fbpx

Yamaha NMAX125 Ε5+, Δοκιμή: Ομορφότερο και οικονομικότερο

ΝΜΑΧ με νέα, πιο σπορ σχεδίαση

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 12,2 ίπποι (9 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματική) * Βάρος: 132 kg (γεμάτο)* Τιμή: 3.550 ευρώ (Μάρτιος 2025)

Tι μοντέλο κι αυτό! Ένας ακούραστος εργάτης καθημερινών αστικών μαχών, το Yamaha ΝΜΑΧ125 έχει γράψει στο παρελθόν, γράφει σήμερα, θα γράφει και στο μέλλον απίθανες ιστορίες μετακίνησης, για δουλειά ή για διασκέδαση, με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Αναλύουμε τη συνταγή που χρησιμοποιεί γι’ αυτή την επιτυχία. Κείμενο: Γρηγόρης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Είναι η διακριτή, χαρακτηριστική εμφάνιση των Yamaha ΝΜΑΧ που πρέπει να φρεσκάρεται κατά διαστήματα, ώστε να μένει διαχρονική, με γονίδια από την οικογένεια ΜΑΧ, είτε αυτήν που φοράει ένα “Χ” μπροστά (ΧΜΑΧ), είτε αυτήν με ένα “Τ” (ΤΜΑΧ). Με αυτό τον τρόπο παίρνουν την αύρα της κορυφής και οι “μικρότεροι”.

Η Yamaha θεώρησε ότι ήταν καιρός να ανανεωθεί η πετυχημένη συνταγή, έστω και αισθητικά, έστω και λίγο για να τονωθεί το ευρωπαϊκό της best seller μοντέλο.

Μπορεί το ΝΜΑΧ να θυμίζει – κι αυτό είναι το ζητούμενο – τα μεγαλύτερα αδέλφια του, από την άλλη, όμως, διαχωρίζεται, αφού και το νόστιμο νέο ‘μουτράκι’, αλλά και η ουρά φλερτάρουν με την σπορ σχολή.

Το νέο σύνολο προβολέων είναι πιο δυναμικό, με όλα τα στοιχεία να φτιάχνουν μια επιθετική εικόνα, ενώ το κεντρικό τούνελ δεν είναι πλέον ίσιο, αλλά έχει το κλασικό των Yamaha σχήμα «μπούμερανγκ», που το κάνει πιο κομψό.

Το πίσω μέρος καταλήγει ιδιαίτερα επίπεδο με δύο κομψά φωτιστικά σώματα (στοπ) και στη μέση το λογότυπο των τριών διαπασών. Κάτω από αυτά, τα φλας είναι έξυπνα τοποθετημένα, κρυμμένα σχεδόν.

Μπορεί να το είπε κάποιος “μινιατούρα XMAX”, αλλά εδώ ας θυμηθούμε ότι τα ΝΜΑΧ είναι “καθαρόαιμα” Mini GT πόλης, ενώ τα ΧΜΑΧ είναι maxi scooter με τα όλα τους.

Το Yamaha NΜΑΧ τροφοδοτείται από έναν εξελιγμένο κινητήρα Yamaha Blue Core, προδιαγραφών Euro 5+, 124 cc, που αποδίδει 12,2 ίππους στις 8.000 rpm και 11,2 Nm μέγιστης ροπής, δύο χιλιάδες στροφές χαμηλότερα στις 6.000 rpm.

Ο κινητήρας αυτός είναι γνωστός σε χιλιάδες ιδιοκτήτες όχι μόνο για τις καλές επιδόσεις του, αλλά και για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που φλερτάρει στα 2,7-2,8 λίτρα ανά 100 km/h. Διάσημος είναι ο κινητήρας λόγω του μοναδικού συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, το οποίο είναι το μοναδικό που εφαρμόζεται σε κινητήρα κυβισμού 125 cc.

Το αξιόλογο και αξιοπρόσεκτο είναι πως η Yamaha δηλώνει με αυτόν τον κινητήρα, ότι: “οι επιδόσεις-επιδόσεις και η κατανάλωση-κατανάλωση, θα τα πετύχουμε όλα”, ιδίως όταν χρησιμοποιείται παράλληλα και σύστημα Start&Stop.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, συμπεριλαμβάνεται και traction control και δικάναλο ABS, κι όλα αυτά σε ένα σύνολο που πατάει πάνω σε τροχούς 13 ιντσών και φρενάρει με δισκόφρενα διαμέτρου 230 mm μπροστά και πίσω.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 110 mm, ενώ πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 91 mm, τα οποία έχουν εύκολη τη ρύθμιση προφόρτισης των ελατηρίων τους.

Στον τομέα της πρακτικότητας το Yamaha ΝΜΑΧ125 είναι ένα σκούτερ που θα μπορεί να φιλοξενεί και να μεταφέρει… διάφορα πράγματα. Υπάρχουν τα ντουλαπάκια στην ποδιά, το ένα με πορτάκι, το άλλο ανοικτό, εξοπλισμένο με υποδοχή USB-C, υπάρχει ο αποθηκευτικός χώρος 23 λίτρων κάτω από τη σέλα, που μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος, το οποίο, όμως, για να χωρέσει πρέπει να τοποθετηθεί με την κορυφή του να κοιτάζει προς τα κάτω, ενώ μένει και λίγος χώρος ακόμα.

Το Yamaha ΝΜΑΧ125 είναι εξοπλισμένο με μια απλή ασπρόμαυρη οθόνη LCD, 4 μόλις ιντσών που εμφανίζει τις ενδείξεις απλά και ξεκάθαρα, παρότι θα έπρεπε (και λόγω τιμής) να διαθέτει μια έγχρωμη οθόνη TFT.

Με οθόνη ΤFT εξοπλίζεται η πιο πλούσια έκδοση Tech Max, συμπεριλαμβανομένης και μιας οθόνης LCD, με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης Garmin χωρίς συνδρομή.

Για να γίνει το ΝΜΑΧ ακόμα πιο «premium», η έκδοση Tech Max (δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή του, έρχεται τους επόμενους μήνες) αλλάζει επίσης τη σέλα, η οποία έχει εμφανείς ραφές και κάλυμμα που μοιάζει με δέρμα.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Πολύ καλά μελετημένη είναι η θέση οδήγησης του ΝΜΑΧ125, αφού οι άνθρωποι της Yamaha κατάφεραν μέσω της εργονομίας του τριγώνου σέλας/ τιμονιού/μαρσπιέ να δημιουργήσουν χώρο για μικρά και μεγάλα (ακόμα και πάνω από 1.85 μ.) αναστήματα.

Και οι ψηλότεροι και οι κοντύτεροι φιλοξενούνται με άνεση πάνω στο ΝΜΑΧ, με το μόνο μας παράπονο να είναι ο περιορισμένος χώρος των μαρσπιέ και το γεγονός ότι οι μύτες των ποδιών πρέπει να κλείνουν προς τα μέσα για προφυλαχθούν τα πόδια πίσω από την ποδιά.

Πολλές φορές είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς τα ανώτερα σκαλοπάτια/μαρσπιέ που βρίσκονται σχεδόν κάθετα τοποθετημένα στην ποδιά.

Η σέλα είναι εργονομικά σχεδιασμένη και άνετη, αλλά διαθέτει λίγο αφρώδες και μετά από λίγη ώρα αρχίζει να επιβαρύνει τα μαλακά μόρια, αλλά στο πέρασμα του χρόνου τη συνηθίζεις.

Ο συνεπιβάτης κάθεται κι αυτός αρκετά άνετα στο τμήμα της σέλας που του αντιστοιχεί, με τα πόδια του τοποθετημένα ούτε χαμηλά, ούτε ψηλά και στηρίζεται από μια αλουμινένια χειρολαβή.

Ο κινητήρας είναι γλυκύτατος στην απόδοσή του και προσφέρει δυναμική και προοδευτική μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό, με τις βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού να μη γίνονται έντονα αντιληπτές όταν ενεργοποιούνται, δίνοντας λίγη ακόμα ζωντάνια στις επιταχύνσεις.

Ευχαρίστηση αντλεί επίσης ο αναβάτης και χάρη στις καλά βαθμονομημένες αναρτήσεις και τους πρακτικά ανύπαρκτους κραδασμούς του κινητήρα, που αν και δεν είναι εκρηκτικός, είναι “γεμάτος”, φτάνει εύκολα τα 60 km/h και στη συνέχεια η ταχύτητα αυξάνεται προοδευτικά, έως το μέγιστο των 120 km/h στο κοντέρ, τα οποία είναι 110 km/h πραγματικά.

Αξίζει να σημειωθεί η άμεση λειτουργία του συστήματος Start&Stop, ειδικά στο σβήσιμο του κινητήρα, ενώ η επανεκκίνησή του δείχνει να αργεί μερικά δέκατα του δευτερολέπτου σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Στην πόλη το σκούτερ είναι παιχνίδι, πανεύκολο στο χειρισμό, το βάρος των 136 κιλών με γεμάτο ρεζερβουάρ αποτελεί πλεονέκτημα, ενώ πολλούς θετικούς πόντους προσθέτει το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, που κάνει το ΝΜΑΧ να χώνεται και να “ξε-χώνεται” από παντού.

Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά το κάνουν πολύ ευχάριστο στη χρήση, με τον αναβάτη να απολαμβάνει σωστό ζύγισμα, σκληρούτσικες, αλλά με σωστή απόσβεση αναρτήσεις και γενικότερα μια αεράτη, σίγουρη συμπεριφορά.

Φυσικά οι αντιδράσεις του στην πίεση του τιμονιού είναι αυτό που λέμε “ακαριαίες”, ταχύτατες δηλαδή, αλλά χωρίς αυτό να τρομάζει τον αναβάτη αφού η ταχύτητα αντιδράσεων συνδυάζεται με σταθερότητα και “σίγουρο πάτημα” του σκούτερ. Πολύ καλό…

Τα φρένα από την άλλη δεν προσφέρουν αίσθηση στο πάτημα των μανετών τους, και το μπροστινό δισκόφρενο για να μπορέσει να δουλέψει σωστά θα απαιτήσει αρκετή δύναμη από τα δάχτυλα του δεξιού χεριού του αναβάτη.

Όταν βγαίνεις σε διαδρομές εκτός πόλης, το σκούτερ εξακολουθεί να είναι ευχάριστο, με τη μόνη διαφορά πως η κοντή ζελατίνα (πόλης) που φοράει δεν σε προστατεύει από τον αέρα, κάτι που βεβαίως ισχύει για σχεδόν όλα τα Mini GT σκούτερ.

Η Yamaha έχει μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για το ΝΜΑΧ, στην οποία περιλαμβάνεται και μια μεγαλύτερη ζελατίνα που κοστίζει 180 ευρώ.

Μπορεί η εξοχή και οι επαρχιακοί δρόμοι να μην είναι ο χώρος για τον οποίο σχεδιάστηκε να λειτουργεί το σκούτερ, αλλά ακόμα και σε γρήγορες στροφές εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα και δεν απογοητεύει. Εκεί είναι που αναδεικνύονται τα σπορ γονίδια της οικογένειας ΜΑΧ και η καλή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις.

Σε απαιτητικές διαδρομές με πολύ γκάζι η κατανάλωση έφτασε τα 3,2 λίτρα στα 100, ενώ με κανονική οδήγηση έφτασε τα 2,7 λίτρα στα 100 km.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Στο Yamaha ΝΜΑΧ125, o λευκός χρωματικός συνδυασμός (με τα μαύρα τμήματα/καπάκια) μοιάζει να δένει πολύ καλά με το συνολικό design του σκούτερ, ενός σκούτερ που έχει φανατικούς “ΝΜΑΧ-άδες”, οι οποίοι δεν το αλλάζουν με τίποτε άλλο, εδώ και χρόνια. Όμως και ο μαύρος συνδυασμός είναι γοητευτικός, ιδιαίτερα με τις ζάντες του που είναι βαμμένες σε μπλε μεταλλικό χρώμα.

Η τιμή του νέου ΝΜΑΧ ήταν μια μικρή ευχάριστη έκπληξη, αφού κατέβηκε σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικατέστησε, κάνοντάς το έτσι πιο ανταγωνιστικό, στις 3.550 ευρώ, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός της κατηγορίας είναι καταιγιστικός.

Όμως το κοινό του Yamaha ΝΜΑΧ είναι συγκεκριμένο, το μοντέλο είναι δημοφιλέστατο και έχει τέτοια απήχηση που δεν ανησυχεί για τις επιδόσεις του στην αγορά.

Το νέο ΝΜΑΧ125 λοιπόν είναι εδώ, φρεσκαρισμένο, ομορφότερο και πρακτικό όπως πάντα.

Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu/gr

Θετικά στοιχεία

  • Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
  • Oδική συμπεριφορά
  • Ευχρηστία – Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός

Χρειάζεται βελτίωση

  • Λίγος χώρος στα μαρσπιέ
  • Αίσθηση φρένων
  • Απλή οθόνη LCD
  • “Σφιχτά” αμορτισέρ

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Μικρή είναι η οθόνη LCD, αλλά με ευκρινείς ενδείξεις, αν και σε περίπτωση αντανακλάσεων του φωτός δυσκολεύεσαι να τις δεις

  • Το πλαϊνό σταντ είναι μαζεμένο, λίγο δύσκολο να βρεις την άκρη του, ενώ εύχρηστο είναι το κεντρικό

  • Αταίριαστοι με την υπόλοιπη ποιότητα του σκούτερ είναι οι διακόπτες στα άκρα του τιμονιού

  • Το ΝΜΑΧ δεν διαθέτει γάντζο αποσκευών, μια καίρια έλλειψη για αυτή την κατηγορία σκούτερ

  • Οι μανέτες των φρένων είναι καλοσχηματισμένες και στη σωστή απόσταση

  • Υπάρχει εύχρηστο κουμπί “μενού”, στο αριστερό άκρο του τιμονιού, που φαίνεται λίγο παράταιρο, αλλά είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση και σας επιτρέπει να κάνετε κύλιση στις διάφορες πληροφορίες στην οθόνη – στιγμιαία, μέση κατανάλωση, ενεργοποίηση TCS – εν ριπή οφθαλμού.

  • Αφού επιλέξετε το traction control, για παράδειγμα, μπορείτε να το απενεργοποιήσετε κρατώντας πατημένο το κουμπί για μερικά δευτερόλεπτα.

  • Το traction control ενεργοποιείται κάπως απότομα, όταν πάει να γλιστρήσει ο πίσω τροχός σε ολισθηρό οδόστρωμα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:ΝΜΑΧ με νέα, πιο σπορ σχεδίαση Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 12,2 ίπποι (9 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματική) * Βάρος: 132 kg (γεμάτο)* Τιμή: 3.550 ευρώ (Μάρτιος 2025) Tι μοντέλο κι αυτό! Ένας ακούραστος εργάτης καθημερινών αστικών μαχών, το Yamaha ΝΜΑΧ125 έχει γράψει στο παρελθόν, γράφει σήμερα, θα γράφει και στο μέλλον απίθανες ιστορίες μετακίνησης, για δουλειά ή για διασκέδαση, με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Αναλύουμε τη συνταγή που χρησιμοποιεί γι' αυτή την επιτυχία. Κείμενο: Γρηγόρης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού Είναι η διακριτή, χαρακτηριστική εμφάνιση των Yamaha ΝΜΑΧ που πρέπει να φρεσκάρεται κατά διαστήματα, ώστε να μένει διαχρονική, με γονίδια από την οικογένεια ΜΑΧ, είτε αυτήν που φοράει ένα “Χ” μπροστά (ΧΜΑΧ), είτε αυτήν με ένα “Τ” (ΤΜΑΧ). Με αυτό τον τρόπο παίρνουν την αύρα της κορυφής και οι “μικρότεροι”. Η Yamaha θεώρησε ότι ήταν καιρός να ανανεωθεί η πετυχημένη συνταγή, έστω και αισθητικά, έστω και λίγο για να τονωθεί το ευρωπαϊκό της best seller μοντέλο. [wp_bannerize group="dokimi_banner"] Μπορεί το ΝΜΑΧ να θυμίζει - κι αυτό είναι το ζητούμενο - τα μεγαλύτερα αδέλφια του, από την άλλη, όμως, διαχωρίζεται, αφού και το νόστιμο νέο 'μουτράκι', αλλά και η ουρά φλερτάρουν με την σπορ σχολή. Το νέο σύνολο προβολέων είναι πιο δυναμικό, με όλα τα στοιχεία να φτιάχνουν μια επιθετική εικόνα, ενώ το κεντρικό τούνελ δεν είναι πλέον ίσιο, αλλά έχει το κλασικό των Yamaha σχήμα «μπούμερανγκ», που το κάνει πιο κομψό. [wp_bannerize group="sidebar_4"] Το πίσω μέρος καταλήγει ιδιαίτερα επίπεδο με δύο κομψά φωτιστικά σώματα (στοπ) και στη μέση το λογότυπο των τριών διαπασών. Κάτω από αυτά, τα φλας είναι έξυπνα τοποθετημένα, κρυμμένα σχεδόν. Μπορεί να το είπε κάποιος “μινιατούρα XMAX”, αλλά εδώ ας θυμηθούμε ότι τα ΝΜΑΧ είναι “καθαρόαιμα” Mini GT πόλης, ενώ τα ΧΜΑΧ είναι maxi scooter με τα όλα τους. [wp_bannerize group="last_posts_banner"]     Το Yamaha NΜΑΧ τροφοδοτείται από έναν εξελιγμένο κινητήρα Yamaha Blue Core, προδιαγραφών Euro 5+, 124 cc, που αποδίδει 12,2 ίππους στις 8.000 rpm και 11,2 Nm μέγιστης ροπής, δύο χιλιάδες στροφές χαμηλότερα στις 6.000 rpm. Ο κινητήρας αυτός είναι γνωστός σε χιλιάδες ιδιοκτήτες όχι μόνο για τις καλές επιδόσεις του, αλλά και για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που φλερτάρει στα 2,7-2,8 λίτρα ανά 100 km/h. Διάσημος είναι ο κινητήρας λόγω του μοναδικού συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, το οποίο είναι το μοναδικό που εφαρμόζεται σε κινητήρα κυβισμού 125 cc. [wp_bannerize group="popular_top_banner"] Το αξιόλογο και αξιοπρόσεκτο είναι πως η Yamaha δηλώνει με αυτόν τον κινητήρα, ότι: “οι επιδόσεις-επιδόσεις και η κατανάλωση-κατανάλωση, θα τα πετύχουμε όλα”, ιδίως όταν χρησιμοποιείται παράλληλα και σύστημα Start&Stop. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, συμπεριλαμβάνεται και traction control και δικάναλο ABS, κι όλα αυτά σε ένα σύνολο που πατάει πάνω σε τροχούς 13 ιντσών και φρενάρει με δισκόφρενα διαμέτρου 230 mm μπροστά και πίσω. [wp_bannerize group="yamaha_xmax_300"] Η μπροστινή ανάρτηση είναι ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 110 mm, ενώ πίσω συναντάμε δύο αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 91 mm, τα οποία έχουν εύκολη τη ρύθμιση προφόρτισης των ελατηρίων τους. Στον τομέα της πρακτικότητας το Yamaha ΝΜΑΧ125 είναι ένα σκούτερ που θα μπορεί να φιλοξενεί και να μεταφέρει... διάφορα πράγματα. Υπάρχουν τα ντουλαπάκια στην ποδιά, το ένα με πορτάκι, το άλλο ανοικτό, εξοπλισμένο με υποδοχή USB-C, υπάρχει ο αποθηκευτικός χώρος 23 λίτρων κάτω από τη σέλα, που μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος, το οποίο, όμως, για να χωρέσει πρέπει να τοποθετηθεί με την κορυφή του να κοιτάζει προς τα κάτω, ενώ μένει και λίγος χώρος ακόμα. Το Yamaha ΝΜΑΧ125 είναι εξοπλισμένο με μια απλή ασπρόμαυρη οθόνη LCD, 4 μόλις ιντσών που εμφανίζει τις ενδείξεις απλά και ξεκάθαρα, παρότι θα έπρεπε (και λόγω τιμής) να διαθέτει μια έγχρωμη οθόνη TFT. [wp_bannerize group="banner_split"] Με οθόνη ΤFT εξοπλίζεται η πιο πλούσια έκδοση Tech Max, συμπεριλαμβανομένης και μιας οθόνης LCD, με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης Garmin χωρίς συνδρομή. Για να γίνει το ΝΜΑΧ ακόμα πιο «premium», η έκδοση Tech Max (δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή του, έρχεται τους επόμενους μήνες) αλλάζει επίσης τη σέλα, η οποία έχει εμφανείς ραφές και κάλυμμα που μοιάζει με δέρμα. Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής Πολύ καλά μελετημένη είναι η θέση οδήγησης του ΝΜΑΧ125, αφού οι άνθρωποι της Yamaha κατάφεραν μέσω της εργονομίας του τριγώνου σέλας/ τιμονιού/μαρσπιέ να δημιουργήσουν χώρο για μικρά και μεγάλα (ακόμα και πάνω από 1.85 μ.) αναστήματα. Και οι ψηλότεροι και οι κοντύτεροι φιλοξενούνται με άνεση πάνω στο ΝΜΑΧ, με το μόνο μας παράπονο να είναι ο περιορισμένος χώρος των μαρσπιέ και το γεγονός ότι οι μύτες των ποδιών πρέπει να κλείνουν προς τα μέσα για προφυλαχθούν τα πόδια πίσω από την ποδιά. Πολλές φορές είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς τα ανώτερα σκαλοπάτια/μαρσπιέ που βρίσκονται σχεδόν κάθετα τοποθετημένα στην ποδιά. Η σέλα είναι εργονομικά σχεδιασμένη και άνετη, αλλά διαθέτει λίγο αφρώδες και μετά από λίγη ώρα αρχίζει να επιβαρύνει τα μαλακά μόρια, αλλά στο πέρασμα του χρόνου τη συνηθίζεις. Ο συνεπιβάτης κάθεται κι αυτός αρκετά άνετα στο τμήμα της σέλας που του αντιστοιχεί, με τα πόδια του τοποθετημένα ούτε χαμηλά, ούτε ψηλά και στηρίζεται από μια αλουμινένια χειρολαβή. Ο κινητήρας είναι γλυκύτατος στην απόδοσή του και προσφέρει δυναμική και προοδευτική μεταφορά της δύναμης στον πίσω τροχό, με τις βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού να μη γίνονται έντονα αντιληπτές όταν ενεργοποιούνται, δίνοντας λίγη ακόμα ζωντάνια στις επιταχύνσεις. Ευχαρίστηση αντλεί επίσης ο αναβάτης και χάρη στις καλά βαθμονομημένες αναρτήσεις και τους πρακτικά ανύπαρκτους κραδασμούς του κινητήρα, που αν και δεν είναι εκρηκτικός, είναι “γεμάτος”, φτάνει εύκολα τα 60 km/h και στη συνέχεια η ταχύτητα αυξάνεται προοδευτικά, έως το μέγιστο των 120 km/h στο κοντέρ, τα οποία είναι 110 km/h πραγματικά. Αξίζει να σημειωθεί η άμεση λειτουργία του συστήματος Start&Stop, ειδικά στο σβήσιμο του κινητήρα, ενώ η επανεκκίνησή του δείχνει να αργεί μερικά δέκατα του δευτερολέπτου σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στην πόλη το σκούτερ είναι παιχνίδι, πανεύκολο στο χειρισμό, το βάρος των 136 κιλών με γεμάτο ρεζερβουάρ αποτελεί πλεονέκτημα, ενώ πολλούς θετικούς πόντους προσθέτει το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, που κάνει το ΝΜΑΧ να χώνεται και να “ξε-χώνεται” από παντού. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά το κάνουν πολύ ευχάριστο στη χρήση, με τον αναβάτη να απολαμβάνει σωστό ζύγισμα, σκληρούτσικες, αλλά με σωστή απόσβεση αναρτήσεις και γενικότερα μια αεράτη, σίγουρη συμπεριφορά. Τα φρένα από την άλλη δεν προσφέρουν αίσθηση στο πάτημα των μανετών τους, και το μπροστινό δισκόφρενο για να μπορέσει να δουλέψει σωστά θα απαιτήσει δύναμη από τα δάχτυλα του δεξιού χεριού του αναβάτη. Όταν βγαίνεις σε διαδρομές εκτός πόλης, το σκούτερ εξακολουθεί να είναι ευχάριστο, με τη μόνη διαφορά πως η κοντή ζελατίνα (πόλης) που φοράει δεν σε προστατεύει από τον αέρα, κάτι που βεβαίως ισχύει για σχεδόν όλα τα Mini GT σκούτερ. Η Yamaha έχει μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ για το ΝΜΑΧ, στην οποία περιλαμβάνεται και μια μεγαλύτερη ζελατίνα που κοστίζει 180 ευρώ. Μπορεί η εξοχή και οι επαρχιακοί δρόμοι να μην είναι ο χώρος για τον οποίο σχεδιάστηκε να λειτουργεί το σκούτερ, αλλά ακόμα και σε γρήγορες στροφές εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα και δεν απογοητεύει. Εκεί είναι που αναδεικνύονται τα σπορ γονίδια της οικογένειας ΜΑΧ και η καλή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Σε απαιτητικές διαδρομές με πολύ γκάζι η κατανάλωση έφτασε τα 3,2 λίτρα στα 100, ενώ με κανονική οδήγηση έφτασε τα 2,7 λίτρα στα 100 km. Τελικά – Η ώρα της κρίσης Στο Yamaha ΝΜΑΧ125, o λευκός χρωματικός συνδυασμός (με τα μαύρα τμήματα/καπάκια) μοιάζει να δένει πολύ καλά με το συνολικό design του σκούτερ, ενός σκούτερ που έχει φανατικούς “ΝΜΑΧ-άδες”, οι οποίοι δεν το αλλάζουν με τίποτε άλλο, εδώ και χρόνια. Όμως και ο μαύρος συνδυασμός είναι γοητευτικός, ιδιαίτερα με τις ζάντες του που είναι βαμμένες σε μπλε μεταλλικό χρώμα. Η τιμή του νέου ΝΜΑΧ ήταν μια μικρή ευχάριστη έκπληξη, αφού κατέβηκε σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικατέστησε, κάνοντάς το έτσι πιο ανταγωνιστικό, στις 3.550 ευρώ, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός της κατηγορίας είναι καταιγιστικός. Όμως το κοινό του Yamaha ΝΜΑΧ είναι συγκεκριμένο, το μοντέλο είναι δημοφιλέστατο και έχει τέτοια απήχηση που δεν ανησυχεί για τις επιδόσεις του στην αγορά. Το νέο ΝΜΑΧ125 λοιπόν είναι εδώ, φρεσκαρισμένο, ομορφότερο και πρακτικό όπως πάντα. Περισσότερες πληροφορίες: www.yamaha-motor.eu/gr Θετικά στοιχεία Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής Oδική συμπεριφορά Ευχρηστία - Επιδόσεις Εξοπλισμός Χρειάζεται βελτίωση Λίγος χώρος στα μαρσπιέ Αίσθηση φρένων Απλή οθόνη LCD “Σφιχτά” αμορτισέρ Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις Μικρή είναι η οθόνη LCD, αλλά με ευκρινείς ενδείξεις, αν και σε περίπτωση αντανακλάσεων του φωτός δυσκολεύεσαι να τις δεις Το πλαϊνό σταντ είναι μαζεμένο, λίγο δύσκολο να βρεις την άκρη του, ενώ εύχρηστο είναι το κεντρικό Αταίριαστοι με την υπόλοιπη ποιότητα του σκούτερ είναι οι διακόπτες στα άκρα του τιμονιού Το ΝΜΑΧ δεν διαθέτει γάντζο αποσκευών, μια καίρια έλλειψη για αυτή την κατηγορία σκούτερ Οι μανέτες των φρένων είναι καλοσχηματισμένες και στη σωστή απόσταση Υπάρχει εύχρηστο κουμπί “μενού”, στο αριστερό άκρο του τιμονιού, που φαίνεται λίγο παράταιρο, αλλά είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση και σας επιτρέπει να κάνετε κύλιση στις διάφορες πληροφορίες στην οθόνη – στιγμιαία, μέση κατανάλωση, ενεργοποίηση TCS – εν ριπή οφθαλμού. Αφού επιλέξετε το traction control, για παράδειγμα, μπορείτε να το απενεργοποιήσετε κρατώντας πατημένο το κουμπί για μερικά δευτερόλεπτα. Το traction control ενεργοποιείται κάπως απότομα, όταν πάει να γλιστρήσει ο πίσω τροχός σε ολισθηρό οδόστρωμα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Tετράχρονος, Μονοκύλινδρος, 4βάλβιδος, 125cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:12,2 ίπποι (9 kW) στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών/13 ιντσών (ελαστικά 110/70-13 μπροστά και 130/70-13 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,1 lt
ΒΑΡΟΣ:132 kg (γεμάτο)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕΕ, Γερμανικής Σχολής 10, 15123 Μαρούσι, 210-6293500, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X