fbpx

Voge SR3, Δοκιμή: Η ξεχωριστή έμπνευση της Voge

“Έξυπνα”κυβικά, περισσότερη πρακτικότητα

Κυβισμός: 244cc * Ιπποδύναμη: 26 ίπποι (19 kW) στις 8.250 rpm * Τελική ταχύτητα 131 km/h (πραγματική) * Βάρος: 165 kg (γεμάτο) * Τιμή: 3.995 ευρώ (Αύγουστος ’24)

Το Voge SR3 είναι μία εναλλακτική και έξυπνη πρόταση για αστική μετακίνηση, αφού η εταιρία αποφάσισε να επενδύσει στην κατηγορία των maxi scooter GT, όχι με ένα 300άρι αλλά με ένα 250άρι, κι απ’ ό,τι φαίνεται δεν έκανε καθόλου άσχημα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Τα θυμάστε τα 250άρια; Θυμάστε τα Βeverly 250, τα Xciting 250, τα ΧΜΑΧ 250, τα GTS 250, Forza 250, τις Vespa 250;

Πάει πολύς καιρός από τότε που οι εταιρίες αποφάσισαν να αφήσουν τα 250άρια και με μια μικρή αύξηση του κυβισμού κατά 10% περίπου να παρουσιάσουν (για λόγους marketing/“ανανέωσης” κυρίως) μια “νέα” κατηγορία, τα περίφημα “300άρια”. Ακόμα και σήμερα, τόσα χρόνια μετά την παρουσίασή τους, ελάχιστα είναι πραγματικά 300 κυβικών, άρα στην ουσία μιλάμε για ελαφρώς υπερκυβισμένα 250άρια.

Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως το SR3 είναι 250άρι, αλλά αποδίδει σαν 300άρι, αφού η ιπποδύναμή του φτάνει τους 26 ίππους, ενώ είναι και αρκετά ελαφρύτερο (πάνω-κάτω 20 κιλά) και τελικά, το κυριότερο είναι ότι έχει επιδόσεις 300αριού… τη στιγμή που κοστίζει κάτω από τέσσερις χιλιάδες ευρώ! Στοιχείο που θα του δώσει ακόμα μεγαλύτερη εμπορική ώθηση.

Η σημαντική διαφοροποίηση του Voge SR3 απ’ οποιοδήποτε άλλο maxi scooter της αγοράς είναι ο έντονος σχεδιαστικός του χαρακτήρας.

Όσον αφορά την εμφάνιση, λοιπόν, το SR3 στους πιο πολλούς άρεσε χωρίς να ξετρελαίνονται και σε λιγότερους όχι, κι αυτό οφείλεται περισσότερο στο ιδιαίτερο, “διαστημικό, γωνιώδες” design του, που κινείται αποκλειστικά με ακμές και “μύτες”, αποφεύγοντας τις καμπύλες και τις κούρμπες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πλήρης τεχνική ανάλυση Voge SR3

Περιορισμένα είναι και τα φινιρισμένα πλαστικά, διαθέτοντας αρκετά άβαφα μαύρα τμήματα, ενώ η εμπροσθοβαρής σχεδίαση από πλευράς προφίλ συνδυάζεται με έναν “σκυφτό” διπλό προβολέα και μια σχεδόν κάθετα τοποθετημένη ζελατίνα. Στο πίσω τμήμα που είναι πιο λεπτό συναντάμε μια “διώροφη σέλα” με υπερυψωμένη τη θέση του συνεπιβάτη.

Voge SR3 250

Μια λεπτομέρεια που αναδεικνύει τη σχεδίαση του Voge είναι η εξής: η καλή δουλειά που έχει γίνει φαίνεται, ειδικά αν δείτε το σκούτερ από μπροστά με τα “φρύδια”-φωτιστικά LED και τους ιδιαίτερους, τετράγωνους προβολείς που δίνουν προσωπικότητα στο σύνολο.

Άρα έχουμε να κάνουμε με μια ξεχωριστή, αλλά ταυτόχρονα νεανική γραμμή, εκλεπτυσμένης εμφάνισης, που τονίζεται από τον φωτισμό LED, κι όλα αυτά με καλή ποιότητα κατασκευής.

Στο Δρόμο – Η ώρα της δοκιμής

Ένα 250άρι ρίχνει λοιπόν η Voge απέναντι στα – ιδιαίτερα ανταγωνιστικά – 300άρια για τις μάχες των πόλεων (και όχι μόνο).

Το αποτέλεσμα είναι ένα σκούτερ που έχει αναμφισβήτητα περισσότερη ζωντάνια και “αέρα” από ένα 150άρι-200άρι και παράλληλα κοντράρει στα ίσια ένα 300άρι, αλλά συγκρατεί τις διαστάσεις του και έχει λιγότερα κιλά. Αυτό είναι ένα πρόσθετο στοιχείο στο οπλοστάσιο του SR3 που του δίνει και εύκολο χειρισμό.

Πέρα από την ευκολία χρήσης που οφείλει να προσφέρει ένα σκούτερ πόλης και είναι μια κρίσιμη πτυχή για όσους χρησιμοποιούν το σκούτερ σε καθημερινή βάση, πρέπει να υπάρχει και άνεση για να δέσει όμορφα ένα σύνολο.

Με τον αναβάτη να βρίσκεται “πάνω στο σκούτερ”, και η σπονδυλική του στήλη να τοποθετείται κάθετα με το έδαφος, το SR3 προσφέρει μια καλά επενδυμένη και ευρύχωρη (χαμηλή στα 770mm) σέλα, που αποδεικνύεται φιλόξενη και καλοσχεδιασμένη. Κάτω από αυτήν υπάρχει πολύς χώρος, που μπορεί να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και ένα κράνος τύπου ζετ (μισό).

Το βολικό, γρήγορο (βλ τροχός 14 ιντσών μπροστά) τιμόνι με μελετημένη εργονομία για εύκολη κίνηση και μικρή ακτίνα στροφής βρίσκεται πίσω από μια μεγάλη πολύ ωραία οθόνη-όργανο με καλαίσθητες ενδείξεις, με μπαρίτσες, καταναλώσεις, πιέσεις ελαστικών, θερμοκρασία κινητήρα και περιβάλλοντος, στάθμη βενζίνης, στροφόμετρο, ταχύμετρο, χιλιομετρητές, κ.λπ. Το όργανο, που είναι μια έγχρωμη TFT 7″ διαθέτει και Navigation, για ακόμα περισσότερη πρακτικότητα.

Τα πάντα πάνω στο σκούτερ έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στον αναβάτη να απολαμβάνει μια εύκολη εμπειρία. Όλα στη διάθεσή του, με πολύ καλή εργονομία, σωστές διαστάσεις για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της πόλης, αλλά και κάτι παραπάνω από αρκετό για να διαχειριστεί καλά τις διαδρομές εκτός πόλης.

Αυτή η ευκολία χρήσης είναι κάτι που αντιλαμβάνεται κάποιος άμεσα, αφού το Voge SR3 (το είδαμε επανειλημμένα) κερδίζει όποιον το δοκιμάζει, έστω και για μια σύντομη βόλτα.

Σε καλή θέση τοποθετείται και ο συνεπιβάτης που πατάει τα πόδια του σε άνετες “πλατφόρμες” – τμήματα του δαπέδου, μια λύση που μπορεί να μην είναι η βέλτιστη από πλευράς αισθητικής, αλλά είναι σίγουρα η καλύτερη από πλευράς στήριξης των ποδιών και άνεσης του δεύτερου ατόμου.

Αν προσέξετε, ανάμεσα στα μαρσπιέ-πλατφόρμες του αναβάτη και του συνεπιβάτη υπάρχει μια εσοχή στο πάτωμα για να πατάει ευκολότερα τα πόδια του ο αναβάτης που κάθεται ήδη σε μια σέλα με περιορισμένο ύψος… άρα ιδανική για χαμηλότερα αναστήματα.

Πέρα από το “welcome party” με το οποίο σε καλωσορίζει το Voge SR3 από πλευράς άνεσης και εργονομίας, αισθητό γίνεται αμέσως και το μικρότερο βάρος και η ευελιξία του

Οι διαστάσεις και τα βάρη είναι compact: μεταξόνιο 1.525 χιλιοστά, συνολικό μήκος 2.100 και πάνω από όλα βάρος μόλις 155 κιλά άδειο!

Τώρα όσον αφορά τον κινητήρα, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση: τι έχουν κάνει άραγε οι μηχανικοί της Voge; Πώς κατάφεραν να τον κάνουν τόσο αποδοτικό;

Ο κινητήρας κατασκευάζεται από άλλη κινεζική εταιρία, τον οποίο κινητήρα προμηθεύει και σε πολλούς άλλους τοπικούς κατασκευαστές, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα και επιδόσεις.

Ο κινητήρας σαν κατασκευή θυμίζει έντονα τον παλαιότερο 250άρη-300άρη Quasar της Piaggio, που όμως έχει δεχθεί την περιποίηση των έμπειρων μηχανικών της Voge που τον έχουν μετατρέψει σε “διαμαντάκι δύναμης και απόκρισης”.

“Ξυπνάει” έντονα μετά τα 30 km/h και πηγαίνει δυνατά μέχρι τα 90-100, εμφανίζοντας ελάχιστους κραδασμούς στο πάτωμα (στο άνοιγμα του γκαζιού) και στη σέλα του συνεπιβάτη.

Πρόκειται για έναν τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες και απόδοση 19 kW (ίσο με 26 ίππους μέγιστης ισχύος) στις 8.250 rpm και μέγιστη ροπή 23 Nm, η οποία αποδίδεται 2.000 rpm πιο κάτω, στις 6.500 rpm.

Ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα και με ζωντάνια στο στρίψιμο του γκαζιού και το traction control που διαθέτει το SR3 προσφέρει ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας, παρεμβαίνοντας γρήγορα σε κακές συνθήκες πρόσφυσης.

Βάλτε λοιπόν τον ζωντανό χαρακτήρα του κινητήρα, βάλτε και το γεγονός πως φτάνει και τα 139 km/h (131 πραγματικά) στο κοντέρ, ενώ έχει απόκριση μέχρι τα 110 km/h και μπορείς να ταξιδεύεις με 120 km/h και ψάξτε να βρείτε πού υπολείπεται σε σύγκριση με ένα “300άρι”…

Πολύ καλή είναι και η κατανάλωση, η οποία στο μείγμα αστικής-εξωαστικής οδήγησης κυμαίνεται στα 3,4 με 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και βασικά με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ (14 λίτρων) μπορείτε να διανύσετε και 400 χλμ. Με “βαρύ δεξί χέρι” και γρήγορη οδήγηση η κατανάλωση ανεβαίνει φυσικά κοντά στα 4,0 λίτρα ανά 100 χλμ.

Ένας μπροστινός δίσκος 260 mm και ένας πίσω 240 mm, υποβοηθούμενοι αμφότεροι από ABS, φροντίζουν την επιβράδυνση του σκούτερ.

Η απόδοση των φρένων είναι αυτό που θα περιγράφαμε σαν πολύ καλή, αλλά χωρίς αίσθηση (“πληροφόρηση” προς τον αναβάτη) στις μανέτες, ενώ επίσης κάτι που παρατηρήσαμε στο έντονο φρενάρισμα είναι πως το κάλυμμα της σέλας δεν είναι τόσο αντιολισθητικό ώστε να μην γλιστράει, ένας τομέας που χρήζει προσοχής από το εργοστάσιο.

Τώρα όσον αφορά την σταθερότητα του συνόλου, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια καλοφτιαγμένη κατασκευή από την έμπειρη Voge, που διαθέτει πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα από χαλύβδινους σωλήνες (με τούνελ στο μέσο του πατώματος για ενίσχυση) με συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι που έχει ανάποδο νύχι (άξονας τροχού πίσω από τις μπότες) με καλάμια διαμέτρου 35 mm και διαδρομή 111 mm και δύο πίσω αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης (με διαδρομή 113 mm).

Οι τροχοί είναι 14 ιντσών μπροστά και 13 πίσω, δηλαδή μεσαίας διαμέτρου αμφότεροι, αλλά η σταθερότητα του πλαισίου θυμίζει 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω. Δεδομένης της χρήσης για την οποία προορίζεται, αυτό το SR3 είναι κατά 65% πόλη και 35% εκτός πόλης,  κι άρα έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετική ισορροπία.

Οι αναρτήσεις αποδίδουν σωστά, το πιρούνι είναι λίγο πιο μαλακό (χτυπάει καμιά φορά) από την πίσω ανάρτηση που είναι μεν ελάχιστα σφιχτή, αλλά από την άλλη πρέπει να μπορεί να κουβαλάει και δύο άτομα.

Στην κίνηση της πόλης έχουμε να δώσουμε μόνο θετικούς πόντους, αφού το SR3 αποδείχθηκε ευέλικτο και εύκολο στο χειρισμό χάρη στο γενναιόδωρο κόψιμο του τιμονιού, το χαμηλό βάρος και τη χαμηλή σέλα που το έκαναν εξαιρετικό μέσα στην αστική κυκλοφορία.

Στο ταξίδι  η κάλυψη από τον αέρα της ζελατίνας είναι πολύ καλή (κι ας είναι λίγο απομακρυσμένη από τον αναβάτη), αν και στα πολλά χιλιόμετρα (+130 km/h) “κοντράρει” λόγω της κάθετης τοποθέτησής της και σε ριπές αέρα ελαφραίνει το πάτημα του μπροστινού τροχού. Επίσης ένας τομέας προσοχής είναι τα λάστιχα, τα οποία δεν τα πάνε άσχημα στη στεγνή άσφαλτο, αλλά γλιστρούν όταν περάσουν ξαφνικά από βρεγμένα τμήματά της.

Στην πρακτική πλευρά του σκούτερ πρέπει να πούμε πως το SR3 προσφέρει τεχνικό εξοπλισμό που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους Ευρωπαίους και Ασιάτες ανταγωνιστές του.

Δικάναλο ABS και TCS (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), Dash Cam (κάμερα καταγραφής διαδρομών!), έγχρωμη οθόνη TFT, ζελατίνα ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις (με τα δύο χέρια), υποδοχή USB, συνδεσιμότητα Bluetooth, θερμαινόμενα γκριπ, διπλό στάντ, ενώ σε αυτά προστίθεται το σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί (πρακτικό και λειτουργικό στη χρήση). Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Α, ναι θα θέλαμε ένα γάντζο για τσάντες στην ποδιά…

Τελικά – Η γνώμη μας

Στην πραγματικότητα, αν κάποιος ψάχνει για maxi scooter μεσαίου κυβισμού με έμφαση στο τουριστικό στοιχείο GT, ίσως πρέπει να στραφεί στα “300άρια” της αγοράς που έχουν τέτοιο χαρακτήρα, γιατί η τιμιότητα του Voge SR3 είναι πως δηλώνει ξεκάθαρα τον αστικό του προορισμό.

Σου λέει δηλαδή εξ αρχής, πως κατά 70-80% θα κινείσαι κυρίως μέσα στην πόλη και το υπόλοιπο μικρότερο ποσοστό θα είναι μόνο ταξίδι.

Γιατί να κουβαλάς όγκο, βάρος και μεγάλες ζελατίνες ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα σιδερένια τετράτροχα κουτιά κάθε μέρα;

Δες πραγματικά τις ανάγκες σου και πάρε κάτι που σε βολεύει στην πραγματική, καθημερινή χρήση… και στο φινάλε κάνε λίγες υποχωρήσεις στο κομμάτι του τουρισμού εκτός πόλης, που είναι σαφώς πιο σπάνιο.

Να λοιπόν που η Voge επανεξετάζει ή μάλλον ξανα-ανακαλύπτει την κατηγορία των 250αριών σκούτερ και παρουσιάζει ένα (πώς λέμε smartphone;) smartscooter, με την κινεζική εταιρία να διευρύνει τη γκάμα της, κάνοντας την υπέρβαση στην κατηγορία των maxi scooter… υπέρβαση με λιγότερα κυβικά. Κι όλα αυτά με τιμή στα 3.995 ευρώ.

Πραγματοποιώντας αυτό τον ελιγμό, επεκτείνεται με ένα στοχευμένο μοντέλο, που ταιριάζει γάντι σε ένα τμήμα της αγοράς που είχε μείνει κενό.

Ε, ναι το λες και πανέξυπνη κίνηση…

Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr

Θετικά στοιχεία

  • Τιμή – Εξοπλισμός
  • Κινητήρας – Επιδόσεις
  • Πρακτικότητα – Άνεση
  • Ισχύς φρένων

Χρειάζεται βελτίωση

  • Αίσθηση φρένων
  • Ελαστικά
  • Kαθρέφτες

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Η παρουσία χειρόφρενου (σχεδόν δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά ο μικρός μοχλός του μπροστά από την αριστερή μανέτα) προσθέτει ένα επιπλέον πλεονέκτημα κατά τη στάθμευση σε δρόμους με κλίση
  • Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι εξοπλισμένος με φωτάκι
  • Δύο ντουλαπάκια με μαγνητικό κλείσιμο υπάρχουν στην ποδιά, με αρκετό βάθος το καθένα, με το δεξί να διαθέτει θύρα USB (και θέση για κάρτα SD για την κάμερα καταγραφής) και βολική θέση για το κινητό
  • Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι η ενσωματωμένη κάμερα κάτω από τον προβολέα καταγραφής της διαδρομής με κάρτα SD, ένα τεχνολογικό κόσμημα για το οποίο λίγα σκούτερ στην αγορά μπορούν να καυχηθούν
  • Ρυθμιζόμενη είναι η ζελατίνα σε δύο θέσεις, αλλά για λόγους ασφαλείας, όχι εν κινήσει
  • Μηχανικό κλειδί υπάρχει κρυμμένο στο κοντρόλ του Keyless, που ανοίγει τη σέλα από κάτω σε περίπτωση ανάγκης
  • Καλοί και εργονομικοί οι μεγάλοι διακόπτες, καλή και δυνατή η κόρνα, δύσχρηστοι στη ρύθμιση οι καθρέφτες δύο τμημάτων
  • Το κουμπί μίζας είναι ταυτόχρονα και kill switch
  • Καλό – εύκολο στη χρήση – είναι το κεντρικό σταντ
  • Eκτός από τη βασική έκδοση του SR3 υπάρχει και η LX, με περισσότερο εξοπλισμό και χαρακτηριστικό το μαξιλαράκι στη σέλα του αναβάτη και σχάρα αποσκευών αλουμινίου, με τιμή 4.195 ευρώ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3.995 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, 244 cc, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:26 ίπποι (19 kW) στις 8.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Tηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο διαμ. 260mm / Δισκόφρενο διαμ. 240 mm, με δικάναλο ABS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και 140/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.525mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:770 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14 λίτρα
ΒΑΡΟΣ:155 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991
X