fbpx

Thrust Alexone 125, Δοκιμή: Το προσιτό GT

Maxi άνεση… δίχως ανοικονόμητη υπόσταση

Κυβισμός: 124,6cc * Ιπποδύναμη: 11,0 ίπποι (8,3 kW) στις 7.300 rpm * Τελική: 110 km/h (πραγματική) * Βάρος: 149 kg * Τιμή: 2.590 ευρώ (12/2022)

Τα μικρά σε κυβισμό GT, αυτά που σχηματικά ονομάζουμε Mini GT κατηγορία, τείνουν όλο και περισσότερο σε συρρίκνωση των εξωτερικών τους διαστάσεων. Ωστόσο προτάσεις όπως το Alexone 125 της Thrust, αποδεικνύουν ότι υπάρχει τρόπος ώστε να η ευκινησία να μην λειτουργεί εις βάρος της άνεσης και της προστασίας του αναβάτη. Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η Thrust έχει εδώ και μερικούς μήνες δραστηριοποιηθεί στην ελληνική αγορά, μέσω της αντιπροσώπευσης από την Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, προσφέροντας μια γκάμα από τέσσερα σκούτερ σε κυβισμούς από τα 125 έως τα 400 κ.εκ.


Το Thrust Alexone 125, αποτελεί το ένα εκ των δύο 125αριών της γκάμας αυτής και ουσιαστικά πρόκειται για ένα μοντέλο της σινικής Taro, μιας εταιρίας κολοσσού, που δραστηριοποιείται εδώ και δύο δεκαετίες στην κατασκευή δίτροχων, με μια ετήσια παραγωγή 2,5 εκατομμυρίων μονάδων (!), ενώ μέρος των εργασιών της έχει να κάνει με την κατασκευή πλαστικών κοστουμιών για μοντέλα άλλων κατασκευαστών.

Στην ελληνική αγορά το μοντέλο προσφέρεται ως Thrust Alexone 125 και φυσικά συμμορφώνεται με τις τελευταίες Euro 5 προδιαγραφές. Για το Alexone δεν είναι δύσκολο να ενταχθεί σε κάποια από τις υφιστάμενες κατηγορίες scooter, αφού φέρει όλα τα κλασικά χαρακτηριστικά των GT μοντέλων.

Μακρύ μεταξόνιο, μεγάλη και άνετη σέλα για δύο αλλά και ευρείας έκτασης φέρινγκ με ψηλή ζελατίνα δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης.

Εμφανιασιακά, το scooter είναι σύγχρονο και επίκαιρο, με κυρίαρχη σχεδιαστική τάση τις γωνίες και τα γωνιώδη σχήματα που προκύπτουν από αυτές. Απόντων των καμπυλών, το Alexone αποπνέει δυναμισμό, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η ουρά, με το όμορφο πίσω φανάρι να θυμίζει σχεδιαστικά superbike μοτοσυκλέτα.

Πέραν της σχεδίασής του, το πίσω φανάρι είναι LED, όπως επίσης LED είναι και τα μπροστινά φώτα του Thrust Alexone.

O πίνακας των οργάνων αποτελείται από δύο LCD οθόνες με δυνατότητα αυξομείωσης της αντίθεσης σε 5 βαθμίδες.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μειώσει κανείς το κοντράστ βέβαια, αφού στην υψηλότερη έντασή του προσφέρει καλή ευκρίνεια ανεξαρτήτως της έντασης του ημερήσιου φωτός.

Στις ενδείξεις περιλαμβάνονται στροφόμετρο, ταχύμετρο, στάθμη βενζίνης, ώρα, ένας μερικός χιλιομετρήτης, οδόμετρο, θερμοκρασία ψυκτικού και τάση μπαταρίας.

Ανάμεσα στις δύο ψηφιακές οθόνες βρίσκεται και ένα αναλογικό πάνελ με λυχνίες, ενώ όλος ο πίνακας οργάνων περικλείεται από ένα λευκού χρώματος στεφάνι, τουλάχιστον στη χρωματική έκδοση που είχαμε στην διάθεση μας για δοκιμή.

Εκτός της διχρωμίας λευκού/μπλε, το Τhrust Alexone 125 διατίθεται επίσης σε μαύρο/μπλε, καθώς και σε δύο μονόχρωμες εκδόσεις, σε γκρι ματ και σε λευκό. Επιστρέφοντας στα του εξοπλισμού, οι διακόπτες έχουν κλασική διάταξη, εκείνο, όμως, που ξεχωρίζει, είναι ο μοχλός του χειρόφρενου στο αριστερό γκριπ!

Θεωρούμε ότι το χειρόφρενο θα έπρεπε να αποτελεί standard εξοπλισμό σε κάθε σκούτερ, καθώς διευκολύνει πολύ τον αναβάτη σε ορισμένες στάσεις, όπως για παράδειγμα στην πληρωμή διοδίων ή σε άλλες περιπτώσεις όπου είναι απαραίτητη η χρήση και των δύο χεριών, χωρίς να μπει το όχημα σε διαδικασία παρκαρίσματος.

Σε κάθε περίπτωση, το Thrust Alexone 125 κερδίζει αρκετούς πόντους στον τομέα της πρακτικότητας από αυτό και μόνο.

Πρακτικά είναι επίσης τα δύο ντουλαπάκια στο εσωτερικό της ποδιάς, τα οποία διαθέτουν αμφότερα κλείδωμα, ενώ το ένα εξ αυτών προφέρει επίσης μια διπλή θύρα φόρτισης USB τύπου. Η πλήρωση του ρεζερβουάρ χωρητικότητας 14 λίτρων, γίνεται από μια τάπα η οποία βρίσκεται σε εργονομική θέση, στο ψηλότερο σημείο του τούνελ που διέρχεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Η σέλα είναι μεγάλη σε μέγεθος τόσο σε πλάτος όσο και σε μήκος, με ένα “σκαλοπατι” να διαχωρίζει τα τμήματα του οδηγού και στου συνοδηγού.

Ο τελευταίος έχει στην διάθεση του πτυσσόμενα, αλουμινένια λεπτά μαρσπιέ μοτοσυκλετιστικού τύπου και δυο μεγάλες και εργονομικές χειρολαβές για την στήριξή του.

Οι χειρολαβές αυτές δεν συγκλίνουν στον πίσω μέρος της ουράς, οπότε πρακτικά δεν υπάρχει σχάρα και όσο κι αν αυτό είναι εναντίον της πρακτικότητας, λέμε χαλάλι, αφού έτσι είναι πλήρως εκτεθειμένο το πιο όμορφο σημείο του σκούτερ που είναι η ουρά του.

Το Thrust Alexone 125 φέρει επίσης στον standard εξοπλισμό του τόσο πλαϊνό όσο και κεντρικό σταντ, κάτι που επίσης οφείλει να είναι δεδομένο σε οποιοδήποτε δίτροχο καθημερινής/αστικής χρήσης.

O αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα είναι μεγάλος και ενιαίος, χωρίς διαχωριστικό. Εντός του μπορεί να αποθηκεύσει κανείς ένα full face και ένα jet τύπου κράνος, ενώ στον υπολειπόμενο χώρο μπορούν να τοποθετηθούν αδιάβροχα, γάντια ή άλλα μικροαντικείμενα.

Το άνοιγμα της σέλας γίνεται με το κλειδί, περιστρέφοντάς το στον κεντρικό διακόπτη αριστερόστροφα και υπάρχει μηχανισμός που κρατά την σέλα ανοικτή χωρίς να χρειάζεται στήριξη με το χέρι.

Σε ό,τι αφορά τα περιφερειακά, ο κάθε τροχός φέρει από ένα δισκόφρενο, ενώ υπάρχει σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS. Oι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, ενώ οι ζάντες 14 και 13 ιντσών μπροστά και πίσω, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 120/80 και 130/60 αντιστοίχως.

Ο κινητήρας του Thrust Alexone 125 είναι αερόψυκτος, μονοκύλινδρος, με μονό εκκεντροφόρο στην κεφαλή και τροφοδοσία από την Delphi. Με χωρητικότητα 124,6 κ.εκ., αποδίδει 11 ίππους στις 7.300 σ.α.λ. και 9 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.


Στο Δρόμο

Ανεβαίνοντας στο Thrust Alexone 125, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι η τυπική ενός GT scooter. Σαφέστατα “μέσα” θέση οδήγησης, με το ύψος της σέλας στα 780mm να συνηγορεί σε αυτό, επιτρέποντας επίσης στα πόδια να πατάνε με άνεση στο έδαφος. Το τιμόνι έρχεται βολικά στα χέρια με το ύψος του να επιτρέπει τέρμα κοψίματα δεξιά και αριστερά χωρίς να βρίσκει στα γόνατα του αναβάτη.

Τα πόδια του αναβάτη, όπως σε κάθε GT scooter, μπορούν να πατήσουν στις οριζόντιες πλατφόρμες εκατέρωθεν του τούνελ στο πάτωμα, ή να έρθουν πιο μπροστά, αναπαυόμενα στις κεκλιμένες θέσεις που υπάρχουν χαμηλά στην ποδιά.

Το πλάτος και το μήκος των δύο αυτών θέσεων είναι ικανοποιητικό, ωστόσο η έκταση των ποδιών στις κεκλιμένες πλατφόρμες δεν είναι πλήρης, με την έννοια του ότι ο προσφερόμενος χώρος δεν είναι αρκετός και τα γόνατα σχηματίζουν πάντα μια γωνία.

Το γεγονός αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκη αρνητικό, αφού η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και απλά καταγράφεται ώστε να κατανοήσει κανείς την χωροταξία του Alexone 125.

Ξεκινώντας, εντύπωση κάνει η ευκολία στις αλλαγές κατεύθυνσης του σκούτερ, με το Thrust Alexone 125 να υπακούει άμεσα στις εντολές του αναβάτη του.

Το τιμόνι παρ΄ολα αυτά δεν είναι “νευρικό” και η σταθερότητα στην ευθεία δεν υπονομεύεται από τα γρήγορα χαρακτηριστικά της γεωμετρίας. Σε κάθε περίπτωση, το χαρακτηριστικό αυτό του σκούτερ εξαργυρώνεται μέσα στην πόλη και σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, όπου το Alexone 125 θα καταφέρει να ελιχθεί χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το μικρό πλάτος των 765mm συνηγορεί επίσης σε αυτό, επιτρέποντας τα περάσματα ακόμα και από στενά σημεία ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, χωρίς να βρίσκει στους καθρέπτες.

Ο αερόψυκτος κινητήρας εκπέμπει μια υψηλότερη στάθμη μηχανικών θορύβων και κραδασμών από αυτό που θεωρείται σύνηθες στην κατηγορία, χωρίς αυτό να γίνεται ενοχλητικό ή να δημιουργεί πρόβλημα. Θα λέγαμε ότι το χαρακτηριστικό αυτό του προσδίδει χαρακτηριστικά “ζωντάνιας”.

Σε ό,τι αφορά την ισχύ του, παρά τις αυστηρές Euro 5 προδιαγραφές που βάζουν δύσκολα σε αυτή την κλάση κυβισμού, έχει ομοιόμορφη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας, χωρίς τρύπες ή κομπιάσματα και σε αυτό συνηγορεί επίσης και η καλά μελετημένη αυτόματη μετάδοση CVT.

Στην πράξη, το Thrust Alexone 125 έχει την δύναμη ώστε να τα βγάλει πέρα σε όλες τις αστικές συνθήκες, ενώ σε πιο ανοικτές περιαστικές διαδρομές θα καταφέρει να διατηρήσει ταχύτητες της τάξεως των 100 χλμ./ώρα με την τελική, επιμένοντας στο γκάζι, να φτάνει τα 110 χλμ./ώρα.

Σε περίπτωση πάντως παρατεταμένης ανωφέρειας, κόντρα αέρα ή ακόμα περισσότερο, όταν μεταφέρεται δεύτερο άτομο, οι επιδόσεις του Alexone 125 επηρεάζονται με άμεσο αντίκτυπο κυρίως στην τελική.

Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που αφορά μόνο το συγκεκριμένο μοντέλο, αφού παρουσιάζεται σε όλα τα 125άρια της Euro 5 εποχής, με τις προδιαγραφές να “στραγγαλίζουν” την απόδοσή τους.

Στις υψηλές ταχύτητες, το σκούτερ παραμένει σταθερότατο, απόρροια του στιβαρού του πλαισίου, ενώ οι αναρτήσεις έχουν αρκετά καλή λειτουργία με μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και διατήρησης της συνοχής του συνόλου.

Μόνο σε κοφτές ανωμαλίες τα πίσω αμορτισέρ θα αντιδράσουν κάπως πιο απότομα, ένα χαρακτηριστικό που και πάλι δεν αφορά το Thrust Alexone 125 αλλά τα περισσότερα σκούτερ με τη διάταξη κινητήρα-μετάδοσης ως μη αναρτώμενες μάζες.

Όσον αφορά την προστασία από τον αέρα, αυτή δεν είναι καθολική, αλλά η ποδιά και η φιμέ ζελατίνα εκτρέπουν ένα μεγάλο ποσοστό του ρεύματος από το σώμα του οδηγού, με τα κάτω άκρα να είναι προστατευμένα από τα νερά σε περίπτωση βροχής.

Τα φρένα είναι ισχυρά, θα θέλαμε όμως λίγη περισσότερη αίσθηση, ειδικά από το μπροστινό, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης έχουν καλή συμπεριφορά στο στεγνό, αλλά δεν συμπαθούν πολύ το βρεγμένο.

Αμφότερα αυτά τα θέματα μπορούν να διορθωθούν/βελτιωθούν εύκολα από τους ιδιοκτήτες με την αλλαγή ελαστικών και τον πειραματισμό σε τακάκια διαφορετικής πάστας.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, το Alexone 125 “έκαψε” κοντά στα 3,3 λίτρα ανά 100 χλμ., μια τιμή απόλυτα λογική και αποδεκτή για αυτή την κλάση κυβισμού. Σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 14 λίτρων, αυτό σημαίνει αυτονομία που υπερβαίνει τα 420 χιλιόμετρα!

Τελικά

Το μοντέλο της δοκιμής κοστίζει 2.590 ευρώ, ενώ διαθέσιμη είναι και έκδοση με top box, στα 2.695 ευρώ, καθιστώντας το Thrust Alexone 125 ένα από τα πλέον προσιτά σκούτερ σε αυτή την κλάση κυβισμού.

Επίσης είναι -κατά πολύ- το φθηνότερο της κατηγορίας Maxi Scooter 125 κυβικών, στην οποία ανήκουν και τα Honda Forza 125 (5.240 ευρώ) και Yamaha XMAX 125 (5.390 ευρώ).

Αν προσθέσει κανείς ότι με το αντίτιμο αυτό αγοράζει κανείς πραγματικό GT σε διαστάσεις και σε άνεση, τότε η επιλογή γίνεται ακόμα πιο εύκολη για όσους αποζητούν αυτά τα χαρακτηριστικά.

Η πρόταση της Thrust αξίζει τα χρήματα που ζητά για να γίνει δική σας και αποτελεί μια οικονομική και αποτελεσματική λύση για τις καθημερινές μετακινήσεις σας.

Περισσότερες πληροφορίες: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected]thrust-motor.com

Eξοπλισμός αναβάτη: Mπαξεβάνης, Καλλιρρόης 12, Νέος Κόσμος, 210 9237000,  www.baxevanismoto.com, Κράνος:  Nolan N70-2 GT, Jacket:  Tucano Urbano 4Stoke

Λεπτομέρειες και παρατηρήσεις

  • Θα θέλαμε το κουμπί ενεργοποίησης των alarm σε πιο βολική θέση στα grip και όχι στο ύψος του κεντρικού διακόπτη
  • Οι καθρέπτες είναι καλοί με ευρεία κάλυψη πεδίου και δεν επηρεάζονται από κραδασμούς
  • Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε καλό επίπεδο
  • Οι υποδοχές για τους ομφαλούς των κλειδαριών στα ντουλαπάκια της ποδιάς θα μπορούσαν να είναι πιο ποιοτικά κομμένες και να έχουν πιο στιβαρή δομή
  • Καλή η δέσμη των προβολέων το βράδυ
  • Άνετη σέλα ακόμα και για δύο άτομα και σε πολύωρη παραμονή
  • Το ανέβασμα του σκούτερ στο διπλό σταντ θέλει λίγη προσπάθεια με τον μοχλισμό να μην είναι τόσο καλός

Θετικά σημεία

  • Τιμή

  • Απόδοση κινητήρα δεδομένων των Euro 5

  • Kατανάλωση – Αυτονομία

  • Σχέση κόστους – απόδοσης

Χρειάζονται βελτίωση

  • Αίσθηση μπροστινού φρένου
  • Ελαστικά πρώτης τοποθέτησης
  • Μοχλισμός κεντρικού στάντ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:2.590 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, 2 βαλβίδων, 124cc με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:11 ίπποι στις 7.300rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι / Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δισκόφρενο / Δισκόφρενο με σύστημα CBS
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
14 ιντσών / 13 ιντσών (ελαστικά 120/80 μπροστά και 130/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.560mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:14 lt.
ΒΑΡΟΣ:149 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected] 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ