Το όφελος των 200αριών
Κυβισμός: 160cc * Ιπποδύναμη: 16 ίπποι στις 7.000 rpm * Τελική: 111 km/h (πραγματική) * Βάρος: 137 kg (πλήρες) * Τιμή: 2.695 € (Νοέμβριος ’25)
Το Letbe Island 200 έρχεται να μπει δυναμικά στην κατηγορία των σκούτερ πόλης με σημαντικά εφόδια. Με μοντέρνα, ιδιαίτερη εμφάνιση, ισχυρό κινητήρα, σύστημα start & stop, θύρες USB και μπόλικο χώρο για τα πόδια επίπεδο πάτωμά του… και δεν είναι μόνο αυτά. Έχουμε κι άλλα. Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Πρώτη φορά το είχαμε δει να κυκλοφορεί στο δρόμο, σταμάτησε δίπλα μας στα φανάρια και αρχίσαμε να το περιεργαζόμαστε: ξεχωριστό σχήμα, ωραίο design, προσεγμένο φινίρισμα, επ… τι μάρκα είναι αυτό; LetBe, ok, κι εκεί άναψε το πράσινο και το Island 200 έφυγε πρώτο απ’ όλους! Μας ξύπνησε το ενδιαφέρον.
Λίγο καιρό αργότερα βρεθήκαμε πάνω στη σέλα ενός Letbe Island 200 και οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν. Έχει ένα μοτεράκι που τραβάει από την αρχή και ξέρει να στροφάρει γρήγορα, ωραία θέση οδήγησης και αναρτήσεις… όμως για μισό λεπτό, εδώ έχει πέσει μπόλικη δουλειά. Υποχρεωτικό, λοιπόν, το οπτικό ξεψάχνισμα του σκούτερ, άνοιγμα του κεντρικού σταντ και λεπτομερής παρατήρηση.
Κατ’ αρχάς μπράβο στη LetBe που παρότι παίζει στην κατηγορία των Mini GT τύπου Honda PCX αποφασίζει να διαφοροποιηθεί αισθητικά, παρά να αντιγράψει.
Το μπροστινό του τμήμα ποδιά/φέρινγκ είναι πλατύτερο και οι ξεχωριστοί διπλοί προβολείς του κατεβαίνουν χαμηλά.
Αιχμηρή σχεδίαση με γωνίες έχει υιοθετηθεί παντού, γυμνό τιμόνι, φιμέ ζελατίνα, όρθια θέση οδήγησης σαφώς αλά PCX, που είναι το πιο πετυχημένο της κατηγορίας του στην Ελλάδα. Πρωτότυπη η εμφάνιση, ενδιαφέρουσες οι λεπτομέρειες, καλή η ποιότητα κατασκευής, όμορφη η αντίθεση που κάνουν οι χρυσές ζάντες με το βαθύ μπλε μεταλλικό του κουστουμιού.
Το Letbe Island 200 είναι “200άρι”, αλλά όπως και τα περισσότερα άλλα “200άρια” ο κινητήρας του είναι λιγότερων κυβικών, εδώ 160 cc, ενώ η ιπποδύναμη φτάνει τους 16 ίππους.
Στην περίπτωσή μας αυτό είναι σωτήριο, γιατί να έχετε υπόψη σας ότι με το πρόσφατο φίμωμα των κινητήρων με το Euro 5 +, τα 125άρια θα πηγαίνουν σαν δίχρονα 70άρια (εντάξει όχι 50άρια), άρα αν κάποιος δεν θέλει ούτε 125άρι, ούτε να ανέβει στα 250 ή 300 κυβικά, τα 150άρια-200άρια είναι ιδανικά, αφού αποδίδουν πλέον σαν δυνατά 125άρια.
Στο Δρόμο… η ώρα της δοκιμής
H θέση οδήγησης είναι παραδοσιακή Mini GT: όρθιος κορμός, με το τιμόνι ψηλά και κοντά στο σώμα του αναβάτη, σε μια θέση που βολεύει πολύ τα χαμηλότερα αναστήματα και μέσα στην κίνηση της μποτιλιαρισμένης πόλης.
Σημαίνει όμως και άνετα πόδια, κι όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες, ο υψηλός μας δοκιμαστής δεν έχει κανένα πρόβλημα με τα γόνατά του και την ποδιά, ενώ άνετα είναι και τα πόδια του πάνω στο επίπεδο πάτωμα. Μόνη αντίρρηση τα διακοσμητικά μεταλλικά φύλλα που καλύπτουν το πάτωμα και γλιστρούν.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει ο πίνακας οργάνων που είναι έγχρωμη οθόνη 7″ TFT αφής με μια μοναδικότητα: έχει δύο στροφόμετρα!
Ένα στροφόμετρο δεξιά και ένα αριστερά, που περικλείουν τις ενδείξεις με μεγαλύτερη όλων την ταχύτητα, ενώ υπάρχουν και ενδείξεις πιέσεων ελαστικών!
Έχεις λοιπόν αυτή την όρθια θέση σώματος, κρατάς ένα τιμόνι σωληνωτό και χρωμιωμένο, κοιτάζεις την κομψή οθόνη και κάποια στιγμή μπορεί να ξεχαστείς νομίζοντας ότι καβαλάς μια cruiser μοτοσυκλέτα…
Η σέλα είναι μεγάλη και αρκετά άνετη, κι ας έχει λιγότερο αφρώδες απ’ ό,τι θα θέλαμε. Καλή είναι και η θέση του συνεπιβάτη, ο οποίος διαθέτει μεγάλα (επιτέλους), τριγωνικά αλουμινένια με λάστιχο μαρσπιέ και χειρολαβές στην ουρά.
Το Letbe Island 200 διαθέτει keyless διακόπτη, άρα είναι ενημερωμένο τεχνολογικά, αλλά παράλληλα φροντίζει και για αυτούς που δεν τα συμπαθούν και προτιμούν το κλασικό σύστημα με κλειδί, αφού μπορεί να χρησιμοποιήσουν και αυτόν τον τρόπο λειτουργίας (κι ας προεξέχει λίγο παραπάνω το κλειδί όταν μπαίνει στον διακόπτη).
Ένα χρήσιμο ντουλαπάκι αριστερά στην ποδιά χρησιμεύει για αποθήκευση διαφόρων μικροαντικειμένων, το οποίο μπορεί να φορτίσετε από την θύρα USB που διαθέτει το 200.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να είναι περιορισμένος, αλλά για αυτό το λόγο η αντιπροσωπεία δίνει δώρο μια επώνυμη μπαγκαζιέρα (top box).
Η ζελατίνα του ρυθμίζεται -χωρίς εργαλεία- σε 4 θέσεις, προσφέροντας έτσι προστασία διαφόρων επιπέδων, σε μια κατηγορία σκούτερ που δεν φημίζεται για αυτό.
Μιας και ο κινητήρας διαθέτει σύστημα Start & Stop η εκκίνηση γίνεται αθόρυβα χωρίς “μιζιά”, αφού δεν υπάρχει μίζα, η λειτουργία του είναι το επόμενο πράγμα που σε εντυπωσιάζει.
Οι εκκινήσεις του 200 είναι γρήγορες, με τον κινητήρα να δουλεύει “γεμάτος”, λόγω της καλής ροπής στα 1,5 kgm σχεδόν στις 4.000 μόλις στροφές.
Το Island φεύγει όντως πρώτο στα φανάρια και κρατάει το νεύρο του μέχρι τα 80 περίπου km/h, αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς, με μια άνεση που σε κερδίζει. Το θέμα είναι πως το μοτεράκι δεν “ασθμαίνει” στις υψηλότερες στροφές, αλλά συνεχίζει να ανεβάζει!
Με τα μεγάλα ψηφία στο κοντέρ να γράφουν 123 km/h (με τον αναβάτη σκυμμένο πίσω από τη μικρή ζελατίνα) η πραγματική τελική του ταχύτητα είναι στα 111 km/h.
Παράλληλα, ο απολαυστικός κινητήρας είναι και οικονομικός στην κατανάλωσή του πετυχαίνοντας από 2,7 λίτρα, μέχρι τα 3,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με το γκάζι μονίμως τέρμα. Με ήπια οδήγηση η κατανάλωση πέφτει κοντά στα 2,5 λίτρα.
Άρα με ασφάλεια υπολογίστε μια αυτονομία της τάξης των 300 χιλιομέτρων! Ναι, έχει μεγάλο ντεπόζιτο 9 λίτρων το Island.
H πόλη είναι ο “παιδότοπος” (πώς λένε οι Εγγλέζοι “playground”; ένα τέτοιο πράγμα) του LetBe Island 200, μιας και έχει όλα τα απαιτούμενα για να διαπρέψει.
Πρώτα απ’ όλα έχει μικρό βάρος στα 137 κιλά, έχει χαμηλή σέλα, άρα και κέντρο βάρους, έχει μικρής/μεσαίας διαμέτρου τροχούς (14 ίντσες μπροστά και 13 πίσω), τιμόνι που κόβει πολύ δεξιά-αριστερά (σχεδόν στις 90 μοίρες!), ταχύτατη γεωμετρία, αλλά και σταθερότητα στις κινήσεις του συνόλου και ένα μοτεράκι που “κεντάει”. Μιλάμε για την τελειότητα των Mini GT…
Το καλό είναι πως το Island είναι και καλοζυγισμένο και έχει γρήγορες αντιδράσεις στο άνοιγμα του γκαζιού σε ταχύτητες πόλης, άρα σε διασκεδάζει κιόλας.
Το επόμενο θετικό είναι οι αναρτήσεις του που είναι πολύ καλές μέσα στην πόλη, γιατί είναι μαλακές και προσφέρουν πρωτόγνωρη άνεση για τέτοιου είδους σκούτερ πόλης, κάτι σπάνιο στην κατηγορία που ανήκει.
Η ποιότητα της οπίσθιας ανάρτησης συνοδεύεται και με την απαραίτητη εμφάνιση, αφού τα αμορτισέρ διαθέτουν ξεχωριστά δοχεία τύπου piggy-back και έτσι δίνουν μια σπορ νότα, το ίδιο και οι χρυσές ζάντες που θυμίζουν παλαιότερο Superbike.
Kαλοφτιαγμένο, με ανάγλυφα τμήματα στις μπότες του είναι και το πιρούνι που δεν θα μεταφέρει εύκολα χτυπήματα στα χέρια του αναβάτη ή εκτός αν πρόκειται για μεγάλη ανωμαλία στο οδόστρωμα.
Παρ’ όλες τις μαλακές αναρτήσεις το σκούτερ δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα στο κράτημα, ακόμα και εδώ που μιλάμε για γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και γρήγορο τιμόνι, αφού το σύνολο εμφανίζεται ακριβές και σταθερό.
Επίσης τα λάστιχα είναι καλά στη στεγνή άσφαλτο, αλλά θα υποκύψουν σε μικρογλιστρήματα όταν πατήσουν βρεγμένα κομμάτια, τη στιγμή που δεν ξεχνάμε πως μιλάμε για την ομολογουμένως κακή Αθηναϊκή άσφαλτο.
Τα φρένα μπορεί να μην έχουν αίσθηση και αρχικό δάγκωμα όπως θα θέλαμε (παρά του ότι οι δαγκάνες είναι της Nissin), αλλά τουλάχιστον έχουν αρκετή προοδευτικότητα, έτσι ώστε να επιτρέπουν στον αρχάριο αναβάτη να τα πατάει με δύναμη χωρίς να φοβάται ότι θα αρχίσουν να επιβραδύνουν απότομα. Επίσης πολύ καλής λειτουργίας είναι το δικάναλο ABS της Bosch, το οποίο δουλεύει πολύ διακριτικά.
Τελικά… η ώρα της κρίσης
Είναι σκούτερ πόλης 200άρι, με ταχύτατες αντιδράσεις, επίπεδο πάτωμα και συμφέρουσα τιμή. Αυτά και μόνο θα αρκούσαν για να δελεάσουν έναν σκουτερίστα. Το Island όμως δεν σταματάει εκεί, αφού έχει δύναμη και καλές αναρτήσεις και “παίζει” μέσα στα μποτιλιαρίσματα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα γρήγορο δίτροχο πόλης;
Όσον αφορά την εμφάνισή του, αυτή κάνει ένα βήμα παραπάνω από τις συνηθισμένες εικόνες που παρουσιάζουν τα Mini GT κατηγορίας Honda PCX και Yamaha ΝΜΑΧ, και τοποθετείται σαν πιο “Spacy”.
Αυτό θα μπορούσε να είναι το όνομά του, αλλά το συγκεκριμένο είναι κατοχυρωμένο από την Honda ήδη από τη δεκαετία του 1980.
Τέλος είμαστε 100% υπέρ της διατήρησης των 150αριών/ 200αριών γιατί προσφέρουν μια αξιόλογη εναλλακτική των απλών 125αριών και χαιρόμαστε που η LetBe κινήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση.
Περισσότερες πληροφορίες: letbe.gr
Θετικά σημεία
- Εμφάνιση-Τιμή
- Επιδόσεις κινητήρα
- Ταχύτατο μέσα στην πόλη
- Μαλακή οπίσθια ανάρτηση
Χρειάζεται βελτίωση
- Ανάποδοι διακόπτες φλας-κόρνας
- Αίσθηση φρένων
Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις
- Η κόρνα είναι τόσο δυνατή όσο χρειάζεται
- Βεβαίως και υπάρχει ο σωτήριος (για την μεταφορά τσαντών) αναδιπλούμενος γάντζος στην ποδιά
- Σχάρα και μπαγκαζιέρα δίνονται μέσα στην τιμή του 200
- Ρυθμιζόμενα είναι τα αμορτισέρ με το εξωτερικό ρεζερβουάρ ως προς την προφόρτισή τους
- Στον εξοπλισμό υπάρχει και traction control, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί μάλιστα
- Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει ένα jet κράνος
- Το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει επιπλέον χώρο για μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων.
- Τα φώτα και τα φλας είναι τεχνολογίας LED, εξασφαλίζουν πολύ καλή δέσμη το βράδυ
- Ο ανεφοδιασμός γίνεται κάτω από τη σέλα και η τάπα διαθέτει και κορδονάκι για ευκολία
- Μεγάλοι και εργονομικοί είναι οι διακόπτες στο τιμόνι, με τη μόνη διαφορά ότι, όπως και στα Honda, οι διακόπτες φλας και κόρνας είναι ανάποδα τοποθετημένοι, ο ένας στη θέση του άλλου…
- Υπάρχουν χρωμιωμένα αντίβαρα στα άκρα του τιμονιού και οι καθρέφτες είναι καλής ορατότητας
- Και τα δύο δισκόφρενα είναι κυματιστά
- Εύκολο είναι το στήσιμο του σκούτερ πάνω στο διπλό στάντ
























































