Ζώντας ανάμεσα σε δύο κόσμους
* Κυβισμός: 745 cc * Ιπποδύναμη: 59 ίπποι (43,1kW) στις 6.750 rpm * Τελική ταχύτητα: 190 km/h (πραγματική) * Βάρος: 237 kg (γεμάτο) * Τιμή: 14.770 € (Ιούνιος 2025)
Με νέα, πιο επιθετική και ογκώδη εμφάνιση, το χαρακτηριστικό DCT κιβώτιο και την τεχνολογική αναβάθμιση που περιλαμβάνει ανανεωμένη TFT οθόνη 5” και την έλευση του Cruise Control στον στάνταρ εξοπλισμό, το Honda X-ADV 750, το εμβληματικό μοντέλο της Honda ανανεώνεται για το 2025 και αποδεικνύει για άλλη μια φορά την αξία του. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Η Honda τάραξε τα νερά το 2017, όταν πρωτοπαρουσίασε το X-ADV 750, το οποίο ακροβατούσε (και συνεχίζει να ακροβατεί) ανάμεσα στους κόσμους των σκούτερ και των μοτοσυκλετών.
Και όντως το X-ADV ήταν κάτι το επαναστατικό. Η εργονομία του θυμίζει σκούτερ, όμως ο κινητήρας βρίσκεται στο πλαίσιο και δεν έχει μετάδοση CVT, αλλά το αυτόματο κιβώτιο DCT (Dual Clutch Transmission) της Honda, που πρωτοεμφανίστηκε στην VFR 1200F το 2010.
Από τότε το X-ADV απέκτησε φανατικό κοινό στην Ευρώπη και σταδιακά σκαρφάλωνε στις ταξινομήσεις της Honda (μόνο στην Γηραιά Ήπειρο οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 75.000), ενώ ουσιαστικά καθιέρωσε μια νέα κατηγορία στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.
Η πρώτη ανανέωση ήρθε το 2018, μετά το 2021 και τώρα το 2025 περνάμε ουσιαστικά σε μια “τέταρτη γενιά” του X-ADV, το οποίο συνεχίζει να διατηρεί τα κλασικά γνωρίσματά του που το έκαναν αγαπητό στον κόσμο, εκσυγχρονισμένο όμως για να ανταπεξέλθει στον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Η ανανέωση ξεκινάει από την εμφάνιση, ένα από τα χαρακτηριστικά που καθιέρωσαν το Honda X-ADV 750.
Ο σχεδιασμός ήταν ήδη αρκετά επιθετικός, με κοφτές σχεδιαστικές γραμμές και τώρα η Honda κάνει ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με τους LED προβολείς να αποκτούν νέο σχήμα, πιο λεπτό και σφηνοειδές, ενώ πλέον ενσωματώνουν τα φλας και τα φώτα ημέρας (DRL) στο πάνω μέρος τους.
Κάτω από τους προβολείς υπάρχουν νέοι αεραγωγοί που συμβάλλουν σε μια πιο σπορ εμφάνιση, σε συνδυασμό με τον νέο σχεδιασμό των πλαστικών μερών, που πλέον έχουν διαφορετικές γωνίες και “κοψίματα” που προσθέτουν όγκο, ολοκληρώνοντας τη νέα εικόνα του X-ADV.
Η Honda τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μια στροφή προς την βιωσιμότητα και έχει ήδη ανακοινώσει ένα πλάνο για παρουσίαση 30 ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2030, ενώ πέρσι παρουσίασε το SH 150 Vetro, με ημιδιαφανή πλαστικά τα οποία μειώνουν κατά 9,5% τους ρύπους που εκπέμπονται κατά την παραγωγή τους.
Την ίδια φιλοσοφία βιωσιμότητας ακολουθεί η ιαπωνική εταιρία και στο X-ADV, καθώς χρησιμοποιεί περισσότερο Durabio (βιο-βασισμένη πολυανθρακική ρητίνη) και άλλα ανακυκλωμένα πλαστικά, ώστε να μειώσει τους ρύπους που παράγονται στη διαδικασία παραγωγής.
Στο κομμάτι της άνεσης, έχουμε μια επανασχεδιασμένη σέλα, με 10% περισσότερο αφρό ουρεθάνης, που στοχεύει στην αύξηση της άνεσης, ενώ και ο αποθηκευτικός χώρος των 21 λίτρων από κάτω της (που χωράει ένα Full Face κράνος) έχει πλέον έναν νέο διαχωριστή αποσκευών και βελτιωμένο LED φωτισμό. Εκεί βρίσκεται επίσης και μια θύρα USB Type-C για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών του αναβάτη.
Νέα διάταξη πληροφοριών και γραφικά έχει και η έγχρωμη TFT οθόνη των 5” με δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω του Honda RoadSync, ενώ ο χειρισμός της γίνεται από έναν φωτιζόμενο διακόπτη στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Ανανεωμένη είναι και η ζελατίνα, η οποία (πέραν της χρήσης Durabio) είναι μεγαλύτερη και ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις, πλέον πιο εύκολα από πριν καθώς απαιτείται η χρήση μόνο του ενός χεριού, μέσω ενός συστήματος στο αριστερό της μέρος.
Ο κινητήρας του Honda X-ADV 750 είναι από τα σημεία που δεν δέχονται αλλαγές για το 2025 (πέραν της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς Euro5+) και παραμένει ένας δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας 745cc, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ο οποίος αποδίδει 59 ίππους στις 6.750 rpm και 69 Nm ροπής στις 4.750 rpm και εξοπλίζεται με Traction Control τριών επιπέδων, το οποίο έχει και δυνατότητα απενεργοποίησης, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.
Αυτό που έχει αλλάξει είναι το γεγονός ότι το X-ADV 750 περιλαμβάνει πλέον Cruise Control στον στάνταρ εξοπλισμό, επιτρέποντας μεγαλύτερη άνεση στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα στους αυτοκινητόδρομους.
Υπάρχουν τέσσερα Riding Modes (Standard, Sport, Rain και Gravel), ενώ στο Riding Mode User ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει παραμέτρους όπως η επεμβατικότητα του Traction Control και του φρένου κινητήρα.
Οι αναρτήσεις είναι ένα από τα σημεία όπου το Honda X-ADV 750 διαχωρίζει τον εαυτό του από τα σκούτερ και εισέρχεται περισσότερο στον χώρο των μοτοσυκλετών.
Μπροστά βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 41mm, με διαδρομή 153,5mm, ενώ πίσω εντοπίζεται η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα σκούτερ, καθώς η ένταξη του κινητήρα στο πλαίσιο και όχι στο πλάι του πίσω τροχού, μειώνει το βάρος και κάνει το μονοσόκ αμορτισέρ με διαδρομή 150mm και το ψαλίδι Pro-Link να έχουν καλύτερη απόδοση.
Η μεγάλη διαδρομή αναρτήσεων επιτρέπει και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 165mm, κάτι που όπως θα δούμε στο οδηγικό κομμάτι της δοκιμής δίνει (μεταξύ και άλλων χαρακτηριστικών) στο X-ADV δυνατότητες για χρήση Off Road.
Τα φρένα έρχονται επίσης αυτούσια από την προηγούμενη έκδοση, με δύο μεγάλους δίσκους 310mm με τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin και έναν δίσκο 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα πίσω, εξοπλισμένα με δικάναλο ABS.
Οι τροχοί έχουν διάμετρο 17” εμπρός και πίσω, όμως οι ζάντες είναι ακτινωτές, Cross Spoke, τονίζοντας τον Adventure χαρακτήρα του μοντέλου της Honda, το οποίο εξοπλίζεται με Tubeless ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 160/60 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Στον εξοπλισμό συναντάμε επίσης Keyless σύστημα εκκίνησης και σύστημα ειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος (ESS), το οποίο αναβοσβήνει τα αλάρμ σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος για να ενημερώσει τους χρήστες του δρόμου που ακολουθούν.
Όπως και σε άλλα μοντέλα της Honda, έτσι και εδώ υπάρχει μια πληθώρα αξεσουάρ, τα οποία προσφέρονται μεμονωμένα ή σε πέντε πακέτα (Adventure, Comfort, Style, Travel και Urban).
To μοντέλο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το Adventure Pack, το οποίο περιλαμβάνει μπροστινά φώτα ομίχλης, πλευρικά κάγκελα προστασίας στο πάτωμα, προεκτάσεις στις χούφτες, σετ εκτροπέων αέρα στα πόδια και μαρσπιέ αναβάτη από αλουμίνιο.
Επίσης, πέραν του Adventure Pack, το μοντέλο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο και με τελικό εξάτμισης Akrapovic.
Στο Δρόμο – Η ώρα της Δοκιμής
Το Honda X-ADV 750 αποτελεί όπως προαναφέρθηκε ένα πάντρεμα μεταξύ δύο κόσμων και αυτό είναι εμφανές και κατά την οδήγηση, καθώς η Honda πήρε τα θετικά στοιχεία από τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες και τα συνδύασε στο συγκεκριμένο μοντέλο.
Τα σκούτερ είναι γνωστά για την άνεση που προσφέρουν στην καθημερινότητα και αυτός είναι ένας τομέας όπου το X-ADV διαπρέπει.
Η νέα σέλα κάνει το σκούτερ να μοιάζει με “πολυθρόνα” όσον αφορά την άνεση, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη (ειδικά με την ακόμα πιο άνετη και πιο μαλακή σέλα που υπάρχει στο Comfort Pack), ενώ ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος, ανεξάρτητα από το ύψος του αναβάτη.
Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του και τις χειρολαβές στο πίσω μέρος, οι οποίες θα έλεγε κανείς ότι είναι απαραίτητες, με τη ροπή του X-ADV να σε “ξαφνιάζει” με το πόσο ζωντανή είναι στις χαμηλές στροφές.
Γενικά η απόδοση του κινητήρα είναι στρωτή και “ζωντανή” με τη ροπή να έρχεται από χαμηλά και να σε ακολουθεί όσο ανεβάζεις στροφές, ενώ οι αυτόματες αλλαγές που πραγματοποιεί το DCT να είναι προσηλωμένες στην οικονομία καυσίμου.
Όταν οδηγείς χαλαρά και αφήνεις το DCT να αλλάξει τις ταχύτητες από τις χαμηλές στροφές, μπορείς να δεις την κατανάλωση να αγγίζει μέχρι και τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (!) και μέσα στην κίνηση της πόλης μπορείς άνετα να κρατηθείς στα “χαμηλά τεσσάρια” στην κατανάλωση. Σε πιο μικτές συνθήκες και με πιο επιθετική οδήγηση θα φτάσεις περίπου στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ένα νούμερο που παραμένει πολύ καλό και δίνει στο X-ADV μια αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων, χάρη στο ντεπόζιτο των 13,2 λίτρων που διαθέτει.
Υπάρχει και η επιλογή ο αναβάτης να αλλάζει μόνος του τις ταχύτητες, πατώντας άλλη μια φορά τον διακόπτη στα δεξιά (που με το πρώτο πάτημα όταν βάζεις μπροστά το X-ADV “κουμπώνει” την πρώτη) και μετά αλλάζοντας ταχύτητες μέσω δύο διακοπτών (με σηματοδότηση + και – στα αριστερά του τιμονιού).
Εκεί ο αναβάτης παίρνει πλήρως τον έλεγχο, απεμπλέκοντας το αυτόματο κιβώτιο, αλλά, λόγω του όγκου της “σουίτας” των διακοπτών στο αριστερό μέρος, τα “πλήκτρα”” για το + και το – βρίσκονται αρκετά μακριά μεταξύ τους, κάνοντάς τα λίγο άβολα στη χρήση.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στην Manual λειτουργία, το αυτόματο κιβώτιο επεμβαίνει αν οι στροφές πέσουν πολύ και έχεις ξεχάσει να αλλάξεις ταχύτητα και αντίστοιχα ακόμα και στην αυτόματη λειτουργία αν πατήσεις τα πλήκτρα μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα.
Επίσης, στο Riding Mode User μπορείς να διαλέξεις μεταξύ τεσσάρων επιπέδων στην αλλαγή ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου, για να το φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου.
Γενικά στο User Mode ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει (πέραν του ρυθμού αλλαγής ταχυτήτων) μεταξύ τριών επιπέδων Traction Control, τριών επιπέδων φρένου κινητήρα και τριών επιπέδων ισχύος.
Το μακρύ μεταξόνιο (στα 1.590mm) προσδίδει μια σταθερότητα στο X-ADV, ακόμα και όταν κινείσαι σε ταχύτητες κοντά στην τελική των 190 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ δεν θυσιάζεται και το κομμάτι της ευελιξίας, το οποίο σε ξαφνιάζει θετικά.
Το φαρδύ τιμόνι που είναι τοποθετημένο σε καβαλέτα προσφέρει έναν “μοχλό ελέγχου” και σε συνδυασμό με την θέση οδήγησης που σε βάζει ελαφρώς “πάνω” στη μοτοσυκλέτα και το χαμηλό κέντρο βάρους, σου επιτρέπει να μπεις με αυτοπεποίθηση στις στροφές.
Σε αυτό συμβάλλει και ο σχεδιασμός του πλαισίου τύπου διαμάντι, το οποίο συνεργάζεται εξαιρετικά με τις αναρτήσεις, με την ανατροφοδότηση του μπροστινού να σου επιτρέπει να “νιώθεις” πάντα ακριβώς που βρίσκεται ο τροχός σου, χωρίς όμως αυτό να κάνει το πιρούνι αναποτελεσματικό στην απόσβεση των ανωμαλιών στο δρόμο.
Πολύ καλή είναι και η απόδοση των φρένων, τα οποία έχουν ωραίο αρχικό δάγκωμα και σταματούν με σιγουριά το X-ADV, με το ABS να επεμβαίνει μόνο όταν αυτό είναι απολύτως απαραίτητο.
Το X-ADV έχει τον χαρακτηρισμό Adventure στο όνομά του και αυτό δεν αποτελεί μόνο ένα “ευχολόγιο”.
Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, η μεγάλη διαδρομή αναρτήσεων, η λειτουργία τους και η απόσταση από το έδαφος, δίνουν στο μοντέλο της Honda δυνατότητες και στην οδήγηση εκτός δρόμου, μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα.
Δεν πρόκειται για μια καθαρόαιμη χωμάτινη μοτοσυκλέτα, όμως θα σε συνοδεύσει με μεγάλη χαρά και ευκολία σε στρωτούς χωματόδρομους, ακόμα και σε κάποια μικρά εμπόδια.
Εκεί είναι που το Adventure Pack αποκτά χρησιμότητα, με τα αλουμινένια μαρσπιέ (χωρίς λάστιχο) να επιτρέπουν την όρθια οδήγηση με μια εργονομία που θυμίζει μεγάλες Adventure μοτοσυκλέτες.
Από την άλλη, στην πόλη τα κάγκελα προστασίας και οι μεγάλες χούφτες αυξάνουν το πλάτος του X-ADV (που ήδη στη βασική έκδοση φτάνει τα 940mm) και σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο στερεί λίγη από την ευελιξία του μοντέλου στην κίνηση, όμως το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού βελτιώνει την κατάσταση.
Πάντως η εργονομία που η Honda έχει πετύχει με το X-ADV, διασφαλίζει ότι μπορείς να οδηγήσεις πολλές ώρες, ακόμα και σε συνθήκες πυκνής κίνησης, χωρίς να σε κουράσει, καθώς αποτελεί ένα μοντέλο ευκολοδήγητο, σταθερό και στοχοπροσηλωμένο στην άνεση του αναβάτη.
Δεν μπορούμε εδώ να μην αναφερθούμε και στην πολύ σημαντική ύπαρξη του χειρόφρενου, το οποίο σου επιτρέπει να παρκάρεις σε δρόμους με κλίση, χωρίς να αγχώνεσαι ότι θα σου φύγει η μοτοσυκλέτα.
Συμπεράσματα – Η ώρα της αξιολόγησης
Μετά την “τομή” που έφερε στον κόσμο των δύο τροχών το λανσάρισμα του πρώτου X-ADV 750 το 2017, η Honda συνέχισε αργά αλλά σταθερά να το εξελίσσει, κρατώντας σταθερή τη γενικότερη φιλοσοφία του μοντέλου.
Αυτό έκανε και για το 2025, επανασχεδιάζοντας κάποια σημεία, δίνοντάς του μια πιο επιθετική εμφάνιση, εξοπλίζοντάς το ακόμα καλύτερα με Cruise Control και την νέα οθόνη, ώστε να το κάνει ακόμα πιο χρηστικό στην καθημερινότητα του αναβάτη.
Το DCT που πλέον μετράει 15 χρόνια ζωής έχει ραφιναριστεί επαρκώς και η απόδοσή του είναι ακόμα πιο στρωτή στο μοντέλο του 2025, το οποίο αντιδράει πιο ομαλά στην εκκίνηση και στις χαμηλές στροφές.
Ποιοτικά το X-ADV κινείται στα υψηλά επίπεδα που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο μοντέλο της Honda, ενώ η “δυαδικότητά” του, του επιτρέπει να σε πάει στην πόλη, στον χωματόδρομο, σε επαρχιακούς δρόμους και στην Εθνική Οδό, χωρίς να ζορίζεται ή να εμφανίζεται παράταιρο σε κάποιες από αυτές τις καταστάσεις.
Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr
Θετικά στοιχεία
- Εμφάνιση – Ποιότητα Κατασκευής
- Πολυχρηστικότητα
- Απόδοση Κινητήρα
Χρειάζεται βελτίωση
- Σχετικά μεγάλο βάρος
- Μειωμένη ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες
- Eργονομία διακοπτών
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
- Τα μαρσπιέ του Adventure Pack δεν μπορούν να κλείσουν εν κινήσει, καθώς έχουν μοχλό ξεκλειδώματος από κάτω τους
- Πολύ χρήσιμο το User Mode, σου επιτρέπει να φέρεις το X – ADV πραγματικά στα μέτρα σου
- Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Bridgestone Battlax
- To διπλό σταντ είναι κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού
- Ευπρόσδεκτη η μεγαλύτερη και πιο εύκολα ρυθμιζόμενη ζελατίνα
- Το μεγάλο του πλάτος και το μεγάλο μεταξόνιο το δυσκολεύουν στην κίνηση
- Εργονομικά σωστά στην τοποθέτηση και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη