Τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ισπανία
Η λίστα με τα 25 πρώτα σε πωλήσεις δίτροχα (μοτοσυκλέτες/σκούτερ) του 2024 στην Ισπανία παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω του ότι και σε αυτή την αγορά συνεχίζεται η επέλαση των πρακτικών, αποτελεσματικών στην πόλη σκούτερ, και ιδίως των 125 κυβικών εκατοστών.
Εν αναμονή των ετήσιων ταξινομήσεων στη χώρα μας για τη χρονιά που πέρασε, ρίχνουμε μια ματιά στους “γείτονες” Ευρωπαίους και πιο συγκεκριμένα στους Ισπανούς.
Το ισπανικό Top25 των πωλήσεων του 2024 κατακλύζεται από 20 σκούτερ και μόλις 5 μοτοσυκλέτες, ενώ η πρώτη μοτοσυκλέτα εμφανίζεται στη δέκατη θέση, συγκεντρώνοντας λιγότερες από τις μισές πωλήσεις του best seller της Ιβηρικής χερσονήσου.
Mόλις πενήντα μονάδες χωρίζουν το πρώτο σε πωλήσεις δίτροχο στην Ισπανία, το Honda PCX 125, από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του στην κατάταξη με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ισπανία το 2024.
Όπως συνέβη ήδη και το 2023, αυτό το μοντέλο της Honda ηγήθηκε για άλλη μια φορά στην αγορά των δύο τροχών. Το Honda PCX χρειάστηκε να αγωνιστεί όμως σώμα με σώμα, για να παραμείνει στην κορυφή, κόντρα στο πολύ δυναμικό Yamaha NMAX 125, το οποίο αύξησε εντυπωσιακά τις πωλήσεις του κατά 114,1% το 2024!
Συνολικά, το Honda PCX 125 κατέγραψε 8.934 ταξινομήσεις, έναντι 8.878 του Yamaha NMAX 125. Πρόκειται για μια ελάχιστη διαφορά που αντικατοπτρίζει και υπογραμμίζει την αυξανόμενη αντιπαλότητα μεταξύ αυτών των δύο σκούτερ 125 cc, της κατηγορίας με τη μεγαλύτερη δημοτικότητα στην ισπανική αγορά.
Παράλληλα, τα σκούτερ συνεχίζουν να είναι τα πιο δημοφιλή μοντέλα, για άλλη μια χρονιά συγκεντρώνοντας παραπάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, το 2024 ταξινομήθηκαν στην Ισπανία 222.105 σκούτερ και μοτοσυκλέτες, 11,5% περισσότερα απ’ ό,τι το 2023.
Τα σκούτερ εξακολουθούν να είναι οι απόλυτοι βασιλιάδες, με 117.126 πωλήσεις (+6%), δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι αποτελούν την προτιμώμενη επιλογή για τους καταναλωτές, ειδικά στην κατηγορία των 125 κ.εκ.
Ωστόσο, η κυριαρχία του Honda PCX 125 δεν ήταν φέτος τόσο ξεκάθαρη. Το Yamaha NMAX 125 είχε, όπως είπαμε, μια θεαματική αύξηση πωλήσεων, διπλασιάζοντας σε μεγάλο βαθμό τα νούμερα του σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αυτή η πρόοδος τοποθετεί τη Yamaha ως ισχυρό ανταγωνιστή σε μια κατηγορία όπου ιστορικά στην Ισπανία ηγείται μέχρι σήμερα η Honda.
Η Piaggio είναι ο μόνος μη ασιατικός κατασκευαστής που κατάφερε να κερδίσει μια θέση στο top 10 των εμπορικών σημάτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Το Piaggio Liberty 125 βρέθηκε στην 8η θέση των ταξινομήσεων.
Στην τρίτη θέση συναντάμε το SYM Symphony 125, το οποίο έχει πουλήσει 5.617 μονάδες, αν και έχει σημειώσει μικρή μείωση 3,8% από το ’23.
Μοντέλα όπως το Yamaha XMAX 125 (+33,4%) και το Honda SH125 (+3,9%) έχουν επίσης ξεχωρίσει φέτος, χωρίς ωστόσο να απειλούν τις δύο πρώτες θέσεις.
Το πρώτο “μη 125άρι” δίτροχο είναι το Honda ADV 350 στην 9η θέση, λίγο πιο μπροστά από το πρώτο “μη σκούτερ”, που είναι το Yamaha MT-07 με 3.099 ταξινομήσεις.
Ξεκινώντας από το γυμνό γιαπωνέζικο στη δέκατη θέση, τα σκούτερ αρχίζουν να εναλλάσσονται με τις μοτοσυκλέτες.
Το Voge 900DSX ξεχωρίζει στη 19η θέση (και τρίτη θέση στην κατάταξη μοτοσυκλετών) με 2.356 μονάδες, ενώ το μόνο μοντέλο με περισσότερα από 1000cc είναι το BMW R 1300 GS στη 19η θέση με 2.164 μονάδες.
Ισπανία 2024: Τop25 Συνολικών Πωλήσεων
Μάρκα – Μοντέλο – Tαξινομήσεις
-
Honda PCX 125… 8.934
-
Yamaha NMAX 125… 8.878
-
SYM SYMPHONY 125… 5.617
-
Yamaha XMAX 125… 5.246
-
Honda SH125 … 4.903
-
KYMCO AGILITY CITY 125… 4.738
-
Honda FORZA 125… 4.695
- Piaggio LIBERTY 125… 4.047
-
Honda ADV350… 3.886
-
Yamaha MT-07… 3.099
-
Piaggio MEDLEY 125… 2.830
-
SYM JET 14 125… 2.785
-
Kawasaki Z900… 2.643
-
Yamaha XMAX 300… 2.571
- Honda X-ADV 750… 2.554
- KYMCO AGILITY S 125… 2.424
-
Vogue 900DSX… 2.356
-
Yamaha Ténéré 700… 2.165
-
BMW R 1300 GS… 2.164
-
KYMCO DTX 125… 2.084
-
Honda FORZA 350… 2.127
-
Peugeot TWEET 125… 2.104
-
Honda Vision 110… 2.009
- Vespa Primavera 125… 1.907
- Aprilia SR GT 125… 1.888