Μονομάχος κορυφής
Κυβισμός: 168,9cc * Ιπποδύναμη: 12,5 / 7.500 * Tελική: 107 km/h (πραγματική) * Βάρος: 128 κιλά * Τιμή: 2.745 ευρώ
Tο πλήρες όνομά του είναι SYM Symphony ST 200 ABS Top Box και είναι μοντέλο της γενιάς Euro5. Εναρμονισμένο με τις σύγχρονες προδιαγραφές, φρεσκαρίστηκε αισθητικά, κέρδισε ένα top box στον στάνταρ εξοπλισμό και πηγαίνει καρφωτό για το Νο1 των πωλήσεων… όπως και στο παρελθόν. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Μεγάλη είναι η ιστορία του SYM Symphony ST 200 στην Ελλάδα, μεγάλες οι μονομαχίες για το πολυπόθητο Νο1 όλων των πωλήσεων δίτροχων της αγοράς, χιλιάδες οι πωλήσεις του.
Πρόκειται για ένα σκούτερ το οποίο εδώ και χρόνια βρίσκεται είτε στην κορφή είτε στη δεύτερη θέση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Είναι ένας μονομάχος της κορυφής, παρότι έχει να αντιμετωπίσει τον πολύ δυνατό ανταγωνισμό του Piaggio Beverly 300.
Το όπλο του “ευρωπαϊκής σχολής” σκούτερ, πέρα από το επίπεδο πάτωμα και τους μεγάλης διαμέτρου τροχούς, είναι ο ιδιαίτερα “χρήσιμος” κυβισμός του για κίνηση στην πόλη.
Όπου στην πόλη δεν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιείς απαραίτητα 300 κυβικά, μιας και τα λιγότερα (150-200) είναι ικανά στο ανταπεξέλθουν στο 90% των περιπτώσεων.
Μεγάλα τους πλεονεκτήματα, το μικρό τους βάρος, η μεγάλη ευελιξία και ευκολία κίνησης και φυσικά οι λογικές τιμές τους. Αυτή είναι και η κατηγορία του SYM Symphony ST 200 ABS Τοp Box, αυτά είναι και τα σημαντικά στοιχεία του.
Είναι ένα σκούτερ που κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της SYM στην Κίνα, φυσικά πάνω στις προδιαγραφές της μητρικής εταιρίας από την Ταϊβάν.
Φοράει μία κομψή, συγκρατημένη και συνάμα μοντέρνα εμφάνιση, η οποία ανανεώθηκε για το πιο πρόσφατο μοντέλο των προδιαγραφών Euro5, που ακολουθεί τις βασικές γραμμές του προηγούμενου, εμπορικά πετυχημένου SYM Symphony ST 200.
Η ποιότητα κατασκευής είναι ανώτερη της τιμής αγοράς του και το φινίρισμα των (ελαφρώς σκληρών) πλαστικών είναι πολύ καλό.
Γενικά, το συνολικό “κομψό-δυναμικό” design του 200 γίνεται αποδεκτό από αναβάτες διαφορετικών γούστων, ικανοτήτων και ηλικιών, στόχος που είναι βεβαίως το ζητούμενο όλων των βιομηχανικών σχεδιαστών.
Το μπροστινό τμήμα του SYM Symphony ST 200 ABS, όταν βλέπεις το σκούτερ από τα πλάγια, είναι επιθετικό και αιχμηρό, με την ποδιά να προτάσσεται σαν στέρνο και το μυτερό φτερό να απέχει αρκετά από τον 16άρη τροχό.
Ακολουθεί το επίπεδο δάπεδο, η σέλα δύο επιπέδων και τέλος έρχεται η πλακουτσωτή ουρά με το πολύ όμορφο φωτιστικό σώμα που ολοκληρώνει το scooter.
Ένα σημείο πού αν ήμασταν εμείς σχεδιαστές – λέμε τώρα – θα αλλάζαμε: θα κατεβάζαμε χαμηλότερα τον προβολέα σε σχέση με την ποδιά.
Σε διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς διατίθεται το 200, πέντε για την ακρίβεια, έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να βρει αυτό που του αρέσει.
Στο Δρόμο
Ο ιδιαίτερης σχεδίασης προβολέας, που λέγαμε παραπάνω, είναι αυτός που κάνει το σκούτερ να ξεχωρίζει τελικά από τα υπόλοιπα της αγοράς.
Ανασηκωμένος από το υπόλοιπο σώμα της κατασκευής, σε υποδέχεται μαζί με ένα αρκετά πλατύ τιμόνι και ένα ζευγάρι ψηλά τοποθετημένους καθρέφτες που προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο (αν και έχουν “κομμένες” τις κάτω εξωτερικές γωνίες τους).
Το δεύτερο ευχάριστο θέμα είναι η σχετικά όρθια θέση οδήγησης, με το τιμόνι να είναι τοποθετημένο αρκετά ψηλά πάνω στην κολώνα στήριξής του και τα πόδια του αναβάτη να απολαμβάνουν ένα αρκετά ευρύχωρο επίπεδο πάτωμα, βολικό για τα πόδια (το ανέβα-κατέβα πάνω στο σκούτερ) αλλά και για μεταφορά τσαντών για ψώνια σουπερμάρκετ και λοιπές αποσκευές.
Οι αναβάτες ύψους από 1.75m και πάνω πατούν πλήρως τα πέλματά τους στο έδαφος, αφού το ύψος της σέλας να φτάνει τα 79 εκατοστά.
Το τρίτο στοιχείο που σε κερδίζει στο 200 είναι η πολύ ευχάριστης όψης έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων.
Ξέρετε, πολλές φορές δεν δίνουμε σημασία στην εμφάνιση των οργάνων κι αυτό είναι λάθος. Μάλιστα η εμφάνιση της οθόνης του ST 200 σου υπενθυμίζει πως με σωστά χρώματα και μεγάλες ενδείξεις μεταφέρεται αμέσως μια αίσθηση ευδιαθεσίας στον αναβάτη, μια διαρκής χαρούμενη νότα στην καθημερινότητά μας!
Είδατε τι κάνουν τα μεγάλα ψηφιακά νούμερα και η μοντέρνα γραμματοσειρά, μαζί με δυο χρωματιστές ευκρινείς ενδείξεις;
Η σέλα τώρα είναι επίσης από τα πιο δυνατά σημεία του SYM Symphony ST 200 ABS Top Box αφού είναι φαρδιά, καλοσχεδιασμένη, με υποστήριξη στο πίσω μέρος του τμήματος που αντιστοιχεί στον αναβάτη, πλούσιο αφρώδες και για τους δυο επιβαίνοντες.
Ο συνεπιβάτης κάθεται ελαφρώς πιο ψηλά και πατάει σε αναδιπλούμενα (άριστα ενσωματωμένα στο κουστούμι όταν κλείνουν) αλουμινένια μαρσπιέ, ενώ κρατιέται από βολικές χειρολαβές, ενσωματωμένες στη σχάρα.
Η άνεση που επιφυλάσσει το ST 200 στον συνεπιβάτη (πέρα από αυτήν του αναβάτη που είναι εξίσου υψηλή) είναι από τα πλεονεκτήματα του σκούτερ και πραγματικά καλοδεχούμενη, μιας και είναι πολύ συνηθισμένο πλέον να συναντάμε σέλες σε διάφορα σκούτερ, που για τον έναν ή τον άλλο λόγο χρησιμοποιούν ελάχιστο αφρώδες.
Μικρή αλλά σημαντική παρατήρηση: στα 2.745 ευρώ που πωλείται το σκούτερ δίνεται μαζί και μια μπαγκαζιέρα χωρητικότητας 33 λίτρων που διαθέτει καπάκι στο ίδιο χρώμα με το σκούτερ και ανοίγει με το κλειδί της ανάφλεξης.
Το τιμόνι χρειάζεται λίγη δύναμη για να γυρίσει δεξιά-αριστερά και έχει καλό κόψιμο, κάτι πολύ χρήσιμο μέσα στην πόλη που είναι άλλωστε και το κυριότερο πεδίο δράσης του Symphony ST 200.
Ξεκινώντας τον κινητήρα μέσω της δυνατής μίζας παρατηρούμε ότι υπάρχουν κραδασμοί στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές λειτουργίας του αερόψυκτου, μονοκύλινδρου μοτέρ των 169 κυβικών.
Οι κραδασμοί, που γίνονται κυρίως αισθητοί στην περιοχή της σέλας (και λιγότερο στο τιμόνι) χωρίς να είναι ενοχλητικοί, μειώνονται στις μεσαίες και υψηλές στροφές, μετά τα 30-35 km/h.
Οι εκκινήσεις του κινητήρα είναι γρήγορες (ο κινητήρας “φωνάζει”), υπάρχει δύναμη, οι επιδόσεις είναι καλές και με επιμονή θα δούμε στο ψηφιακό κοντέρ το νούμερο 113 km/h, προσέξτε όμως, με άστρωτο μοτέρ για τη δική μας περίπτωση.
Με ήπια οδήγηση, το 200 πετυχαίνει μια πολύ καλή επίδοση στην κατανάλωση με 2,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, ενώ με μικτή οδήγηση υπολογίστε κοντά στο 3,2-3,3 λίτρα στα 100. Το ντεπόζιτο (που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα) χωράει 7 λίτρα, άρα αυτό σημαίνει ότι ανεφοδιασμός θα γίνει μετά από 210 περίπου χιλιόμετρα ταξιδιού.
Oι αναρτήσεις του 200 είναι αρκετά σκληρές, χωρίς όμως να γίνονται ενοχλητικές. Έχουν το χαρακτηριστικό ότι αποσβένουν κάπως σφιχτά τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά παράλληλα διατηρούν τη σύσταση του σκούτερ και το κρατούν σταθερό σε όλες τις περιπτώσεις – και στα αργά και στα γρήγορα κομμάτια.
Περνώντας τώρα στο κράτημα, θα πούμε ότι ο 16άρης μπροστινός συνεργάζεται με τον οπίσθιο 14άρη τροχό χωρίς προβλήματα, δημιουργώντας (μαζί με τις συγκεκριμένες αναρτήσεις) ένα ασφαλές σύνολο που δεν κρύβει εκπλήξεις στον αναβάτη.
Τα λάστιχα που είναι κινεζικής κατασκευής, της εταιρίας Cheng Shin Tyres, προσφέρουν μέτρια πρόσφυση στους ελληνικούς δρόμους και ακόμα πιο μέτρια στο βρεγμένο.
Το σίγουρο είναι ότι ένα ζευγάρι καλών ελαστικών είναι μια από τις καλύτερες επενδύσεις που μπορεί να κάνει κάποιος πάνω στο σκούτερ.
Δισκόφρενο μπροστά και δισκόφρενο πίσω είναι τα φρένα και μάλιστα όχι σχήματος μαργαρίτα, αλλά “ολόκληρα”.
Το πίσω, διαμέτρου 220 mm, είναι αρκετά ισχυρό, αλλά δεν έχει αίσθηση και σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο λάστιχο μπλοκάρει εύκολα τον τροχό, κάνοντας το ABS (μάρκας Continental) να ενεργοποιηθεί.
Το συγκεκριμένο σύστημα στον συγκεκριμένο τροχό έχει κάπως μεγάλο “σκαλοπάτι”, ενώ στον μπροστινό τροχό είναι σαφώς μικρότερη, ακριβέστερη και συντομότερη η ενεργοποίησή του.
Η περισσότερη δουλειά στο καθήκον της επιβράδυνσης πέφτει λοιπόν στο 260άρι μπροστινό δισκόφρενο, που έχει πολλή δύναμη και αίσθηση, αλλά αφού έχει καταναλωθεί πρώτα η μισή διαδρομή της μανέτας.
Αυτό το ισχυρό φρένο με το μεταλλικό σωληνάκι, μαζί με το σχετικά σκληρό πιρούνι του Symphony ST, χαρίζουν μια πολύ ευπρόσδεκτη αίσθηση ασφάλειας κατά το φρενάρισμα, είτε στην ευθεία, είτε στην είσοδο και μέσα στη στροφή, αφού η βύθιση είναι πολύ μικρή και η αίσθηση του μπροστινού τροχού που προσφέρεται πολύ σημαντική.
Τελικά
Μια χαρά τα καταφέρνει το νέο SYM Symphony ST 200 ABS στη νέα του μορφή και εντός προδιαγραφών Euro5, αφού ενισχύει τον χαρακτήρα του αισθητικά και συνολικά και παράλληλα κρατάει το “ανάστημά” του στον τομέα των επιδόσεων στην εποχή των Euro5 που γενικά έχει “ξεφουσκώσει” – μερικές φορές έντονα – τις επιδόσεις των κινητήρων.
Σημαντικά θετικά στοιχεία που το κάνουν αξιόλογο σαν αγορά, είναι η άνετη σέλα για αναβάτη και συνεπιβάτη και οι ευρύχωρες για το μέγεθός του διαστάσεις, το καλό μπροστινό φρένο, η ζωντάνια του κινητήρα και η λογική του κατανάλωση, μαζί με το καλό κράτημα.
Όλα αυτά με μια συμφέρουσα τιμή, κι ας είναι υψηλότερη από αυτήν του προηγούμενου μοντέλου. Άλλες εποχές τότε, άλλες εποχές σήμερα, αφού μετά την πανδημία τα πάντα έχουν ακριβύνει. Σημασία έχει πως το Symphony ST 200 είναι φθηνότερο από τα – ακόμα κι από κάμποσα 150άρια – αντίστοιχα σκούτερ της αγοράς.
Υποδεχόμαστε λοιπόν τον νέο υποψήφιο για την κορυφή των πωλήσεων σκούτερ και δίτροχων στην Ελλάδα, αφού το μοντέλο σκαρφαλώνει με ταχύτατους ρυθμούς, μιας και το κοινό αναγνωρίζει αμέσως την αξία του. Πώς το έλεγαν παλιά; “Ο βασιλιάς πέθανε – Ζήτω ο βασιλιάς”. Ένα τέτοιο πράγμα…
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Η καλοφτιαγμένη σέλα ανοίγει βολικά και εύκολα με μικρή πίεση και περιστροφή του κεντρικού διακόπτη
- Με τον ίδιο τρόπο ανοίγει και το καπάκι πάνω στην ποδιά (βρίσκεται αριστερά του τιμονιού) που αποκαλύπτει την τάπα πλήρωσης του ντεπόζιτου.
- Με αυτή την διευθέτηση δεν χρειάζεται να κατεβαίνεις από τη σέλα κατά τον ανεφοδιασμό στο βενζινάδικο
- Yπάρχει θύρα ταχυφόρτισης USB Quick Charge 3.0 κάτω από το όργανο στο τιμόνι, αλλά και γάντζος μεταφοράς τσαντών, ενώ η κόρνα είναι πολύ δυνατή, σαν αυτοκινήτου
- Ο διακόπτης των φλας είναι σκληρός στη λειτουργία του, με μικρό άκρο και δυσκολεύεσαι να τον βρεις, ιδίως αν φοράς γάντια. Για την ακύρωση των φλας διαθέτει μπουτόν στο κέντρο του
- Η μπροστινή ζάντα έχει ενδιαφέρον κατασκευαστικά αφού τα μπράτσα της είναι ασύμμετρα κοίλα τοποθετημένα προς την αριστερή πλευρά του πιρουνιού
- Όμορφος είναι ο προβολέας, οριζόντια διαχωρισμένος και εκπέμπει δυνατό φως τη νύχτα
- Λεπτές είναι οι σωλήνες του κεντρικού – εύκολου στη χρήση – σταντ
- Υπάρχει και δεύτερο φτεράκι κάτω από την ουρά για να μη λερώνεται το τροχός
- Ντουλαπάκι δεν υπάρχει στην ποδιά αφού τον χώρο απασχολεί το σημείο ανεφοδιασμού του σκούτερ
- Αρκετά μεγάλος είναι ο χώρος κάτω από τη σέλα για δυο (συγκεκριμένων διαστάσεων) κράνη, ενώ λόγω του αρκετού πλάτους μπορεί να χωρέσει laptop
ΥΠΕΡ
-
Εκκινήσεις
-
Μπροστινό φρένο
-
Σέλα – Άνεση
-
Τιμή
-
Μεταφορά συνεπιβάτη
ΚΑΤΑ
-
Αίσθηση πίσω φρένου
-
Λάστιχα
-
Διακόπτης φλας
-
Κραδασμοί στις χαμηλές rpm