fbpx

KYMCO PEOPLE S 300i Noodoe: Πλήρης Δοκιμή

 Υψηλές επιδόσειςfor the People

* Κυβισμός: 299 cc * Ιπποδύναμη: 27,5 ίπποι, στις 7.750 rpm * Βάρος: 179kg * Τελική: 139 km/h * Τιμή: 5.395 ευρώ

Η πίστη της Kymco στα 300άρια σκούτερ αποδεικνύεται ξανά. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι η εταιρία επενδύει γι’ άλλη μια φορά στη μεσαία κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα νέο εξελιγμένο σε πολλούς τομείς Ρeople, που στοχεύει να μπει στη μάχη της ανταγωνιστικής κατηγορίας με αξιώσεις; Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Αν το Ρeople GΤi είναι σπορτίβικο, αιχμηρό και επιθετικό, το Kymco People S 300i προτείνει ένα ευρωπαϊκό design, το οποίο μοιάζει να έχει προκύψει από την ανάμιξη διαφόρων στοιχείων από Honda SH, Piaggio Beverly κ.λπ. που έχουν εμπλουτιστεί με κομψές πινελιές σε σημεία, στα φωτιστικά σώματα και σε λεπτομέρειες.

Χονδρικά, από το SH παίρνει τους 16άρηδες τροχούς και το επίπεδο δάπεδο κι από το Beverly τον αέρα μιας ανάλαφρης κοψότητας. Την αισθητική αυτή τη λανσάρισε πρώτη φορά η Kymco στο People S 125/150, κι όπως αποδείχτηκε, άρεσε στον κόσμο.

16άρηδες μπροστά και πίσω

Πολύ σημαντικά στοιχεία τα δυο παραπάνω για το People S 300. Μπορεί η διατήρηση του 16άρη πίσω τροχού (σε αντίθεση με το Beverly που έχει 14άρη) να μειώνει τον χώρο κάτω από τη σέλα, αλλά το όφελος στην οδική συμπεριφορά είναι μεγάλο.

Ταιριαστό το χρώμα της καλοφτιαγμένης σέλας με το γκρι ματ του κορμού του σκούτερ

Το επίπεδο δάπεδο σε ανταμείβει με άνεση για τα κάτω άκρα και “καθαρό” χώρο για κουβάλημα τσαντών και μικροαντικειμένων. Αντίστοιχα, το Beverly έχει τούνελ στην περιοχή, μειώνοντας κυρίως την πρακτικότητα, αλλά και την άνεση κι εύκολη πρόσβαση στο σκούτερ.

Ισχυρό δισκόφρενο με δαγκάνα 3 εμβόλων

Παράλληλα, επειδή το scooter είναι compact διαστάσεων, μιας και θα σπαταλήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πόλη, η Kymco το έχει εφοδιάσει με ένα “χρήσιμο”, πρακτικό τιμόνι με μεγάλη ακτίνα στροφής, το οποίο δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι βρίσκεται πάνω σε σκούτερ με 16άρη μπροστινό τροχό.

“Κρεμαστή” η 2έμβολη δαγκάνα του πίσω δισκόφρενου

Το επόμενο αξιόλογο στοιχείο είναι ότι ο κινητήρας δεν είναι “300άρης” με χωρητικότητα 280 κυβικών εκατοστών, αλλά πλήρως 300άρης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στις επιδόσεις και τη δύναμη που προσφέρει στο άνοιγμα του γκαζιού.

Καλαίσθητο, μοντέρνο, με υψηλή ποιότητα κατασκευής

Τέλος, είναι η ποιότητα κατασκευής συνολικά η οποία βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, δικαιολογώντας έτσι την τιμή του, που όπως θα διαβάσετε παρακάτω, εμπίπτει στον μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο δρόμο

Το πόσο καλός είναι ο κινητήρας G5 της Kymco το έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν, θα το πούμε ακόμα μια φορά, αφού είναι από τα “διαμάντια” της κατηγορίας. Πριν τον κινητήρα, όμως, ας ξεκινήσουμε από τη θέση οδήγησης.

Η σέλα είναι καλοφτιαγμένη, άνετη, πλατιά και χαμηλά τοποθετημένη και σε συνδυασμό με το ψηλά τοποθετημένο (και κάπως απομακρυσμένο) τιμόνι, βάζει τα χέρια του αναβάτη εξίσου ψηλά.

Πρόκειται για μία ιδιαίτερη θέση οδήγησης που είναι ίδια με του GTi (αφού το People S βασίστηκε σε αυτό) και θυμίζει θέση οδήγησης cruiser μοτοσυκλέτας.

Δύο ψηφιακές οθόνες και πλήθος ενδείξεων και λυχνιών

Η απόσταση από το δάπεδο μέχρι τη σέλα είναι μικρή αλλά τα γόνατα διπλώνουν λίγο. Η θέση οδήγησης του Kymco People S 300i τοποθετεί τον αναβάτη “μέσα” στο σκούτερ με τα χέρια ελαφρώς τεντωμένα.

Είναι καλή για μικρές και μεσαίες αποστάσεις και μόνο στα μεγαλύτερα ταξίδια θα αρχίσει να κουράζει τα μαλακά μόρια του αναβάτη, επειδή επιβαρύνει κάπως τη σπονδυλική στήλη.

Full LED φωτιστικά σώματα και φως ημέρας DLR

Ο πίνακας οργάνων του Ρeople εχει δύο ψηφιακές οθόνες, μία TFT και μία LCD. Η πρώτη φιλοξενεί το εξαιρετικό σύστημα Noodoe, το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Μέσω εφαρμογής στο smartphone, το Noodoe μετατρέπεται σε ένα πλήρες σύστημα multimedia, προσφέροντας ακόμα και πλοήγηση.

Στο πάνω στρογγυλό όργανο “λειτουργεί” το πολύ χρήσιμο σύστημα Noodoe

Μικρός ο χώρος κάτω από τη σέλα, αλλά γι’ αυτό υπάρχει και top box στο 300

Παρεμπιπτόντως, o βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος, γιατί εκτός από τις ενδείξεις στα όργανα που κάνουν την καθημερινότητa του αναβάτη ευκολότερη, υπάρχουν θύρα USB, φώτα full LED, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, χώρος για μικροπράγματα κάτω από τη σέλα, κεντρική κλειδαριά με πολυ-διακόπτη και αντικλεπτική φραγή, ντουλαπάκι που κλειδώνει, γάντζος ανάρτησης αντικειμένων, μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη και χειρολαβές, αλλά και βαλιτσάκι top case στα ίδια χρώματα με το σκούτερ, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.

Hσυχία και πολιτισμός

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται γρήγορα από μια ισχυρή και ήσυχη μίζα και ο συνολικός θόρυβος παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.

Ένας από τους καλύτερους κινητήρες της κατηγορίας 300 κυβικών

Ο κινητήρας του People S 300i είναι μονοκύλινδρος, 299 cc, υγρόψυκτος, με έναν έκκεντροφόρο επικεφαλής και με τέσσερις βαλβίδες, προδιαγραφών Euro 4. Αποδίδει 27,3 ίππους (20,1 kW) στις 8.000 rpm και 27,8 Nm ροπής στις 6.500 rpm.

Στα εσωτερικά του κινητήρα έχει επενδυθεί μπόλικη δουλειά με στόχο τη μείωση των απωλειών τριβής των κινούμενων τμημάτων (-20-30% σε σχέση με άλλους κινητήρες αυτού του κυβισμού).

Μπορεί η μετάδοση να είναι μακριά και η ισχυρότερη επιτάχυνση να έρχεται μετά τα 30 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά η δύναμη του κινητήρα είναι φανερή σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του.

Όπως συμβαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, η καλύτερη περιοχή λειτουργίας του από πλευράς ταχυτήτων είναι οι “μεσαίες” ταχύτητες πόλης, από 40 μέχρι 90 km/h, αλλά στο People S 300i αυτό έχει επεκταθεί και έχει γίνει 40-120 km/h.

Επίσης η διαφορά του κινητήρα G5 είναι ότι και πάνω από τα 100 km/h καταφέρνει να έχει καλές ρεπρίζ. Αν και το σκούτερ της δοκιμής μας δεν ήταν στρωμένο πλήρως – είχε λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ – κατάφερε να δείξει στο κοντέρ του 148 km την ώρα (πραγματική ταχύτητα 139 km/h).

Τα 0-400 μέτρα τα διανύει σε 17.7 δευτερόλεπτα και η μέση κατανάλωση είναι τα 4,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, επομένως το 9λιτρο ρεζερβουάρ θα δώσει αυτονομία κοντά στα 210 χιλιόμετρα.

Απόκριση στις εντολές του δεξιού χεριού

Μέσα στην πόλη, παρότι το Kymco People S 300i δεν είναι ένα μικρών διαστάσεων σκούτερ, έχει μαζεμένους όγκους και το τιμόνι του διαθέτει μεγάλη ακτίνα στροφής, όπως είπαμε και στην εισαγωγή. Το τιμόνι στις αργές ταχύτητες είναι βαρύ και χρειάζεται αρκετό σπρώξιμο για να αλλάξει κατεύθυνση, ενώ το πλάτος του είναι λογικό και το ύψος του αρκετό ώστε να μπορεί να περνάει ανάμεσα στα αυτοκίνητα (και τους καθρέφτες τους) χωρίς πρόβλημα.

Σε καλοκαιρινά μποτιλιαρίσματα με πολλή ζέστη ο κινητήρας διατηρεί τη θερμοκρασία του σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ παρατηρήσαμε ότι μερικές φορές το βεντιλατέρ έπαιρνε μπροστά λίγο πριν σβήσουμε τον κινητήρα.

Φυσικά, με τέτοια καλή απόκριση στο γκάζι και τέτοιες επιδόσεις, το 300 δύσκολα νικιέται είτε από άλλα σκούτερ, είτε από μοτοσυκλέτες (μεγαλύτερου κυβισμού) που θα θελήσουν να το προκαλέσουν στα φανάρια.

Άνεση προσφέρει η διπλή – ελαφρώς υπερυψωμένη στον συνεπιβάτη – σέλα

Λόγω της υψηλής ποδιάς και της τοποθέτησης του τιμονιού αλλά και της χαμηλής σέλας, το 300 προσφέρει καλή προστασία στον αναβάτη παρόλο που πάνω από τον προβολέα υπάρχει μία μίνιμαλ ζελατίνα. Η κάλυψη θα γίνει πληρέστερη με μεγαλύτερη aftermarket ζελατίνα.

Στρίβει σαν μοτοσυκλέτα

Όταν στη διαδρομή αρχίσουν οι στροφές, το Ρeople εμφανίζει μία ιδιοσυγκρασία που θυμίζει μοτοσυκλέτα με πολύ καλό και ουδέτερο κράτημα. Λόγω κατανομής βάρους, φορτίζει τον μπροστινό τροχό και του δίνει ακρίβεια: μπορεί στις χαμηλές στροφές να βαραίνει το τιμόνι αλλά στις υψηλότερες χαρίζει στο σκούτερ μεγάλη σιγουριά στις κινήσεις του, στην είσοδο της στροφής αλλά και καθώς βρίσκεται υπό κλίση μέσα σε αυτήν, καθώς μπορεί να πραγματοποιεί ακριβείς αλλαγές κατεύθυνσης.

Οι τροχοί είναι 16 ιντσών αμφότεροι και οι «πεντάκτινες» αλουμινένιες ζάντες φορούν ελαστικά “γεναιόδωρων” διαστάσεων 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω.

Τα λάστιχα αποδίδουν καλά το καλοκαίρι και αρκετά καλά στη βροχή, αρκεί να μην γίνονται υπερβολές στην οδήγηση.

Κομψή ζάντα και πιρούνι με ανάποδο νύχι (στήριξη πίσω)

Καλή δουλειά έχει γίνει και στις αναρτήσεις που είναι τόσο μαλακές ώστε προσφέρουν άνεση. Το πιρούνι είναι συμβατικό με ανάποδο νύχι, έχει καλάμια διαμέτρου 37 mm και διαδρομή 110 mm, ενώ πίσω συναντάμε δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή τροχού 100 mm.

Και η πίσω όψη είναι καλοσχεδιασμένη

Η ικανή διαδρομή του πιρουνιού και τα μαλακά ελατήριά του δίνουν άνεση στο πέρασμα από τις μικρές και μεσαίες λακούβες του δρόμου, ενώ είναι πιο μαλακό στη λειτουργία του από τα πίσω αμορτισέρ.

Αναρτήσεις… μαλακές

Τα αμορτισέρ που έχουν ελατήρια μεταβαλλόμενης πυκνότητας (βλ. προοδευτική λειτουργία) είναι κι αυτά μαλακά στη λειτουργία τους – στην αντίστοιχη ρύθμιση – προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης σε μια κατηγορία που γενικά μας έχει συνηθίσει σε σκληρές αναρτήσεις.

Όταν πάντως ανέβει δεύτερο άτομο, θα πρέπει να αλλάζει και η προφόρτιση τους προς το σκληρότερο, γιατί υπάρχουν περιπτώσεις που τερματίζουν αν είναι ρυθμισμένα για ένα άτομο στη σέλα (πχ. στη δεύτερη σκληρότερη θέση).

Τα φρένα είναι δίσκοι και στους δυο τροχούς, διαμέτρου 260 mm, που αν χρειστεί δέχονται τη βοήθεια ενός πολύ καλού δικάναλου ABS της Bosch. Το μπροστινό φρένο διαθέτει δαγκάνα 3 εμβόλων και το πίσω δύο εμβόλων, αμφότερα με σωληνάκι υψηλής πίεσης.

Το μπροστινό φρένο είναι πολύ καλό και σε συνδυασμό με το καλό πιρούνι – που δεν εμφανίζει στρεβλώσεις στα καλάμια κάτω από πίεση – καταφέρνει να σταματά το σκούτερ, διατηρώντας παράλληλα πολύ καλό έλεγχο.

Συμπληρωματικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ

Έχει δύναμη και αίσθηση το μπροστινό φρένο προσφέροντας μεγάλη αίσθηση ασφάλειας, με αποτέλεσμα να το εμπιστεύεσαι ακόμη και σε οριακά φρεναρίσματα. Παράλληλα, σαν bonus και το πίσω φρένο είναι καλό (δύναμη και αίσθηση), κάτι που προσθέτει πόντους στον έλεγχο του σκούτερ, ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Φυσικά, στο οπλοστάσιο της επιβράδυνσης υπάρχει κι ένα δικάναλο ABS για τις δύσκολες – από πλευράς πρόσφυσης – καταστάσεις.

Τελικά

Πάει να μπει μες στη φωτιά το Kymco People S 300i ABS Νoodoe, στο “καμίνι των 300αριών” που είναι η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ελλάδα. Γιατί τα 300άρια σκούτερ, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Έλληνα σκουτερίστα, πρέπει να είναι τα πάντα: καθημερινός σύντροφος, παιχνίδι, διασκέδαση, μέσο μεταφοράς, μεταφορέας δύο ατόμων, κουβαλητής από το σούπερ μάρκετ και εργαλείο για ταξίδια, άρα ο πήχης ανεβαίνει πολύ ψηλά.

Και όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, τα 5.395 ευρώ χωρίζουν τον ενδιαφερόμενο από την απόκτησή του, μια τιμή που βρίσκεται ψηλότερα από τον ανταγωνισμό των SYM HD 300, SYM Citycom S300i και Piaggio Beverly 300 και χαμηλότερα από τα Honda SH 300, Honda Forza 300 και Yamaha X-MAX 300.

Η τιμή του People S δεν είναι ούτε υψηλή, ούτε χαμηλή, βρίσκεται στη μέση, ενώ δυο από τους λόγους που ανεβάζουν την τιμή του είναι η έξυπνη και χρήσιμη πλατφόρμα Noodoe στα όργανά του, καθώς και το βαλιτσάκι Top Case στη σχάρα του.

Όσο δε για το περίφημο value for money, για το αν δηλαδή “αξίζει τα λεφτά του”, στην περίπτωση του People S 300i ABS Νoodoe βρισκόμαστε πάλι μπροστά στην εξίσωση που έχουμε ξαναγράψει για σκούτερ της Kymco: “γιαπωνέζικη ποιότητα – με ταϊβανέζικη τιμή”… κι ο καθένας κάνει τα κουμάντα του.

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος Arai QV Pro, Mπουφάν Dainese Tempest-2 D-Dry, Mποτάκια Dainese Biker D-WP Περισσότερες πληροφορίες: ΜC Motor Import, Mιχαλακοπούλου 44, Αθήνα 115 28, τηλ 210 7212986, Dainese D-Store Athens, Mιχαλακοπούλου 36, Αθήνα 115 28, τηλ 210 7222740

Σημειώσεις και Λεπτομέρειες

  • Τεχνολογία LED χρησιμοποιείται σε όλα τα φωτιστικά σώματα του 300 που είναι πολύ καλής απόδοσης
  • Τα φώτα ηµέρας είναι DRL
  • Πολύ καλοί οι καθρέφτες, αλλά μέτρια η κόρνα
  • Κλειδώνει το ντουλαπάκι που βρίσκεται στην ποδιά
  • Ηχητικό σήμα “τακ-τακ” διαθέτουν τα φλας για τους ξεχασιάρηδες
  • Έντονο είναι το φως της οθόνης LCD των οργάνων, με αποτέλεσμα σε σκοτεινά σημεία του δρόμου να ενοχλεί τον αναβάτη
  • Απομακρυσμένος από τον αριστερό αντίχειρα είναι ο διακόπτης των φλας
  • Κρίμα που δεν υπάρχει χώρος για κράνος κάτω από τη σέλα, αλλά γι’ αυτό το λόγο η εταιρία δίνει το κομψό βαλιτσάκι (top box) στον στάνταρ εξοπλισμό
  • Το βαλιτσάκι πάντως θα χρειαστεί δυο χέρια για να ανοίξει

ΥΠΕΡ

  • Κινητήρας
  • Ποιότητα κατασκευής- Εξοπλισμός
  • Κράτημα
  • Φρένα-Αναρτήσεις

ΚΑΤΑ

  • Θέση οδήγησης
  • Χώρος κάτω από τη σέλα
  • Βαρύ τιμόνι στην αργή κίνηση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:5.395 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, με ψεκασμό, 299cc
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:27,3 ίπποι (20,1 kW) στις 8.000 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260 mm, δαγκάνα 3 εμβόλων / Δίσκος 260 mm με ΑΒS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ιντσών / 16 ιντσών (ελαστικά 110/70 μπρ., 140/70-16 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1,450 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9 lt
ΒΑΡΟΣ:179 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2