Συνολικά… όχι κι άσχημα
Ο Δεκέμβριος του 2013 έμελλε να κλείσει με μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των σκούτερ της τάξης του 20,5%, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι παραδοσιακά ο τελευταίος μήνας του χρόνου έχει μικρή συγκομιδή, δηλαδή μικρές πωλήσεις. Έτσι, ενώ το ’12 ο τελευταίος μήνας έφερε 433 μονάδες, το ’13 ανέστρεψε τους αριθμούς και πουλήθηκαν… 344 σκούτερ. Αυτό όμως που ενδιαφέρει περισσότερο είναι η συνολική απόδοση του χρόνου και σε αυτήν θα επικεντρωθούμε ευθύς αμέσως.
Συνολικά η αγορά των μηχανοκίνητων δικύκλων (και των ATV) το 2013 σημείωσε μείωση πωλήσεων κατά 10,1%, ένα ποσοστό που γενικά σαν θετικό σημάδι μπορεί να χαρακτηριστεί, σε σχέση με την κατακρύμνηση που έχει υπέστει η αγορά και διάφοροι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας.
Aναλυτικότερα το 2012 ταξινομήθηκαν 32.884 μονάδες, ενώ το 2013 ταξινομήθηκαν 29.536 μονάδες. Τις μεγαλύτερες απώλειες από πλευράς εταιριών δέχθηκαν οι Gilera (-45%), Modenas (-33%), Vespa (-29%), Suzuki (-25%), Piaggio (-20%) και Aprilia (-17%).
H Daytona και η Honda είχαν μείωση της τάξης του -12%. Τη μικρότερη πτώση συνολικών πωλήσεων σκούτερ-μοτοσυκλετών-παπιών σημείωσαν η Kymco και η Kawasaki με -5%, ενώ ακολουθεί η SYM με μόλις -0.8%. Θετικό πρόσημο σημείωσε η Yamaha με +7%.
Η κατηγορία των scooter στην ελληνική αγορά του 2013 είδε μείωση -8,4% αφού τη χρονιά που μας πέρασε πουλήθηκαν 1.568 λιγότερες μονάδες. Το 2013 ταξινομήθηκαν δηλαδή 16.922 scooter, ενώ το 2012 είχαν ταξινομηθεί 18.490.
Τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν και πάλι οι εταιρίες που ανήκουν στο Piaggio Group (Piaggio, Aprilia, Gilera, Vespa) ξεκινώντας από το -17% της Aprilia και φθάνοντας στο 45% της Gilera, όπως είπαμε και παραπάνω. Η Honda στην κατηγορία των σκούτερ σημείωσε μείωση πωλήσεων της τάξης του -10%, με τη μικρότερη πτώση να σημειώνει η Kymco με -5%.
Θετική ήταν η χρονιά 2013 για την SYM (+2,5%) και την Peugeot (+ 18%), αλλά στην περίπτωση της δεύτερης αναφερόμαστε σε μικρό αριθμό πωλήσεων (276 μονάδες το ’12 και 325 μονάδες το ’13).
Τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις scooter της σημείωσε η Yamaha η οποία είχε ταξινομήσει 883 μονάδες το 2012, για να πετύχει 1.216 μονάδες το 2013 και να γράψει ένα κορυφαίο +38% στο τέλος του χρόνου.
Σε απόλυτους αριθμούς πρώτη στην ελληνική αγορά σκούτερ το 2013 κατετάγη η SYM με 4.891 μονάδες (έναντι 4.774 μον. του ’12) κατακτώντας έτσι σχεδόν το κορυφαίο 29% (28,9 για την ακρίβεια) της αγοράς.
Ένα αξιοπρόσεκτο στοιχείο είναι ότι το 2012 η SYM είχε κλείσει τη χρονιά παίρνοντας το 25,8% της πίτας της αγοράς των σκούτερ, τη στιγμή που η Piaggio (χωρίς τις θυγατρικές της) είχε κατακτήσει το 25,7% της αγοράς.
Το 2013 η Piaggio έχασε ποσοστό της αγοράς και έκλεισε με πτώση στο 22,4%, (3.805 μον.) της πίτας, κι ήταν σαν να “χάρισε” το χαμένο 3,0% στην SYM, που ανέβηκε από το 25,8 στο 29%!
Συνολικά τα ποσοστά των εταιριών στην ελληνική αγορά των σκούτερ το 2013 διαμορφώθηκαν λοιπόν ως εξής:
SYM: 28,9 % (4.891 μον.)
Piaggio: 22,4% (3.805 μον.)
Honda: 14,6% (2.470 μον.)
Kymco: 9,5% (1.614 μον.)
Yamaha: 7,1% (1.216 μον.)
Aprilia: 5,5% (942 μον.)
Λοιποί: 12,0% (3.200 μον.)
ΣΥΝΟΛΟ: 16.922 μονάδες
Από τους παραπάνω κατασκευαστές, σε έναν άτυπο πόλεμο Scooter Wars (από το Star Wars…) του σωτήριου έτους 2013, νικητές θα έβγαιναν οι Ταϊβανέζοι κατακτώντας το 38,4% της ελληνικής αγοράς. Δεύτεροι θα κατατάσονταν οι Ευρωπαίοι με 27,8% και τρίτοι οι Ιάπωνες με 21,6%.
Πηγή: ΣΕAΑ