να κρατήσει την ίδια απόδοση χωρίς να αυξήσει τα κυβικά αλλά και χωρίς να χάσει ο κινητήρας την σπιρτάδα που τον χαρακτήριζε, ειδικά στις χαμηλές στροφές. 

 
 

Στον εξοπλισμό υπάρχει και Traction Control, για να διασφαλίσει ότι ο πίσω τροχός δεν θα γλιστρήσει ακόμα και σε απότομο άνοιγμα του γκαζιού σε βρεγμένο ή ολισθηρό οδόστρωμα.  

Οι αναρτήσεις είναι ένα ακόμα στοιχείο που δεν αλλάζει για το 2025, καθώς μπροστά έχουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 110mm και διπλά, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση αμορτισέρ στο πίσω μέρος.  

Στα φρένα συναντάμε έναν υδραυλικό δίσκο 267mm μπροστά και έναν υδραυλικό δίσκο 245mm πίσω, με την παρουσία δικάναλου ABS.  

Οι τροχοί παραμένουν 15” μπροστά και 14” πίσω, με ελαστικά Michelin City Grip 2, διαστάσεων 120/70 και 140/70 αντίστοιχα.  

Από τις πιο σημαντικές αναβαθμίσεις που συναντάμε στο νέο Yamaha Tech MAX του 2025 είναι το ανανεωμένο δίδυμο οθονών: μια TFT έγχρωμη 4,2”, σε συνδυασμό με την κλασική LCD οθόνη των 2,8”.  

H LCD οθόνη έχει μικρύνει λίγο σε σχέση με την αντίστοιχη της προηγούμενης γενιάς, λόγω της νέας διάταξης, η οποία είναι πολύ πιο βολική στο μάτι.  

Στα XMAX Tech MAX της προηγούμενης γενιάς η LCD οθόνη βρισκόταν στο πάνω μέρος, με την TFT οθόνη από κάτω, δημιουργώντας έτσι δύο διαφορετικά επίπεδα όπου έπρεπε να εστιάσει το μάτι. 

Τώρα πλέον οι δύο οθόνες έρχονται δίπλα δίπλα, με την LCD να βρίσκεται στα αριστερά και έτσι έχεις ένα αδιάσπαστο, συνεχόμενο πεδίο πληροφοριών, το οποίο βοηθάει στο να ρίχνεις κλεφτές ματιές και να μπορείς άμεσα να δεις αυτό που θες, χωρίς η προσοχή σου να αποσπάται από τον δρόμο.  

Οι πληροφορίες πλέον εμφανίζονται σε πιο ευκρινές περιβάλλον, με τη δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone για πλοήγηση, ακρόαση μουσικής και ειδοποιήσεις να παραμένει (μέσω της δωρεάν εφαρμογής MyRide). 

Άλλη μια σημαντική διαφορά, που πλέον κρίνεται απαραίτητη σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού (και που ο ανταγωνισμός έδειξε ήδη το δρόμο τα τελευταία χρόνια), είναι η ζελατίνα.  

Στην απλή έκδοση η ζελατίνα ρυθμίζεται με χρήση εργαλείων, κάτι που σημαίνει ότι δεν γίνεται εν κινήσει και πρέπει να σταματήσεις το σκούτερ και να κατεβείς για να την ρυθμίσεις.  

Μέχρι πέρυσι αυτή ήταν η πραγματικότητα και για την έκδοση Tech MAX, όμως από το 2025 η ζελατίνα είναι πλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, με ένα εύρος 95mm, μέσω του διακόπτη που χειρίζεται και το μενού, στα αριστερά του τιμονιού.  

 Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής 

 Στο δρόμο, η Tech MAX εκδοχή διατηρεί όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα του Yamaha XMAX 300: σταθερότητα στις στροφές, ευελιξία στην πόλη, και άνεση σε ταξίδι, με την ποιότητα κύλισης να είναι πραγματικά εξαιρετική.  

Ειδικά το κομμάτι της άνεσης είναι κάτι που χαρακτηρίζει και ακολουθεί τα συγκεκριμένα σκούτερ από την πρώτη τους εμφάνιση και η έκδοση του 2025 φροντίζει να σταθεί στο ύψος της.  

Η σέλα είναι φαρδιά, μεγάλη και από τις πιο άνετες (αν όχι η πιο άνετη) της κατηγορίας και μπορείς να περάσεις πολλές ώρες πάνω της χωρίς να κουραστείς.  

Το ίδιο ισχύει και για το μεγάλο μερίδιο που απολαμβάνει ο συνεπιβάτης, ενώ τα μαρσπιέ του είναι εργονομικά σωστά τοποθετημένα και έχει στη διάθεσή του και χειρολαβές.  

Οι δυνατότητες ταξιδιού ανέβηκαν για το Yamaha XMAX 300 Tech MAX, καθώς η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα πραγματικά αλλάζει τα δεδομένα και για αναστήματα μέχρι το 1,80 εκτρέπει εντελώς πάνω από το κράνος τον αέρα, ενώ οι πιο ψηλοί αναβάτες θα δουν στροβιλισμούς του αέρα να μειώνονται σε μεγάλο βαθμό, βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία του ταξιδιού.  

Στο ταξίδι μπορεί άνετα να κινηθεί με ταχύτητες στα 120 – 130 χλμ./ώρα, δηλαδή κοντά στην πραγματική του τελική που είναι τα 138 χλμ./ώρα, χωρίς να ζοριστεί και χωρίς να έχει αστάθειες, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 1.540mm που του προσδίδει σταθερότητα.  

Το ζύγισμά του είναι υποδειγματικό, το κόψιμο τιμονιού εξαιρετικό για καθημερινές μανούβρες και το συνολικό πάτημα στο δρόμο εμπνέει σιγουριά, κάνοντας το Yamaha XMAX 300 Tech MAX έναν πολύ ευχάριστο συνοδοιπόρο στην καθημερινή συμβίωση, μέσα στην κίνηση της πόλης.  

Η ροπή έρχεται με το που ανοίξεις το γκάζι από στάση, όχι απότομα ή τραχιά, αλλά με “στόμφο”, δίνοντάς σου μια πολύ καλή επιτάχυνση στα αρχικά στάδια, η οποία στην οδήγηση μέσα στην πόλη μετράει πολύ. 

Το ύψος της σέλας στα  795mm είναι αρκετά φιλικό για τους περισσότερους αναβάτες, ενώ από κάτω της παραμένει ο χώρος άνω των 50 λίτρων, ο οποίος φωτίζεται με LED φωτιστικό σώμα και εκεί μπορούν να φιλοξενηθούν δύο Full Face κράνη και μερικά ακόμα μικροαντικείμενα (σημαντικό ότι ο χώρος είναι εργονομικά δομημένος ώστε να μπορεί να μπει και τσάντα λάπτοπ μέσα). 

Ο αποθηκευτικός χώρος συμπληρώνεται από δύο ντουλαπάκια στην ποδιά, με το αριστερό να κλειδώνει (ξεκλειδώνει μέσω του κεντρικού διακόπτη) και εκεί να βρίσκεται μια θύρα φόρτισης USB και μια πρίζα 12V, ενώ υπάρχει και ξεχωριστός, εσωτερικός φωτισμός. 

Το πιρούνι μπροστά δίνει πολύ καλή ανατροφοδότηση στον αναβάτη, ενώ τα διπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ δείχνουν το καλύτερό τους πρόσωπο όταν το σκούτερ είναι φορτωμένο (π.χ. στο δικάβαλο), ενώ παρουσιάζουν βελτίωση σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές των XMAX.  

Όσον αφορά τα φρένα, συνεχίζουν να είναι ένα σημείο που θα θέλαμε βελτίωση – κυρίως στο πίσω μέρος, η αίσθηση του οποίου χρειάζεται βελτίωση.  

Γενικά οι μανέτες θέλουν αρκετή πίεση και αρχίζεις να νιώθεις την αποτελεσματικότητά τους από την μέση της μανέτας και μετά (θα θέλαμε επίσης σε ένα σκούτερ τέτοιας κατηγορίας να είναι ρυθμιζόμενες, όπως έχουμε αρχίσει να βλέπουμε μέχρι και σε κάποια 125άρια). 

Το δικάναλο ABS από την άλλη είναι υποδειγματικό στη λειτουργία του και επεμβαίνει με γλυκό τρόπο μόνο όταν αυτό είναι απολύτως απαραίτητο.  

Οι LED προβολείς μπροστά έχουν δυνατό φωτισμό κατά την νύχτα, ενώ σε κάνουν ορατό στα υπόλοιπα οχήματα και κατά τη διάρκεια της ημέρας, δίνοντάς σου έτσι μια περαιτέρω δικλείδα ασφαλείας.

Κάτι που λείπει εδώ είναι το σινιάλο (στην εξωτερική πλευρά των διακοπτών ώστε να μπορεί να πατηθεί με τον δείκτη) στο κατά τα άλλα πολύ απλό και εργονομικό σύστημα διακοπτών. 

Τα ελαστικά Michelin City Grip 2 εξακολουθούν να προσφέρουν πολύ καλό κράτημα, ακόμη και σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ η κατανάλωση των 3,7 λίτρων/100 χλμ. εξασφαλίζει μια αυτονομία κοντά στα 350 χλμ., χάρη και στο ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων. 

 Συμπέρασμα – Η ώρα της αξιολόγησς 

Το Yamaha XMAX 300 Tech MAX είναι μια πιο ώριμη, προσεγμένη και τεχνολογικά πλήρης πρόταση για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω από την καθημερινή τους μετακίνηση – είτε αυτή είναι στην πόλη, είτε σε πιο μακρινές εξορμήσεις. 

Η συνολική αναβάθμιση σε εμφάνιση, τεχνολογία και εργονομία το καθιστούν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και ποιοτικά πακέτα στην κατηγορία του, που πλέον δεν μοιάζει “απαρχαιωμένο”, όπως λένε κάποιες κριτικές που αναφέρονται στις προηγούμενες εκδόσεις του σκούτερ. 

Πλέον, με την καλύτερη εργονομία των οθονών και την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, το Yamaha XMAX 300 Tech MAX έκανε το επόμενο βήμα, χωρίς να χάσει τίποτα από τα χαρακτηριστικά που το έκαναν αγαπητό στον κόσμο, όπως το στυλ του, η ευκολία οδήγησης και φυσικά η άνεσή του.  

Έτσι, το Yamaha XMAX 300 Tech MAX μπήκε στο 2025 έτοιμο να αντιμετωπίσει μια όλο και πιο σκληρή αγορά και να αποδείξει ότι μπορεί να συνεχίσει την πορεία των “προγόνων” του και να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του.  

 Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις  

  • Η TFT έγχρωμη οθόνη και η νέα διάταξη με την LCD στα αριστερά, προσφέρουν αναβαθμισμένη εμπειρία με δυνατότητες διασύνδεσης 
  • Η νέα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα αλλάζει επίπεδο την εμπειρία ταξιδιού και μειώνει την κούραση σημαντικά. 
  • Πολύ καλή εργονομία και premium φινίρισμα σε κάθε σημείο 
  • Το keyless, ο τεράστιος χώρος κάτω από τη σέλα και οι έξτρα παροχές ρεύματος ενισχύουν την πρακτικότητα 
  • Το φρενάρισμα, ειδικά από τον πίσω τροχό, χρειάζεται βελτίωση 
  • Οι μεταλλικές λεπτομέρειες και οι ποιοτικές ραφές ανεβάζουν το αισθητικό επίπεδο 
  • Εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως η τοποθέτηση των μπροστινών φλας είναι από τις πιο έξυπνες και πρακτικές που κυκλοφορούν στο χώρο των σκούτερ 
  • Εξαιρετική λειτουργία κινητήρα, ειδικά όσον αφορά την ροπή από τα χαμηλά και τρομερή ποιότητα κύλισης 

 Θετικά στοιχεία 

Εξαιρετική ανατροφοδότηση από τον μπροστινό  τροχό 

✔ Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα 
✔ Εξαιρετική ποιότητα κύλισης 

✔ Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 
✔ Άνετη θέση οδήγησης 

Χρειάζεται βελτίωση 

✘ Αίσθηση φρένων (ειδικά πίσω) 
✘ Απουσιάζουν οι ρυθμιζόμενες μανέτες 
✘ Η έλλειψη σινιάλου στον αριστερό διακόπτη παραμένει 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:7.690 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, 292cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:28 ίπποι (20,6 kW) στις 7.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο mm / Δισκόφρενο mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ιντσών / 14 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.540 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:795 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:13,2 lt
ΒΑΡΟΣ:183kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
X