Kρατάει γερά η Ισπανία
Αντοχή στους δύσκολους καιρούς εμφανίζει ισπανική αγορά σκούτερ και μοτοσυκλετών είναι ανθεκτική, με τον Απρίλιο να φέρνει 20.521 πωλήσεις και ένα οριακό +0,9%! Οι ταξινομήσεις από την αρχή του έτους να ανέρχονται στις 68.271 μονάδες και ένα “ακόμα πιο οριακό” αρνητικό ποσοστό -0,1%.
Αυτό το -0,1% στην Ισπανία είναι από τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών, η έκπληξη όμως είναι αλλού: οι κινεζικές εταιρίες δυναμώνουν.
Απόδειξη πως η Zontes και ανέβηκε στην τρίτη θέση, ενώ η Voge στην πέμπτη!
Με κάθε επιφύλαξη, λόγω των ασταθών παγκόσμιων οικονομικών τάσεων, που στην πραγματικότητα προκαλούνται κυρίως από την “είπα-ξείπα” στρατηγική του Τραμπ, η οικονομική δραστηριότητα στην Ισπανία αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,9% το 2025, ωθούμενη από την εγχώρια ζήτηση και υποστηριζόμενη από τη συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα της αγοράς εργασίας.
Με την εισαγωγή των προδιαγραφών Euro 5 + που αφορούν και την ανθεκτικότητα των κινητήρων στο πέρασμα του χρόνου και των χιλιομέτρων και γενικότερα με την αυστηροποίηση των κανονισμών η αγορά ανέμενε μείωση πωλήσεων, κάτι που όμως δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό στην πραγματική αγορά.
Η Ισπανία παραμένει η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλετών και σκούτερ στην Ευρώπη, μετά την Τουρκία (η οποία μπαίνει πλέον μέσα στις ευρωπαϊκές μετρήσεις), την Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Το 2024 στην Ισπανία, λόγω της ισχυρής καταναλωτικής ζήτησης, οι πωλήσεις μοτοσυλετών αυξήθηκαν κατά 9,9%, φτάνοντας τις 234.456 μονάδες – το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 15 ετών, σηματοδοτώντας το τέταρτο συνεχόμενο έτος ανάπτυξης.
Ωστόσο, όπως και για την υπόλοιπη Ευρώπη, η εφαρμογή των νέων κανόνων Euro 5+ ανάγκασε τους κατασκευαστές να ταξινομήσουν στο τέλος του ’24 πολλά μοντέλα για τα οποία η προθεσμία ήταν η 31η Δεκεμβρίου.
Οι πωλήσεις τον Δεκέμβριο αυξήθηκαν κατά 75,8%, κι έτσι η αρχή του 2025 αναμενόταν να είναι πεσμένη, δεδομένου ότι το δίκτυο έπρεπε να “διώξει” το υπάρχον απόθεμα, αλλά παραταύτα τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν λίγο καλύτερα από τα αναμενόμενα, με 47.750 πωλήσεις (-0,5%), χάρη σε έναν ήδη θετικό Μάρτιο (+7,1%), μετά την αδύναμη περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.
Τον Απρίλιο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 20.521 (+0,9%), με τα στοιχεία για το έτος μέχρι σήμερα να ανέρχονται σε 68.271 μονάδες (-0,1%), την καλύτερη επίδοση μεταξύ των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών.
Η αγορά υποστηρίζεται από ένα θετικό ξεκίνημα και για τα ηλεκτρικά οχήματα (+29,5%).
Στο μεταξύ, μεταξύ κατασκευαστών η Honda συνεχίζει να κυριαρχεί στην ισπανική αγορά, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 7,2% από την αρχή του έτους, χάρη στα μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις που είναι το PCX 125 και το Forza 125.
Στη δεύτερη θέση, η Yamaha, ενώ το ανερχόμενο αστέρι στην τρίτη θέση ήταν η κινεζική Zontes, η οποία σημείωσε άνοδο 112%, αφού αύξησε τις πωλήσεις της κατά 10 φορές μεταξύ 2020 και 2024!
Η BMW είναι τώρα τέταρτη, με πωλήσεις που αυξήθηκαν κατά 0,3%, ακολουθούμενη από μια άλλη ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική, την Voge, με αύξηση 51,3%!
Στην έκτη θέση η SYM (+17,6%) ακολουθούμενη από την Kymco (-31,9%), την Kawasaki (+2,9%) και την Piaggio (-40,3%).