fbpx

Yamaha NMAX 125 Tech Max, Δοκιμή: Η εξέλιξη του best seller

Το Yamaha NMAX 125 μπαίνει στην οικογένεια των Tech Max

Κυβισμός: 125cc * Ιπποδύναμη: 12,2 ίπποι (9 kW) στις 8.000 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματική) * Βάρος: 132 kg (γεμάτο)* Τιμή: 3.850 ευρώ (Ιούλιος 2025) 

Mε οθόνη TFT 4,2″, premium σέλα, ανασχεδιασμένη εμφάνιση και κινητήρα Euro5+, το Yamaha NMAX 125 Tech Max είναι έτοιμο να ενταχθεί δίπλα στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογένειας Tech Max, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του Mini GT σκούτερ της εταιρίας από την Iwata. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Oδυσσέας Σολωμού

Το Yamaha NMAX 125 έκανε την εμφάνισή του το 2015 και γρήγορα καθιερώθηκε ως ένα από τα πιο δημοφιλή σκούτερ στην κατηγορία των Mini GT.

Σχεδιασμένο με γνώμονα την ευχρηστία και τις καθημερινές ανάγκες των αναβατών πόλης, το NMAX συνδύαζε μια σύγχρονη εμφάνιση με έναν οικονομικό κινητήρα 125cc, κάνοντάς το ιδανικό για τις απαιτήσεις της αστικής μετακίνησης.

Η Yamaha κατάφερε να δημιουργήσει ένα μοντέλο που προσφέρει επιδόσεις ικανοποιητικές για την πόλη, ενώ ταυτόχρονα παρέχει άνεση και ευκολία στην οδήγηση.

Με την πάροδο των χρόνων, το NMAX πέρασε από διάφορες αναβαθμίσεις.

Το 2017, η Yamaha προχώρησε σε μια ανανέωση για να καλύψει τις απαιτήσεις του Euro 4 και αργότερα του Euro 5, ενσωματώνοντας σύγχρονα τεχνολογικά χαρακτηριστικά όπως το σύστημα Start&Stop και το traction control.

Παράλληλα, το μοντέλο απέκτησε μια πιο σπορ εμφάνιση, διατηρώντας πάντα τον προσανατολισμό του προς τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη.

Η τελευταία αναβάθμιση του Yamaha NMAX 125 περιλαμβάνει την ένταξή του στην “οικογένεια” των Tech Max, με την συγκεκριμένη έκδοση να προσφέρει ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά για τους χρήστες που αναζητούν έναν πιο “premium” χαρακτήρα, με μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και την άνεση.

Έτσι, το NMAX συνεχίζει να προσφέρει έναν ισχυρό συνδυασμό αποδοτικότητας, εμφάνισης και καθημερινής χρηστικότητας.

Η Yamaha, κρατώντας σταθερή τη συνταγή επιτυχίας, προχώρησε σε μια φρεσκάρισμα της αισθητικής του μοντέλου, δίνοντάς του περισσότερο «νεύρο» και αναφορές στα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς MAX.

Η επανασχεδίαση του Yamaha NMAX 125 Tech Max επικεντρώνεται κυρίως στο εμπρός τμήμα, με δύο νέους προβολείς LED που ενσωματώνουν και τα φλας, προσδίδοντας στο σκούτερ μια πιο δυναμική και μοντέρνα εμφάνιση.

Η εμφάνιση είναι φρέσκια και σύγχρονη, με το μπροστινό φωτιστικό σώμα να συνδυάζει την πρακτικότητα με την αισθητική, ενώ η ενιαία επιφάνεια του “τζαμιού” που καλύπτει τα φώτα προσδίδει μια κομψή, “καθαρή” όψη.

Στο πίσω μέρος, τα LED φώτα και τα ξεχωριστά φλας δημιουργούν μια αίσθηση συμμετρίας, προσδίδοντας στο NMAX 125 Tech Max μια πιο εκλεπτυσμένη αίσθηση συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές είναι η ενίσχυση της “αεροδυναμικής” γραμμής του σκούτερ, με πιο τονισμένα και καθαρά χαρακτηριστικά που ενσωματώνονται σε μία συνολική εμφάνιση πιο ισχυρή και καθαρή.

Το νέο μοντέλο δεν είναι απλά ελκυστικό οπτικά – είναι και πρακτικό, με το νέο μπροστινό κομμάτι να ενσωματώνει ένα μεγαλύτερο κάλυμμα πάνω από τα φώτα, το οποίο ενισχύει την αίσθηση της προστασίας από τον αέρα για τον αναβάτη, χωρίς να θυσιάζει την εμφάνιση.

Το NMAX δεν μπερδεύεται με τα XMAX – είναι ένα mini GT που έχει βάλει στόχο να εξυπηρετεί τις καθημερινές μετακινήσεις με στυλ, όχι να ανταγωνίζεται τα μεσαία ή μεγάλα σκούτερ. Παρ’όλα αυτά, διατηρεί αρκετά από τα χαρακτηριστικά τους, ώστε να νιώθεις ότι παίρνεις κάτι περισσότερο από “απλώς ένα 125άρι”.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα Full Face κράνος και άλλα μικροαντικείμενα, ενώ οι χώροι συμπληρώνονται με ένα ντουλαπάκι και έναν ανοικτό χώρο αποθήκευσης στην ποδιά, όπου βρίσκεται και μια θύρα φόρτισης USB Type C.

Ο κινητήρας έχει αναβαθμιστεί για να ανταπεξέλθει στους αυστηρότερους περιορισμούς Euro5+, χωρίς όμως να χάνει από την απόδοσή του.

Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 125cc, με την τεχνολογία Blue Core της Yamaha, ο οποίος αποδίδει 12,2 ίππους στις 8.000 rpm και 11,2 Nm ροπής στις 6.000 rpm, και ο οποίος μάλιστα εξοπλίζεται και με Traction Control ώστε να διασφαλίσει ότι ο πίσω τροχός δεν θα γλιστρήσει ακόμα και σε ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα και λειτουργία Start Stop για περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου.

Oι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 100mm (από 85mm στο προηγούμενο μοντέλο) και διπλά αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση, με επίσης αυξημένη διαδρομή (91mm αντί για 85mm).

Στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 230mm μπροστά με μονοπίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο ίδιων διαστάσεων στο πίσω μέρος, με την διαδικασία πέδησης να επιβλέπεται από δικάναλο ABS.

Οι τροχοί είναι 13” εμπρός και πίσω, με ελαστικά 110/70 και 130/70 αντίστοιχα.

Μια μεγάλη αλλαγή όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή, είναι το γεγονός ότι το NMAX μπαίνει για πρώτη φορά στην οικογένεια των Tech Max, όπου ήδη υπάρχουν τα XMAX και TMAX.

Ουσιαστικά πρόκειται για πιο “Premium” εκδόσεις, οι οποίες φέρουν μερικά έξτρα χαρακτηριστικά που αφορούν την εμφάνιση και κάποιες άλλες λειτουργίες.

Έτσι, το Yamaha NMAX 125 Tech Max εξοπλίζεται με μια σέλα με σπέσιαλ επένδυση μαύρης δερματίνης, χρυσαφί ραφές και σουέτ λεπτομέρειες και – όπως και στα XMAX – το παρών δίνει εδώ μια TFT οθόνη 4,2”.

Αυτή βρίσκεται κάτω από την LCD οθόνη των 3,7”, η οποία περιέχει πιο βασικές πληροφορίες, όπως δείκτη βενζίνης και ταχύμετρο.

H ΤFT οθόνη από πλευράς της έχει διαφορετικά interfaces (θέματα), ενώ επιτρέπει την σύνδεση Smartphone μέσω Bluetooth και την πλοήγηση μέσω της εφαρμογής Garmin.

Το Yamaha NMAX 125 Tech Max διατίθεται επίσης σε δύο σπέσιαλ χρωματισμούς, Ceramic Grey (ο χρωματισμός της δοκιμής) και Dark Magma.

Στο δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Ανεβαίνοντας στο NMAX125 αντιλαμβάνεσαι γρήγορα πως η Yamaha έχει δώσει βάση σε μια θέση οδήγησης που δουλεύει για τους περισσότερους σωματότυπους.

Το τρίγωνο τιμόνι–σέλα–μαρσπιέ έχει οριστεί σωστά, προσφέροντας άνεση ακόμα και σε ψηλούς αναβάτες, οι οποίοι θα βρουν άφθονο χώρο για τα πόδια.

Η σέλα μπορεί να ψήλωσε κατά 5 χιλιοστά στο νέο μοντέλο, φτάνοντας τα 770mm (γενικά το νέο σκούτερ είναι ελαφρώς “ψηλότερο”, λόγω της επαναδιάταξης του μπροστινού), όμως ακόμα δίνει την δυνατότητα και σε αναβάτες χαμηλότερων αναστημάτων να πατάνε με ασφάλεια και σιγουριά και τα δύο πόδια στο έδαφος.

Η σέλα έχει σωστή διαμόρφωση και βοηθάει στο να κάθεσαι φυσικά, ενώ είναι αρκετά άνετη στην αρχή, αλλά μετά από κάποιο διάστημα δείχνει ότι το αφρώδες της είναι περιορισμένο. Δεν είναι ενοχλητικό, απλώς χρειάζεται να το συνηθίσεις. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε σωστό ύψος, με τα πόδια του να στηρίζονται σε θέση που δεν κουράζει, ενώ έχει στη διάθεσή του και στιβαρές χειρολαβές από αλουμίνιο.

Ένα αρνητικό σημείο είναι ότι η αντίθεση των χρωματισμών στην LCD οθόνη είναι πολύ “χλιαροί” κάνοντας την οθόνη πραγματικά να μην διαβάζεται στον κόντρα ήλιο.

Ο κινητήρας αποδίδει με γραμμικό τρόπο και προσφέρει μια αίσθηση «γεμάτης» απόδοσης, παρότι πρόκειται για 125cc, ειδικά στην εκκίνηση και μέχρι περίπου τα 60 χλμ./ώρα.

Η τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων βοηθάει βεβαίως με το να σου δίνει περισσότερο μείγμα όταν ανεβαίνουν οι στροφές και να κάνει το Yamaha NMAX 125 Tech Max να μην κολλάει ακόμα και όταν ανεβαίνουν οι στροφές και η ταχύτητα, ενώ είναι και καλορυθμισμένη, καθώς δεν εντοπίσαμε κανένα σκαλοπάτι στην απόδοση της ισχύος.

Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 120 χλμ./ώρα στο κοντέρ, που μεταφράζονται σε 110 χλμ./ώρα στην πραγματικότητα, ενώ ο κινητήρας δεν παράγει σχεδόν καθόλου κραδασμούς και αυτό κάνει το σύνολο να δουλεύει πολύ άνετα, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη αλλά και χωρίς να “κουράζεται” το ίδιο.

Η κατανάλωση είναι ένα ακόμα δυνατό σημείο. Σε ήπια οδήγηση μένει στα 2,6 λίτρα/100 χλμ, ενώ με τέρμα γκάζι φτάνει τα 3,1 λίτρα/100 χλμ, τιμές που παραμένουν χαμηλές και επιβεβαιώνουν τον αποδοτικό χαρακτήρα του κινητήρα Blue Core.

Η απόδοση του κινητήρα συνοδεύεται από πολύ καλή λειτουργία των αναρτήσεων όσον αφορά την ανατροφοδότηση και την σιγουριά που δίνει το μπροστινό στον αναβάτη, αν και, όντας αρκετά σφιχτές, δεν είναι και οι πιο αποτελεσματικές για την απόσβεση ανωμαλιών του δρόμου.

Για άλλη μια φορά – όπως συχνά βλέπουμε σε αυτή την κατηγορία – η απόδοση των αμορτισέρ βελτιώνεται ελαφρώς με δεύτερο άτομο ή όταν το σκούτερ είναι φορτωμένο.

Τα φρένα σταματούν με άνεση το σκούτερ της Yamaha, όμως θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση στο μπροστινό, το οποίο απαιτεί αρκετή δύναμη από τον αναβάτη για να πιάσει.

Το μικρό βάρος των 132 κιλών με γεμάτο το ντεπόζιτο των 7,1 λίτρων και το πλάτος των 740mm κάνει το NMAX παιχνιδάκι στην καθημερινή μετακίνηση.

Η ευκολία με την οποία στρίβει, αλλάζει κατεύθυνση και χώνεται μέσα στην κίνηση είναι ένα από τα δυνατά του σημεία και ξεκάθαρα το κατατάσσει πολύ ψηλά στα σκούτερ πόλης.

Το τιμόνι κόβει πολύ και βοηθάει σημαντικά στις μανούβρες, κάτι που θα εκτιμήσει ιδιαίτερα όποιος κινείται καθημερινά στο κέντρο ή σε στενούς δρόμους.

Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι σταθερή, με σωστή γεωμετρία και αμεσότητα στις αντιδράσεις. Παρά τη γρήγορη απόκρισή του στις εντολές του τιμονιού, δεν τρομάζει. Κρατάει τη γραμμή του και δίνει αίσθηση ελέγχου ακόμα και σε πίεση.

Στις στροφές ανταποκρίνεται με συνέπεια, κάτι που επιβεβαιώνει τη σωστή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και την ανάρτηση, με μικρές ασάφειες (που δεν γίνονται ανησυχητικές) να εμφανίζονται όταν στρίβεις κοντά στην τελική του ταχύτητα, αποτέλεσμα του μικρού του μεταξόνιου, που το κάνει τόσο ευέλικτο.

Τελικά – Η ώρα της κρίσης

Το Yamaha NMAX125 δεν χρειάζεται να αποδείξει πολλά. Έχει το δικό του κοινό, που το εμπιστεύεται εδώ και χρόνια.

Ο σχεδιασμός του δείχνει μοντέρνος και διακριτικά sport, χωρίς υπερβολές.

Το NMAX παραμένει μια από τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις στην κατηγορία των 125cc, με αστικό προσανατολισμό, ελαφρώς sport χαρακτήρα και καθημερινή χρηστικότητα που δύσκολα χάνει πόντους.

Το σκούτερ είναι ελαφρύ, ζυγισμένο σωστά και σου εμπνέει εμπιστοσύνη. Οδηγικά έχει αυτή την αίσθηση ελέγχου και σιγουριάς που κάνει τη διαφορά στην καθημερινή χρήση.

Η ένταξή του στην οικογένεια Tech Max του προσθέτει ένα πιο Premium φινίρισμα, ενώ η TFT οθόνη σίγουρα του κάνει μια τεχνολογική αναβάθμιση και το φέρνει έτσι στη νέα εποχή.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.yamaha-motor.eu/

Θετικά  

  • Εμφάνιση – Ποιότητα Κατασκευής 
  • Οδηγική συμπεριφορά 
  • Στρωτή απόδοση κινητήρας 

Χρειάζεται βελτίωση 

  • Αίσθηση φρένων 
  • Σκληρότητα αναρτήσεων 
  • Φωτεινότητα LCD οθόνης 

 Λεπτομέρειες & παρατηρήσεις 

  • Ο χειρισμός της οθόνης είναι απλός και γίνεται μέσω ενός σετ διακοπτών στο αριστερό μέρος του τιμονιού με κατανοητό τρόπο 
  • Δεν υπάρχει “σινιάλο” και διακόπτης Kill Switch 
  • To κεντρικό σταντ περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό 
  • Το σύστημα Start – Stop είναι άμεσο, τόσο στο σβήσιμο, όσο και στην επανεκκίνηση του κινητήρα 
  • Θετική η ύπαρξη Traction Control, το οποίο είναι και απενεργοποιήσιμο 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.850 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Moνοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 125cc, με ψεκασμό 
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:12,2 ίπποι στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο διαμέτρου 230mm/ Δισκόφρενο διαμέτρου 230mm με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
13 ιντσών (ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 μπροστά και 130/70-13 πίσω )
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.340 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:7,1 lt
ΒΑΡΟΣ:132 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοτοδυναμική ΑΕΕ, Γερμανικής Σχολής 10, 15123 Μαρούσι, 210-6293500, Ασπρόπυργος, Θέση Κύριλλος, τηλ. 801- 11 – 926242

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X