Αριθμοί μιας τεράστιας επιτυχίας
Η Honda Motor Co. παρουσίασε την πρώτη της μοτοσυκλέτα το 1949 και μέσα σε 9 χρόνια είχε κιόλας γίνει η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρία στον κόσμο. Στα 20 χρόνια είχε κατασκευάσει 10.000.000 δίτροχα. Εβδομήντα χρόνια μετά, το 2019, η Honda φτάνει τις 400.000.000 μονάδες παραγωγής!
Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Honda κύλησε τους τροχούς της από τη γραμμή παραγωγής το 1949, έναν χρόνο αφότου ιδρύθηκε η εταιρία από τον Soichiro Honda. Ήταν μια ταπεινή, απλής κατασκευής μικρή μοτοσυκλέτα η Honda Dream D-Type με δίχρονο κινητήρα 98 cc, απόδοσης 3 μόλις ίππων.
To πρώτο σκούτερ της γιαπωνέζικης εταιρίας παρουσιάζεται το 1954 και επιδεικνύει μεγάλη τεχνολογία σε σχέση με τον ανταγωνισμό, που όμως αποτιμάται ακριβά.
Το Honda Juno K του ’54 είχε έναν τετράχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα 189cc με δύο βαλβίδες επικεφαλής (διαστάσεις 65x57mm) που παρήγαγε ιπποδύναμη 6hp, στις 4.800rpm, ενώ η “επανάσταση” στα σκούτερ εμφανίζεται το Νοέμβριο του 1960 με το Honda Juno M80, που έχει κινητήρα μπόξερ, όπως οι BMW (!) και γίνεται το πιο εξελιγμένο σκούτερ που έχει εμφανιστεί μέχρι τότε.
Η Honda θα αποσυρθεί από τον χώρο των σκούτερ για πολλά χρόνια για να επανέλθει στα τέλη της δεκαετίας του ’70, ενώ θα κάνει την πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία με την οικογένεια των SH, αρχίζοντας από το 2001. Μια επιτυχία που διατηρείται μέχρι σήμερα.
Επιστρέφοντας στα πρώτα βήματα της εταιρίας η μαζική παραγωγή μοτοσυκλετών εκτός Ιαπωνίας ξεκίνησε στο Βέλγιο το 1963, κατασκευάζοντας μοτοποδήλατα, και έκτοτε η Honda επέκτεινε την παραγωγή της παγκοσμίως, σύμφωνα με τη θεμελιώδη αρχή της “τοπικής παραγωγής – όπου υπάρχει ζήτηση”.
Η Honda παράγει σήμερα μια μεγάλη γκάμα μοτοσυκλετών, από 50cc για αρχαρίους, έως 1.800cc, για τουρισμό μεγάλων αποστάσεων, σε 35 εργοστάσια, σε 25 χώρες που βρίσκονται στις τέσσερις Ηπείρους.
Από τη μέρα της ίδρυσης της, η Honda παράγει προϊόντα με τη φιλοσοφία ότι η τεχνολογία χρησιμοποιείται για να βοηθάει τους ανθρώπους.
Ο σημερινός πρόεδρος της Honda Motor Co., Ltd αναφέρει ότι “Επί 70 χρόνια η Honda προσφέρει στους πελάτες της σ’ όλο τον κόσμο μοτοσυκλέτες που κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη και απολαυστικότερη”.
Η Honda πέτυχε το ορόσημο των 100 εκατομμυρίων μονάδων παραγωγής το 1997 και τα 300 εκατομμύρια μονάδες το 2014.
Το έτος 2018 ήταν επίσης σημαντικό αφού η Honda ξεπέρασε για τα 20 εκατομμύρια παραγωγής ετησίως.
Η πορεία της Honda μέχρι τα 400 εκατομμύρια δίκυκλα
1948 – Ίδρυση Honda Motor Co., Ltd
1949 – Παρουσίαση του πρώτου της δίτροχου Dream D-Type
1954- Παρουσιάζεται το πρώτο σκούτερ τo Ηονδα Juno K
1958 – Παρουσιάζεται το Super Cub C100, το σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών
1959 – Η Honda γίνεται η μεγαλύτερη κατασκευάστρια μοτοσυκλετών του κόσμου
1969 – Παρουσιάζεται το Honda CB750, που άλλαξε την εικόνα των supersport μοτοσυκλετών και των μοτοσυκλετών γενικότερα
1975 – Παρουσιάζεται το GL1000 Gold Wing
1986 – Παρουσιάζεται το XRV650 Africa Twin
1992 – Παρουσιάζεται το CBR900RR FireBlade
2001 – Παρουσιάζεται το SH125i
2009 – Παρουσίαση του VFR1200F στο Tokyo Motorshow – Η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο με διπλό συμπλέκτη
2014 – Το Honda Super Cub γίνεται το δημοφιλέστερο δίκυκλο στην ιστορία, με 87 εκατομμύρια πωλήσεις σε 160 χώρες του κόσμου
2014 – Ο Marc Marquez γίνεται ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP στα 21 του με Honda
2015 – Το Gold Wing γιορτάζει την 40ή του επέτειο
2017 – Το Fireblade γιορτάζει την 25η του επέτειο
2019 – Το CB750 γιορτάζει την 50ή του επέτειο
2019 – 100,000 μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT πουλήθηκαν στην Ευρώπη από το 2010
2019 – Η Honda γιορτάζει τον 25ο της τίτλο Κατασκευαστών MotoGP
2019 – Ο Marc Marquez κατακτά τον 8ο τίτλο MotoGP
Ίδρυση εργοστασίων της Honda στον κόσμο
1963 – Βέλγιο
1967 – Ταϊλάνδη
1971 – Ινδονησία
1976 – Βραζιλία και Ιταλία
1979 – Βόρεια Αμερική
1980 – Νιγηρία
1992 – Κίνα
1997 – Βιετνάμ
2001 – Ινδία
2013 – Μπαγκλαντές
Η παραγωγή μοτοσυκλετών της Honda
1968 – 10 εκατομμύρια μονάδες
1984 – 50 εκατομμύρια
1997 – 100 εκατομμύρια
2004 – Η Honda ξεπερνά το όριο των 10 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως
2008 – 200 εκατομμύρια
2014 – 300 εκατομμύρια
2018 – Η Honda ξεπερνά το όριο των 20 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως
2019 – 400 εκατομμύρια μονάδες