fbpx

Οδηγός αγοράς: Adventure σκούτερ στα 300-350cc

Τρία Adventure σκούτερ που μπορούν να σε κυκλοφορήσουν στην πόλη, στο ταξίδι αλλά και στον χωματόδρομο

Η κατηγορία των adventure σκούτερ στα 300 έως 350cc έχει αρχίσει να αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για το αγοραστικό κοινό.

Πρόκειται για σκούτερ που συνδυάζουν χαρακτηριστικά των συμβατικών μοντέλων πόλης με σχεδιαστικές και λειτουργικές επιρροές από την adventure κατηγορία των μοτοσυκλετών: πιο ψηλή θέση οδήγησης, μεγαλύτεροι τροχοί, δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών και σχεδίαση προσανατολισμένη σε χρήση τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα.

Αν και η πραγματική off-road ικανότητα αυτών των σκούτερ είναι περιορισμένη, η παρουσία τους εξυπηρετεί κυρίως την αντιμετώπιση της κακής κατάστασης πολλών οδικών υποδομών, αλλά και την περιστασιακή χρήση εκτός ασφάλτου.

Ο κυβισμός των 300-350cc προσφέρει έναν λειτουργικό συμβιβασμό μεταξύ επιδόσεων, κατανάλωσης και τιμής.

Με απόδοση από 25 έως 36 ίππους, τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια σε αστικό περιβάλλον και γύρω από αυτό, να ανταποκριθούν σε χρήση στον αυτοκινητόδρομο και να μεταφέρουν δύο άτομα με αποσκευές, χωρίς η κατανάλωση να ξεπερνά σε γενικές γραμμές τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Μοντέλο Τιμή (€) Ιπποδύναμη (hp) Κατανάλωση (lt/100km) Βάρος (kg)
Honda ADV350 7.290 29,2 3,33 186
KYMCO DTX 360 320i 5.495 28,2 3,63 184
SYM ADX 300 5.195 27,6 3,59 185

Ο πρώτος εκπρόσωπος της κατηγορίας (το μοντέλο που ουσιαστικά γέννησε τα Adventure σκούτερ) είναι το Honda ADV350, με κινητήρα 330cc, απόδοση 29 ίππων και άφθονους χώρους, που θα περιμέναμε περισσότερο σε ένα GT μοντέλο.

Χωράει δύο κράνη κάτω από τη σέλα, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και traction control, Smart Key και ποιοτικά περιφερειακά.

Προσανατολισμένο στην άνετη καθημερινή χρήση, με δόσεις ταξιδιωτικών δυνατοτήτων, δίνει έμφαση στην ασφάλεια και την αξιοπιστία, χαρακτηριστικά αναμενόμενα για την ιαπωνική εταιρία.

Μια από τις πιο χαρακτηριστικές εναλλακτικές είναι το KYMCO DTX 360, το οποίο διατίθεται στην έκδοση των 320cc και αποδίδει 28 ίππους.

Το μοντέλο της ταϊβανέζικης εταιρίας ισορροπεί ανάμεσα στο κόστος και τον πρακτικό εξοπλισμό, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα χωρίς υπερβολές.

Χαρακτηριστικά στοιχεία του είναι η πιο επιθετική εξωτερική σχεδίαση, το traction control και μια ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει καλή εποπτεία της κίνησης.

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα επαρκεί για ένα full-face κράνος και μερικά μικροαντικείμενα, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 3,63 λίτρα/100 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις WMTC3.

Στην ίδια κατηγορία τοποθετείται το SYM ADX 300, μια πρόταση που διαφοροποιείται με την έντονη έμφαση στην τεχνολογία και τη σχεδιαστική ταυτότητα, όντας το τελευταίο μοντέλο που προστέθηκε σε αυτή την κατηγορία.

Η ισχύς του αγγίζει τους 27 ίππους, με την εργονομία και τον εξοπλισμό να προσανατολίζονται σε νεότερο και πιο “tech-oriented” κοινό.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει άνετα ένα full-face κράνος και μικροαντικείμενα, ενώ ο εξοπλισμός συμπεριλαμβάνει TFT οθόνη, Traction Control, σύστημα Keyless και δύο θύρες φόρτισης USB.

Αν και κανένα από τα παραπάνω δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πραγματικά ως off-road όχημα, προσφέρουν ευκολία σε καθημερινή χρήση, επαρκή άνεση για μετακινήσεις εκτός πόλης και λειτουργικά χαρακτηριστικά που εξυπηρετούν ένα ευρύ φάσμα μεταφορών, καθώς και μια ιδιαίτερη, “φρέσκια” για τα δεδομένα των σκούτερ, εμφάνιση.

Με δεδομένη την ποικιλία προσφορών και τη γενική αύξηση ενδιαφέροντος για τέτοιου τύπου σκούτερ, η κατηγορία φαίνεται πως θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

X