Η ινδονησιακή ρουπία και το Honda Scoopy
Αστρονομικές είναι οι πωλήσεις των σκούτερ και των παπιών στην Ν.Α. Ασία ειδικά αν συγκριθούν με τις Ευρωπαϊκές. Και ειδικά της Ινδονησίας.
Είναι γνωστό σύνδρομο – αυτών που δεν γνωρίζουν τι συμβαίνει στο εξωτερικό – να νομίζουν ότι η αγορά της χώρας τους είναι πολύ σημαντική και ότι οι εταιρίες θα έπρεπε να ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτήν. Μεγάλη παρανόηση. Πέρα από το πρεστίζ, την εξεζητημένη εικόνα και το “παράσημο” ότι ένα μοντέλο “πουλάει στην Ευρώπη”, την ήπειρο που ξέρει από σκούτερ και μοτοσυκλέτα, το οποίο χρησιμοποιείται σαν διαφημιστικό εργαλείο της προώθησης του προϊόντος, η Ευρώπη έχει μικρή δύναμη. Τα κομμάτια που πουλιόνται κάθε χρόνο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι κοντά στα 1,5 εκατομμύρια (σκούτερ, μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα) αποτελώντας μόλις το 2% των παγκόσμιων πωλήσεων!
Έτσι για να πάρουμε μια ιδέα και μια χώρα της Ασίας που πουλάει μπόλικα κομμάτια ρίχνουμε μια ματιά στα νούμερα της Ινδονησίας, μια χώρας που διαθέτει εργοστάσια και από τους τέσσερις Ιάπωνες κατασκευαστές (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki).
Ένα από τα πιο γνωστά εργοστάσια όχι μόνο στην Ινδονησία, (αλλά και τις γύρω χώρες και την Ελλάδα) είναι αυτό της PT Astra Honda Motor, που έφτιαχνε τα γνωστά μας Astrea, Supra, αλλά και το νεοαφιχθέν παπί SupraX. Το ίδιο εργοστάσιο που κατασκευάζει το Honda Scoopy 110i eSP, και μόνο τον μήνα Ιούνιο του ’15 πέτυχε 37,5 χιλιάδες μονάδες σαν best seller σκούτερ της χώρας. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς σημείωσε πωλήσεις άνω των 160 χιλιάδων κομματιών.
Οι συνολικές μηνιαίες πωλήσεις της Honda στην ινδονησιακή αγορά τον Ιούνιο έφτασαν τις 316.616 μονάδες. Τα παπιά ήταν 33.000, οι μικρές σπορ μοτοσυκλέτες 12.150 και οι μεγάλες μοτοσυκλέτες μόλις 48.
Όμως η αγορά δίτροχων έχει σημειώσει πτώση. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο του 2015 έχουν πουληθεί στην Ινδονησία 2.599.448 δίτροχα , σημειώνοντας μείωση κατά 24.7% σε σύγκριση με πέρσι που το ίδιο διάστημα είχαν πουληθεί 3.451.377 μονάδες.
Η Ινδονησία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σκούτερ-μοτοσυκλετών στον κόσμο μετά την Κίνα και την Ινδία, με τις πωλήσεις να φτάνουν κοντά στα 6-7,5 εκατομμύρια μονάδων τον χρόνο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία “η αγορά μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω”, αφού το ποσοστό ιδιοκτητών δίκυκλων σε σχέση με το σύνολο των κατοίκων είναι ένα προς επτά. Πολύ μικρότερο από αυτό που ισχύει στις γειτονικές χώρες, που είναι ένας ιδιοκτήτης ανά τρεις κατοίκους.
Στην Ινδονησία κυκλοφορούν σήμερα συνολικά 94.23 εκατομμύρια οχήματα εκ των οποίων τα 77.76 εκατομμύρια (ποσοστό 82.5%) είναι σκούτερ/μοτοσυκλέτες!
Το νέο Honda Scoopy 110i με τους 14άρηδες τροχούς, βάρος κάτω από 100 κιλά, κλασική-ρετρό εμφάνιση (μοιάζει με αυγό από μπροστά) είναι πολύ δημοφιλές στην τοπική αγορά. Χρησιμοποιεί τον κινητήρα του Honda Vision των 108 κυβικών, αλλά με τεχνολογία eSP, και εκκίνηση με μίζα αλλά και μανιβέλα.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως του Honda Scoopy 110i eSP είναι ότι κοστίζει 1.100 ευρώ. Kι αν σας φαίνεται μικρό το νούμερο ακούστε το και στο ντόπιο νόμισμα που κάνει πιο πολύ μπούγιο: 16.2 εκατομμύρια ινδονησιακές ρουπίες…