Xαρούμενος…
Ρετρό και συμπαθητικό το στρουμπουλό σκουτεράκι της Daelim. Απλής καθημερινής μετακίνησης με στυλ. Κουβαλάει πάνω του διάφορα στοιχεία από κλασικά σκούτερ του ’60 που συνδυάζονται έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα νέο “άρωμα” σε μικρό μπουκάλι, λόγω διαστάσεων βλέπετε. Το Daelim Aroma 125 κοστίζει 1.680 ευρώ και μπήκε πρόσφατα στην κατηγορία των νεο-κλασικών σκούτερ. Κείμενο: Β. Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μιχάλης Λαζαρίδης
Μαζεμένο σε διαστάσεις, με χαμηλό ύψος σέλας, εύκολο στη χρήση, βολεύει ιδιαίτερα τους νέους σκουτερίστες. Ο προκάτοχος του Aroma λεγόταν Besbi, και είχε εμφανιστεί το 2007 για να αντικαταστήσει ένα άσχημης εμφάνισης σκούτερ που λεγόταν NS-History.
Mετά από 8 χρόνια καριέρας το Besbi έδωσε τελικά τη σκυτάλη στο Aroma.
Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων – πέρα από την εμφάνιση – έγκειται στο μπροστινό τμήμα του σκούτερ, στην μπροστινή ανάρτηση και στον τροχό: το Aroma έχει ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και τροχό 12 ιντσών, ενώ το Besbi ανάρτηση με βραχίονες και 10ιντσο τροχό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο αερόψυκτος 4-χρονος κινητήρας της Daelim (ίδιος με του Besbi) τώρα αποδίδει 8,9 ίππους στις 7.800rpm. Η τροφοδοσία του γίνεται με καρμπυρατέρ και η εκκίνηση με μίζα και μανιβέλα. Έχει έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Προς τιμήν της Κορεάτικης εταιρίας το Daelim Aroma 125 δεν κοπιάρει την χιλιο-αντιγραμμένη Vespa, αλλά τραβάει τις δικές του σχεδιαστικές γραμμές στο χώρο των ρετρο-σκούτερ.
Σαν κοντόχοντρο μπουλντόγκ, δεν θυμίζει κανένα παρά τον εαυτό του και ελαφρά τον προκάτοχο Besbi.
To Daelim Aroma 125 ντεμπουτάρει ένα νέο στιλ vintage με ρωμαλέες, που θυμίζει ακόμα και αμερικανικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’60.
Mεγάλος στρογγυλός προβολέας που κόβεται στο κάτω του μέρος, ένα μεγάλο καβούκι και τιμόνι, με πρωτότυπο όργανο πάνω του και με μια ποδιά που ξεκινάει από ψηλά στενότερη και πλαταίνει στο κάτω της μέρος. Βαθύ είναι και το μπροστινό φτερό.
Και στην περιοχή της ουράς κατεβαίνουν χαμηλά τα πλαϊνά καπάκια, υπάρχει νοσταλγική-διακριτική διχρωμία, η σέλα έχει καφέ κάλυμμα κι ένα πολύ όμορφο οπίσθιο φωτιστικό σώμα που συμπληρώνει ένα πολύ συμπαθητικό σκούτερ.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και το φινίρισμα και οι λεπτομέρειες είναι προσεγμένα.
ΜΕΓΕΘΟΣ-BΑΡΟΣ: Το βάρος που ανακοινώνεται είναι τα λίγα 106 kg και οι διαστάσεις του είναι μικρές, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Daelim Aroma 125 δυσκολεύει τους ψηλότερους αναβάτες.
Το σκούτερ έχει επίπεδο δάπεδο και μικρούς τροχούς, μικρό μεταξόνιο 1.270 mm. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 1.880mm.
ΤΡΟΧΟΙ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: Ο μπροστινός τροχός είναι 12 ιντσών και ο πίσω 10. Σταθερότητα στο τιμόνι και χώρος κάτω από τη σέλα είναι ο λόγος που συμβαίνει αυτό. Η επιβράδυνση έχει ανατεθεί σε έναν δίσκο 200mm μπροστά (με δαγκάνα δύο εμβόλων) και σε ένα ταμπούρο 120mm πίσω.
Πολλές ακτίνες διαθέτουν οι χυτές αλουμινένιες ζάντες που είναι μαύρες και τα λάστιχα της Kenda έχουν διαστάσεις 110/70 μπροστά και 3.50 πίσω. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό, συμβατικό με μικρό νύχι, ενώ στο πίσω μέρος η ανάρτηση διαθέτει δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ
ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Η θέση οδήγησης του Daelim Aroma 125 είναι “μέσα” στο σκούτερ με τα χέρια ψηλά και τους γοφούς χαμηλότερα. Το δάπεδο είναι μακρύ και επικλινές, στην ποδιά δεν υπάρχει γάντζος, αλλά ανοικτές θήκες για μικροπράγματα.
Το τιμόνι βρίσκεται μακριά από το σώμα του αναβάτη. Τα πόδια τοποθετούνται κάπως ψηλά στην ποδιά, αλλά παρ’ όλα αυτά υπάρχει ευρυχωρία στο μικρών διαστάσεων σκούτερ. Η θέση οδήγησης είναι ευρύχωρη ακόμα και τα μεγάλα άκρα αναβατών, που φιλοξενούνται εύκολα στο μεγάλο δάπεδο, αν και τα γόνατα είναι κάπως πιο λυγισμένα.
ΤΙΜΟΝΙ: Λόγω απομάκρυνσης από τη σέλα και λόγω ύψους της κολώνας του τιμονιού τα γόνατα δεν εμποδίζονται από το τιμόνι.
Το κόψιμό του τιμονιού είναι καλό και το ύψος του στα ίδια επίπεδα των καθρεφτών αυτοκινήτων, αλλά ευτυχώς δεν είναι τόσο πλατύ για να εμποδίζει την διήθηση.
ΣΕΛΑ: Η σέλα είναι ελαφρώς πομπέ και σου δίνει την εντύπωση ότι κάθεσαι σε στενότερη σέλα που δίνει μια μικρή αστάθεια στο σκούτερ, αλλά και μεγάλη ευελιξία.
Το αντιολισθητικό κάλυμμα της σέλας είναι καφέ και το ύψος της είναι χαμηλό στα 740 χιλιοστά. Όπως αντιλαμβάνεστε το Aroma που προσφέρει χαμηλό ύψος σέλας κλείνει το μάτι και στο γυναικείο κοινό. Το άνοιγμά της γίνεται από τον κεντρικό διακόπτη.
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Τα μαρσπιέ συνεπιβάτη είναι σταθερά και αποτελούν επέκταση του επίπεδου δαπέδου, γι’ αυτό και περιορίζουν τις κινήσεις και την τοποθέτηση των ποδιών του.
Η σέλα είναι απλά ικανοποιητική και στην ουρά υπάρχει χρωμιωμένη χειρολαβή.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Λόγω του ότι το τιμόνι είναι ψηλότερα τοποθετημένο η ποδιά προσφέρει αρκετή προστασία στα κάτω άκρα, περισσότερη από ένα σπορ σκούτερ ας πούμε. Βλέπετε τα ρετρό σκούτερ;
ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Εκτός από έναν αρκετά μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα – που χωράει ένα μισό κράνος – υπάρχει και ανοιχτό ντουλαπάκι στην ποδιά (κάτι που δεν είχε το Besbi).
Με δεδομένη την ύπαρξη 10άρη πίσω τροχού ίσως θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερος χώρος που να χωράει φουλφέις κράνος.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ανεβαίνοντας στη χαμηλή σέλα του Daelim Aroma 125 νομίζεις ότι το σκούτερ ζυγίζει 90 και όχι 106 κιλά. Η εκκίνηση γίνεται εύκολα, τα κρύα πρωινά ο κινητήρας θέλει λίγο ζέσταμα. Ο κινητήρας είναι ήσυχος, πολιτισμένος και πολύ ευχάριστος και φιλικός μέσα στην πόλη. Η απόδοσή του είναι προοδευτική και δεν υπάρχουν κραδασμοί.
Φτάνει τα 70-75 χ.α.ω σβέλτα και πιο αργά υψηλότερα. Παρόλη την τροφοδοσία με καρμπυρατέρ η απόκριση θυμίζει ψεκασμό – τόσο καλή είναι.Επίσης δεν φοβάται στις υψηλότερες στροφές. Η μεγάλης διαδρομής γκαζιέρα πάντως δεν βοηθάει τις επιδόσεις του.
Η ταχύτητα αντιδράσεων του τιμονιού αλλά και όλου του σκούτερ είναι πολύ γρήγορη και μόλις εξοικειωθείς δεν φοβάσαι κανένα μποτιλιάρισμα. Το κράτημα δεν είναι σπορ, η αίσθηση που μεταφέρεται από το σκούτερ προς τον αναβάτη είναι μέτρια και σίγουρα δεν θα ευχαριστηθεί ούτε ο αναβάτης ούτε το Aroma στην πιεστική οδήγηση.
Οι αναρτήσεις έχουν επιλεχθεί και ρυθμιστεί από τους μηχανικούς της Daelim έτσι ώστε να προσφέρουν άνεση, κάτι που συνάδει με τον χαρακτήρα του scooter. Τα αμορτισέρ μαλακά – πολύ άνετα για τη μέση του αναβάτη – αν και λίγο απότομα στην επαναφορά τους, το πιρούνι λίγο πιο σκληρό και καλύτερα στην προκειμένη περίπτωση, αφού αντιδρά θετικά ακόμα και στο έντονο φρενάρισμα.
Το μπροστινό φρένο αποδίδει καλά, από τη μέση της διαδρομής της μανέτας και μετά δίνοντας καλό φρενάρισμα. Το δισκόφρενο αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης αφού το πίσω φρένο είναι αδύναμο. Τουλάχιστον όσο και να το πιέσεις δεν μπλοκάρει τον πίσω τροχό.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Λόγω μεγέθους, μικρής τελικής και κυρίως ότι μιλάμε για καθαρόαιμο σκούτερ πόλης, καλύτερα να ξεχάσουμε τα ταξίδια έξω από αυτήν.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Το Daelim Aroma 125 θα χρειαστεί 3,5 lt βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το ντεπόζιτο θα δώσει αυτονομία κοντά στα 160 χιλιόμετρα.
Ο κινητήρας των 8,5 ίππων έχει τη δυνατότητα να ανεβάζει στροφές και σε ελαφρά κατηφόρα το κοντέρ μπορεί να δείξει και 110 χ.α.ω, ενώ η πραγματική, “κανονική” του τελική είναι στα 93 km/h.
ΤΕΛΙΚΑ…
Πέρα από τη φιλική συνολική του συμπεριφορά το Daelim Aroma 125 και την ευκολία χρήσης που προσφέρει σε χρήση πόλης, το μοναδικής εμφάνισης scooter είναι ποιοτικό για τα χρήματα που κοστίζει. Το χαμηλό ύψος και το μικρό μέγεθος το κάνει ιδανικό για αρχάριους, κοπέλες και για αυτούς που ζητούν ένα εύκολο σκούτερ με ρετρό εμφάνιση.
Πως λέμε “κλασικό σκούτερ”; Έτσι λέμε και “κλασικά, χαμηλή τιμή”, στα 1.680 ευρώ για το Aroma.
ΟΡΓΑΝΑ: Το όργανο είναι εξαιρετικής αισθητικής, απόλυτα εναρμονισμένο με το σύνολο, οι ενδεικτικές λυχνίες είναι τόσο διακριτικές όταν δεν ανάβουν που νομίζεις ότι δεν υπάρχουν. Όλες οι ενδείξεις (ταχύτητας, βενζίνης, ταχύμετρο) είναι αναλογικές.
ΦΩΤΑ-ΚΟΡΝΑ-ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Φώτα καλά και στις δύο σκάλες, αν και η δέσμη είναι περιορισμένη. Καλή είναι η ένταση της κόρνας. Σκληρός είναι ο συρταρωτός διακόπτης των φλας, σκληρός και ο κεντρικός διακόπτης κατά το κλείδωμα του τιμονιού.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα του ρεζερβουάρ των 5,9 λίτρων βρίσκεται κάτω από τη σέλα.
ΣΤΑΝΤ-ΣΧΑΡΑ-ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Παρότι δεν τους φαίνεται οι καθρέφτες είναι πολύ καλοί. Το κεντρικό σταντ είναι εύκολο αλλά μπερδεύει το άκρο του με τη μανιβέλα. Υπάρχει και πλάγιο σταντ που είναι βολικό και σταθερό, με διακόπτη που σβήνει το μοτέρ Σχάρα δεν υπάρχει, αλλά μόνο μια λεπτή χειρολαβή.
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Δύο στάντ, ανοικτές θήκες αποθήκευσης στην ποδιά, χειρολαβή στην ουρά.