Απλά Μαθηματικά
Λοιπόν έχουμε… Keeway, συν Logik, συν 150 μας κάνει Keeway Logik 150. Mεσαίο μέγεθος, συν μεγάλοι τροχοί, συν δισκόφρενα, συν επίπεδο δάπεδο… μας κάνουν 1.920 ευρώ. Απλά μαθηματικά… Κείμενο: Β. Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μ. Λαζαρίδης
Η πιο ανταγωνιστική κατηγορία στην ελληνική αγορά σκούτερ είναι αυτή των “ψηλόροδων” με τροχούς 14-16 ιντσών και με επίπεδο δάπεδο. Γιατί ψηλόροδων; Γιατί είναι πιο σταθερά από τα υπόλοιπα και γιατί με επίπεδο δάπεδο; Γιατί προσφέρεται για εύκολη επιβίβαση-αποβίβαση του αναβάτη.
Στην περίπτωση του κινεζικής κατασκευής Keeway Logik 150 (από την Quianjiang Group) έχουμε να κάνουμε με ευρωπαϊκής επιρροής σχεδίαση αλλά και έναν ισχυρό, υγρόψυκτο κινητήρα.
Θα μπορέσει άραγε με όπλο την καλή του τιμή να εισχωρήσει στη δύσκολη αγορά των σκούτερ 125-150cc τα οποία στην Ελλάδα απορροφούν τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων;
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο τετράχρονος, μονοκύλινδρος, των 150,1cc (57.5×57.8 mm), με 1ΕΕΚ και δύο βαλβίδες επικεφαλής είναι υδρόψυκτος με το ψυγείο να βρίσκεται πίσω από τις γρίλιες στην περιοχή της ποδιάς κάτω από τον προβολέα.
Η μέγιστη ιπποδύναμη είναι 12.8hp, στις 7.500 rpm και ροπή 1.35 kgm στις 6.000 rpm. Η τροφοδοσία γίνεται με καρμπυρατέρ. Για την εκκίνηση υπάρχει μόνο μίζα.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Αξιοπρεπέστατη η εμφάνιση του Keeway Logik 150, που μπορεί να κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά έχει σχεδιαστεί στην Ιταλία και θυμίζει παλαιότερο Honda SH (του ’09), με το ψυγείο στην ποδιά κάτω από τον προβολέα.
Οι αεραγωγοί της εν λόγω ποδιάς είναι εμφανέστατοι και διαχωρίζονται από μια ασημένια βαμμένη αιχμηρή, σαν ξίφος, “γραβάτα” που φιλοξενεί στην κορυφή της το έμβλημα της εταιρίας.
Ο προβολέας είναι ενσωματωμένος στα καπάκια του τιμονιού, όπως και μπροστινά φλας στην ποδιά. Στο πίσω μέρος, στα πλαϊνά καπάκια, υπάρχουν βαμμένα πλαστικά τμήματα (φιλέτα) που κινούνται στις γραμμές του σκούτερ και δίνουν δυναμισμό στο σχήμα. Μεγάλο είναι και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα με τα ενσωματωμένα φλας.
Το φινίρισμα είναι καλό, τα πλαστικά σε κάποια σημεία φαίνονται σκληρά και οι βίδες της ποδιάς είναι εμφανείς. Το Keeway Logik 150 κυκλοφορεί σε δύο χρωματισμούς: Μαύρο και Λευκό.
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Μεσαίες οι διαστάσεις για το 150άρι, που βρίσκεται στον μέσο όρο των “ευρωπαϊκών” εργομετρικών απαιτήσεων.
Το συνολικό μήκος είναι 2.070mm, το συνολικό ύψος στα 1.260mm, ζυγίζει άδειο 125 kg και το μεταξόνιο του είναι κι αυτό στον μέσο όρο, στα 1.360mm.
Το ντεπόζιτο είναι μεγάλης χωρητικότητας στα 7,4 λίτρα.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Οι ζάντες είναι χυτές αλουμινένιες ζάντες με έξι “σπαστά” μπράτσα και βαμμένες ασημένιες.
Η διάμετρός των τροχών είναι στις 16 ίντσες μπροστά και πίσω (φτιαγμένα από την εταιρία Cordial στην Κίνα). Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι μπροστά 90/90 και πίσω:100/90.
Κι ενώ ακριβότερα 125άρια και 150άρια έχουν ταμπούρο στον πίσω τροχό, τα φρένα του Keeway Logik 150 είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, τύπου μαργαρίτα μάλιστα με 2έμβολες δαγκάνες (εύγε!) διαμέτρου 240mm μπροστά και 220mm πίσω. Επιπρόσθετα τα σωληνάκια πίεσης διαθέτουν μεταλλικό πλέγμα.
Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό με νύχι και ενίσχυση στην περιοχή της έδρασής του με τον άξονα του τροχού. H διαδρομή του φτάνει τα 70mm. Στο πίσω μέρος η ανάρτηση διαθέτει δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. H διαδρομή του τροχού φτάνει τα 50mm.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: H θέση οδήγησης είναι όρθια “πάνω” στο σκούτερ, πράγμα που σημαίνει ότι το Keeway Logik 150 βρίσκεται κάτω από το σώμα του αναβάτη, κι έτσι αυτός μπορεί και το ελέγχει εύκολα. Οι γωνίες των γόνατων είναι κοντά στις “άνετες” 90 μοίρες και το τιμόνι απέχει λογικά από τον κορμό, ο οποίος είναι κάθετος σε σχέση με τον δρόμο.
ΤΙΜΟΝΙ: Ικανού πλάτους τιμόνι σε καλό ύψος για διηθήσεις με αντίβαρα στα άκρα του. Η ακτίνα στροφής είναι καλή για σκούτερ με μπροστινό 16άρη τροχό.
ΣΕΛΑ: Η σέλα του Keeway Logik 150 διαθέτει αρκετά καλό αφρώδες υλικό που είναι μαλακό, είναι φαρδιά και αρκετά άνετη, προσφέροντας καλή στήριξη. Έχει αντιολισθητικό κάλυμμα και εμφανείς ραφές για διακόσμηση.
Το ύψος της από το έδαφος απέχει mm και ξεκλειδώνει από κλειδαριά που βρίσκεται στο αριστερό πλαϊνό καπάκι του σκούτερ.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Ο συνεπιβάτης φιλοξενείται πολύ καλά με περισσότερο αφρώδες και μέγεθος σέλας, αλλά και φαρδιά τριγωνικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Μπορεί να στηρίζεται από τις μεγάλες πλάγιες χειρολαβές στην ουρά του σκούτερ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Μιας και το τιμόνι με τον προβολέα βρίσκονται αρκετά ψηλά, το σώμα προφυλάσσεται μέχρι το μέσον του στήθους. Το αρκετό πλάτος της ποδιάς καλύπτει καλά και τα κάτω άκρα.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Περιορισμένος είναι ο χώρος κάτω από σέλα, που δεν χωράει παρά μισό κράνος χωρίς ζελατίνα και χωρίς γείσο ή διάφορα μικροπράγματα. Από την άλλη το δάπεδο είναι επίπεδο και ευρύχωρο για μεταφορά μικροαντικειμένων. Υπάρχει γάντζος για τη μεταφορά τσαντών και ντουλαπάκι για μικροπράγματα – που κλειδώνει – και διαθέτει παροχή ρεύματος.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Τις κρύες μέρες ο κινητήρας του Keeway Logik 150 θα χρειαστεί λίγο ζέσταμα το πρωί για μερικά χιλιόμετρα. Ευχάριστη έκπληξη είναι η λειτουργία του που είναι πολύ καλή και συνολικά χαρακτηρίζεται σαν αθόρυβος κινητήρας.
Η μετάδοση είναι επιλεγμένη να ξεκινάει αργά το σκούτερ και να επιταχύνει πιο δυναμικά πάνω από τα 30 χ.α.ω. Οι κραδασμοί είναι απόντες στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του και όταν εμφανίζονται είναι πολύ διακριτικοί.
Η δύναμη του κινητήρα και η καλή του απόκριση – μια χαρά τα καταφέρνει το καρμπυρατέρ – διατηρείται μέχρι τα 85-90 χ.α.ω και μετά από αυτή την ταχύτητα το σκούτερ κινείται πιο αργά. Ο υγρόψυκτος κινητήρας έχει καλή ελαστικότητα και ροπή που το βοηθάει στις ρεπρίζ.
Μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη είναι οι μαλακές αναρτήσεις του Keeway Logik 150 και ευτυχώς που οι μηχανικοί/σχεδιαστές επέλεξαν να το κάνουν περισσότερο άνετο παρά… σπορ, με τον πέμπτο οσφυϊκό σπόνδυλο να υποφέρει από το “σπόρ του σφυροκοπήματος” σε κάθε λακκούβα.
Μπορεί κάποιος να κατηγορήσει την απόσβεση επαναφοράς των ρυθμιζόμενων δυο αμορτισέρ του 150 ότι είναι μικρή, αλλά μπρος την άνεση τι είναι ένα μικρό ανεβοκατέβασμα της ουράς; Το πιρούνι είναι λίγο πιο σκληρό, αλλά ο κραδασμός δεν μεταφέρεται παρά λίγο στα χέρια του αναβάτη.
Με καλή κατανομή βάρους και κατανομή μαζών το Keeway Logik 150 έχει προβλέψιμο κράτημα που το κάνει εύκολο στα αργά και στα γρήγορα, μέσα και έξω από την πόλη. Το σκούτερ μας ήταν εφοδιασμένο με καλά ευρωπαϊκά λάστιχα και δεν είχαμε κανένα παράπονο σε κανένα δρόμο, στεγνό ή βρεγμένο.
Τα φρένα του είναι τόσο καλά όσο μαρτυρά η τεχνική τους περιγραφή, έχουν δύναμη και αίσθηση και επιβραδύνουν καλά το σκούτερ. Είναι οι δαγκάνες των δύο εμβόλων που κάνουν διαφορά όπως και τα σωληνάκια υψηλής πίεσης. Καλύτερο των δύο είναι το μπροστινό δισκόφρενο που έχει περισσότερη προοδευτικότητα.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Κοντινά ταξίδια τα καταφέρνει το Keeway Logik 150 και αυτό που θα προβληματίσει λίγο τον αναβάτη είναι η προστασία από τον αέρα. Μια κοντή ή ψηλότερη after market ζελατίνα θα δώσει λύση αν και πρέπει να υπολογίσει ότι η τελική θα μειωθεί και η κατανάλωση θα αυξηθεί.
Επίσης o ιδιοκτήτης – ταξιδευτής θα πρέπει να τοποθετήσει και βαλιτσάκι για μικροπράγματα, βαλιτσάκι που θα πρέπει να τοποθετήσει και κάποιος που θέλει να μην κουβαλάει το κράνος στο χέρι όταν θα κάνει τις δουλειές του στην πόλη. Με το μεγάλο ντεπόζιτο που διαθέτει το Logik το βοηθούν έτσι ώστε οι ανεφοδιασμοί να είναι πιο αραιοί.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Το κοντέρ ξεπερνάει τα 110 χιλιόμετρα την ώρα, σε ελαφρά κατωφέρεια με την πραγματική ταχύτητα να καταγράφεται κοντά στα τα 105 χ.α.ω. Η κατανάλωση του υγρόψυκτου κινητήρα είναι: με ήρεμη οδήγηση 3,5 λίτρα και με μικτή/μέση οδήγηση στα 3,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία κυμαίνεται ανάμεσα σε 190 και 210 χιλιόμετρα.
ΤΕΛΙΚΑ…
Την κλασική συνταγή ακολουθεί το Keeway Logik 150, ένα σκούτερ σχεδιασμένο πάνω στην ευρωπαϊκή συνταγή για χρήση στην πόλη. Κλασικά με με 16άρηδες τροχούς, επίπεδο, έτσι όπως αρέσει στο κοινό.
Το Logik διαφοροποιείται έναντι του ιαπωνικού, ευρωπαϊκού, ταϊβανέζικου και ασιατικού ανταγωνισμού ότι προσφέρει υγρόψυκτο κινητήρα και δύο δισκόφρενα και σε αυτή τη δύσκολη αντιπαράθεση δεν πηγαίνει με άδεια χέρια, αλλά με το πλεονέκτημα της χαμηλής τιμής στα 1.920 ευρώ.
ΟΡΓΑΝΑ: Τα όργανα είναι ευανάγνωστα και προσφέρουν πολλές πληροφορίες. Είναι αναλογικά το ταχύμετρο και το στροφόμετρο (θετικός πόντος για το Logik) και υπάρχει και μια μικρή ψηφιακή οθόνη LCD με ενδείξεις εξωτερικής θερμοκρασίας, βενζινόμετρο, χιλιομετρητή, θερμοκρασία υγρού κινητήρα και ρολόι.
Ανάμεσα στις ενδεικτικές λυχνίες, που βρίσκονται στο κέντρο του πίνακα οργάνων, υπάρχει και μια πολύ χρήσιμη για την ρεζέρβα που ανάβει όταν πρέπει να γίνει ανεφοδιασμός.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και περιλαμβάνουν εκτός των κλασικών: on/off φώτων και kill switch. H κόρνα είναι αδύναμη και τα φώτα πάνω από τον μέσο όρο σαν απόδοση.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα την οποία πρέπει πρώτα να ξεκλειδώσεις από κλειδαριά που βρίσκεται στο αριστερό πλαϊνό καπάκι.
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Υπάρχει πλάγιο και κεντρικό στάντ που είναι αμφότερα εύχρηστα και καλοφτιαγμένη, γερή σχάρα με ενσωματωμένες χειρολαβές. Οι καθρέφτες είναι αρκετά καλοί δίνοντας καλό οπτικό πεδίο.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Κεντρικό και πλάγιο στάντ, Παροχή ρεύματος, Σχάρα-Χειρολαβές, Γάντζος στην ποδιά